Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole ystäviä.
Mulla on toisenlainen käsitys siitä, mitä on ystävyys.
Tämä.
No mitä sitten on se täydellinen ystävyys, jota ilmeisesti vaaditte?
Että sulla on kausittain oireileva mielenterveysongelma, joka vaatii hoitoa. Koska et ole vielä tähän päivään mennessä osannut hoitaa sitä itse, niin tarvit siihen ammattiapua. Ota vaikka pitkä sairasloma, hanki diagnoosi ja terapiaa, ja myönnä kerrankin ongelmasi läheisille. Vilpitön anteeksipyyntö olisi kova sana, mutta sitä en ole suustasi koskaan kuullut.
On se ongelma olemassa hyvinäkin aikoina, mutta silloin se ei aiheuta ongelmia meille muille. Ymmärrän että sulla on runsaasti kuormitusta, joka pahentaa sitä, mutta ei meillä muillakaan sen helpompaa ole eikä se oikeuta kohtelemaan muita huonosti. Auttaisin, mutta saat raivarin, jos sulle yrittää puhua edes varovasti. Ehkä en ole oikea henkilö siihen. Sulla on montakin sokeaa pistettä, juuri niitä mistä moitit muita.
Toisinaan olet mahtava tyyppi, mutta ei sinuun voi luottaa, kun yhtäkkiä saat raivokohtauksen tai olet pitkiä kausia tyly, itsekäs ja passiivis-aggressiivinen. En jaksa enää kävellä munankuorilla. Mulla on omiakin murheita. Surullista jos tämä vain pahenee ja johtaa lopulta välien katkeamiseen.
Kiitos kun sain purkaa tämän tänne.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin, onko hänellä joku lääkitys tai joku kun hänestä lähtee välillä todella omituinen haju, kuin sekoitus jotain imelää ja pissaa. Tiedän, että hän käy kyllä suihkussa päivittäin. Se tuntuu olevan joku hänen ihonsa haju.
Lähipiirissä on tämmöinen. Olen epäillyt huuhteluainetta tai hiuslakkaa. Toisaalta on siinä iässä, että pissakin voi lirahdella.
Että älä nyt täysin sekoa vielä vaikka ns. julkkis onkin ollut viestittelykaverina ja näkemisestä puhuttu. Kun vaikuttaa olevan jo muuttamassa samoille kulmille mukamas että sukulaiset olisi lähempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.
Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.
Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.
Hammashoitajana olen nähnyt näiden luomuilijoi
Mua kiinnostaisi edelleen tietää miksi minulla tuli lapsena niin paljon reikiä. Hammaslääkärit väitti, että minun täytyy juoda limppaa joka päivä eivätkä uskoneet minua eikä vanhempiani. Maitohampaitten jälkeen ei tullut enää reikiä, edes nyt melkein 50v. Hampaiden pesutaitokin tarkastettiin useaan otteeseen. Ja voin taata, että pesin joka aamu ja ilta koska olin niin paniikissa koska pelkäsin paikkausta niin paljon. Sylkytesti tehtiin myös eikä siinäkään ollut mitään. Veljelle ei tullut reikiä. Sori ettei liity otsikkoon, mutta pakko kysyä josko tämä hammashoitaja näkisi täman ja tietäisi syyn.
Haluaisin sanoa eräälle ihmisele, että se laihdutusleikkaus ei ole tai ei ollut oikotie onneen. Vaaditaan myös itsekuria, elämäntapamuutosta, liikuntaa, terveellisempiä ruokia jne.
Kukaan ei tee näitä puolestasi ja mielestäni leikkauksesi saattoi olla jopa hukkaan heitettyä terveydenhuollon resurssia kun et aio ottaa vastuuta itsestäsi.
Pitkäaikainen ystäväni, olen huolestunut sinun terveydestä, sekoilet asioissa, keksit itse omassa päässäsi juttuja ja puhut niitä kuin minä olisin niin sanonut tai tehnyt. Todella outoa. Loputon puhetulvasi, toisen päälle kokoajan puhuminen ja kyvyttömyytesi kuunnella toista, keskustella vuorovaikutteisesti saati sitten sen toisen ihmisen asioista on usein merkki alkavasta muistisairaudesta tms. Myös itsesi sosiaalinen eristäminen ja vain kotona sisällä ajanvietto ja tv katsominen vie sinua lujaa vauhtia alamäkeen, huomaan jo nyt kuinkase vaikuttaa älykkyteesi, hoksaavuuteesi ja sosiaalisiin taitoihisi. Et ole vielä mikään vanhus, elä, äläkä työnnä päätä pensaaseen ja jää 15 vudeksi odottamaan loppua.
Haluaisin kysyä kaveriltani saisinko kokeilla hänen pallejaan ja mulkkuaan ihan vain vaatteiden läpi puristellen. Tiedän että hänellä on huikean iso vehje enkä saa sitä mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että aika epätodennäköistä, että jokainen ihminen hänen lähipiirissä (isä, ex, kaveri, työkaveri) olisi narsisti.
Tämä. Kehottaisin myös katsomaan peiliin ja miettimään omaa käytöstään.
Tämäpä tämä. Äitini on tätä ihmistyyppiä myös. Olen ihan vakavissani miettinyt, mahtaako itse narsismiin taipuvaiset useinkin leimata toisia narsisteiksi, eli onko syytökset pohjimmiltasn tunnustuksia.
Kasvata nyt hyvä nainen selkäranka, ja ala arvostaa itseäsi. Älä anna kaikkien kävellä ylitsesi mennen tullen, ja palatessa, pyyhkien kengät mennessään. Älä keksi kilometriselityksiä, jos et halua tehdä palvelusta, vaan totea, että en voi auttaa, tsemppiä. Jos joku loukkaantuu, kun et olekaan heti käytettävissä, jätä taas ne selitykset ja pitkät puolustuspuheet anteeksipyyntöineen. Älä jatkuvasti selittele ja pahoittele kaikille ja kaikkea. Mieti mitä sinä haluat ja tarvitset, anna se itsellesi ja uskalla pyytää muiltakin. Jos joku asia ei ole sinulle ok, älä valehtele että se on. Määritä rajasi ja pidä niistä kiinni. Se ei ole kenenkään muun tehtävä kuin sinun. On ihan paskaa katsoa tuota vierestä ja yrittää tsempata kauniimmin sanoin, kun oikeasti en tietenkään voi tätä sinulle näin kertoa. Olet upea, rakas ihminen, vähän itsekunnioitusta nyt!
Sanoa eräälle naiselle että älä vokottele miestäni. En enää kutsu kylään.
Toivottavasti viisastut joskus.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti viisastut joskus.
Ja mieluiten mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.
Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.
Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.
Mulla pysähtyi reikiintyminen vasta noin kolmekymppisenä. Kyllä v*tutti kuunnella joka kerta valitusta, varsinkin lapsuudessa, kun törmäili sellaisiin vanhan kansan syyllistäviin hammaslääkäreihin. Ikenet vuotavat ihan kunnolla edelleen heti, jos välien puhdistus jää parina päivänä peräkkäin tekemättä. Putsaan siis välit joka ikinen ilta ja harjaan hampaat kaksi kertaa päivässä. Lisäksi käytän fluorihuuhdetta. Lapsilla ei ole koskaan ollut yhtään reikää eikä muutakaan ongelmaa. On kehuttu hyvästä hoidostakin, vaikkei se ole läheskään yhtä perusteellinen kuin omani. Hyvä tietysti niin, mutta tasan ei käy suun kunnon lahjat.
Ne vaikeudet jotka sinulla nyt on, eivät ole mitään kohtaloniskuja, vaan seurausta vuosien täysin yltiöpäisestä käytöksestäsi. En pysty antamaan sinulle ymmärrystä ja myötätuntoa, kun sinulla oli niin hyvä tilanne, mutta sössit sen. Kerta toisensa jälkeen kieltäydyit tosiasioiden näkemisestä. Olen tosi iloinen, että sinulla on elämässäsi ihmisiä, jotka jaksavat tukea ja ymmärtää sinua kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Aivoja sulle ei sitten ilmeisesti riittänytkään. Eihän tuo lapsellinen omakehusi liity mitenkään tämän ketjun aiheeseen.
Täytyy taas kerran ihmetellä, millaisia "ystäviä" niin monella on. Miksi ihmeessä te jaksatte/viitsitte olla tekemisissä kaikenlaisten pösilöiden kanssa?
Kiinnostaako sinua oikeasti mitä minulle kuuluu, vai olenko vain sinun oksennusämpärisi?
Etkö muista kuinka olen sun lapsen tilanteesta kertomuksiasi kuunnellut ym. Ym. Sun elämästä ja sairauksista? Kerro jatkossa muille. En kuuntele enää.