Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka on työnhaku sujunut toukokuun uuden mallin alettua ??

Vierailija
03.10.2022 |

Sellainen kiinnostaa, onko monilla tärpännyt ? Olen kuuliaisesti lähetellyt 4 hakemusta /kk, mutta hiljaista on ollut. Mites teillä ? Saattaa se ikä ( pian 60v) tietty vaikuttaa asiaan. Onko meillä siis ikä_ra_sismia??

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pari kertaa soitettu jostain kumman syystä, ei ole kuitenkaan johtanut mihinkään todelliseen. Eläkettä odottelen, aikaa on vielä 6 vuotta siihen.

Vierailija
2/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa elokuun alussa, ikää on 61v ja kyseessä asiantuntijatyö. Ikä ei aina ole este.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritan opintoja. Pelkoa ei ole että töitä saisi vaikka hakemuksia laittaisi. Sopivia paikkoja on vähän

Vierailija
4/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 mittarissa. Ei pelkoa työllistymisestä. Menisin kyllä töihin jos pääsisin. Mutta viihdyn kyllä työttömänäkin.

Uuden aktiivimallin aikana ekassa kuukaudessa hain kolmea oikeaa paikkaa enkä päässyt edes haastatteluihin. Kun kunnollisia paikkoja ei ollut enempää niin kysäisin tiellä naapurilta jolla firma olisiko sillä töitä minulle. Mitään koulutusta tai osaamista minulla ei ole alalle. Tuumas että voiko talvella soittaa jos on oikein kiire. Saattaisi joskus tarvita pakkaamaan lähtevää tavaraa. Toki lupasin.

Toisen kuukauden aikana ei ollut kuin yksi kunnon paikka jota hakea. Muut kolme hakua paikkoihin mihin ei mitään osaamista tai kokemusta. Ja yksi avoin hakemus pikkufirmaan joka keikkuu konkurssin partaalla. Ei tullu töitä.

Nyt pitäis hakea taas 3 paikkaa. Yhden tutun kanssa muista asioista puhuessamme muistin että tällä on firma jossa ei muita työntekijöitä kuin omistaja. No ei ollut minulle töitä kun kysyin mutta saapa kuitata siitä yhden hakemuksen. Vielä pitäisi keksiä kolme hakemusta.

Vierailija
5/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain 4 kertaa samaan alkoon, eivät ottaneet kun kerroin pitkäaikaisesta alkoholiongelmasta.

Vierailija
6/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari haastattelua poikinut paskaduuneihin. Edes niihin ei "tule valituksi". Töitä ei yksinkertaisesti saa.

Vierailija
7/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kutsu työkkärin terveystarkastukseen.

Vierailija
8/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin työpaikkaa elokuun alussa, ikää on 61v ja kyseessä asiantuntijatyö. Ikä ei aina ole este.

Ap kyseli aktiivimallin tuloksia. Ihan mielenkiinnosta, onko työkkäri alkanut myös työllisiä aktovoimaan työnhaussa kun jaksoit työnsaannistasi eläkeiässäsi kehua.

Vierailija
9/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 2 hakemusta enkä päässyt töihin.

Vierailija
10/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain 4 kertaa samaan alkoon, eivät ottaneet kun kerroin pitkäaikaisesta alkoholiongelmasta.

Luulisi että asiantuntijuus avaisi ovia ja se että suurin osa alkoholisteista on työllisiä 85% ja työllisethän on kuumaa kamaa työnantajille työttömien hakemusten sujahtaessa ö-mappiin.

Vierailija
11/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla jo laitettu se raportointivelvollisuus? Ei ole kuulunut mitään.

Neljä hakemusta laitoin viime kuussa, tänään yhden ja illalla teen toisen. Onneksi nyt on haettavia paikkoja taas, kesä oli hiljainen.

Vierailija
12/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina toisinaan tulee kapulakännyyni tekstaria että rekrymessuille. kas kun ei sirkukseen. sormi aina lipsahtaa "poista viesti"-kohtaan.

Vierailija
13/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lehmät lentää. Jos olisit töissä tuskin olisit taapero sivuilla kyttäämässä keskustelua mihin voisi kommentoida, ja ihan saman tien

Vierailija
14/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä hakemusta laitoin viime kuussa, tänään yhden ja illalla teen toisen. Onneksi nyt on haettavia paikkoja taas, kesä oli hiljainen.

Se raportointi tulee sitten, kun on tehty virkailijan kanssa ajantasainen suunnitelma. Suunnitelma pitää työnhakijan hyväksyä ja sen jälkeen sinne tulee ne kohdat johin voi raportoida mitä on hakenut. ap

Vierailija
15/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aina toisinaan tulee kapulakännyyni tekstaria että rekrymessuille. kas kun ei sirkukseen. sormi aina lipsahtaa "poista viesti"-kohtaan.

Ajattelin tällä viikolla käydä katsomassa yhdet sellaiset, kun on tässä lähellä. Sitten varmaan alkaa työtarjouksia ropista. Ikää 56 ja koulutusta ja kokemusta vaikka muille jakaa. 

Vierailija
16/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lehmät lentää. Jos olisit töissä tuskin olisit taapero sivuilla kyttäämässä keskustelua mihin voisi kommentoida, ja ihan saman tien

Miksi en olisi? Asiantuntijatyössä ei ole varsinaisia työaikoja, kunhan teen tavoitteen mukaiset työt, olen tavoitettavissa klo 9-15 ja paikalla palavereissa, niin muun ajan saan käyttää ihan siihen mihin haluan. Suosittelen sinullekin työelämää, tämä voi yllättää.

Vierailija
17/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se raportointi tulee sitten, kun on tehty virkailijan kanssa ajantasainen suunnitelma. Suunnitelma pitää työnhakijan hyväksyä ja sen jälkeen sinne tulee ne kohdat johin voi raportoida mitä on hakenut. ap

Joo, tiedän. Ihmettelin vain kun sitä suunnitelmaa ei ole tehty. Heidän kuuluisi ottaa yhteyttä mutta ei ole otettu.

Vierailija
18/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut työkkäriin toukokuusta asti 4 haettua työpaikka per kuukausi. Kerran yhdestä rekryfirmasta soitettiin... kerran on työkkäristä soitettu ja kerrottu, että en ole oikeutettu palkkatukeen... ikää viisikymppiä... mua ei hirveesti haittaisi olla työttömänäkään, jos saisin jostain pimeitä hommia muutamalla satasella kuussa...

Vierailija
19/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän. Ihmettelin vain kun sitä suunnitelmaa ei ole tehty. Heidän kuuluisi ottaa yhteyttä mutta ei ole otettu.

" Sinne te-palveluun olen minäkin jättänyt yhteydenottopyynnön, koska ei ole sieltä kukaan soitellut. Näin toimittiin vuoden ajan eli minä olin aina se aloitteen tekevä osapuoili, te-tyyppi soitteli sitten 5 päivän kuluessa ja tehtiin suunnitelma. "

Vierailija
20/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa päähän tässä kaikessa se, että mulla on avoimet hakemukset oikeisiin duuneihin. On ceeveet ja muut jne jne. Niin silti joudun hakemaan 4 paikkaa väkisin. Nämä mun avoimet hakemukset, mitkä on muutenkin esillä firmoille jne. Ei kelpaa työkkäriin. No, haen sitten tyylii avaruuteen töihin. Yritin siinä puhelussa selittää tälle työkkärille, että minä haen töitä ja on cv kunnossa ja hakemukset sisällä niinku pitää. Miksi mun pitää silti hakee 4 paikkaa. En minä hae töitä koulutukseni alapuolelta. Selitin tämän hänelle. En minä mene kauppaan töihin tällä kokemuksella ja lukemisella. Pitää hakee silti. Olin ok, selvä sitten. En siis arvostele muita ja kaupassa olevia jne. Älkää vaan luulko väärin. Minä en lukenut turhaan enkä halunnu potkuja. yyteet anto potkut mulle. Mutta en hae tällä lukemisella prismaan. Jos olisin halunnu sinne duuniin, niin en olis lukenu 8 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi