Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2621)

Vierailija
2301/2621 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ajatellut, että voi olla jollakin kohtaa kirjolla. Sitä puoltaisi tietynlainen ei-sensitiivinen ulkokohtaisuus suhtautumisessa asioihin. Hän ei esimerkiksi kykene näkemään ilmiselviä psykososiaalisia rakenteita. Mielenliikkeiden ymmärrystä ouuttuu - taju siitä, että esimerkiksi erilaisesta taustasta johtuen asioita todennäköisesti koetaan eri tavoin.

Hän vastaa tunteeseen tilastolla: ei voi kokea yksinäisyyttä, koska hän tuntee monia yksin asuvia.

Puuttuu myös täysin rivien välistä lukeminen. Ja aina kannattaisi kuunnella se kokonainen ajatus, mitä ihminen on kertomassa, jos oikeasti haluaisi ymmärtää muita.

.

^Tämä on päälle puhumisesta kirjoittaneen 2283:n vastaus 2285:lle, joka ehdotti, että kyseessä voi olla lievä aspergerominaisuus.

Vierailija
2302/2621 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2621 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt olemaan oksennusämpäri. Tuuttaat minun päälleni kaiken mitä elämässäsi tapahtuu ja ei tapahdu. Vyörytät ahdistuksesi minulle. Käytät minua täyttämään tylsät hetket ja pelastaman ahdistavilta tilanteilta. Välillä tuntuu ettei minulla ole väliä, otat yhteyttä vaan jotta saat purkaa asioita. Välinpitämättömyys ja suhteettomuus minuun näkyy siinä että et osaa ajatella että minä en tiedä historiaasi ja sinun ihmisiäsi koska ollaan tutustuttu vasta kuitenkin suht hiljattain, mutta silti viittaat asioihin ja tapahtumiin kuin olettaisit minun tietävän. Keskityt vain itseesi.

Hyvin kuvailtu tietty ihmistyyppi. Minusta on ihan kiva kuunnella toista ja tukea, mutta homman pitäisi olla vastavuoroista. Minulle jää tosi kelju olo, kun yritän vikistä väliin jotakin, ja sanomiseni jää täysin huomiotta. Kommentoin illalla ja heti seuraavana aamuna tunnin (!) hänen työprojektiaan. Hänen monologinsa risteili välillä myös aivan tarpeettomassa tajunnanvirrassa. Väliin sain sanotuksi sopivalla aasinsillalla pari asiaa kuulumisistani, kun emme olleet viikkoihin puhuneet. "Joo, ja.".Hän kommentoi siis tuon joon ja kiisi monologiinsa. Kumpikaan asiani ei ollut niitä näitä vaan olisi mielestäni ansannut hieman enemmän huomiota.

Vierailija
2304/2621 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että oletko koskaan ajatellut että sinä et voi ohjailla muiden elämää, et sanoa mitä kenenkin pitää ja kuuluu tehdä ja neuvoa (suorastaan komentaa) muita tekemään jotain muuta kuin mitä he haluavat tai tarvitsevat. Et ole mitenkään sellaisessa roolissa kehenkään että voit antaa ohjeita miten pitää toimia. Mikä sinä kuvittelet olevasi? 

Ja taas edellisen tapaamisemme perusteella sanoisin että ideasi ja ohjeesi ovat välillä ihan typeriä, et selvästikään tiedä asioita ja oletat että jos joku tuttusi suurinpiirtein samassa  tilantessa on toiminut jollain tavalla x niin se ei ole vältämättä minulle mahdollista. Olet ihan typerä välillä. Intät ja intät niitä omia näkemyksiäsi jo keski-ikäisille ihmisille kuin joillekin teineille joille pitää antaa vielä elämän ohjeita.

Muista, että sinä et ole aina oikeassa ja tiedä kaikkea paremmin kuin muut. Kuuntele ja keskustele rauhassa asioita sen toisen näkökulmasta, älä jaa ohjeita miten toisen kuuluu tehdä. 

En yhtään ihmettele että oma jäkkikasvusi ja heidän puolisonsa ovat hyvin harvoin kanssasi tekemisissä.

Vierailija
2305/2621 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät hUum.e.I.TA ja se näkyy sinusta.

Vierailija
2306/2621 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEE ihmeessä huoli ilmoitus, jos välität eläimistä ja ystävästäsi. Tarvitsee apua selvästi!!!! Apua mitä touhua.

Eläin tarvitsee liikuntaa, kuin myös me ihmiset. Kuuluu jokakoiran oikeuteen <3

Vierailija
2307/2621 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin, etkö näe millaiseksi olet itsesi päästänyt!

Olet ketjupolttaja, käytät alkoa, kuin muut vettä.

Purat muihin omaa pahaa oloasi, jos kanssasi ollaan yhtään pidempään. Määräilet ja äyskit, tiuskit. Luulet tietäväsi kaikesta kaiken ja otat oikeudeksesi puuttua milloin mihinkin, mutta sinulle ei saisi sanoa mitään. Olethan kaiken yläpuolella... 

Olet sietämätön persoona ja se näkyy ulkoisessa olemuksessasikin. Olen surullinen, huolissani ja ärtynyt puolestasi rakas ihmiseni! Enkä voi näitä paukuttaa sinulle, ettet saisi lopullista slaagia...

Vierailija
2308/2621 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso peiliin, etkö näe millaiseksi olet itsesi päästänyt!

Olet ketjupolttaja, käytät alkoa, kuin muut vettä.

Purat muihin omaa pahaa oloasi, jos kanssasi ollaan yhtään pidempään. Määräilet ja äyskit, tiuskit. Luulet tietäväsi kaikesta kaiken ja otat oikeudeksesi puuttua milloin mihinkin, mutta sinulle ei saisi sanoa mitään. Olethan kaiken yläpuolella... 

Olet sietämätön persoona ja se näkyy ulkoisessa olemuksessasikin. Olen surullinen, huolissani ja ärtynyt puolestasi rakas ihmiseni! Enkä voi näitä paukuttaa sinulle, ettet saisi lopullista slaagia...

Mä olen ilmeisesti kylmä ihminen, kun en katselisi tuota sekunttiakaan. Saisi jäädä elämään ilman minua. Näin monessa muussakin esimerkissä. Isossa kaupungissa on erittäin helppoa vaan jättää ottamatta yhteyttä ja siirtyä elämässä eteenpäin. 

Vierailija
2309/2621 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerromme toisillemme huolia ja ikäviä elämäntapahtumia, minua ei lohduta se, että mitä ikinä elämässäni tapahtuu, miten koen sen ja miten se vaikuttaa elämääni, on jo aiemmin tapahtunut sinulle, kahta kovemmin ja ja minun kokemukseni on pientä siihen verrattuna. Ystäväni, emme kilpaile. Vaikka sinulle olisikin tapahtunut samankaltainen asia, en kaipaa surun tai ahdistuksen hetkellä näkemystä ettei se ole mitään omien kokemusteni rinnalla. Koskaan. Jokainen kokee tavallaan. Riittää että kuuntelet ja näet että mun on paha olla. Kerrot sitten myöhemmin oman tarinasi aiheesta, niin minä kuuntelen. Kilpailematta.

Vierailija
2310/2621 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivaa nenää - toivoisin, että pesisi kädet edes sisään tullessa.

Älä syö lapseni hedelmiä ( nyk. Piilotan uuniin).

Älä tahdo jotain syötävää, jos sitä ei tarjota.

Ärsyttää kun kehuskelee omaisuudellaan, mutta itse ei osta ruokaa vaan kulkee kylästä kylään syömässä.

Vierailija
2311/2621 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerromme toisillemme huolia ja ikäviä elämäntapahtumia, minua ei lohduta se, että mitä ikinä elämässäni tapahtuu, miten koen sen ja miten se vaikuttaa elämääni, on jo aiemmin tapahtunut sinulle, kahta kovemmin ja ja minun kokemukseni on pientä siihen verrattuna. Ystäväni, emme kilpaile. Vaikka sinulle olisikin tapahtunut samankaltainen asia, en kaipaa surun tai ahdistuksen hetkellä näkemystä ettei se ole mitään omien kokemusteni rinnalla. Koskaan. Jokainen kokee tavallaan. Riittää että kuuntelet ja näet että mun on paha olla. Kerrot sitten myöhemmin oman tarinasi aiheesta, niin minä kuuntelen. Kilpailematta.

Tämä vaikuttaa olevan erittäin yleinen "dialogin" malli. Tuntuu tosiaan kuin olisi jokin kilpailu. Olen kokenut tätä enemmässä ja vähemmässä määrin tärkeiden ja vähemmän tärkeiden asioiden kanssa. Kalvavin on, kun erittäin vaikeahoitoinen etenevä sairauteni (joka ei ole elämäntapasairaus ja jolle ei itse voi mitään) on sivuutettu tyystin: ei se mitään ole, arvosi eivät ole pahat, meilllä on taisteltu asian kanssa pitkään. Olen tuonut esiin, että on hirveätä, että heidän nuori ihmisensä on joutunut kokemaan tätä sairautta, mutta se ei poista sitä, että lääkäri jahtaa minua leikkausveitsen kanssa, kun aiemmat operaatiot eivät ole auttaneet. Lääkityksessäkin ovat suunnilleen iimeiset lääkkeet käytössä,Lisäksi kokonaiskuva sairaudesta on jokaisella erilainen, ja speksit pitäisi malttaa kuunnella.

Hyväksi puoleksi voi laskea sen, että itse on toivottavasti oppinut olemaan kuulolla, olemaan ohittamatta toisen ongelmia tyyliin, että ei se mitään, mimulla ja meillä on pahempaa. Mutta silti nämä kilpauluhenkiset ärsyttävät pidemmän päälle.

Vierailija
2312/2621 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kulloisenkin hallituksen politiikka ei ole syynä hänen syvään katkeruuteensa ja pahaan oloonsa, vaan hänen oma ajattelutapansa ja jumiutumisensa ikivanhoihin "vääryyksiin". Ja että se paha olo ei hellitä ainakaan sillä, että hän seuraa eniten vihaamiensa poliitikkojen sometilejä päästäkseen sitten kauhistelemaan jokaista heidän sanomaansa asiaa.

Vierailija
2313/2621 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lopeta tuo miesten huomion kerjääminen! Hävettää liikkua kanssasi kun hameet ja mekot hädin tuskin peittävät vesirajan ja kaula-aukoista tursuaa maitorauhasesi. Sitten ihmettelet miksi miehet hakevat PELKÄSTÄÄN seksiä kanssasi..Olet yli viisikymppinen nainen etkä mikään teini! Ikävää myös että olet pettänyt miestäsi vuosikaudet etkä ota eroa ja käytät lapsiasi tekosyynä...

Vierailija
2314/2621 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole ystäviä.

Mulla on toisenlainen käsitys siitä, mitä on ystävyys.

Vierailija
2315/2621 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tuntu olevan rahaa vaikka esität hyvin pienituloista ja varatonta. Pitäskö sun vähän ostaa vaikka jotain uusia vaatteita eikä kulkee nyppysessä, reikäsessä, harmaaksi virttyneessä kesäpuserossa joka on ollu joskus valkonen. Myös kosmetologilla käynti virkistäisi varmasti hiukan väsynyttä naamaa ja mikä tärkeintä mene hammaslääkäriin, sullahan on ihan ruskeet hampaat jo. Kai ymmärrät että muut näkee ne ja haistaa pahanhajuisen henkesi. Siistiydy vähän, se kohentaa omaa fiilistäsikin ja tunnet olosi naisellisemmaksi. 

Vierailija
2316/2621 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele elämään tässä todellisuudessa.

Jokainen elää oikeasti omassa todellisuudessaan. 

Vierailija
2317/2621 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olet ulkoisesti niiiin tavis mummotyylilläsi ja esität hyvin maanläheistä tolokun immeistä, olet kuitenkin hyvin laskelmoiva, muita hyväksikäyttävä kaksilla ratailla ajelija. En yhtään ihmettele että se edellinen kyllästyi peliisi. Mutta sullahan on aina verkot vesillä ja otat kenet vaan joka sinut kelpuuttaa ja josta pääset hyötymään. 

Vierailija
2318/2621 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytät hUum.e.I.TA ja se näkyy sinusta.

Kiitos vain, mutta en käytä. Ei olisi rahaa tuhlata moiseen typeryyteen ja muutoinkin huumeisiin sekaantuminen olisi tyhmää.

Vierailija
2319/2621 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole ystäviä.

Mulla on toisenlainen käsitys siitä, mitä on ystävyys.

Tämä.

Vierailija
2320/2621 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele elämään tässä todellisuudessa.

Jokainen elää oikeasti omassa todellisuudessaan. 

Kyllä. Jokaisella erilaisia kokemuspohjia elämässä, joiden perusteella oma näkökulma asioihin muodostuu.