Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailusta kysymys. Jos ei olla missään vaiheessa sovittu, ettei tapailla muita, onko muiden tapailu OK

Vierailija
02.10.2022 |

vaikka kahden kuukauden jälkeen. Vai onko se automaattisesti pettämistä silloin?

Kommentit (338)

Vierailija
181/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on iso ongelma nykymaailmassa ja seurustelussa. Täysin vinksahtanut käsitys miten pitäisi toimia ja mikä on oikein kun Tinder näyttää puhelimeen jatkuvalla syötöllä uutta mahdollisuutta.

Luuletko oikeasti, että se ainakaan parantaa mahdollisuuksia suhteen toimivuudelle tai sille, että suhteesta tulee syvempi jos samalla hypit kukasta kukkaan kokeillen uutta?

Jos se parin ekan deitin jälkeen vaikuttaa sopivalta henkilöltä niin lopetat muiden deittailun ja keskityt siihen henkilöön! Jos se ei toimi niin lähdet etsimään uutta, mutta siitä ei tule lasta eikä paskaa jos pidät vaihtoehtoja auki ja tapailet muita samalla kun yrität seurustelun aloittamista yhden kanssa.

Ei voi lopettaa vaikka vaikuttaisikin sopivalta, koska se seuraava tinderiin pomppaava naama voi olla vielä sopivampi. Tämähän se ongelma näillä ihmisillä käytännössä on. Eletään illuusiossa että uusia ja parempia on rajattomasti.

Täsmälleen näin. En ainakaan itse suostu lopettamaan tinderöintiä vaikka jonkun kivan tapaisin, koska on hyvin mahdollista että vielä kivempi löytyy sieltä tinderistä viikon tai kuukauden päästä.

Entäs jos sitten kun olet sen vielä kivemman kanssa niin tämä löytää tinderistä vielä kivemman ja heivaa sinut mäkeen?

Tätä "kivasta kivempaan"-touhuahan harrastaa enimmäkseen naiset ja heillä ei ole mitään hätää, se edellinen vähemmän kiva mies on siellä kyllä nöyränä odottelemassa.

Vierailija
182/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on alkanut Tinder-säätö keuhkoamaan kun luuli että olemme tyyliin naimisiin menossa muutaman deitin jälkeen. Ihmeellistä miten jotkut mieluummin olettavat kaiken maailman juttuja sen sijaan että kysyisivät suoraan.

Oliko Aasialainen nainen, tai a-rab tai la-tino? 

Ei suomalainen tai länsieurooppalainen käyttäydy noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vaikeaa. Jos tapaillaan yhtä, niin ei tapailla muita. Vaikka ei muuta sovittukaan. Iso särö ilman muuta, kun tulee ilmi. Yksi kerrallaan. Muuten suuria pettymyksiä ja sydänsuruja tiedossa

Vierailija
184/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittaillahan voi vaikka 6kk jos se tapahtuu yhteisymmärryksessä, ei deittailulle ole aikarajaa. Jos mitään sopimusta ei ole tehty niin mikä estää toisten tapailemisen.

Se ei taas ole sopimus jos toinen osapuoli ilmoittaa että ei tapaile muita samanaikaisesti ja toivoo sinunkin tekevän niin. Tämä tälläisenaan ei ole sopimus.

Itse miettisin todella tarkasti haluaisinko jatkaa deittailua ihmisen kanssa joka määrittää minulle rajat jo deittailu vaiheessa. Korkkarit jalkaan ja karkuun.

Vierailija
185/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytkö itse että tapailu mies tapailisi montaa naista samaan aikaan?

Vierailija
186/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailu on tapailua. Vaikka kestäisi viisi vuotta. Seurustelussa sovitaan yhdessä (ja ääneen) että toinen on nyt tyttö/poikaystävä ja jättäydytään pois deittisovelluksista. Seurusteleva pari liikkuu julkisesti yhdessä, tekee parisuhdejuttuja, käy parina sukujuhlissa ym. Tulevaisuutta pohditaan yhdessä eteenpäin.

Tapailukumppanin tunnistaa siitä että et näe hänen kavereitaan tai vanhempiaan. Yhdessäoleminen on tyyliin netflix ja sänkyyn. Aamulla tyyppi lähtee ja ottaa taas yhteyttä kun haluaa läheisyyttä.

Kahdeksan vuotta takana emmekä vieläkään ole sopineet yhdessä (ja ääneen) että toinen on nyt tyttö/poikaystävä. Eikä puhuttu mitään deittisovelluksista ja niissä olemisesta. Ja kuitenkin yli neljä vuotta on jo oltu avoliitossa. Puolison kavereihin tutustuin ensimmäistä kertaa viikon kuluttua tapaamisesta, kaveripariskunnan luona käytiin yhdessä kylässä joskus ehkä reilun kuukauden kuluttua.

Unohtakaa ne deittisovellukset, jos ne tekevät elämästä noin hemmetin vaikeaa.

Tämän palstan logiikan mukaan jos nyt lähdet käymää vieraissa niin se ei ole pettämistä. Mutta jos olet mies niin toisten naisten katsominenkin on pettämistä ensi tapaamisen jälkeen tai vähintäänkin sitä kuuluisaa henkistä pettämistä

Vierailija
187/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä tapailun vakavuudesta.

Kyllä sen tietää, seurustellaanko. Silloin alkuvaiheessa ollaan yhdessä kaikki mahdollinen aika, toisesta ei saa kumpikaan tarpeeksi. Mutta kyllä silloinkin käydään se sanall8nen keskusteku, että ollaanko yhdessä.

Jos tavataan satunaisezti silloin tällöin ilman suurempia jaettuja tunteita, ei mun mielestä seurustella.

Tää asia pitäisi mun mielestä keskustella selkväski aina.

On tosi kurjaa antaa toisen ajatella, että kai me seukataan ja sitten jatkaa muidenkin tapailua. Se on myös vaarallistasillai terveydellisesti, taudit liikkuu, osa ihan perusseksitaudeista aiheuttaa esim hedelmättömyyttä jopa oireettomana (esim klamydia).

Eli joo, jos ette oo erikseen sopineet, että seukkaatte ja muita ei tapailla, niin teknisesti ei oo pettämistä tapailla toista parin kuukauden jälkeen, mutta kyllä se tosi huonoa käytöstä on. Pitäisi olla rohkeus puhua nämä asiat selviksi.

Musta on tosi surullista aina, kun joku, jota käydään pa...massa pari kertaa kuussa ja muuten ei olla yhteyksissä, luulee olevansa parisuhteessa, vaikkaitsekin kuitenkin aavistaa, ettei ole toiselle se elämän rakkaus.

Ihmiset, kysykää, sopikaa, puhukaa.

Vierailija
188/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin siitä tapailun vakavuudesta.

Kyllä sen tietää, seurustellaanko. Silloin alkuvaiheessa ollaan yhdessä kaikki mahdollinen aika, toisesta ei saa kumpikaan tarpeeksi. Mutta kyllä silloinkin käydään se sanall8nen keskusteku, että ollaanko yhdessä.

Jos tavataan satunaisezti silloin tällöin ilman suurempia jaettuja tunteita, ei mun mielestä seurustella.

Tää asia pitäisi mun mielestä keskustella selkväski aina.

On tosi kurjaa antaa toisen ajatella, että kai me seukataan ja sitten jatkaa muidenkin tapailua. Se on myös vaarallistasillai terveydellisesti, taudit liikkuu, osa ihan perusseksitaudeista aiheuttaa esim hedelmättömyyttä jopa oireettomana (esim klamydia).

Eli joo, jos ette oo erikseen sopineet, että seukkaatte ja muita ei tapailla, niin teknisesti ei oo pettämistä tapailla toista parin kuukauden jälkeen, mutta kyllä se tosi huonoa käytöstä on. Pitäisi olla rohkeus puhua nämä asiat selviksi.

Musta on tosi surullista aina, kun joku, jota käydään pa...massa pari kertaa kuussa ja muuten ei olla yhteyksissä, luulee olevansa parisuhteessa, vaikkaitsekin kuitenkin aavistaa, ettei ole toiselle se elämän rakkaus.

Ihmiset, kysykää, sopikaa, puhukaa.

Siis onko muka tavallista jättää turvaseksikäytännöt pois ilman keskustelua testeistä, eksklusiivisuudesta, seksuaalihistoriasta?

Tunnen itseni kyllä aika vanhaksi nyt.

Vierailija
189/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailu on tapailua. Vaikka kestäisi viisi vuotta. Seurustelussa sovitaan yhdessä (ja ääneen) että toinen on nyt tyttö/poikaystävä ja jättäydytään pois deittisovelluksista. Seurusteleva pari liikkuu julkisesti yhdessä, tekee parisuhdejuttuja, käy parina sukujuhlissa ym. Tulevaisuutta pohditaan yhdessä eteenpäin.

Tapailukumppanin tunnistaa siitä että et näe hänen kavereitaan tai vanhempiaan. Yhdessäoleminen on tyyliin netflix ja sänkyyn. Aamulla tyyppi lähtee ja ottaa taas yhteyttä kun haluaa läheisyyttä.

Kahdeksan vuotta takana emmekä vieläkään ole sopineet yhdessä (ja ääneen) että toinen on nyt tyttö/poikaystävä. Eikä puhuttu mitään deittisovelluksista ja niissä olemisesta. Ja kuitenkin yli neljä vuotta on jo oltu avoliitossa. Puolison kavereihin tutustuin ensimmäistä kertaa viikon kuluttua tapaamisesta, kaveripariskunnan luona käytiin yhdessä kylässä joskus ehkä reilun kuukauden kuluttua.

Unohtakaa ne deittisovellukset, jos ne tekevät elämästä noin hemmetin vaikeaa.

Tämän palstan logiikan mukaan jos nyt lähdet käymää vieraissa niin se ei ole pettämistä. Mutta jos olet mies niin toisten naisten katsominenkin on pettämistä ensi tapaamisen jälkeen tai vähintäänkin sitä kuuluisaa henkistä pettämistä

Mitä iloa saat tuosta yleistämisestä? Eikö sinulla ole mitään omia ajatuksia, omia kokemuksia jaettavaksi?

Vierailija
190/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden tapailu on ok, ellei muuta ole erikseen sovittu.

Jos tapailumies sanoisi minulle etten saa tapailla muita samaan aikaan, jättäisin kyseisen miehen heti.

Vierailija
191/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en elä Tinder-maailmassa vaan jos joku kysyisi naamakkain, lähtisinkö joskus kahville tms., olettaisin, että lähtökohtaisesti hän on minusta kiinnostunut. Kyllä yhden kerran jälkeen tietää, haluaako tavata toisenkin kerran, ja jos sopii vielä kolmannet treffit, on se merkki siitä, että nyt on vankkaa kiinnostusta ilmassa ja halua jatkaa yhdessä. Jos kuulisin, että tuollainen tyyppi onkin samaan aikaan ollut treffeillä viiden muun kanssa ja pyörittänyt heitä ja minua yhtäaikaa parinkin kuukauden ajan, se loppuisi minun osaltani siihen. En minä aio tuhlata aikaa ihmiseen, joka ei olekaan kiinnostunut olemaan minun kanssani. Suhteesta ja seurustelukumppanin etsimisestähän siinä on kyse.

Seksikumppanit ovat asia erikseen.

Vierailija
192/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa vaikeaa. Jos tapaillaan yhtä, niin ei tapailla muita. Vaikka ei muuta sovittukaan. Iso särö ilman muuta, kun tulee ilmi. Yksi kerrallaan. Muuten suuria pettymyksiä ja sydänsuruja tiedossa

Vierailija
193/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Mutta pitää muistaa, että yhdet treffit ei meinaa tapailua. Ei aina kahdetkaan.

Vierailija
194/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis käytännössä jos treffailette useampaa henkilöä samaan aikaan ja mahdollisesti sitten harrastatte myös seksiä, niin käyttekö sukupuolitautitesteissä ja pyydättekö näitä treffikumppaneita käymään myös? Kai nyt sentään avoimesti kerrotte, jos on useampi joita tapailette samaan aikaan? Itseäni ainakin hirvittäisi tapailla ns. vakavasti ihmistä, joka samaan aikaan tapailee muitakin.

Vierailija
195/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Mutta pitää muistaa, että yhdet treffit ei meinaa tapailua. Ei aina kahdetkaan.

No jos minua tapailisi ja sillä aikaa sopisi uusia treffejä jonkun/joidenkin kanssa, olivat sitten uusia tai aiemmin tavattuja ihmisiä, kyllä siitä todellakin särö tulisi enkä haluaisi tuollaisen ihmisen kanssa olla. Ihan sama jäisivätkö ne treffit yksiin vai olisiko niitä useampia.

Vierailija
196/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te jotka tapailette useampaa - jos joku deiteistä kysyy vaikka viikonloppusuunnitelmia ja sulla on tarkoituksena mennä yönylitreffeille toisen deitin luokse, oletteko ihan rehellisiä ja kerrotte asiasta? Vai heitättekö jotain valheita, esim. työkiireet? Ja jos valehtelette (kuten epäilen suurimman osan tekevän), miksi?

Vierailija
197/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt täällä ? Kysy suoraan häneltä jota deittailet.

Vierailija
198/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos deittikumppani ei ole erikseen kieltänyt jakamasta koko lätkäjengille, niin voi jakaa koko lätkäjengille?

Vierailija
199/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos minua tapailisi ja sillä aikaa sopisi uusia treffejä jonkun/joidenkin kanssa, olivat sitten uusia tai aiemmin tavattuja ihmisiä, kyllä siitä todellakin särö tulisi enkä haluaisi tuollaisen ihmisen kanssa olla. Ihan sama jäisivätkö ne treffit yksiin vai olisiko niitä useampia.

En mäkään.

Ehkä tuo meinasi, että ensitreffit on vaan treffit. Kun sovitaan toisista, on se tapailua ja sitten ei saisi tapailla muita ihmisiä siitä kertomatta.

Kaikki treffit on erilaisia. Joillakin ne on vain puolituntia kahvilassa, joillakin venähtää viikonlopun pituiseksi. Yhdet treffit voi hyvin riittää tietämään, haluaako jatkaa tuon ihmisen kanssa vai ei.

Vierailija
200/338 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Jos et edes tajua sitä itse niin millainen ihminen oikein olet?