Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2621)

Vierailija
2241/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään olin sanomatta ystävälle, jotta mene hammaslääkäriin. Suuvärkki järkyttävän kunnossa. Kun hänelle alkoi ilmaantua jos jonniimoista sairautta ja ongelmaa, päätin sanoa asiasta meni sitten syteen tai saveen. Ja sitten sanoin pitkään kyteneen asian.

Seuraava lääkärikäynti kun hällä kertoi lekurille että kaveri uskoo monen jutun johtuvan hampaiden kunnosta ja niin lähti asiat rullaamaan ja ihan helppo juttu ei sitten ollutkaan, joutui ihan hammassairaalaan, jossa nukutuksessa pistettiin suuvärkki kuntoon sekä lääkekuuri tulehduksiin ja tänäkin päivänä ollaan hyviä ystäviä ja kaveri terve kuin pukki. Käy nykyään säännöllisesti hammaslääkärillä. Eli riski kannatti ja kaikki hyvin.

Vierailija
2242/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, onko hänellä joku lääkitys tai joku kun hänestä lähtee välillä todella omituinen haju, kuin sekoitus jotain imelää ja pissaa. Tiedän, että hän käy kyllä suihkussa päivittäin. Se tuntuu olevan joku hänen ihonsa haju. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa ihmettelen vaan että millaisia ystävyyssuhteita ihmisillä on. Lähes kaikki tänne kirjoitetut asiat kuulostaa siltä että kyseinen tyyppi vaan ärsyttää ja turhauttaa. Miksi ihmiset pysyy tuollaisissa ystävyyssuhteissa?

Onko ihmistä jossa ei olisi jotain korjattavaa?

Samoin moni osaa vedota milloin mihinkin (vaikka koviin elämänkokemuksiin) ja tälläistä on vaikea jättää. Valitettavasti tuo voi olla hyvinkin laskelmoitua, olen tajunnut sen hitaasti.

Nyt kun elämme monelle stressaavia aikoja niin sekin voi lisätä rasittavaa tukeutumista ja itsekeskeisyyttä. Mutta samaa mieltä: kilttejä käytetään kyllä helposti hyväksi. Monelle iso oppitunti irrottautua tuollaisista feikkifrendeistä. Kannattaa silti. Vasta sitten ehkä vasta kunnolla tajuaakin millainen kynnysmatto toiselle oli.

Vierailija
2244/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kiltti lässytä, ei sinun tarvitse esittää niin hirmuisen huomioivaa, kaikkia ja kaikkea ymmärtäväistä, osanottavaa, yli empaattista jne. Äläkä hoe minun nimeäni kokoaja, se on hemmetin ärsyttävää ja outoa, mitä sä haet sillä? Kun laitat viestiä, riittää että esität asian, älä toista aina nimeäni. Etkö hoksaa ettei muutkaan tee niin. 

Tuo nimen hokeminen on amerikkalainen tapa. Hyvin epäsuomalainen. Jos on ollut sielläpäin pidempään, niin asia voi selittyä sillä. Toisaalta ystäväsi kuulostaa kokonaisuutena imeltältä psykoterapeutilta, saattaa liittyä siihenkin.

Vierailija
2245/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään, että itse ikisinkkuudeksi nimittämäsi tilanteen juurisyy ei ole ulkonäkösi (kuten itse pelkäät ja siksi kuivatat itseäsi olemalla syömättä), vaan se että sinusta on vuosien varrella tullut katkera ja kitkerä ihminen. Et pysty iloitsemaan kenenkään puolesta, ja muiden hyvät uutiset saattavat sinut viikkokausia kestävään masennus- ja itseinhon putkeen. Olet ilkeä minulle silloin kun sinulla on paha olla, enkä enää jaksa sitä. En löydä tapoja olla kanssasi, ilman että väsyn ja ahdistun. Minulla on parempi olla ilman sinua.

Vierailija
2246/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytä deodoranttia."

Vierailija
2247/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kiltti lässytä, ei sinun tarvitse esittää niin hirmuisen huomioivaa, kaikkia ja kaikkea ymmärtäväistä, osanottavaa, yli empaattista jne. Äläkä hoe minun nimeäni kokoaja, se on hemmetin ärsyttävää ja outoa, mitä sä haet sillä? Kun laitat viestiä, riittää että esität asian, älä toista aina nimeäni. Etkö hoksaa ettei muutkaan tee niin. 

Tuo nimen hokeminen on amerikkalainen tapa. Hyvin epäsuomalainen. Jos on ollut sielläpäin pidempään, niin asia voi selittyä sillä. Toisaalta ystäväsi kuulostaa kokonaisuutena imeltältä psykoterapeutilta, saattaa liittyä siihenkin.

Myös venäläistaustaiset toistaa usein keskustelukumppanin nimeä, muutaman työkaverin kohdalla huomannut. Alkuun se tuntui oudolle, mutta aika pian tajusin että liittynee tuohon taustaan. Puhuvat kyllä hyvää suomea muuten. 

Vierailija
2248/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.

Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.

Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.

Jos hammastahnassa ei ole fluoria, se ei suojaa kariekselta.

Vierailija
2249/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että et enää elä pitkään. Ota hyvä ihminen apu vastaan ennen kuin kuihdut pois.

Vierailija
2250/2621 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin, onko hänellä joku lääkitys tai joku kun hänestä lähtee välillä todella omituinen haju, kuin sekoitus jotain imelää ja pissaa. Tiedän, että hän käy kyllä suihkussa päivittäin. Se tuntuu olevan joku hänen ihonsa haju. 

Ketoruokavalio?

Vierailija
2251/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaa minulle käskyjä siitä miten minun pitää elämässäni toimia, varsinkin kun itse olet viettänyt hyvin staattista elämää ilman minkäänlaisia muutoksia koskaan. Kun eihän sinulla silloin ole mitään kokemusta muusta, miten voit alkaa toista opastamaan ja vielä pyytämättä?

Vierailija
2252/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ajoi itsensä nurkkaan käytöksellään. Ihana ihminen, mutta tietyt teot ajoivat hänet umpikujaan. Meni työt ja luottamus. 

Vierailija
2253/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketoruokavalio?

Ei ole, olen ollut hänellä kylässä ja potut keitti. Olen kylläkin huomannut saman, että ketoruokavaliolla ihmiset alkavat haista oudolta.

Vierailija
2254/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata enemmän lapsiasi ja keskity vähemmän itseesi

Vierailija
2255/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että yrität sekaantua asioihini, analysoida minua, ja neuvoa ihan missä vaan ei ole oikein.

Vierailija
2256/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketoruokavalio?

Ei ole, olen ollut hänellä kylässä ja potut keitti. Olen kylläkin huomannut saman, että ketoruokavaliolla ihmiset alkavat haista oudolta.

Puolisoni henki ainakin lähinnä tunkiolta/metalliselta. Ei kai ystävälläsi diabetes ole? Siloinhan sanotaan, että hengitys voi matalissa/korkeissa (en muista kummin) sokereissa haista imelälle.

Vierailija
2257/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se naimisissa oleva mies joka kokee kanssasi ainutlaatuista yhteyttä ei jätä vaimoaan , on pettänyt muidenkin kanssa ja sanonut ne samat asiat niillekin

Vierailija
2258/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että avioerosi sekä ex-miehesi petollinen käytös ja uuden naisen löytäminen satuttivat sinua ja sinulla on ollut pari viimeistä vuotta vaikeaa aikaa. Minä en kuitenkaan ollut millään lailla erosi syynä, enkä ole ansainnut pisteliätä sanojasi ja ilkeitä kommenttejasi. Varsinkaan, kun parhaan kykyni mukaan olen tukenut sinua ja soittanut usein sinulle pahimmissa erosi kuohuissa.

Huomasin vasta erosi jälkeen ilmenneiden piikittelyjesi myötä, että ikinä sinulla ei ole ollut minulle mitään hyvää sanottavaa, vaikka minä olen vuosikausia kehunut sinua sekä kannustanut sinua parempien työpaikkojen hakemiseen ja jatko-opintojen loppuun saattamiseen (tein myös ison työn gradusi tarkastamisessa). Teit jopa eksästäsi syyllisen sinun ja minun väliseen tapahtumaan, vaikka varsin hyvin tiesit ettei eksälläsi ollut osaa eikä arpaa kyseiseen asiaan. Et siis voinut myöntää tehneesi itse virheen. 

Kyllä tämä meidän ystävyys on nyt taputeltu; tämä päätös on kuluneen vuoden ajatteluni ja väsymykseni tulos. En enää jaksa ilkeyttäsi ja negatiivisuuttasi. Toivon kuitenkin sinulle onnea ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen. 

Vierailija
2259/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että miksi päätit perustaa perheen miehen kanssa, jonka mielenterveys on huono ja hän on työkyvytön tämän vuoksi. Etkö ajattele tulevan lapsesi etua? Miehesi on epävakaa ja sairauden periytymisen riski suuri. Joudut elättämään miehesi sekä lapsesi yksin ja olen huolissani puolestasi. 

Vierailija
2260/2621 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihmiselle, jonka luulin olleen ystäväni.

Oma lapsuuteni ja nuoruuteni oli kamala. Eipä ihme, että ystäväkseni valikoitui sinun kaltaisesi ihminen. Ihminen, joka morkkasi minua, huomautteli "virheistäni", siitä miten olen sitä ja tätä. En nuorena osannut epäillä sinua, olithan täynnä tuuttuutta, johon olin tottunut kotoani. Se sinun harrastama jatkuva nälviminen myös meidän yhteisille ystäville sai heidät uskomaan sinua. Siksi en ole enää heidänkään kanssa tekemisissä. Kukaan ei ollut minun puolellani, niin vakuuttava olit. 

Toivotan sinulle ylipainoinen, ilkeä, elämäänsä kyllästynyt lähihoitaja "ystäväni" hirveän hyvää jatkoa. Säälin perhettäsi sekä potilaita, joita sinä hoidat. En tiedä, miksi valitsit minut puruluuksesi, olin kai riittävän alistuva. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan