Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2621)
Vai että rakastuit sinä mieheeni ja ihan halusit sen kertoa lehden tekstaripalstalla
Jätäpä nyt jo vihdoin meidät rauhaan. Et tule saamaan miestäni koskaan.
On ihan ok myöntää deittisovelluksissa, että haluaisit parisuhteen. Jos sanot miehille, että et etsi mitään vakavaa, et oikein voi suuttua siitä, että he pitävät juttua kevyenä hauskanpitona. Tiedän, että välttelet "parisuhdeasiaa" todennäköisesti siksi, että suojelet sillä itseäsi ja tunteitasi, mutta kovasti näyttää siltä, että olet jo saanut siipeesi tälläkin tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä hän "järjesti väärinkäsityksen"? Kuulostaa siltä että sinä olet ollut paska kaveri, et ole pitänyt yhteyttä ja väärinkäsityksen selvittämisen sijaan olet leimanut toisen draamailijaksi.
Koetko olevasi tuo toinen ihminen, josta nyt puhun, kun vänkäät vastaan?
En minä ole halunnut olla tuon ihmisen ystävä koskaan, joten minulla ei ole mitään velvollisuutta myöskään pitää yhteyttä. Sano sitä vaikka paskaksi kaveruudeksi, jos siitä tulee itsellesi parempi mieli. Kyseinen henkilö on erittäin raskas draamailija ja kehittää aina konflikteja kaikkialla missä liikkuu.
Ettehän te edes olleet mitään ystäviä. Ei kuulu tähän ketjuun koko juttu. -eri
Hänen mielestään olimme.
Kukaan muuhan ei sitä määrittele, ovatko ihmiset ystäviä keskenään kuin nämä henkilöt itse.
Stalkkaus ei lähennä vaan aiheuttaa epäluuloa.
Edellisen kanssa samaa. En pysty välttelemään entistä hyvää ystävääni kotipaikkakunnalla käydessä, mutta en haluaisi nähdä häntä koska hänellä on tapana stalkata läheisiäni ja kysellä juoruja kyliltä. Kaikki asiasi ovat tavoittaneet tämän juorukellon jo ennen kuin itse olet päässyt paikalle. Ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Olet jo pitkään muistuttanut muistisairauden- ja persoonamuutoksista kärsivää äitiäni. Puhut kokoajan päälleni, en saa sanottua kuin muutaman lauseen, sinä jakat juttua omasta näkökulmasta tai arvailet ääneen mitä olen samomassa joka on ihan hiton ärsyttävää. Kiinnitäppä huomiota siihen että sinä et voi olla kokoaikaa äänessä etkä vaientaa tuolla tavalla toisia.
Sano sille seuraavan kerran, että "nyt on minun vuoroni puhua.", ellet ole vielä koskaan sanonut.
Ystäväni, loppuvuodesta 47v täyttävä nainen, ajattelee aivan tosissaan että hänellä on vielä hyvin aikaa ja hyvät mahdollisuudet saada lapsi. Hän siis hokee jatkuvasti kaikkea "minulla on niin runsaat menkat, sen täytyy olla merkki että hedelmällisyyttä vielä hyvin jäljellä". Mitä tuohon voi ystävänä vieressä sanoa, kuin myötäillä vaan että "niinpä". Ei ole ihan realiteetit kunnossa hänellä. Ja ei, hänellä ei todellakaan ole mitään munasoluja pakkasessa tms, ja ihan omilla munasoluilla haaveilee raskautuvansa lähitulevaisuudessa.
Ottaisit edes välillä lapseltasi sen puhelimen pois kädestä ja samoin laittaisit oman puhelimesi pois. Tekisit jotain sun lastesi kanssa etkä istuttaisi niitä älypuhelimen äärellä. Lapsesi ovat alla 10 vuotiaita!
Kyllä, itselläkin on lapsi ja hänellä on ruutuajat. Lapsemme eivät enää "tule toimeen", eivät siis leiki keskenään, koska sun lapsi ei osaa leikkiä. Se vaan maukuu puhelimella oloa. Että silleen. Eipä meillä enää ole edes yhteistä puheenaihetta, niinkuin ennen lapsia....
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muuhan ei sitä määrittele, ovatko ihmiset ystäviä keskenään kuin nämä henkilöt itse.
Juuri näin. Valhetta ja väärää tietoa ei sovi levittää.Voi olla seurauksia sillä hommalla.
Yhdellä naisella on aivan täydellinen perse. Sitten se vielä on niitä naisia, jotka "vahingossa" esittelee sitä kaikille. Kun vaikka ottaa jotain tippunutta esinettä lattialta, niin se nostetaan jalat suorana ja pylly pitkänä. Muutenkin se on aina nojaamassa jonnekin peppu esillä.
Ei varmaan kannata mainita asiasta.
Oletpa lihonut sitten viime näkemän.
Voi herranen aika, et ole muuttunut 40 vuoteen yhtään. Mäkäti mäkäti mäkäti, vali vali vali, ruodit muiden asioita, elät juoruamisesta ja muiden asioiden puimisesta. Mitä hittoa sä puutut joka ikisen ihmisen tekemisiin, olet ihan seko. Ja tiedätkö, mun nuoruudenaikainen exäni ei ollut koskaan sinusta kiinnostunut, ei paskan vertaa, vaikka ehkä salaa sitä toivoit, se halusi aina vain minut, se inhos ja halveksu sua ja sun juoruämmämutsias.
Se, että ihmiset kaikkoavat ympäriltäsi, ei todellakaan johdu kateudesta, vaikka niin uskottelet itsellesi ja muille.
Et oikeasti ole kauniimpi kuin kaikki muut. Kukaan ei ole kateellinen lapsistasi. Oikeasti ne pikkuhirviöt ovat sietämättömiä. Isäsi titteli ei oikeuta sinua saamaan erityiskohtelua.
Kukaan ei ole kateellinen asunnostanne, romua täynnä olevasta läävästä jossa olette vuokralla.
Opettele käyttäytymään, niin kanssasi voi ehkä olla tekemisissä. Kasvata niitä lapsiasi.
Olet juoppo, ja se on alkanut näkyä naamastasi hyvin selvästi.
Ei pahalla, mutta mieti hieman rahankäytöäsi kuukaudessa. Alkukuussa ostat rajattomasti vaatetta ja 'sisustustarpeita', käyt ulkona syömässä jne. 1.5 vkoa ennen seuraavaa palkkaa alat valittaa rahan vähyyttä ja syöt makaronia ja tomaattisosetta. Budjetoi vähäsen. Vaatteet ovat kivoja, kun esittelet niitä, mutta....
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tämän sinulle joskus vielä sanonkin, mutta olen pahoillani siitä mitä jouduit kokemaan montakymmentä vuotta. Olit palvelija, rahoittaja, kodinhoitaja, toisen ihmisen haaveiden ja tahtojen toteuttaja samassa paketissa, vaikka jouduitkin usein nolatuksi ja vähätellyksi muiden läsnäollessa. Ai että minua harmitti ja nolotti puolestasi kuunnella sen narsistisen, hallitsevan, tyrannin vähättelevää puhetta ja piikittelyä mitä hän kohdisti sinuun. Hän ei ollut ollenkaan sitä mitä esitti ja loppujen lopuksi ei jaksanutkaan esittää koska piti sinua niin itsestään selvyytenä, lampaana, joka toteuttaa maailman tappiin hänen palvelemistaan. Tulet vielä huokaisemaan helpotuksesta että pääsit hänestä, saat vihdoinkin elää omaa elämääsi ilman että joudut olemaan käskytettävänä ja vain hänen omien haaveiden mahdollistajana.
Olet varmaan itsekin joku narsisti? Tapasi puhua kaveristasi on todella ylimielinen ja ilkeä. Nimeät tilanteita, joissa tarkkailit sivusta miten surkea kaverisi on. Olen itsekin ollut tuollaisessa tilanteessa ystävä, enkä koskaan ajatellut hänestä noin rumasti. Miksi väität olevansa kaverinsa, jos et näe mitään hyvää hänessä? "Olit palvelija, rahoittaja, kodinhoitaja, toisen ihmisen haaveiden ja tahtojen toteuttaja samassa paketissa, vaikka jouduitkin usein nolatuksi ja vähätellyksi muiden läsnäollessa." Eihän oikea ystävä ajattele noin rumasti kenestäkään, tuo on narsistin ajatusmaailmaa.
Olen varma, että kaverisi oli rikkaampi ja kauniimpi kuin sinä.
" Lumpiot lattiaan nauta, mä tuun".
Mitä informaatiota?