Mitä teette arki-iltoina töiden jälkeen?
Kommentit (169)
Pari-kolme kertaa viikossa alkuiltapäivästä on joku harrastus, josta palaan kuuden-seiskan maissa. Muina päivinä saadan töiden ja välipalan jälkeen käydä vaikka vielä kävelyllä tai pienellä hiihtoretkellä jos on lunta. Kotiin palattua löhöilen sohvalla, syön valmisnuudeleita, sipsejä ja karkkia vaihtelevasti, luen kirjaa, roikun vauvapalstalla, teen palapeliä ja kuuntelen äänikirjaa. Silittelen myös kissaa ja joskus leikitän sitä. Samalla juttelen miehen kanssa ja joskus ilta päättyy siihen, että katsomme vaikka jonkun dokkarin Yle-areenasta samalla kun kiehnäämme sohvalla.
Ruoanlaitto, koiran ulkoilutus, netissä roikkuminen
Nämä asiat vuorottelee, mutta käyn vähän liikkumassa tai opiskelen. Sitten syönnin jälkeen saatan katsoa hieman telkkaria, jos opinnot antaa myöten ja menen ajoissa nukkumaan, koska kyllähän töiden ohessa opiskelu on aika killeriä ja en koe olevani jaksamisen kanssa mitenkään yli-ihminen. Aikansa kutakin, onneksi.
Vähän vuodenajasta ja omasta olosta riippuen raskaampaa urheilua 2-3 iltana töiden jälkeen, joka päivä vähintään kevyttä lenkkeilyä koirien kanssa. Ruuan laittoa, telkkarin katselua, pyykin pesua... joskus näen ystäviä, lähinnä ulkoilun merkeissä. Arkisin on nykyään vapaa-aikaa suorastaan viljalti, kun ei pidä kuskata lapsia enää harrastuksiin (lapset jo aikuisia). Mietinkin, ottaisinko 1-2 illaksi jotain kevyttä lisäduunia päivätyön lisäksi.
Teen osa-aika työtä iltaisin on vapaata. Laitan ruokaa siivoilen. Koiran kanssa käydään mieheni kanssa kävelyllä. Kahtena kolmena iltana viikosta mieheni haluaa rakastella.
Koiran kanssa lenkille, kotijumppa, suihku, kasvojumppa, päivällinen ja sitten roikun netissä yleensä ja vielä pieni lenkki koiran kanssa ennen nukkumaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuijotan telkkaria sohvalla maaten tai jos oikein olen aktiivinen niin istun ja roikun netissä.
Oletan että et ole sinkku eli sapuskat ja muut tulee eteesi.
Vierailija kirjoitti:
Teen osa-aika työtä iltaisin on vapaata. Laitan ruokaa siivoilen. Koiran kanssa käydään mieheni kanssa kävelyllä. Kahtena kolmena iltana viikosta mieheni haluaa rakastella.
Ei kukaan mies kestä tuollaista pihtaamista.
vuoden työttömänä oltuani päiväni alkaa viimepäivinä 10 nousen ylös, juon aamukahvin ja katselen netistä luettavaa. sitten vilkaisen työilmoituksia. pari kertaa viikossa on harrastus, joka toinen päivä kauppaan ja joskus luen kirjaa. pitkät päiväunet päivisin jotain 1-2tuntia. ja sitten iltatoimet. ruoanlaittoa, ehkä ulkoilua. siivousta kerran viikossa, pyykit ja ap-kone päälle ja yleistä siistimistä. loppuaika haaveilen ihanasta miehestä ja yhdessäolosta hänen kanssaan.
tylsä elämäni!
Anteeksi vaan mutta en kyllä pihtaa. Älä pahoita mieltäni. Arkisin rakastelu tapahtuu yleensä mieheni ehdoilla. Annan sitä hänelle vaikken aina itse niin haluaisikaan.
Ihana lukea näitä. Uupumuksesta toipuvalle tämän tyyppinen rento puuhailu olisi tavoite. Edelleen pää sanoo, että pitää tehdätehdätehdä jotain hyödyllistä ja/tai sykettä nostavaa koko ajan ja oleilu tuntuu itsekkäältä synniltä. Erityisesti muiden tarpeista tulee huolehtia 24/7. Mutta siis kiitos näistä, yritän ottaa opikseni.
Riippuu kyllä päivästä. Jos on minun vuoro hakea lapsi päiväkodista, puuhaamme jotain, esim. käymme puistossa, tai pelaamme vaikka lautapelejä kotona, välillä kirjastossa tai uimassa. Välillä lapsi leikkii kavereiden kanssa ja käy harrastuksessa. Sitten on ruoka (jonka tekee jompikumpi aikuisista) ja sen jälkeen aika vapaata oleilua ja kotityöt jaetaan jaksamisen mukaan ja lapsen iltapuuhat. Illalla katsotaan sarjoja tai leffoja tai luen, ellei ole työjuttuja tai kavereitten näkemistä. Molemmilla vanhemmilla on ainakin jonain iltapäivänä/iltana enemmän omaa aikaa, silloin voi tehdä mitä huvittaa.
10 vuotta sitten ajelin ympäri pitäjää ja naapuripitäjiä kuskaamassa lapsia harrastuksiin. Nyt lepään sohvalla, syön, käyn lenkillä/jumpassa joinakin päivinä, katson telkkaria, luen. Ihanaa!
Arki-ilta alkaa mulla yleensä klo 18 riippumatta siitä, pidänkö etä- vai toimistopäivää ainoastaan sillä erotuksella, että toimistopäivänä tuohon aikaan saavun kotiin. Jotain ruokaa lämmittelen arkisin, sillä kokata ei tarvitse, koska teen safkaa viikonloppuna isomman määrän, jota sitten lämmitellään.
Loppuilta menee tv:tä katsellessa. MasterChef, Lentoturmatutkinta ja Kova laki kuuluvat lähes päivittäiseen ohjelmistoon. Poikkeuksena tulee ke- ja pe-illat. Aika usein keskiviikkona menen hepotallille klo 16, ratsastus 17-18 ja kotona ennen 19. Perjantaisin on vakiotunti 20 - 21, joten tallille 19 ja kotona kaupan kautta noin klo 22. Perjantaisin kaupan kautta, kun Alepa on tallin lähellä ja siellä -60% klo 21 alkaen. Nuo ke -tunnit on ylimääräisiä hepotunteja, kun vakiotunnit pe ja su.
Jos seuraavana päivänä on oikeus, niin saatan vielä papereita käydä läpi klo 18 jälkeen, mutta yleensä ne ehditty katsella jo päivän aikana. Aikaisemmin tein töitä jonnekin klo 20-21 asti, mutta nykyisin päättänyt, että klo 18 loppuu. Yrittäjä olen. Asianajaja.
Olen sinkku ja tv on aina päällä, kun kotona olen. Joskus notkun palstalla, mutta pääsääntöisesti illat kuluu tvn kanssa. Nukkumaan noin 23.30.
Töiden jälkeen hoidan väsyneenä lasten asioita = erityislapsen helvetillinen läksyrumba, ruokaa, siivoamista, jos on lapsella koe niin siihen valmistautuminen vie mehut täysin, toisen lapsen harrastuskuskaukset, kissanhiekkojen putsausta ja miehen kanssa riitelyä, jonkun perheenjäsenen raivarit, usein omakin. Iltatoimet, erityisen saaminen pesuille ja nukkumaan oma kaaoksensa jonka jälkeen olen niin v* ittuuntunut etten jaksa mitään muuta kuin kaatua sänkyyn ja sama alusta aamulla. Joo en voi hyvin. Mikä rento puuhastelu ja aikuisten harrastukset?? Elän ihan toista todellisuutta.
Harrastan liikuntaa, seksiä ja saunomista. Eipä sitä paljon muuta ehdi töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tuun töistä, lösähdän sohvalle. Nukun pari tuntia. Pyydän miestä tuomaan/tekemään mulle salaatin. Hän tekee niin. Sitten katsotaan joku sarjan pätkä. Nukun lisää ja herään aamulla suihkuun ja lähden töihin.
Mä olen aivan loppu tähän kierteeseen. Mä en jaksa. Nyt olen sairaslomalla uupumisen takia. siksi täällä tähän aikaan.
Tutulta kuulostaa... Sama jatku vuosia ennen kun hain lopulta sairaslomaa. Töihin palasin pikkuhiljaa. Vaihdoin työtä. Edelleenkin puhti pois, vapaapäivisin jo jaksaa touhuta. Anna aikaa itsellesi voimistua! Kärsivällisyyttä 😌
Liikunta toistuu joka ilta sekä keittiön siistiminen (astiat tiskikoneeseen, murujen pyyhintä ym), muuten vaihtelee. Ruokaa teen aina moneksi päiväksi kerralla, välillä siivoan isommin, välillä näen kavereita tai käyn vanhempieni luona, lähes joka ilta katson jotain sarjaa tai leffaa.
On kyllä valtava ero lapsettomien ja perheellisten välillä ajankäytössä. Naurettavaa inistä väsymystä kun 16 h vrk on aikaa vain ja ainoastaan itselle. Todellakin syydän jatkossa enemmän duunia näille lapsettomille kitisijöille töissä. Kiitos ketjulle, avasi silmäni. T. Tiiminvetäjä
Parina iltana ohjattu liikunta, parina kävelylenkki. Laitan ruokaa tai lämmitän jo tehtyä ja syön. Soitan äidille tai käyn tapaamassa häntä. Kevyttä järjestelyä kotona, pyykkäystä, tiskausta. Kielten opiskelua, tv:n katselua, lukemista. Joskus näen arkena ystäviä tai menen johonkin konserttiin, näyttelyyn tms., mutta useimmiten viikonloppuna.