Mitä teette arki-iltoina töiden jälkeen?
Kommentit (169)
Riippuu vähän siitä, milloin pääsen kotiin. Keskimäärin kuitenkin tulen kotiin klo19-19.30. Vaihdan muutaman sanan perheen kanssa, menen suihkuun, kuivatellessa katson telkkua ja juttelen miehen kanssa tai, kuten nyt, palstailen tabletilla. Puen, syön iltapalaa, vien koiran iltakävelylle. Ruokin koiran ja kissan. Menen nukkumaan n klo23.
Pyrin välttämään kotitöitä iltaisin, teen ne mieluummin päivällä. Joskus jää jotain tehtävää, esim pyykkien ripustaminen kuivumaan, mutta aika harvoin.
Ruokailu, keittiön järjestely, kävelylenkille, saunaan, iltakahvit, telkkaria yms. nukkumaan n. klo 22.00
Olen opettaja, joudun kotihommina ilmaiseksi tekemään töitäni iltamyöhään. Hoitajat ehtivät muuhunkin.
Kauppa, ruuanlaitto, tiskikoneen täyttö, pyykkirumba lähes joka päivä. Muuten vaan olen ja pyörin somessa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kaupassa. Kotiin tultua suihku ja rasvaan itseni kunnolla minkä jälkeen teen jotain ruokaa ja katson leffan ja nukahdan. Aika tylsää elämää myönnän.
Miksi käyt kaupassa? Etkö ole kokeillut vielä Odaa?
Mitä tarkoittaa, kun klo 5.30-vuoroon menevät sanovat, että ihanaa, kun pääsee aikoinaan pois. Mihin? Valmistautumaan aikaiseen nukkumaanmenoon taas? Eikö olisi parempi nukkua normaalit yöunet, tehdä työpäivä, kauppa, ulkoilut, ilta-askareet ja sitten nukkumaan, kuin haahuilla klo 14-17 tyhjän panttina kotona?
Kotityöt, kokkaus, treenit, telkkari ja pleikka. Noiden yhdistelmiä päivästä riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, kun klo 5.30-vuoroon menevät sanovat, että ihanaa, kun pääsee aikoinaan pois. Mihin? Valmistautumaan aikaiseen nukkumaanmenoon taas? Eikö olisi parempi nukkua normaalit yöunet, tehdä työpäivä, kauppa, ulkoilut, ilta-askareet ja sitten nukkumaan, kuin haahuilla klo 14-17 tyhjän panttina kotona?
Miksi pitäisi haahuilla yksin kotona? Kauppa, ulkoilut, kotityöt jne. voi hoitaa tuohon aikaan.
Ensin kuulumiset, kahvi ja hedelmä, vaatteiden vaihto, Sitten ulkoilu, kerran viikossa perhetennis, kotihommia ja ruuan tekemistä. Päivällinen n.klo 19-20, iltauutiset ja a-studio. Sitten netin selailu, suihku ja kirjan kanssa sänkyyn.
Koiran lenkitystä ja leikkiä, luen kirjaa, tv katsomista tai sarjoja netflix/cmore, ulkoilua, siivoilua, joskus päiväunet.
Käyn suihkussa, syön ja makaan sängyssä. Nukkumaan klo 19.
Minäkin teen usein ruokaa, syödään ja jutellaan parin teinin kanssa. Joskus käyn myös kaupassa kerran arkena. Käyn koirien kanssa lenkillä. Sitten vaihtelevasti neulon, teen pihahommia, siivoilen, katson telkkaria. Sieltä ei vaan nykyään tule mitään mielenkiintoista. Jotain uutta harrastusta pitäisi keksiä. Ai niin kuskaanhan minä lapsia harkkoihin myös arki-iltoina.
Lasten haku, ruoanlaitto ja syöminen, pyykkejä ja tiskejä, lasten iltatoimet, sohvalla maaten telkkaria, suihku ja nukkumaan.
Olen etätöissä ja pystyn hoitamaan kotiaskareita myös taukojumppana. Töiden jälkeen juon aina teetä ja syön välipalaa. Sitten tilanteesta riippuen joko kotitöitä, ruoanlaittoa miehen kanssa ja/tai rentoutumista, joskus myös pienet päikkärit jos väsyttää. Illalla yleensä ulkoilua miehen kanssa. Mies on harrastuksiensa parissa parina iltana viikosta, jolloin saatan käydä omilla asioillani tai kaupoilla, tehdä käsitöitä tai katsoa lempparisarjojani tai leffaa. Joka ilta katsomme myös miehen kanssa telkkua ennen sänkyynmenoa; meillä on joka päivälle tietyt sarjat, joita katsomme. Sängyssä vielä luetaan kirjoja ennen nukahtamista.
Heti kun kotioven avaan noi 16.30, on vastassa 3 koiraa ja lapset. Koirat pihalle, puran kauppakassin, koirat sisälle ja ruuanlaittoon/lämmitykseen. Muksujen läksyt ja kuulumiset. Pesukone päälle, tiskit, roskat, lasten harrastuksiin kuskaus(samalla reissulla koirien lenkitus), kauppareissu nopeaan. Iltapalat ja koulujutut lapsille valmiiksi aamuun. Omat vaatteet seuraavalle päivälle, silitys etc. Pesukoneen tyhjennys, kuivausrummun tyhjennys ja pyykkien lajittelu, koirien iltaruuat ja pieni lenkki tai oma piha. Itse suihkuun, ehkä iltapalaa, nukkumaan, kello soi 6, töihinlähtö 6.45.
Vkloppuna sitten isompi siivous ja pihahommat. Olen 2 alakoululaisen yh, 130m2 vanha okt taajamassa. Lapset harrastavat lähes jokapäivä.
Sali tai lenkki, ruoanlaitto, lapsen läksyjen seuraaminen, joskus pyykkäystä ja siivousta. Chattailen ystävien kanssa, katselen telkkua
Lenkki, sauna ja kevyt päivällinen. Makailua ja askartelua sekä musiikin kuuntelua.
Teen ruuan, makaan silmät ristissä ja katon ohjelmia, nukun päänsäryn kourissa. Kahtena iltana viikossa kuljetan lapset harrastukseen ja samalla käyn kaupassa. Miksihän on joka ilta pääkipeä töiden jälkeen, vapaapäivinä ei ikinä :(
Joskus lenkille, joskus kuntosalille, joskus menen tapaamaan ystäviä, ystävät vierailevat minun luona, kotitöitä, joskus parit konjakkipaukut tai kaljat, joskus imaisen jointin. Milloin mitäkin, fiiliksen mukaan.
Sillein se arki-iltojen aika kuluu. Ja viikonloput menee samaa rataa, tosin välillä mökillä samoja hommaillen, tietenkin siinä on lisänä ne mökkityöt.