Mitä teette arki-iltoina töiden jälkeen?
Kommentit (169)
Ulkoilutan koiran. Opiskelen (parhaillaan kuuntelen luentoa) tai valmistaudun johonkin kokoukseen tai istun kokouksessa. Jos on vapaa ilta, istun sohvannurkassa lukemassa (ja nukahdan siihen). Kahdeksan maissa (tai palattuani kokouksesta) ulkoilutan jälleen koiran, sitten laitan päivällisen ja syödään puoli yhdeksän-yhdeksän aikoihin. Sen jälkeen saatan vielä katsoa jotain Areenasta, joskus harvoin Netflixistä. Samalla teen usein käsitöitä. Maanantaista-torstaihin menee aika lailla aina tällä kaavalla. Perjantaisin on puolison kanssa yhteinen liikuntaharrastus. Viikonloppuisin tekeminen vaihtelee sen mukaan, mikä vuodenaika on, missä ollaan jne.
En ole töissä.Aaamuni alkaa silti aina kello 5-6- välillä.Olen jo ulkona kävelemässä kello 9 jälkeen.Usein kävelen ystäväni pikku putikkin, matkaa 5km..Juon teetä siellä.Lähden sitä kaupaan jos tarve? Kävelen Kotiin sen saman 5km.Lounas päikkäri. Koti hommia jos on?Ajan kuluksi 1h kävele lähiössä.Takas kotin päivälinen ,päivän tiskit.Tv uutiset ymm. Sit lukee esim.tänne? Odotaa joku Tv ohjelma.Nukuu menen kirjan kanssa aina kuitenkin kello 21.Nukun herämättää edes pissale yöni hyvin 7-8h..
Syön jotain, ehkä muutaman x vko käyn kävelemässä.
Muuten hoidan niitä kotiaskareita joita 1 hlö huushollissa tarvitsee tehdä. Lopun aikaa lojun sohvalla ja katson telkkaria tai otan torkut, koska olen usein tosi väsynyt ja aivoni tarvitsevat totaalilepoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, kun klo 5.30-vuoroon menevät sanovat, että ihanaa, kun pääsee aikoinaan pois. Mihin? Valmistautumaan aikaiseen nukkumaanmenoon taas? Eikö olisi parempi nukkua normaalit yöunet, tehdä työpäivä, kauppa, ulkoilut, ilta-askareet ja sitten nukkumaan, kuin haahuilla klo 14-17 tyhjän panttina kotona?
Useimmilla ihmisillä on elämässä muutakin kun pelkästään työ ja haahuilu. Tahtoo tunnit loppua ilman haahuiluakin.
Kaupan kautta kotiin, ruuanlaitto (nopea), samalla kuulumisia, wilmaviestit, sähköpostit. ruokailu, lapsia harrastuksiin tai kavereiden luo kylään, lähes joka pv joku vietävä jonnekin. Tiskikoneen tyhjennys, pyykkikone täyttö ja päälle, kissanhiekkiksen putsaus, eiliset pyykit narulta kaappiin, jonkun lapsen haku jostain, puusauna lämpeemään, lasten läksyjen tsekkaus, ehkä joku uno-peli tms jonkun tylsyydestä kärsivän kanssa, iltapalaa lapsille, pyykinripustus, pienemmät pesujen kautta unille, paljon suukkoja ja huomisen ohjelman kertaus. sauna, isommat unille, hetki omaa aikaa somessa, täällä tai sudokuja tehden.
Viikonloppuna siivotaan. Välillä isommat tekee ruokaa, tyhjentää tiskikonetta jne, mutta sen homman muistuttelu ja ohjeistus vie about yhtäpaljon aikaa kuin itsetekeminen.
Vierailija kirjoitti:
En ole töissä.Aaamuni alkaa silti aina kello 5-6- välillä.Olen jo ulkona kävelemässä kello 9 jälkeen.Usein kävelen ystäväni pikku putikkin, matkaa 5km..Juon teetä siellä.Lähden sitä kaupaan jos tarve? Kävelen Kotiin sen saman 5km.Lounas päikkäri. Koti hommia jos on?Ajan kuluksi 1h kävele lähiössä.Takas kotin päivälinen ,päivän tiskit.Tv uutiset ymm. Sit lukee esim.tänne? Odotaa joku Tv ohjelma.Nukuu menen kirjan kanssa aina kuitenkin kello 21.Nukun herämättää edes pissale yöni hyvin 7-8h..
Mielestäni sinulla on ihan kiva päivärytmi, käveleminen on hyvä juttu. Mukavia syyspäiviä!
Olen työpäivän jälkeen kotona klo 23.15. Syön iltapalan, käyn pesulla ja luen päivän lehden. Sitten nukkumaan.
Tuun töistä, lösähdän sohvalle. Nukun pari tuntia. Pyydän miestä tuomaan/tekemään mulle salaatin. Hän tekee niin. Sitten katsotaan joku sarjan pätkä. Nukun lisää ja herään aamulla suihkuun ja lähden töihin.
Mä olen aivan loppu tähän kierteeseen. Mä en jaksa. Nyt olen sairaslomalla uupumisen takia. siksi täällä tähän aikaan.
Minun arki on nykyään todella rauhallista... Töiden jälkeen siis käyn kaupassa jos tarvii,peseydyn,syön,pelaan pleikkaria tai selaan internettiä ja sitten menen sänkyyn ja nukahdan.
Välillä käy salilla tai lenkillä ennen peseytymistä.
Aikalailla tuollaista arkea olen elänyt nyt melkein 10 vuotta.
Viikonloppuisin käyn sitten sukulaisilla ja ystävillä.
M32
Vierailija kirjoitti:
Tuun töistä, lösähdän sohvalle. Nukun pari tuntia. Pyydän miestä tuomaan/tekemään mulle salaatin. Hän tekee niin. Sitten katsotaan joku sarjan pätkä. Nukun lisää ja herään aamulla suihkuun ja lähden töihin.
Mä olen aivan loppu tähän kierteeseen. Mä en jaksa. Nyt olen sairaslomalla uupumisen takia. siksi täällä tähän aikaan.
Alistat miestäsi, se tekee sulle ruokaa ja pakotat sen katsomaan sun kanssa jotain sarjaa telkkarista? Suhteesi ei kauaa tule kestämään tuolla menolla, laita itsesi kuntoon.
En pahalla sanonu tuota vaan ihan vinkkinä.
Töistä tultua joinakin päivinä kauppaan, ja lähes joka päivä ruokaa perheelle, tiskit, pyykit, jotain muita siivoushommia, pyykinviikkausta, sitten töitä palkatta pari kolme tuntia, sen jälkeen iltapala, tiskit, vaatteet valmiiksi, eväät rasioihin, suihku ja joku sarja, jos sattuu vielä jaksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun kotioven avaan noi 16.30, on vastassa 3 koiraa ja lapset. Koirat pihalle, puran kauppakassin, koirat sisälle ja ruuanlaittoon/lämmitykseen. Muksujen läksyt ja kuulumiset. Pesukone päälle, tiskit, roskat, lasten harrastuksiin kuskaus(samalla reissulla koirien lenkitus), kauppareissu nopeaan. Iltapalat ja koulujutut lapsille valmiiksi aamuun. Omat vaatteet seuraavalle päivälle, silitys etc. Pesukoneen tyhjennys, kuivausrummun tyhjennys ja pyykkien lajittelu, koirien iltaruuat ja pieni lenkki tai oma piha. Itse suihkuun, ehkä iltapalaa, nukkumaan, kello soi 6, töihinlähtö 6.45.
Vkloppuna sitten isompi siivous ja pihahommat. Olen 2 alakoululaisen yh, 130m2 vanha okt taajamassa. Lapset harrastavat lähes jokapäivä.
Anteeksi kun kysyn mutta miksi? Mitä järkeä tässä oravanpyörässä on?
Vierailija kirjoitti:
Heti kun kotioven avaan noi 16.30, on vastassa 3 koiraa ja lapset. Koirat pihalle, puran kauppakassin, koirat sisälle ja ruuanlaittoon/lämmitykseen. Muksujen läksyt ja kuulumiset. Pesukone päälle, tiskit, roskat, lasten harrastuksiin kuskaus(samalla reissulla koirien lenkitus), kauppareissu nopeaan. Iltapalat ja koulujutut lapsille valmiiksi aamuun. Omat vaatteet seuraavalle päivälle, silitys etc. Pesukoneen tyhjennys, kuivausrummun tyhjennys ja pyykkien lajittelu, koirien iltaruuat ja pieni lenkki tai oma piha. Itse suihkuun, ehkä iltapalaa, nukkumaan, kello soi 6, töihinlähtö 6.45.
Vkloppuna sitten isompi siivous ja pihahommat. Olen 2 alakoululaisen yh, 130m2 vanha okt taajamassa. Lapset harrastavat lähes jokapäivä.
Eli tulet kotiin, laitat/lämmität ruoan, seurustelet lasten kanssa, viet lapset harrastuksiin ja koiran lenkille, käyt kaupassa, hoidat pyykit, iltapala, suihku ja nukkumaan. Saat sen kuulostamaan hurjalta suorittamiselta! Ja rankalta; jo heti kun avaat kotiovesi sua kuormitetaan koirilla ja lapsillasi.
Älä stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Lahtaan sian, että saan vaimolle seuraavaksi päiväksi ruokaa.
Hyvä ettet lahtaa vaimoa jotta saat sialle ruokaa.
Up lisää näitä. Kiva lueskella mitä muut puuhaa. Kiva ois myös kuulla jos joku tekee jotain erikoisempaa, vaikka vaan kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Up lisää näitä. Kiva lueskella mitä muut puuhaa. Kiva ois myös kuulla jos joku tekee jotain erikoisempaa, vaikka vaan kerran viikossa.
Samaa mieltä!
En voi kertoa mitään erikoisempaa, koska omatkin iltani toistavat tuota hyväksi havaittua kaavaa: luen ja pötkötän, hortoilen netissä, käyn kävelyillä, teen ruokaa, syön. Kerran viikossa jumppatunti, voisin etsiä toisenkin kivan ryhmäliikuntatunnin.
Silloin, kun tein vielä iltavuoroja, tuntui aamupäivät menevän aina hukkaan, en osannut tehdä muuta kuin odottaa, että kohta pitää lähteä töihin. Mutta nyt kun katsoo listaani, niin ihan samaa teen iltaisin nyt, kuin silloin tein odottaessani työhönlähtöä. Nyt ei ole siis mitään tekosyytä, ihan silkka laiskuus ja mukavuudenhalu, etten ole aikaansaavempi työpäivien ulkopuolella.
Hesarissa oli juttua naisesta, joka alkoi harrastaa lajia, jossa ei voi kehittyä parhaaksi, olikos se rytminen vai telinevoimistelu. Missähän aikuinen pääsisi harrastamaan jompaa kumpaa?
Jos on hyvä päivä, makaan sohvalla ja selaan puhelinta.
Jos on huono päivä, makaan lattialla ja itken.
Olen masentunut ja burnoutissa. Olen vaan liian uupunut jotta jaksaisin mennä lääkäriin hakemaan saikkua
Laitan ruokaa, siistin keittiön, harrastan liikuntaa, luen, pelaan pari sanapeliä kännykällä, käyn kaupassa jos tarvitsee ja katson hetken telkkaria. Teen etätöitä useampana päivänä viikossa, joten pyykit ja tiskikone pyörähtää yleensä jo päiväsaikaan. Isompi siivoaminen jää yleensä viikonlopulle.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kaupassa. Kotiin tultua suihku ja rasvaan itseni kunnolla minkä jälkeen teen jotain ruokaa ja katson leffan ja nukahdan. Aika tylsää elämää myönnän.
Mun mielestä kuulostaa aika ihanalta. Kunpa mullakin olisi aikaa rauhassa tehdä ruokaa ja katsoa leffaa iltaisin.
Maanantai 7-13. Tiistai 7-13. Ke 14.00-21.15 To 14.00-21.15. Pe 8-14. Tuossa tämä viikko. Kaupassa olen töissä.. ke ja to olen 21.30 jälkee vasta kotona. Suihku, kevyt iltapala ja nukkuun.....