Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka on työnhaku sujunut toukokuun uuden mallin alettua ??

Vierailija
03.10.2022 |

Sellainen kiinnostaa, onko monilla tärpännyt ? Olen kuuliaisesti lähetellyt 4 hakemusta /kk, mutta hiljaista on ollut. Mites teillä ? Saattaa se ikä ( pian 60v) tietty vaikuttaa asiaan. Onko meillä siis ikä_ra_sismia??

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin punainen vasemmisto hallitus simputtaa ja kiusaa köyhää. Fakta.

Vierailija
22/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on sujunut, sain luvan olla hakematta yhtäkään paikkaa. Sääliksi käy oma työkkärin eukko, vaikutti aika kiireiseltä ja stressaantuneelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan ei mitään.Nyt viime kuukausina tarjottu ihme töitä ,koulutuksia jotka hyvin kaukana.En selviä.Olen työssä sairastunut,öitä tarjotaan jotka terveyden vaarantamista.Töissä olisin jos terve,Eläkkeitä ei tipu.Työkyky 0.Ikä toinen ongelma jo.Viimeksi töissä 2010.Kohdallani on tehty kaikki mahdollinen.Olen osallistunut moneen.Tiedän loppua kohden itku tulee kyykyttämistä.Työkyvyttömänä ei tarvitse hakea työtä,toinen työkyvyttömyys eläke hylky tuli alkuvuodesta..hae tetmstoon tai toimeentulotukea,en ole oikeutettu tukiin.Masentava tilanne.

Vierailija
24/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus työllistää. On tarkoitus kyykyttää. Kyykyttää niin kauan että kamelin selkä katkeaa. Raha asiat menee päin helvettiä. Työttömän rahoja leikataan tai ei makseta. Selvityspyyntöjä. Kyykytystä. Leikattua toimeentulotukea.

Vierailija
25/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin suunnitelma kolmeksi kuukaudeksi ja sen jälkeen piti uusia, eipä kuulu työkkäristä mitään, eli ei ole enää voimassa olevaa suunnitelmaa. Varmaan kohta tulee karenssi, enkä edes välitä.

Vierailija
26/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"C-paperit" eli vapautettu työnhausta terveydellisten syiden takia. En tiedä meneekö hyvin, mutta eipä ainakaan tuo tuo lisää päänvaivaa (huom! sisäpiirivitsi "päänvaivaa" mt-ongelmaisella).

Vierailija
27/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei tunnu siltä, että työnteko olisi minua varten, joten ei ole muuttanut työnhakuani mihinkään.

Vierailija
28/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään hakemusta en ole laittanut. Pian olis tapaaminen varmaankin Suomen tyhmimmän te-virkailijan kanssa. Määräsi viime kuussa hakemaan paikkaa. Olisin päässyt, en halunnut, joten sain ylipuhuttua että ei kannata ottaa koska en pysty työtä tekemään. Tottahan se on, vielä työkyvytön. Saapa nähdä mitä rangaistusta on tulossa.

Vierailija
29/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ottaa päähän tässä kaikessa se, että mulla on avoimet hakemukset oikeisiin duuneihin. On ceeveet ja muut jne jne. Niin silti joudun hakemaan 4 paikkaa väkisin. Nämä mun avoimet hakemukset, mitkä on muutenkin esillä firmoille jne. Ei kelpaa työkkäriin. No, haen sitten tyylii avaruuteen töihin. Yritin siinä puhelussa selittää tälle työkkärille, että minä haen töitä ja on cv kunnossa ja hakemukset sisällä niinku pitää. Miksi mun pitää silti hakee 4 paikkaa. En minä hae töitä koulutukseni alapuolelta. Selitin tämän hänelle. En minä mene kauppaan töihin tällä kokemuksella ja lukemisella. Pitää hakee silti. Olin ok, selvä sitten. En siis arvostele muita ja kaupassa olevia jne. Älkää vaan luulko väärin. Minä en lukenut turhaan enkä halunnu potkuja. yyteet anto potkut mulle. Mutta en hae tällä lukemisella prismaan. Jos olisin halunnu sinne duuniin, niin en olis lukenu 8 vuotta.

Miten niin ei kelpaa? Vai ootko joskus vuosia sitten laittanu avoimet hakemukset sisään ja se on sitten siinä...

Vierailija
30/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 kk meni kivasti kesällä, sitten alkoivat työt. Muuten makaisin tyytyväisena anssareilla, nyt sain potkua alanvaihtoon.

Vierailija
31/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä toukokuun lopusta. Nyt sain 4kk hanttihommaduunin. 4paikkaa/kk piti hakea. Kesällä hain vain sen pakollisen ja lomailin. Elokuusta noin 10hakemusta/kk. Koko työttömyysaikana 2haastattelua. Ikää 48v.

Katotaan miten käy kun tää pesti loppuu.

Vierailija
32/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin suunnitelma kolmeksi kuukaudeksi ja sen jälkeen piti uusia, eipä kuulu työkkäristä mitään, eli ei ole enää voimassa olevaa suunnitelmaa. Varmaan kohta tulee karenssi, enkä edes välitä.

Olen tehnyt toukokuusta sen 4 hakemusta/kk, eipä ole tärpännyt ja paikatkin alkavat loppua mitä hakea.

Postinjakajaksi en ala, eli mikä tahansa tai missä tahansa työ ei kelpaa, mutta eipä sitä ole vaadittukaan (onneksi!).

Mulle ei tehty myöskään uutta suunnitelmaa ja kun sitä hieman ihmettelin, niin työkkärin nainen sanoi, että se on heidän moka (kiire) eikä vaikuta tukiin. Älä hätäile, kyllä se sieltä vielä joskus tulee.

Vierailija
33/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön eikä ole vielä soitettu ja päivitetty suunnitelmaa toukokuun jälkeen. Olen hakenut vain itseäni oikeasti kiinnostaviin paikkoihin. Sähköpostia ja tekstiviestejä kyllä pukkaa kuntakokeilulta monta kertaa viikossa mahdollisista koulutuksista yms.

Vierailija
34/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja äänestän. Ennen Li Anderssonia, mutta pakko kokeilla jotain uutta.

Vierailija
35/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omakohtaista kokemusta, mutta kuullut olen, että nihkeä on työnantajien vastaanotto ollut. Ikäsyrjintää esiintyy alalla kuin alalla. Kokemus ei vastaa vaadittua tai on liian kokenut alalle, eikä saa asianmukaista palkkaa, lisäksi päälle päsmäävät Vuokrafirman, jotka vetävät kaiken alta lipan, eli pyrkivät hyötymään alihintaan. En tajua, kuinka joku saa oikeaa työtä oikeaan hintaan. Täysin käsittämätöntä sekamelskaa!

Vierailija
36/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön eikä ole vielä soitettu ja päivitetty suunnitelmaa toukokuun jälkeen. Olen hakenut vain itseäni oikeasti kiinnostaviin paikkoihin. Sähköpostia ja tekstiviestejä kyllä pukkaa kuntakokeilulta monta kertaa viikossa mahdollisista koulutuksista yms.

Nuo sähköpostit ja muut kannattaa ohjata roskapostiin. Ne on massaviestejä joilla ei ole mitään virkaa. Oma työkkärintäti sanoi suoraan että niillä koitetaan vaan kalastella nuoria ensimmäisiin paskahommiin.

Vierailija
37/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 hakemusta lähetettynä. Hyvin sujuu siis :)

Vierailija
38/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 hakemusta lähetettynä. Hyvin sujuu siis :)

Sama täällä, mutta on tästä uudistuksesta ollut hyötyäkin. Enää ei tule edes niitä satunnaisia velvoittava työtarjouksia TE-toimistolta. Nautin tästä vapaudesta, ja siitä että on oikeasti aikaa keskittyä ravintoon, liikuntaan ja vaikka naimiseen jos siltä tuntuu. Sääliksi käy pienipalkkaiset työssäkäyvät kun kaikki hinnat nousee.

T. N34

Vierailija
39/61 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava koko uudistus. Työllistää vaan firmojen rekrytöintiä kun joutuvat näitä pakkohakemuksia käymään läpi ja työkkärin stressaantuneita ja kiireisiä työntekijöitä, kun joutuvat turhaan soittelemaan samoja asioita.

Tämä on tosiaan vähän kuntakohtaista miten toimitaan, nyt on ollut pakko hakea kun jäin muutosneuvottelujen takia työttömäksi.

Vähän harvinaisemmat ammatit ja terveysrajoiteitta niin ollut vaikea keksiä kaikkea neljää, haen kyllä itselle sopivia paikkoja mutta tämä pakkohaku ei työttömiä mitenkään auta.

Vierailija
40/61 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä toukokuun lopusta. Nyt sain 4kk hanttihommaduunin. 4paikkaa/kk piti hakea. Kesällä hain vain sen pakollisen ja lomailin. Elokuusta noin 10hakemusta/kk. Koko työttömyysaikana 2haastattelua. Ikää 48v.

Katotaan miten käy kun tää pesti loppuu.

Aika hyvä. Kannattaa kuitenkin hakea jatkotöitä jo nyt, kun olet työssä-oleva. Eivät työnantajat oikein lue työttömien hakemuksia. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi