Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2621)

Vierailija
2281/2621 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin, onko hänellä joku lääkitys tai joku kun hänestä lähtee välillä todella omituinen haju, kuin sekoitus jotain imelää ja pissaa. Tiedän, että hän käy kyllä suihkussa päivittäin. Se tuntuu olevan joku hänen ihonsa haju. 

Ketoruokavalio?

Ei ole, olen ollut hänellä kylässä ja potut keitti. Olen kylläkin huomannut saman, että ketoruokavaliolla ihmiset alkavat haista oudolta.

Voisit kysyä ystävällisesti, että onkohan hänen verensokeriaan mitattu. Myös diabetes aiheuttaa muutoksia mm. hengityksen hajuun, jos kehoon on jo kertynyt ketoaineita. Itse sairastuin raskausdiabetekseen ja oma pissa alkoi haista imelälle, ennen kuin saatiin verensokeri kuriin.

Vierailija
2282/2621 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näytä ne tissit, ei hyviä munkkeja ole tarkotettu piilotettaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/2621 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu mun päälle kokoajan. Mieti itse miltä tuntuisi olla kaverin kanssa joka keskeyttää puheesi ihan joka ikinen kerta ja ikäänkuin arvaisi loput mitä olitkaan sanomassa ja usein vielä arvaisi väärin. Se on ihan hemmetin turhauttavaa. Miksi et vaan voi olla sitä hetkeä hiljaa että annat sanoa muiden asiansa loppuun. Olet ihan mukava muuten mutta et voi varastaa toisen lauseita ja puheenvuoroa. 

Tämä päälle puhuminen! Jos puhutaan päivänpolitiikasta, hän suorastaan ääntään korottaen huutaa päälle. Usein hän sivuuttaa täysin, mitä vastapuoli on sanomassa ja assosioi asian väärille tolille: puhuttiin a:sta, nyt puhutaankin b:stä.  Eli siis häneltä on jäänyt ymmärtämättä, mistä oikeasti oli kysymys. Hän ei koskaan anna ihmisen rauhassa kertoa asiaansa, vaan tykittää väliin kysymyksiään, jolloin jää hyvä pikku juttu kuulematta siinä muodossa kuin kertoja olisi itse osannut sen kertoa. Kysymykset kun ovat epäolennaisuuksia, ja vastaukset niihin voisi tulkita rivien välistä tai kysyä jälkikäteen, kun puhuja on saanut tarinansa loppuun.

Kun hän eksyy raiteilta, hän jauhaa monologiaan ja häneltä kestää kauan palata siihen, mikä voisi olla olennaisinta esimerkiksi kuulumisten vaihtoon tarkoitetun puhelun aikana. Tämä merkitsee, että puheluista tulee äärettömän pitkiä

MInulla on astma ja saan hengenahdistuskohtauksia, kun yritän puhua nopeasti ja hengittämättä väliin, jotta hän ei hyödyntäisi pientä hengitystaukoa ja alkaisi puhua päälle. Tiedän, että ainakin muutama on hänelle sanonut asiatsta tylystikin: Ole nyt hiljaa! Mutta hän ei ole ymmärtänyt.

Vierailija
2284/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ystävä hyvä elämällesi jotain, älä jää möllöttämään 4 seinän sisälle siihen yksinkertaiseen seuraan joka sulla siellä on. Tiedät että se on lopun alkua jos niin teet.  Oletko huomannut että karistat pikkuhiljaa kaikki ystävät ympäriltäsi?

Mieli ja kroppa ei voi voida hyvin kun suljet kaiken "elämän", tekemiset, menot, tapaamiset, sosiaalisuuden, sivistyneen kommunikoinnin yms pois elämästäsi. Sekoat kohta. Hae apua itsellesi ja ryhdistäydy ihan itsekin vaikka väkisin, sillä jos tuossa iässä vajoat, ei ehkä ole paluuta enää.

Vierailija
2285/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu mun päälle kokoajan. Mieti itse miltä tuntuisi olla kaverin kanssa joka keskeyttää puheesi ihan joka ikinen kerta ja ikäänkuin arvaisi loput mitä olitkaan sanomassa ja usein vielä arvaisi väärin. Se on ihan hemmetin turhauttavaa. Miksi et vaan voi olla sitä hetkeä hiljaa että annat sanoa muiden asiansa loppuun. Olet ihan mukava muuten mutta et voi varastaa toisen lauseita ja puheenvuoroa. 

Tämä päälle puhuminen! Jos puhutaan päivänpolitiikasta, hän suorastaan ääntään korottaen huutaa päälle. Usein hän sivuuttaa täysin, mitä vastapuoli on sanomassa ja assosioi asian väärille tolille: puhuttiin a:sta, nyt puhutaankin b:stä.  Eli siis häneltä on jäänyt ymmärtämättä, mistä oikeasti oli kysymys. Hän ei koskaan anna ihmisen rauhassa kertoa asiaansa, vaan tykittää väliin kysymyksiään, jolloin jää hyvä pikku juttu kuulematta siinä muodossa kui

Veikkaan lievää aspergeria.

Vierailija
2286/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ystävä hyvä elämällesi jotain, älä jää möllöttämään 4 seinän sisälle siihen yksinkertaiseen seuraan joka sulla siellä on. Tiedät että se on lopun alkua jos niin teet.  Oletko huomannut että karistat pikkuhiljaa kaikki ystävät ympäriltäsi?

Mieli ja kroppa ei voi voida hyvin kun suljet kaiken "elämän", tekemiset, menot, tapaamiset, sosiaalisuuden, sivistyneen kommunikoinnin yms pois elämästäsi. Sekoat kohta. Hae apua itsellesi ja ryhdistäydy ihan itsekin vaikka väkisin, sillä jos tuossa iässä vajoat, ei ehkä ole paluuta enää.

Jos hän on jo masentunut? Tiedätkö, miksi sulkeutuu kotiinsa? Minä eristäydyin ja voin huonosti, kun olin traumatisoitunut seksuaaliväkivallasta. En kertonut siitä kaikille ja ilmiselvästi voin huonosti.

Vierailija
2287/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä päälle puhuminen! Jos puhutaan päivänpolitiikasta, hän suorastaan ääntään korottaen huutaa päälle. Usein hän sivuuttaa täysin, mitä vastapuoli on sanomassa ja assosioi asian väärille tolille: puhuttiin a:sta, nyt puhutaankin b:stä.  Eli siis häneltä on jäänyt ymmärtämättä, mistä oikeasti oli kysymys. Hän ei koskaan anna ihmisen rauhassa kertoa asiaansa, vaan tykittää väliin kysymyksiään, jolloin jää hyvä pikku juttu kuulematta siinä muodossa kui

Ihan hiton ärsyttävää, tiedän. Tuossa voi olla taustalla esim koku adhd tyyppinen juttu et ajatus ei pysy kasassa, 3 lauseen jälkeen ei enää muista mistä juttu edes lähti liikkeelle ja päässä on niin paljon tapahtumaa jotka pitää pukea sanoiksi ja saada ulos, et puhetta vaan tulee ja tulee.  Iäkäs äitini jolla on jo varmaan alkava muisisairaus tai joku persoonallisuuden muutos on muuttunut juuri tuollaiseksi viim 5v aikana. Oikein korottaa ääntään toisen puheen yli, vaikka näkee ja kuulee (oletan että kuulee) kun toinen puhuu hän vaan puhuu päälle.

Usein on tilanne että kun kukaan ei puhu (ei myöskään äitini mikä sinällään on erikoista koska puhuu yleensä kokoajan), henkilö a aloittaa puhumaan niin äitini hyökkää heti kommentoimaan päälle eikä koskaan palaa siihen mitä a sanoi. Hänellä on myös tullut sitä että hän alkaa phumaan ihan jostain täysin muusta kuin mitä esim muut puhuu kahvipöydässä, hän siis elää ihan omassa maailmassa, toistaa myös samoja asioita joita oli vaikka 2pv sitten puhunut puhelimessa jo, tavatessa kertoo kaiken uudelleen ja uudelleen. Rasittavaa, muuta ymmärrän tän koska on ko iäkäs. 

Vierailija
2288/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että melko turhaan etsit kympin miestä, kun oma tasosi on lähinnä "välttävä".

Lisäksi olen melko väsynyt kuulemaan loputtomia tekosyitä, miksi laihdutus ei onnistu. Jättäisit ne herkut ja limuviinat pois, niin jotain voisit mahdollisesti saavuttaakin sillä saralla.

Vierailija
2289/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänen kannattaisi satsata kampaajaan, kosmetologiin ja pukeutumisneuvojaan. Hän on hoikka, ihan nätinnäköinen nainen, mutta armoton homssu. Tekee vielä sellaista työtä, jonka tiimoilta joutuu silloin tällöin lehtikuviin / julkisiin esiintymisiin ja näyttä AINA jotenkin sotkuiselta.

On tosin kirjailija, joten hänelle tämä homssulookki sallittaneen paremmin.

Vierailija
2290/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kaunotar, jos korjauttausit hampaasi. 

Itsehän ei itseään näe kun puhuu ja nauraa ellei peilaile itseään kuten missit ja muut ketkä haluaa olla esillä. Mutta tekisi mieli sanoa joillekin tuosta asiasta. 

Vierailija
2291/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-20 vuotiaana pitämäsi tukkamalli ei ole enää hyvä sinulle kymmenien vuosien jälkeen. Eikä edes muodikas. 

Vierailija
2292/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista huilu [on siis ex ystävä]

Hylkäsit minut selittämättä, kun uusi miehesi vaati valitsemaan hänet tai ystävät!!!!

Sain selityksen vasta vuosikausia myöhemmin kun ero oli tullut.

Kiehun kiukusta edelleen, miksi et voinut kertoa syytä, syyttelin itseäni😥

Vierailija
2293/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että hakisi ammattiapua koska on selkeästi liian kiltti ja tämä on tuonut elämäänsä hankaluuksia ihmissuhteissa ja työssä. Vaatii itseltään hirveästi ja uupuu. On kiltti joka suuntaan. Ei osaa sanoa ei. No tuon ehkä saisin sanottua mutta en sitä että en ehkä haluaisi olla hänen kaverinsa enää. Olen kyllästynyt hänen krooniseen tyytymättömyyteensä asioihin.

Vierailija
2294/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät liian pieniä vaatteita.

Olet lihonut kovasti, mutta sopivien vaatteiden käyttäminen näyttäisi kivammalta kuin se, että joka puolelta piukottaa ja tursuaa yli tai ali. Ja kun kuitenkin shoppailet säännöllisesti uutta vaatetta niin halusin sanoa tämän.

Vierailija
2295/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt olemaan oksennusämpäri. Tuuttaat minun päälleni kaiken mitä elämässäsi tapahtuu ja ei tapahdu. Vyörytät ahdistuksesi minulle. Käytät minua täyttämään tylsät hetket ja pelastaman ahdistavilta tilanteilta. Välillä tuntuu ettei minulla ole väliä, otat yhteyttä vaan jotta saat purkaa asioita. Välinpitämättömyys ja suhteettomuus minuun näkyy siinä että et osaa ajatella että minä en tiedä historiaasi ja sinun ihmisiäsi koska ollaan tutustuttu vasta kuitenkin suht hiljattain, mutta silti viittaat asioihin ja tapahtumiin kuin olettaisit minun tietävän. Keskityt vain itseesi.

Vierailija
2296/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä ns työkaluja tuohon itsenäisesti? Jaksaako? Viittiikö? Antaako mahdollinen masennus myötä?

Tiedän vaan, että parikin kaveria meinas jäädä neljän seinän sisään. Sitä vaan pikku hiljaa piti käydä pyytää lenkille, leffaan, tai katsoa leffaa heillä.. viettää aikaa ystävän kanssa enemmän. vaikka kotona viihtyisivätkin, niin vähän jotain muutakin kuin ne pensaat ja taulut. Kummankin puoliso on kiitellyt, että joku näki tilanteen. Puolison houkuttelut kun menee helposti kuuroille korville.

Vierailija
2297/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tätä ketjua nyt silmäilin, niin mitä ystäviä nyt ollettekaan, kun ei tuommoisista asioista voi puhua ääneen?! Kyllä masentuneellekin pitää voida sanoa, että hakeutuu edes hoitoon. Kotiin linnoittautunutta pitää voida auttaa, ystävänä.

Jos ystävä jättää ilman hyvää syytä kyllä siitä voi kysyä.

Ulkonäöstä en välttämättä menis sanomaan, mutta jotain voisi sanoa... Mulla on kyllä yksi kaveri joka aina sanoo. Joskus on ärsyttänyt. Kyse ei ole pelkästään siitä, että hän vaan haluaisi parantaa mun ulkoista habitusta, mutta hän haluaa myös muuttaa tyyliäni mieleisekseen. Ei keski-ikäistyvä nainen voi enää käyttää nahkarotsia, se kuuluu sinne nuoruuteen. Enkä käytä edes joka viikko,mutta sillon tällöin. Jos esim rokkibaariin lähtee

Olkaa ihmeessä avoimempia.

Vierailija
2298/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tätä ketjua nyt silmäilin, niin mitä ystäviä nyt ollettekaan, kun ei tuommoisista asioista voi puhua ääneen?! Kyllä masentuneellekin pitää voida sanoa, että hakeutuu edes hoitoon. Kotiin linnoittautunutta pitää voida auttaa, ystävänä.

Jos ystävä jättää ilman hyvää syytä kyllä siitä voi kysyä.

Ulkonäöstä en välttämättä menis sanomaan, mutta jotain voisi sanoa... Mulla on kyllä yksi kaveri joka aina sanoo. Joskus on ärsyttänyt. Kyse ei ole pelkästään siitä, että hän vaan haluaisi parantaa mun ulkoista habitusta, mutta hän haluaa myös muuttaa tyyliäni mieleisekseen. Ei keski-ikäistyvä nainen voi enää käyttää nahkarotsia, se kuuluu sinne nuoruuteen. Enkä käytä edes joka viikko,mutta sillon tällöin. Jos esim rokkibaariin lähtee

Olkaa ihmeessä avoimempia.

Arvaa, että yritin toistuvasti kysyä, miksi ei vastaa puheluihin yms. No ei vastannut puheluihini, satoja kilometrejä välimatkaa...

(Haista huilu-kirjoittaja)

Vierailija
2299/2621 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiva, fiksu ja kaunis. Älä aja ihmisiä pois läheltäsi yrittämällä todistaa olevasi fiksu, se menee bessewisseröinnin puolelle ja ihmiset eivät voi tehdä asioita vain sinun mieliksesi täsmälleen sinun ehdottamalla tavalla. Luota muidenkin fiksuuteen.

Vierailija
2300/2621 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ajatellut, että voi olla jollakin kohtaa kirjolla. Sitä puoltaisi tietynlainen ei-sensitiivinen ulkokohtaisuus suhtautumisessa asioihin. Hän ei esimerkiksi kykene näkemään ilmiselviä psykososiaalisia rakenteita. Mielenliikkeiden ymmärrystä ouuttuu - taju siitä, että esimerkiksi erilaisesta taustasta johtuen asioita todennäköisesti koetaan eri tavoin.

Hän vastaa tunteeseen tilastolla: ei voi kokea yksinäisyyttä, koska hän tuntee monia yksin asuvia.

Puuttuu myös täysin rivien välistä lukeminen. Ja aina kannattaisi kuunnella se kokonainen ajatus, mitä ihminen on kertomassa, jos oikeasti haluaisi ymmärtää muita.

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi