Mitä teette arki-iltoina töiden jälkeen?
Kommentit (169)
Joka päivä toistuu vain ruuanlaitto, kaikki muu riippuu päivästä. Aika usein myös ulkoilutan koiraa puolisen tuntia illalla.
Ilta alkaa joko kotona etätyön jälkeen tai sitten lähden toimistolta. Kotona tulee usein aloiteltua jollain kotityöllä, toimistolta lähden ostoksille, ruokakauppaan tai sitten kävelen ainakin osan matkaa kotiin, jos on hyvä sää.
Joinain iltoina olen omassa harrastuksessa, välillä lapsen pelissä huoltajana.
Lisäksi jokaiseen iltaan pitää mahtua vähintään tunti rentoutumista: katson telkkaria, luen tai tuijotan puhelinta.
Rakennan ja entisöin tontin rakennuksia. Nikkaroin moottoriajoneuvoja ja vietän aikaa koiran kanssa ulkona. Oi ja herkullisien ruokn laitto on parasta
Torkun, katson telkkaria, kuuntelen äänikirjoja. Lenkitän koiran. Yleensä vain kotona hölläilyä vailla paineita jaksaa enempää.
Riippuu vähän päivästä ja fiiliksestä, mutta joka päivä ainakin päivällisen syön. Teen sitä itse harvoin, meillä puolisoni laittaa yleensä ruoan. Yhtenä päivänä viikossa käyn balettitunnilla, muutoin saatan käydä jonkun kanssa kävelyllä, teen käsitöitä, luen kirjaa, olen puhelimella, juttelen puolison kanssa, katson jotain ohjelmaa, teen joskus jotain kotitöitä ja erinäisten asioiden hoitelua tai järjestelyäyhtenä päivänä viikossa käydään ruokakaupassa. Joskus harvoin on jotain muuta kuten näen ystävää tai harrastan kulttuuria kuten käyn elokuvissa, teatterissa tai baletissa tms. Sitten iltaisin katson puoliyhdeksän uutiset, jolloin samalla otan iltateetä ja mahdollisesti jotain iltapalaa ja tämän jälkeen joko nukkumaan, lukemista, puhelimen selailua tai katson puolison kanssa tv-sarjaa. Nukkumaan yritän mennä klo 21-22 välillä, mutta joskus menee klo 23 saakka.
Tissuttelen bisseä, katson telvisiota,laitan ruokaa ja kuuntelen välillä musiikkia
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, kun klo 5.30-vuoroon menevät sanovat, että ihanaa, kun pääsee aikoinaan pois. Mihin? Valmistautumaan aikaiseen nukkumaanmenoon taas? Eikö olisi parempi nukkua normaalit yöunet, tehdä työpäivä, kauppa, ulkoilut, ilta-askareet ja sitten nukkumaan, kuin haahuilla klo 14-17 tyhjän panttina kotona?
No johan on taas mielikuvitukseton kommentti. Aamuvuorolaisten vuorokausirytmi on tietysti aikaisempi kuin tavallisen päiväduunarin. Ihan samoin voisi sanoa, että mitä järkeä haahuilla tyhjän panttina kotona klo 17-20.
Kun itse tein aikoinaan aamuvuoroa, parasta oli just toi, että pääsi aikaisin tekemään niitä juttuja, mitä suurin osa porukasta tekee klo 17 jälkeen. Kuntosalilla, uimahallissa jne. on paljon väljempää (ja usein myös halvempaa), julkisissa vähemmän porukkaa (ei tarvi seisoa koko kotimatkaa), taloyhtiön pyykkituvassa tilaa yms.
Vaihdan mukavat kotivaatteet, puran ostokset(jos olen käynyt kotimatkalla kaupassa), avaan lintuhuoneen ovet että 3 neitokakaduani saavat tulla valloilleen koko asuntoon pelkän oman huoneensa lisäksi, syön jotain.
Vedän ensin käteen ja sitten lärvit.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän päivästä ja fiiliksestä, mutta joka päivä ainakin päivällisen syön. Teen sitä itse harvoin, meillä puolisoni laittaa yleensä ruoan. Yhtenä päivänä viikossa käyn balettitunnilla, muutoin saatan käydä jonkun kanssa kävelyllä, teen käsitöitä, luen kirjaa, olen puhelimella, juttelen puolison kanssa, katson jotain ohjelmaa, teen joskus jotain kotitöitä ja erinäisten asioiden hoitelua tai järjestelyäyhtenä päivänä viikossa käydään ruokakaupassa. Joskus harvoin on jotain muuta kuten näen ystävää tai harrastan kulttuuria kuten käyn elokuvissa, teatterissa tai baletissa tms. Sitten iltaisin katson puoliyhdeksän uutiset, jolloin samalla otan iltateetä ja mahdollisesti jotain iltapalaa ja tämän jälkeen joko nukkumaan, lukemista, puhelimen selailua tai katson puolison kanssa tv-sarjaa. Nukkumaan yritän mennä klo 21-22 välillä, mutta joskus menee klo 23 saakka.
Sinä missään baletissa käy! :D
Vierailija kirjoitti:
Lahtaan sian, että saan vaimolle seuraavaksi päiväksi ruokaa.
Mitäs se ylihuomenna syö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun kotioven avaan noi 16.30, on vastassa 3 koiraa ja lapset. Koirat pihalle, puran kauppakassin, koirat sisälle ja ruuanlaittoon/lämmitykseen. Muksujen läksyt ja kuulumiset. Pesukone päälle, tiskit, roskat, lasten harrastuksiin kuskaus(samalla reissulla koirien lenkitus), kauppareissu nopeaan. Iltapalat ja koulujutut lapsille valmiiksi aamuun. Omat vaatteet seuraavalle päivälle, silitys etc. Pesukoneen tyhjennys, kuivausrummun tyhjennys ja pyykkien lajittelu, koirien iltaruuat ja pieni lenkki tai oma piha. Itse suihkuun, ehkä iltapalaa, nukkumaan, kello soi 6, töihinlähtö 6.45.
Vkloppuna sitten isompi siivous ja pihahommat. Olen 2 alakoululaisen yh, 130m2 vanha okt taajamassa. Lapset harrastavat lähes jokapäivä.Anteeksi kun kysyn mutta miksi? Mitä järkeä tässä oravanpyörässä on?
Eli mitä sä ehdottaisit tilalle? Lapset adoptioon ja koirat piikille ja kivaa omaa aikaa viettämään?
Tässä ketjussa konkretisoituu se aavistus, että ihmiset eivät vietä aikaansa lasten kanssa. Kukaan ei kertonut menevänsä lapsen kanssa ulos tai uimaan tai viettävänsä aikaa muuten lapsen kanssa. Yhdessä telkkarin katsominen tai harrastuksiin vieminen ei ole sama asia. Kun puhutaan nuorten pahoinvoinnista, niin kuinka paljon se johtuu siitä, että lapset ovat iltaisin yksin. Ja viihtyvät yksin, koska ovat laitteillaan. Tai sitten olette niin nuoria tai vanhoja, että siihen ei ole mahdollisuutta. Toivottavasti näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun kotioven avaan noi 16.30, on vastassa 3 koiraa ja lapset. Koirat pihalle, puran kauppakassin, koirat sisälle ja ruuanlaittoon/lämmitykseen. Muksujen läksyt ja kuulumiset. Pesukone päälle, tiskit, roskat, lasten harrastuksiin kuskaus(samalla reissulla koirien lenkitus), kauppareissu nopeaan. Iltapalat ja koulujutut lapsille valmiiksi aamuun. Omat vaatteet seuraavalle päivälle, silitys etc. Pesukoneen tyhjennys, kuivausrummun tyhjennys ja pyykkien lajittelu, koirien iltaruuat ja pieni lenkki tai oma piha. Itse suihkuun, ehkä iltapalaa, nukkumaan, kello soi 6, töihinlähtö 6.45.
Vkloppuna sitten isompi siivous ja pihahommat. Olen 2 alakoululaisen yh, 130m2 vanha okt taajamassa. Lapset harrastavat lähes jokapäivä.Anteeksi kun kysyn mutta miksi? Mitä järkeä tässä oravanpyörässä on?
Minusta taas tämä kuulostaa paljon mielekkäämmältä kuin nuo "tulen kotiin ja tuijotan mitä telkkarista sattuu tulemaan, kunnes menen nukkumaan." - elämät
Yleensä jatkan jonkin vaatteen ompelemista tai välillä on joku öljymaalausprojekti kuivumassa. Kotityöt ei kiinnostais mutta pakotan itseä siihen. Tai kudon ja katson sarjoja. Joskus yritän ehtiä johonkin tilaisuuteen tai luennolle tai musiikkitalon konserttiin. Tai pakotan itseni uimahalliin. Työt haittaa harrastuksia ihan maksimaalisesti.
Kommenteista paistaa ihmisten tyhmyys ja mielikuvituksen puute....
nautitteko te oikeasti elämästä missä tulette vain töypäivän jälkeen kotiin,vedätte kännit ja trollaatte vauva palstalla muita?
outoa
menkää ulos, ei sen työn pitäisi olla ainut asia minkä takia eletään.
Aika ihme jos ei töiden jälkeen kaikilla toistuisi melko samanlaiset rutiinit eli ruoanlaittoa, paikkojen siistimistä: tiskikoneen täyttöä, vaatehuoltoa yms., telkkarin katselua, liikuntaa tai treeniä jossain muodossa, suihkussa käynti ja nukkumaan.
Parina iltana on ohjattu liikuntaharrastus, mutta niiden lisäksi käyn lenkillä, leivon, luen, katson telkkaria, roikun netissä sekä teen tietysti pakollisia kotitöitä, eli pesen pyykkiä, käyn kaupassa jne. En laita ruokaa ollenkaan arkisin, koska minulle riittää töissä syöty lämmin lounasruoka buffetista. Illalla vaan leipää ja rahkaa ruuaksi. Silti tuntuu että illat on lyhyitä.
Käytän koiraa lenkillä heti töitten jälkeen ja toisen kerran joskus 19 - 21 välillä. Vietän paljon aikaa koiran kanssa - käymme noin kerran viikossa pitemmän reissun eli autolla keskustaan ja siellä hidasta tassuttelua, kaupoissa kiertelyä ja kahviloissa istuskelua . Laitan ruokaa, tyhjennän ja täytän tiskikoneen. Isommat siivoilut ja pyykkäyksen säästän viikonlopulle. Maanantaisin teen töitä illankin, joskus tiistaisinkin.
Pari kertaa viikossa käynti yhdellä tai kahdella kirpparilla. Ennen nukkumaanmenoa harrastukseen liittyviä keskusteluja ja fb-ryhmien ylläpitohommia . Av auki yhdellä näytöllä koko päivän siinä sivussa (ollut vuodesta -98 :D )
Ruokaa, kotitöitä eli täytän ja tyhjään tiskikonetta ja järjestelen paikkoja, parina iltana viikossa käyn joogassa, katson telkkarista jonkun sarjan, käyn ehkä iltakävelyllä.