Deittailusta kysymys. Jos ei olla missään vaiheessa sovittu, ettei tapailla muita, onko muiden tapailu OK
vaikka kahden kuukauden jälkeen. Vai onko se automaattisesti pettämistä silloin?
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Useamman kuukauden kun yhden kanssa värkkäsin, oli hän facessa koko sen ajan sinkku-statuksella. Sen jälkeen on sinkkustatus poistunut näkyviltä aika nopsaan seuraavien kanssa ja jäi vähän mietityttämään, että olisiko siitäkin pitänyt sopia erikseen vai eikö vaan ollut kanssani mitään erikoisempia suunnitelmia ja kenties salaa sutinoi muidenkin kanssa.
Olit hänelle selkeästi vain pelkkää hupia ja ajanvietettä. Kyllä sen ilman jotain hallituksen istuntoakin tietää, kenen kanssa haluaa olla niin ettei enää itseään pidä markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole mitään väliä, tapaileeko kumppanini muitakin samaan aikaan. Jos jollekulle tällä asialla on väliä, eikö juuri hänen kannattaisi ottaa asia puheeksi ja tarvittaessa pyytää eksklusiivisuutta?
Minua kyllä kiinnostaa siinä vaiheessa, kun on seksiä. Turvaseksikeskustelu on kuitenkin jollain tavalla käytävä, myös suuseksin suhteen.
Miten sinä hoidat nämä, kiinnostaa?
Käytän kondomia yhdynnän aikana, käyn säännöllisesti testeissä, ja vasektomia pitää sen pahimman seksitaudin loitolla.
Eli suuseksin suhteen pelkkä jälkikäteen testailu?
Ohoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa opimme ainakin sen, miten pihalla nykydeittailusta vuosikymmeniä sitten avioituneet boomerit ja gen X:t ovat.
Ei se ikäkysymys ole vaan liittyy siihen, elääkö tindermaailmassa vai jossain muualla. Oma aikuinen lapseni tapasi puolisonsa kavereiden kautta, hänen paras kaverinsa keikalla, nuori työkaverini tutustui nykyiseen vaimoonsa myös kaveripiirin kautta.
Itse tapasin ensimmäisen kerran nettideittipalstan kautta miehen helmikuussa 1996. Viimeiset netin kautta sovitut treffit olivat joskus ennen tai jälkeen 2010. Siinä välissä seurustelin useamman vuoden miehen kanssa, jota en tavannut netissä. Pisin netin kautta alkanut suhde kesti 1,5 vuotta, yksi jotain 8-9 kk ja loppuja en suhteiksi edes laskenut.
Tiedän netin (lasken Tinderin mukaan) kautta syntyneitä parisuhteita, mutta väitän, että niissä tutustuminen alkaa väärästä päästä. Ensin joillakin spekseillä ja still-kuvien perusteella yritetään päätellä, olisiko toinen itselle sopiva, ja vasta sitten tavataan. Useimmiten fiilis on hyvin laimea ja tutustumisen jatkaminen riippuu lähinnä siitä, onko parempaa tekemistä vai ei.
Elävässä elämässä tapahtuu ensin "kolahtaminen", eli molemmat tietävät heti, että toinen on puoleensavetävä. Ei tarvitse arpoa, että onko hän riittävän haluttava vai ei. Tutustuminen sitten osoittaa, miten hyvin sovitaan yhteen.
Eihän se nyt hyvänen aika ole haluttavuudesta kiinni vaan yhteensopivuudesta. Kyllä minä ainakin tiedän 30 sekunnissa, onko toinen kiinnostava vai ei, oli kyseessä Tinder-deitti tai vaikka kaverin kaveri kotibileissä. Mutta eipä siitä ole mitään iloa, jos toisella on aivan erilaiset arvot, seksimieltymykset, parisuhdekäsitykset ja tulevaisuuden toiveet.
Vaikuttaa siltä, että puhumme toistemme ohi tai muuten emme pääse samalle aaltopituudelle, joten olkoon. Totean vain, että itse en tosiaan olisi tapaillut ketään ellen olisi heti alkuun ihastunut siinä määrin, että muut eivät vähempää olisi voineet kiinnostaa. Tottakai sellaisia ihastumisia on ollut paljon ja ne ovat päättyneet ennemmin tai myöhemmin pettymykseen, mutta en vaan koe, että olisin voittanut jotain sillä, että olisin yhteen ihmiseen ihastuneena yrittänyt varmuuden vuoksi tapailla samaan aikaan muita. Kyllä niitä muita ehti tapailla sen jälkeen, kun se ihastus oli mennyt ohi.
Minulla toisen kiinnostavana pitäminen tai häneen ihastuminen ei vaikuta mitenkään kykyyni kiinnostua muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole mitään väliä, tapaileeko kumppanini muitakin samaan aikaan. Jos jollekulle tällä asialla on väliä, eikö juuri hänen kannattaisi ottaa asia puheeksi ja tarvittaessa pyytää eksklusiivisuutta?
Minua kyllä kiinnostaa siinä vaiheessa, kun on seksiä. Turvaseksikeskustelu on kuitenkin jollain tavalla käytävä, myös suuseksin suhteen.
Käytän kondomia yhdynnän aikana, käyn säännöllisesti testeissä, ja vasektomia pitää sen pahimman seksitaudin loitolla.
Ohoh.
Joo, hyvin riittää.
En ole koskaan törmännyt naiseen, joka ehdottaisi kondomin käyttöä suuseksin aikana. Ajatuskin huvittaa.
Kiinnostaisi tietää kuinka moni tämän ketjun "vain yhtä saa tapailla kerrallaan" vastaajista on itse ollut pönäkästi parisuhteessa jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää kuinka moni tämän ketjun "vain yhtä saa tapailla kerrallaan" vastaajista on itse ollut pönäkästi parisuhteessa jo vuosia.
Ennemminkin taitaa ongelmana olla elämänarkojen ja seksuaalisesti rikkinäisten peräkammarintyttöjen runsaus tällä palstalla. Koskaan ei olla oltu edes treffeillä, parisuhteesta nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä meiltä tätä kysyt? Eikö olisi järkevämpää kysyä tapailukumppanisi mielipidettä? Nämä jutut olisi ehkä hyvä sopia sen kanssa, koska meille ulkopuolisille on jokseenkin samantekevää, mitä sä touhuat.
Riippuu paljon siitä, miten tiivistä ja intiimiä tapailunne on. Jos tapaatte useampana päivänä viikossa niin kyllähän se silloin on tiivis suhde ja toisella on oikeus olettaa, että te olette yhdessä.
Toisaalta, jos tapaatte tyyliin vain joka toinen viikonloppu kännipanojen merkeissä niin asia on eri.Ei "yhdessä olo" tarkoita, että suhde on seksuaalisesti eksklusiivinen.
Älä selitä. Tiedät itsekin toimivasi kuin kunnon k*sipää. Aiot tavata salaa jotakuta toista tän tytön selän takana.
Miksi et reilusti kertoisi hänelle, että aiot tavata muitakin tyttöjä?
Anna kun arvaan, jos tämä uusi tyttö ei olekkaan "suostuvainen" tms. niin varalla on aina kiva pitää jotakuta. Sehän olisi katastrofi, jos "vakikaveri" ei välittäis jäädä suhteeseen, jossa hän on sinulle vain "paremman puutteessa" ja uusi tyttökään ei olisi kiinnostunut... Silloinhan sinä olisit aivan yksin.
Kauanko aiot vetää tota juttua? Niin kauanko kun jäät kiinni? Sitten vasta pyörein viattomin silmin ja loukkaantuneena selität tytölle kuinka te ette sopineet mitään vakisuhteesta ja kuinka sinä luulit, että kaveripohjalla tässä vaan pari vuotta ollaan oltu yhdessä...
On hyvä kun on nuori, sekä tytön että pojan seurustella ja tavata monia ihmisiä, mutta ei seurustella useamnan kanssa samaan aikaan.
Elämä muuttuu silloin hyvin hankalaksi salailuksi ja valehteluksi. Joudut keksimään valheita valheiden perään kummallekin tyttöystävällesi.
Se alkaa siitä, kun selität tyttöystävällesi kuinka et voi tänään tavata kun menet katsomaan "sairasta mummoasi" tai alat yhtäkkiä olla iltoja pois "sählytreenien takia".
Tee mitä teet, mutta älä valehtele. Jos tyttöystäväsi kysyy, missä olet, niin sanot vain suoraan, että olet tavannut yhden tytön, johon haluat tutustua lähemmin.
En ois ikinä lähteny minkään deittailijan matkaan. Nykyisen avomiehen kanssa rakastuttiin suunnilleen ensinäkemältä, noin viikko juteltiin ennen sitä. Jos se ois kertonut vielä haluavansa tapailla muita, en ois halunnut nähdä enää ollenkaan, koska en itse ois voinut kuvitellakaan että ois kiinnostanut tutustua enää muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä meiltä tätä kysyt? Eikö olisi järkevämpää kysyä tapailukumppanisi mielipidettä? Nämä jutut olisi ehkä hyvä sopia sen kanssa, koska meille ulkopuolisille on jokseenkin samantekevää, mitä sä touhuat.
Riippuu paljon siitä, miten tiivistä ja intiimiä tapailunne on. Jos tapaatte useampana päivänä viikossa niin kyllähän se silloin on tiivis suhde ja toisella on oikeus olettaa, että te olette yhdessä.
Toisaalta, jos tapaatte tyyliin vain joka toinen viikonloppu kännipanojen merkeissä niin asia on eri.Ei "yhdessä olo" tarkoita, että suhde on seksuaalisesti eksklusiivinen.
Älä selitä. Tiedät itsekin toimivasi kuin kunnon k*sipää. Aiot tavata salaa jotakuta toista tän tytön selän takana.
Miksi et reilusti kertoisi hänelle, että aiot tavata muitakin tyttöjä?
Anna kun arvaan, jos tämä uusi tyttö ei olekkaan "suostuvainen" tms. niin varalla on aina kiva pitää jotakuta. Sehän olisi katastrofi, jos "vakikaveri" ei välittäis jäädä suhteeseen, jossa hän on sinulle vain "paremman puutteessa" ja uusi tyttökään ei olisi kiinnostunut... Silloinhan sinä olisit aivan yksin.Kauanko aiot vetää tota juttua? Niin kauanko kun jäät kiinni? Sitten vasta pyörein viattomin silmin ja loukkaantuneena selität tytölle kuinka te ette sopineet mitään vakisuhteesta ja kuinka sinä luulit, että kaveripohjalla tässä vaan pari vuotta ollaan oltu yhdessä...
On hyvä kun on nuori, sekä tytön että pojan seurustella ja tavata monia ihmisiä, mutta ei seurustella useamnan kanssa samaan aikaan.
Elämä muuttuu silloin hyvin hankalaksi salailuksi ja valehteluksi. Joudut keksimään valheita valheiden perään kummallekin tyttöystävällesi.
Se alkaa siitä, kun selität tyttöystävällesi kuinka et voi tänään tavata kun menet katsomaan "sairasta mummoasi" tai alat yhtäkkiä olla iltoja pois "sählytreenien takia".
Tee mitä teet, mutta älä valehtele. Jos tyttöystäväsi kysyy, missä olet, niin sanot vain suoraan, että olet tavannut yhden tytön, johon haluat tutustua lähemmin.
Mielenkiintoinen psykoosi sinulla päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh.
Joo, hyvin riittää.
En ole koskaan törmännyt naiseen, joka ehdottaisi kondomin käyttöä suuseksin aikana. Ajatuskin huvittaa.
Mikäpä sen huvittavampaa kuin huuliherpes kullinnupissa.
Itse kuulun testaa ensin, nuole sitten -koulukuntaan. Ennen testejä voi nauttia muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei v***u mikä luuseri. kysyy mammapalstalta neuvoja saako pyörittää naisia?
Oikeesti, yhdessäolo tarkoittaa muijille juuri sitä eksklusiivistä (on muuten homomainen sana).
Yritä nyt tajuta, kun olet saanut pesää, lähdet litomaan, et jää aamuteelle, et jää jauhamaan tunteista. Muuten sä löydät itsesi istumassa skraka kaulassa tytön sohvalla sen iskän ja äiskän ja mummin ja ukin välissä mussuttamassa lusikkaleipiä.
Pidä etäisyyttä. Heti panon jälkeen poltatte tupakkaa ja tyttis käpertyy kainaloon ja nukahtaa, silloin häivy. Älä vastaa kuin harvoin puheluun ja tekstariin. Äläkä mene kyläileen vain kun on tylsää ja ikävää. Näin sä pystyt pyörittämään useita samanaikaisesti ja kukaan ei voi syyttää sua mistään. Naiset tappelee keskenään ja kerjää sua koska ne haluaa sut kokonaan itselleen. Ei ole puutetta pesästä
vaikea sanoa. pari kk. on jo kuitenkin niin pitkä aika että sä olet sille toiselle velkaa selityksen tai tilanneanalyysin suhteestanne. Hän on oikeutettu tietoon että et ole valmis sitoutumaan.
on paljon ihmisiä joille sopii kaverisuhde mutta ei kaikille.
vähän riippuu. jos on yksittäisiä treffejä sillon tällöin (viikon parin välein) ettekä ole päivittäin yhteyksissä tai puhu hänelle hempeitä, niin sillon voi tapailla muitakin.
jos käyttäydyt kuin poikaystävä, sä olet poikaystävä.
Ei se tietenkään pettämistä ole, jos vasta tapaillaan. Varsinkaan, jos ei edes harrasta seksiä niiden muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
vähän riippuu. jos on yksittäisiä treffejä sillon tällöin (viikon parin välein) ettekä ole päivittäin yhteyksissä tai puhu hänelle hempeitä, niin sillon voi tapailla muitakin.
jos käyttäydyt kuin poikaystävä, sä olet poikaystävä.
Tämä on totta. Jos käyttäydyt kuin poikaystävä ja kohtelet häntä kuin tyttöystävää, sä olet hänelle selityksen velkaa. Ei hän sillon oleta mitään omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas rakastuminen ja ihastuminen on helppoa, ja pystyn hyvin rakastamaan useampaa ihmistä samaan aikaan. Siksi useamman ihmisen samanaikainen tapailu tuntuu hyvin luontevalta ja itselleni sopivalta.
Mulle heti kaikki ny!
Kyllä pitää ottaa selville että tapaileeko toinen moniakin yhtäaikaa. En nimittäin haluaisi itselleni mitään hemmetin kuppaa haaroväliini. Se kondomikaan kun ei taudeilta kaikilta suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomi ei suojaa esim. hpv:ltä ja paskahan on sitten jo tuulettimessa jos testeissä sellainen löytyy. Etkä varmasti kykenisi pitämään haaroja kiinni vaan levität sitä sitten eteenpäin kuitenkin.
Ei useiden ihmisten tapailu automaattisesti tarkoita sitä, että panee kaikkia.
Vaikuttaa siltä, että puhumme toistemme ohi tai muuten emme pääse samalle aaltopituudelle, joten olkoon. Totean vain, että itse en tosiaan olisi tapaillut ketään ellen olisi heti alkuun ihastunut siinä määrin, että muut eivät vähempää olisi voineet kiinnostaa. Tottakai sellaisia ihastumisia on ollut paljon ja ne ovat päättyneet ennemmin tai myöhemmin pettymykseen, mutta en vaan koe, että olisin voittanut jotain sillä, että olisin yhteen ihmiseen ihastuneena yrittänyt varmuuden vuoksi tapailla samaan aikaan muita. Kyllä niitä muita ehti tapailla sen jälkeen, kun se ihastus oli mennyt ohi.