Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka on työnhaku sujunut toukokuun uuden mallin alettua ??

Vierailija
03.10.2022 |

Sellainen kiinnostaa, onko monilla tärpännyt ? Olen kuuliaisesti lähetellyt 4 hakemusta /kk, mutta hiljaista on ollut. Mites teillä ? Saattaa se ikä ( pian 60v) tietty vaikuttaa asiaan. Onko meillä siis ikä_ra_sismia??

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin suunnitelma kolmeksi kuukaudeksi ja sen jälkeen piti uusia, eipä kuulu työkkäristä mitään, eli ei ole enää voimassa olevaa suunnitelmaa. Varmaan kohta tulee karenssi, enkä edes välitä.

Kyllä siellä työkkärin sivuilla lukee ihan selvästi että jos ei ole suunnitelmaa tulee työttömän pyytää yhteydenottoa työkkärivirkailijalta.

Vierailija
42/61 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakemuksen. Vastaus tuli parissa päivässä. Paikkaan oli yli 100 hakijaa. Taisi olla turha ilmoitus ja työntekijä jo talon sisältä valmiiksi valittu, kun noin nopeaa toimintaa. Tulipahan 1/4 paikasta haettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin suunnitelma kolmeksi kuukaudeksi ja sen jälkeen piti uusia, eipä kuulu työkkäristä mitään, eli ei ole enää voimassa olevaa suunnitelmaa. Varmaan kohta tulee karenssi, enkä edes välitä.

Kyllä siellä työkkärin sivuilla lukee ihan selvästi että jos ei ole suunnitelmaa tulee työttömän pyytää yhteydenottoa työkkärivirkailijalta.

En ole pyydellyt. Soittavat sitten kun soittavat ja tekevät uuden suunnitelman eli muotoilevat edellistä aina erilaiseksi varsinkin, jos on edellisellä kerralla ollut joku toinen virkailija. Joku lesää palkkatukioikeuden prosentit, seuraava poistaa ne jne. Aika pelleilyä.

Vierailija
44/61 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettava koko uudistus. Työllistää vaan firmojen rekrytöintiä kun joutuvat näitä pakkohakemuksia käymään läpi ja työkkärin stressaantuneita ja kiireisiä työntekijöitä, kun joutuvat turhaan soittelemaan samoja asioita.

Tämä on tosiaan vähän kuntakohtaista miten toimitaan, nyt on ollut pakko hakea kun jäin muutosneuvottelujen takia työttömäksi.

Vähän harvinaisemmat ammatit ja terveysrajoiteitta niin ollut vaikea keksiä kaikkea neljää, haen kyllä itselle sopivia paikkoja mutta tämä pakkohaku ei työttömiä mitenkään auta.

Hyvä vaan jos lisää firmojen rekrytoija perseenreikiä. Epäilen vaan että kaikki hakemukset hukkuu ö-mappiin kun oikeasti ei mitään työtä ole tarjolla. 

Vierailija
45/61 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin hakemuksen. Vastaus tuli parissa päivässä. Paikkaan oli yli 100 hakijaa. Taisi olla turha ilmoitus ja työntekijä jo talon sisältä valmiiksi valittu, kun noin nopeaa toimintaa. Tulipahan 1/4 paikasta haettua.

"sinua ei tällä kertaa valittu" Emme halua sinua. "tutustuthan muihinkin avoimiin työpaikkoihimme". Että voimme rekrylikkojen kesken nauraa täällä toimistolla.

Vierailija
46/61 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään sain hakemastani paikasta kohteliaan viestin; Kiitos kiinnostuksestasi yritystämme kohtaan. Olemme valinneet jo jatkoon pääsevät. Valitettavasti valinta ei osunut sinuun tällä kertaa. Jee jee näin se menee...

Vierailija
47/61 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko työttömänä ja työkkärin puhelu ensi maanantaina.

Vierailija
48/61 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se malli ei alkanut kaikilla toukokuussa. Itselläni ei vielä edes elokuussa ollut oma-asioinnissa mitään saraketta tai kohtaa johon kirjata haetut työpaikat.

Vierailija
49/61 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä jokainen halukas pääsee saman tien hanttihommiin, joihin ei vaadita mitään koulutusta.. Tiedän tämän ihan kokemuksesta, sillä olen sellaisessa työssä itse, ja olen nähnyt kuinka kova pula tekijöistä on ja kuinka vaikea paikkoja on täyttää.

Vierailija
50/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pyydellyt. Soittavat sitten kun soittavat ja tekevät uuden suunnitelman eli muotoilevat edellistä aina erilaiseksi varsinkin, jos on edellisellä kerralla ollut joku toinen virkailija. Joku lesää palkkatukioikeuden prosentit, seuraava poistaa ne jne. Aika pelleilyä.

Jos on jo suunnitelma, mutta tehtävät tehty, niin työkkäri ottaa yhteyttä kun se päivitetään. Usein eivät onneksi kerkeä heti. Viime mallin aikana taisivat ottaa yhteyttä noin puoli vuotta myöhässä. 

Vierailija
51/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuranneena totean vain, että muutama tietämäni toukokuussa työttömänä ollut henkilö on edelleen työttömänä, heidän lisäkseen muutamia on tullut lisää yt-neuvotteluiden kautta irtisanottuna.

52/61 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi vuosi sitten ja aloin opiskella uutta alaa yliopistossa, koska halusin töihin. Hain joka kk paljonkin työpaikkoja, sekä vanhalle alalle, että uudelle, mutta harvoihin sain edes "kiitos ei"- vastausta. Totta kai se masensi, mutta jaksoin uskoa itseeni ja menin määrätietoisesti uutta päämäärää kohti. Nyt on opintoja sen verran takana, että yhtäkkiä olenkin kiinnostava työmarkkinoilla, vaikka olen yli 50v. Niinpä sainkin hyväpalkkaisen asiantuntijatyön 1 kk sitten ja kannustan kaikkia käyttämään omia vahvuuksiaan, kiinnostustaan, määrätietoisuuttaan ja kekseliäisyyttään, jotta pääsisivät elämässään työttömyyskuopasta pois- ainakin kaikki he jotka haluavat työllistyä. Tiedän ettei se ole helppoa, mutta se on mahdollista, sillä kaikilla on paljon hyödynnettäviä ominaisuuksia ja osaamista vanhoista työtehtävistä. Hain joka kk vähintään sen verran paikkoja kuin oli pakko ja edellisenä kuukautena ennen työllistymistäni peräti 13 työpaikkaa, joista vain yksi tärppäsi, mutta sehän riitti. Tiedän kyllä, että työllistyminen Suomessa on todella hankalaa, sillä ikäsyrjintää todellakin on ja se on syvällä rakenteissa. Lisävaikeutta tuo se, että työtön ei saa opiskella työttömyyskorvauksella, mikä on aivan hullua.

Vierailija
53/61 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa alkoi 2 paikan haku. Marraskuussa työhaastattelu, sain paikan ja duunit alkaa ensi viikolla. Eli hyvin! M63

Vierailija
54/61 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työnantajien vastaukset hakemuksiini lisääntyneet yhtään. No uusi mallihan vain velvoittaa työnhakijoita hakemaan, ei kai sillä kukaan työnantaja tai -hakija uskonutkaan olevan muuta vaikutusta.

Vierailija
55/61 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa edes vastausta vaikka asiallisia hakemuksia olen lähettänyt. Monta kuukautta olen käynyt työvalmennuksessa ja kaikki hakemukset yms pitäisi olla kunnossa, mutta edes "ei kiitos" vastausta ei saa työpaikoista. Sen verran hyvin tää työnhaku menee.

Mutta ei se mitään, ihan kivaa olla vapaa, saa nukkua ja tehdä kivoja juttuja.

Vierailija
56/61 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on sujunut työnhaku töitä hakematta. Kun kerroin edellisen työn päättymisestä kahdelle kaverille, sain samana iltana soiton työnantajalta ja työt alkoivat jo irtisanomisaikana. Yhden hakemuksen olen tehnyt (pakkoahan ei ole, koska olen töissä) ja siihen tuli samantien vastaus, että tervetuloa haastatteluun ja tammikuussa aloitan uudessa työssä.

Verkostot, verkostot ja verkostot, niiden avulla työt saadaan ja jos ei töitä halua, on työkkärin listalla. Sen on moni työnantaja huomannut.

Vierailija
57/61 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingissä jokainen halukas pääsee saman tien hanttihommiin, joihin ei vaadita mitään koulutusta.. Tiedän tämän ihan kokemuksesta, sillä olen sellaisessa työssä itse, ja olen nähnyt kuinka kova pula tekijöistä on ja kuinka vaikea paikkoja on täyttää.

Pääsekö semmonenkin, joka ei pysty kantamaan tai tekemään mitään fyysisesti raskasta? Eikä osaa mitään muuta kuin paperinpyöritystä? Aika siistiä, missäs näitä töitä on?

Vierailija
58/61 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työnantajien vastaukset hakemuksiini lisääntyneet yhtään. No uusi mallihan vain velvoittaa työnhakijoita hakemaan, ei kai sillä kukaan työnantaja tai -hakija uskonutkaan olevan muuta vaikutusta.

Työnhakijoiden määrät ei ole kasvaneet eli työttömät väittävät hakeneensa, vaikka eivät ole niin tehneet.

Vierailija
59/61 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa. Syksyllä ei tullut tarkistuspuhelua ja huomasin omasta asioinnista, ettei siellä enää voinutkaan päivittää, mitä työpaikkoja on hakenut. Työnhakuni on kuitenkin yhä edelleen voimassa. Mitään ei tiedotettu mitään kautta asiasta, ja olin aluksi todella stressaantunut ja pelkäsin työnhakuni katkeavan. Sitten tajusin, että nähtävästi TE-toimiston palvelut on priorisoitu nyt ukrainalaisten auttamiseen.

Vierailija
60/61 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan palkkatuella tuettuja kaupungin työpaikkoja, eli työllistettyjen työpaikkoja. Niitä ei anneta muille kuin helsinkiläisille. Siellä on tarjolla mm. parkkipaikan vahtimista taivasalla ilman työtilaa.

Eräässä Helsingin kaupungin työpaikassa, josta ei uskoisi sellaista kulissien perusteella, eri osastot kilpailevat keskenään siitä, kuinka nopeasti saavat työllistetyn lopettamaan työnsä, vaikka hän saa siitä karenssin. Kaikkia ei savusteta ulos, mutta niitä kohteeksi valittuja sitäkin enemmän. Joku kesti työssä vain kaksi päivää ja sillä kerskailtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä