Deittailusta kysymys. Jos ei olla missään vaiheessa sovittu, ettei tapailla muita, onko muiden tapailu OK
vaikka kahden kuukauden jälkeen. Vai onko se automaattisesti pettämistä silloin?
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailu ei ole seurustelua vaan ns. treffailua. Toki on kivaa jos toinen on avoin ja rehellinen siitä, jos tapailee myös muita samaan aikaan. Mutta tapailukumppania ei voi pettää. Ettehän te ole vielä yhdessä!
Ei yhdessä olo tarkoita, ettei muiden kanssa saa harrastaa seksiä. Siitä pitää erikseen sopia.
Pitäisköhän mun ottaa tää miehen kanssa puheeksi? Yhteistä taivalta on nyt 22 vuotta.
Ei ehkä. Ajat oli erilaiset 20 vuotta sitten.
Jos treffailee Tinderin tms kautta, on eri säännöt kuin normaalisti tavattujen kumppanien kanssa.
Ei ole ok tapailla muita. Silloin jatkaa sinkkuna jos on halu tapailla siellä sun täällä. Voi sanoa toiselle asian ja syyt, ei jää epäselvää. Tapailu sana jättää kyllä paljon tulkinnan varaa, koska se tarkoittaa ihmisille eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei useiden ihmisten tapailu automaattisesti tarkoita sitä, että panee kaikkia.
Mutta todennäköisesti tarkoittaa mikäli ei aseksuaaleista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useamman kuukauden kun yhden kanssa värkkäsin, oli hän facessa koko sen ajan sinkku-statuksella. Sen jälkeen on sinkkustatus poistunut näkyviltä aika nopsaan seuraavien kanssa ja jäi vähän mietityttämään, että olisiko siitäkin pitänyt sopia erikseen vai eikö vaan ollut kanssani mitään erikoisempia suunnitelmia ja kenties salaa sutinoi muidenkin kanssa.
Olit hänelle selkeästi vain pelkkää hupia ja ajanvietettä. Kyllä sen ilman jotain hallituksen istuntoakin tietää, kenen kanssa haluaa olla niin ettei enää itseään pidä markkinoilla.
Mielestäni puhuimme ihan selkokielellä keskenämme miten ei enää muita edes katsele. Myös hyvin suurista tunteista puhuttiin ja miten halutaan yrittää yhdessä. Hän kertoi haluavansa vain minut, mutta ilmeisesti tuo sinkkustatus kertoi sitten kuitenkin muuta. Itsehän piilotin sinkkuuteni tiedoistani heti kun vaikutti siltä että tässä nyt homma luistaa, kun usean kanssa samaan aikaan säätäminen ei ole minun juttu. Näin jälkeenpäin kun huomasin miten toiminut seuraavien kanssa, vähän ärsyttää että huijasiko vain.
Mulla oli suhde mieheen, joka korosti että hän jatkaa muiden tapailua, eikä meillä ole monogamista suhdetta. Ajattelin tietysti, että tämä koskee myös minua, joten jatkoin muiden tapailua. Tämä kun hänelle selkisi, niin hän oli ihan kauhean järkyttynyt.
Tätä jaksan ihmetellä, että yhtään ei ajatella nenää pidemmälle.
Jos sä et välitä kenen muun kanssa se toinen on, niin sanoo ihmeessä se sille, ettei se luule, että teillä on jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta (ja valitettavasti hiukan aiheen vierestä), miten te käytännössä ehditte tapailla useampaa samaan aikaan? Näettekö siis viikoittain useampaa ihmistä ja säännöllisesti koko ajan näin, ja jos, niin miten ehditte vielä harrastaa ja nähdä ystäviäkin? Vai näettekö sitten jokaista tapailukumppania tosi harvoin? En kysy moralisoidakseni, vaan ihan kiinnostuksesta. Itselläni on omassa elämässäkin kaikenlaista, ja aikani ei ikinä riittäisi useamman tapailuun. Vai tarkoittaako tapailu vain jotain tunnin, parin kahvilakäyntejä?
Kyllähän se aikatauluttamista vaatii. Minulla on uusia tyyppejä tapaillessa aikaa yleensä yksi ilta viikossa -tahtiin. Jos juttu tuntuu kehittyvän pidemmälle, järjestelyksi voisi ensin vakiintua esimerksi "pitkä viikonloppu joka toinen viikko ja arkiyökyläily joka viikko". Mitään yhdessäasumissuhdetta en kyllä halua missään vaiheessa.
Kuinka montaa ehdit tapailla samaan aikaan? Ja tarkoittaako se, että jos yhden kanssa juttu kehittyy pitemmäs ja olette välillä viikonlopun yhdessä, niin tapailetko sitten muita tyyliin kahvilassa, vai vuorotteletko eri viikonloppuina eri tyypin kanssa?
Joo, siksi noita viikonloppuja juuri vuorotellaan, että ajankäytön pystyy jakamaan järkevästi. Minulle on myös huomattava plussa, jos potentiaalisella deittikumppanilla on aina viikonloppuisin töitä, koska se tarkoittaa, että tilaisuuksia viettää aikaa yhdessä on paljon helpompi järjestää. :D
Ymmärrän. No silloinhan tuo toki järjestyy, jos yksittäistä henkilöä näkee verrattain harvoin. Itse näen tapailukumppania (joita siis on yksi kerrallaan) ehkä kerran, joskus kahdesti viikossa. Koen, ettei toiseen oikein tutustu eikä juttu pääse syvenemään, jos näkee vain tyyliin kerran kuussa. Mieluummin itse selvitän kuukauden aikana, olenko riittävän kiinnostunut henkilöstä, kuin tsekkaan useamman kuukauden ajan useampaa ihmistä. Mutta käytäntöjä on tietysti monia.
Siis aikataulu voisi olla vaikka tällainen:
- henkilö A joka toinen viikonloppu (parilliset viikot) ja yksi arki-ilta viikossa (keskiviikko)
- henkilö B joka toinen viikonloppu (parittomat viikot) ja yksi arki-ilta viikossa (maanantai)
- henkilö C vaihtuva arki-ilta noin kerran kuussa
- henkilö D useampi päivä peräkkäin pari kertaa vuodessa (eri paikkakunnalla tai toisessa maassa)
Tällainen olisi minusta aika maksimi mutta silti ihan mahdollinen.
Ja vähintään henkilölle A ja B väität etsiväsi parisuhdetta? C ja D ehkä noilla tapaamismäärillä pelkkää hupia vastapuolellekin. Mut joo, aika ällöttävää, että siis esim. viikossa panee B:tä maanantaina, C:tä tiistaina ja A:ta keskiviikkona, torstaina ehkä tekee jotain muuta ja sitten taas viettää panoviikonlopun pe-su B:n kanssa. Huhhuh. Jos olisin esimerkiksi henkilö B, niin varmaan ihan fyysisesti oksentaisin, jos saisin tietää kuvion.
Jotkut on kyllä melkoisen kylmäävää sakkia. Eikö sulla ole mitään muuta elämää, vaan pyörittelet seksikumppaneita harrastukseksesi?
Ei kai tapaillessa ole mitään velvollisuutta olla eksklusiivinen (ainakaan jos asiasta ei ole sovittu), mutta en kyllä todellakaan jatkaisi sellaisen tapailua, jonka tietäisin tapailevan muitakin. Ihan riippumatta siitä, onko seksiä vai ei. Jos henkilö on jo tavannut minua (varsinkin jos useamman kerran), niin jos edelleen tapailee muita, niin onhan se nyt aika selvä merkki siitä, ettei ole minusta kiinnostunut, vaan hengailee vain mun kanssani, kunnes löytää paremman. En alentuisi sellaiseen (jos siis tietäisin asiasta).
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli suhde mieheen, joka korosti että hän jatkaa muiden tapailua, eikä meillä ole monogamista suhdetta. Ajattelin tietysti, että tämä koskee myös minua, joten jatkoin muiden tapailua. Tämä kun hänelle selkisi, niin hän oli ihan kauhean järkyttynyt.
Tätä jaksan ihmetellä, että yhtään ei ajatella nenää pidemmälle.
Hyvä että paljastuu jo noin aikaisessa vaiheessa tuollaiset, kyllähän siinä nyt joku palikka puuttuu päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa opimme ainakin sen, miten pihalla nykydeittailusta vuosikymmeniä sitten avioituneet boomerit ja gen X:t ovat.
No sanopa muuta. Itse erosin 28 vuoden suhteesta 45-vuotiaana ja olin alkuun ihan pihalla miten homma toimii. Ja edelleen siis olen pihalla siitä, mikä on oman suhteen tila, kun lukee näitä juttuja täältä palstalta.
Onneks se mun kaveri on kans samaa ikäluokkaa, itse asiassa muutaman vuoden vanhempi, ja meillä pätee vielä osittain vanhat kaavat. Eli ei tarvitse mitään välttämättä sopia erikseen siitä, tapaillaanko muita vai ei (ei tapailla, tiedän). Mutta sitten taas en tiedä miksi omaa suhdetta sanoisi. Tapaillaankohan me vai seurustellaanko vai onko kyseessä friends with benefits -suhde. Vai onko sitä edes pakko määritellä? Kohta vuosi kuitenkin pidetty enemmän tai vähemmän yhteyttä. Päivittäin vähintään viesteillä.
-80
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2kk on tyyliin 5-8 treffit. Eli aivan alussa vasta ollaan. Ei tuossa vaiheessa vielä edes tiedä kunnolla pitääkö toisesta tosissaan.
2 kk 5 treffit, parin viikon välein tapailu ei kuulosta siltä, että olisitte korvia myöden ihastuneita.
Tai kummallakin lapsia vuoroviikoin ja miten nyt lapsirytmi sitten sattuvat osumaan yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2kk on tyyliin 5-8 treffit. Eli aivan alussa vasta ollaan. Ei tuossa vaiheessa vielä edes tiedä kunnolla pitääkö toisesta tosissaan.
2 kk 5 treffit, parin viikon välein tapailu ei kuulosta siltä, että olisitte korvia myöden ihastuneita.
En tiedä sinun aikatauluistasi, mutta ainakin itse olen sen verran kiireinen, että treffit kerran viikossa on aika lailla maksimi, mihin voin alussa sitoutua.
Sama. Joitakin lupaavia juttuja on ollut pakko lopettaa, kun toinen on alkanut kärttää enemmän yhteistä aikaa. Tämä siitäkin huolimatta, että olen tehnyt aikatauluni selväksi viimeistään toisilla treffeillä. :/
En suoraan sanottuna ymmärrä ihmisiä, joilla riittää energia jonkun näkemiseen JOKA PÄIVÄ.
Tarkoitatko että haluat muina päivinä tapailla muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sinun aikatauluistasi, mutta ainakin itse olen sen verran kiireinen, että treffit kerran viikossa on aika lailla maksimi, mihin voin alussa sitoutua.
Sama. Joitakin lupaavia juttuja on ollut pakko lopettaa, kun toinen on alkanut kärttää enemmän yhteistä aikaa. Tämä siitäkin huolimatta, että olen tehnyt aikatauluni selväksi viimeistään toisilla treffeillä. :/
En suoraan sanottuna ymmärrä ihmisiä, joilla riittää energia jonkun näkemiseen JOKA PÄIVÄ.
Tarkoitatko että haluat muina päivinä tapailla muita?
Itsellä treenejä tai muutakin tekemistä, kuin tavata toista joka päivä. Haluan myös omaa aikaa olla yksin tekemättä mitään ihmeempää.
Joillain niin hyvä tilanne, että voi tapailla oikein useaa kerrallaan. Aijai, kyllä siinä on olo varmasti kuin lapsella jouluna pakettien keskellä. T: katkera
On ok. Muiden tapailu on ok niin kauan kunnes on erikseen sovittu että se ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta (ja valitettavasti hiukan aiheen vierestä), miten te käytännössä ehditte tapailla useampaa samaan aikaan? Näettekö siis viikoittain useampaa ihmistä ja säännöllisesti koko ajan näin, ja jos, niin miten ehditte vielä harrastaa ja nähdä ystäviäkin? Vai näettekö sitten jokaista tapailukumppania tosi harvoin? En kysy moralisoidakseni, vaan ihan kiinnostuksesta. Itselläni on omassa elämässäkin kaikenlaista, ja aikani ei ikinä riittäisi useamman tapailuun. Vai tarkoittaako tapailu vain jotain tunnin, parin kahvilakäyntejä?
Kyllähän se aikatauluttamista vaatii. Minulla on uusia tyyppejä tapaillessa aikaa yleensä yksi ilta viikossa -tahtiin. Jos juttu tuntuu kehittyvän pidemmälle, järjestelyksi voisi ensin vakiintua esimerksi "pitkä viikonloppu joka toinen viikko ja arkiyökyläily joka viikko". Mitään yhdessäasumissuhdetta en kyllä halua missään vaiheessa.
Kuinka montaa ehdit tapailla samaan aikaan? Ja tarkoittaako se, että jos yhden kanssa juttu kehittyy pitemmäs ja olette välillä viikonlopun yhdessä, niin tapailetko sitten muita tyyliin kahvilassa, vai vuorotteletko eri viikonloppuina eri tyypin kanssa?
Joo, siksi noita viikonloppuja juuri vuorotellaan, että ajankäytön pystyy jakamaan järkevästi. Minulle on myös huomattava plussa, jos potentiaalisella deittikumppanilla on aina viikonloppuisin töitä, koska se tarkoittaa, että tilaisuuksia viettää aikaa yhdessä on paljon helpompi järjestää. :D
Ymmärrän. No silloinhan tuo toki järjestyy, jos yksittäistä henkilöä näkee verrattain harvoin. Itse näen tapailukumppania (joita siis on yksi kerrallaan) ehkä kerran, joskus kahdesti viikossa. Koen, ettei toiseen oikein tutustu eikä juttu pääse syvenemään, jos näkee vain tyyliin kerran kuussa. Mieluummin itse selvitän kuukauden aikana, olenko riittävän kiinnostunut henkilöstä, kuin tsekkaan useamman kuukauden ajan useampaa ihmistä. Mutta käytäntöjä on tietysti monia.
Siis aikataulu voisi olla vaikka tällainen:
- henkilö A joka toinen viikonloppu (parilliset viikot) ja yksi arki-ilta viikossa (keskiviikko)
- henkilö B joka toinen viikonloppu (parittomat viikot) ja yksi arki-ilta viikossa (maanantai)
- henkilö C vaihtuva arki-ilta noin kerran kuussa
- henkilö D useampi päivä peräkkäin pari kertaa vuodessa (eri paikkakunnalla tai toisessa maassa)
Tällainen olisi minusta aika maksimi mutta silti ihan mahdollinen.
Ja vähintään henkilölle A ja B väität etsiväsi parisuhdetta? C ja D ehkä noilla tapaamismäärillä pelkkää hupia vastapuolellekin. Mut joo, aika ällöttävää, että siis esim. viikossa panee B:tä maanantaina, C:tä tiistaina ja A:ta keskiviikkona, torstaina ehkä tekee jotain muuta ja sitten taas viettää panoviikonlopun pe-su B:n kanssa. Huhhuh. Jos olisin esimerkiksi henkilö B, niin varmaan ihan fyysisesti oksentaisin, jos saisin tietää kuvion.
Jotkut on kyllä melkoisen kylmäävää sakkia. Eikö sulla ole mitään muuta elämää, vaan pyörittelet seksikumppaneita harrastukseksesi?
Ei tuollainen mitenkään ihan ennenkuulumatonta ole. Opiskeluaikoina naispuolinen hyvä ystäväni harrasti tuolla tavalla seksiä usean eri miehen kanssa lähes viikoittain. Jotkut ihmiset vaan on tuollaisia 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailu ei ole seurustelua vaan ns. treffailua. Toki on kivaa jos toinen on avoin ja rehellinen siitä, jos tapailee myös muita samaan aikaan. Mutta tapailukumppania ei voi pettää. Ettehän te ole vielä yhdessä!
Ei yhdessä olo tarkoita, ettei muiden kanssa saa harrastaa seksiä. Siitä pitää erikseen sopia.
Pitäisköhän mun ottaa tää miehen kanssa puheeksi? Yhteistä taivalta on nyt 22 vuotta.
Jos treffailee Tinderin tms kautta, on eri säännöt kuin normaalisti tavattujen kumppanien kanssa.
Tämä. Jos tapaillet jotain tinderistä tavattua, niin lähtökohtaisesti saat kyllä samaan aikaan tapailla muitakin, ellei ole erikseen muuta sovittu. Sanoisin myöskin että tinderistä tavatun henkilön saa myös ghostata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos tapaillet jotain tinderistä tavattua, niin lähtökohtaisesti saat kyllä samaan aikaan tapailla muitakin, ellei ole erikseen muuta sovittu. Sanoisin myöskin että tinderistä tavatun henkilön saa myös ghostata.
Ghostaaminen on rumaa tuossakin tapauksessa. Miksei voi edes pientä viestiä laittaa, että ei kiinnosta? Ei pitäisi olla vaikeaa. Sitten voi katkaista yhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen on rumaa tuossakin tapauksessa. Miksei voi edes pientä viestiä laittaa, että ei kiinnosta? Ei pitäisi olla vaikeaa. Sitten voi katkaista yhteydet.
Tavat nykyään kateissa.