Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailusta kysymys. Jos ei olla missään vaiheessa sovittu, ettei tapailla muita, onko muiden tapailu OK

Vierailija
02.10.2022 |

vaikka kahden kuukauden jälkeen. Vai onko se automaattisesti pettämistä silloin?

Kommentit (338)

Vierailija
41/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvimmin kommunikoit ja vältät ikävyydet, kun kerrot suoraan, että aiot tapailla muitakin.

Välttelevä kommunikaatio ei johda mihinkään hyvään.

Suosittelen voimakkaasti.

On itsestäänselvää, että kun ollaan tapailuvaiheessa, toisella on todennäköisesti muitakin ihmisiä kuvioissa. Vai onko ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa ekslusiivisessa suhteessa vain siksi, että on kerran pari pyöritty lakanoissa?

Jos välität toisesta ja suhteestasi häneen, et jätä asioita sen varaan, mikä sinun mielestäsi on itsestäänselvää.

Olen itse avoimessa suhteessa, sitoutuneesti ja rakastuneena. Tämä toimii juuri siksi, että emme tee olettamuksia, vaan puhumme. Millään sääntökirjalla ei ole väliä, vaan sillä elävällä ihmisellä, jonka kanssa haluat olla.

Se, jota lainasit

Minusta olisi outoa ja tarpeetonta, jos deitti sanoisi, että by the way, aion kyllä tapailla muitakin. Tuntuu, että koetetaanko tässä jotenkin näpäyttää tai pitää toinen alastatuksessa. Mutta kukin tavallaan tietenkin.

Vierailija
42/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä olettaisin että toinen tapailee muitakin jos ei ole seurustelusta sovittu. Itse en tapailisi.

Seurustella voi myös ilman ekslusiivisuutta, joten pelkästään statuksen vaihtaminen seurusteluksi ei vielä paljon kerro asiasta. Jos haluaa nimenomaan sopia, ettei tapailla tai harrasteta seksiä muiden kanssa, kannattaa olla eksakti.

Sä ja sun eksakti eksluuvinen seurustelusi.

Ai katsos, vanha tuttu sanasokea palstavakkari! Kerrankin transvihaketjujen ulkopuolella, kuinkas nyt noin?

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä oisin lopettanut koko jutun jos olisin kuullut, että mies deittailee vielä muita naisia. Ihan sama mikä on normaalia kellekin, mulla menee näin. Jos ei mies tiedä heti alussa että haluaa mut, se ei oo sellanen jonka itse haluan.

Tämä. En selvästikään olisi kolahtanut mieheen täysillä, jos olisi pitänyt muidenkin kanssa vielä peuhailla. Haluan suhteen, jossa molemmat tietävät heti haluavansa toisensa, eikä muiden tapailemiseen enää ole tarvetta.

Joku tulee kohta sanomaan ettei tällainen suhde ole mahdollinen, mutta kyllä se vaan on, vaikket itse olisi sellaista kokenut.

Vierailija
44/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvimmin kommunikoit ja vältät ikävyydet, kun kerrot suoraan, että aiot tapailla muitakin.

On itsestäänselvää, että kun ollaan tapailuvaiheessa, toisella on todennäköisesti muitakin ihmisiä kuvioissa. Vai onko ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa ekslusiivisessa suhteessa vain siksi, että on kerran pari pyöritty lakanoissa?

No on sellaisiakin ihmisiä😇

Onnea matkaan heille siinä tapauksessa. Kuulostaa aika hankalalta elämältä. Itse mieluummin kysyn ja pyydän kuin oletan.

Vierailija
45/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

2kk säännöllisiä tapaamisia on minusta jo vakiintunutta tapailua, etten enää sopisi treffejä muiden kanssa. Tinderin poistaisin sitten kun olen varma, että tapailusta muodostuu suhde. Muutoin olisi ikävä, jos Tinderin poistaa liian aikaisessa vaiheessa, kun silloin menettää kaikki matchit.

Tässä ei kysytty, tapailisitko muita kahden kuukauden jälkeen, vaan sitä, onko muiden tapailu pettämistä.

Se että joku teko ei ole pettämistä, ei tee siitä vielä oikeaa.

Vierailija
46/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

2kk säännöllisiä tapaamisia on minusta jo vakiintunutta tapailua, etten enää sopisi treffejä muiden kanssa. Tinderin poistaisin sitten kun olen varma, että tapailusta muodostuu suhde. Muutoin olisi ikävä, jos Tinderin poistaa liian aikaisessa vaiheessa, kun silloin menettää kaikki matchit.

Tässä ei kysytty, tapailisitko muita kahden kuukauden jälkeen, vaan sitä, onko muiden tapailu pettämistä.

Tarkoitatko siis, että on väärin tapailla muita ihmisiä, vaikka ei olla sovittu, ettei muita tavata? Miksi?

Vierailija
47/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos välität toisesta ja suhteestasi häneen, et jätä asioita sen varaan, mikä sinun mielestäsi on itsestäänselvää.

Olen itse avoimessa suhteessa, sitoutuneesti ja rakastuneena. Tämä toimii juuri siksi, että emme tee olettamuksia, vaan puhumme. Millään sääntökirjalla ei ole väliä, vaan sillä elävällä ihmisellä, jonka kanssa haluat olla.

Se, jota lainasit

Minusta olisi outoa ja tarpeetonta, jos deitti sanoisi, että by the way, aion kyllä tapailla muitakin. Tuntuu, että koetetaanko tässä jotenkin näpäyttää tai pitää toinen alastatuksessa. Mutta kukin tavallaan tietenkin.

No, meillä se meni niin päin, että sovittiin 2vrk kestäneiden ensitreffien päätteeksi, että olemme yhdessä, ja vahvistimme sen seuraavalla tapaamisella. Puhuimme suhteen avoimuudesta. Siitä kesti yli vuoden, ennen kuin kumpikaan kävi edes kahvitreffeillä ulkopuolisen kanssa.

Mutta nyt ap haluaa tapailla muita kertomatta siitä kumppanille, jota ilmeisesti pitää vakituisena tai muuten tärkeänä, ja haluaisi vedota johonkin yleiseen asiain tilaan tai sopimuksettomuuteen. Itse en ottaisi tällaista riskiä tärkeässä suhteessa, vaan kommunikoinnin mieluummin. Ehkä en kuitenkaan ihan noin töksäyttämällä. Jos ap valitsee sen tavan, ehkä kumppani osaa vetää johtopäätökset :)

Vierailija
48/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää kertoa, jos aikoo tapailla muitakin. Salailu ei ole oikein.

Vierailija
49/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Eikä varsinkaan järkevää.

Vierailija
50/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Olen  eri, mutta minusta tuo kuulostaa ihan turhalta termeillä pelailulta. Luulisi, että kahden kuukauden aikana tietäisi jo, onko kiinnostunut toisesta - jos ei ole, miksi jatkaa tapailua, ja jos taas on, onko syytä tapailla muitakin? Toki jos sattuu olemaan poly ja haluaa nimenomaan olla monisuhteinen, silloin tilanne on eri, mutta polyt yleensä keskustelevatkin tällaiset asiat selväksi. Ne, jotka ovat lähtökohtaisesti monogaamisia, tuntuvat etsivän vain porsaanreikiä siihen, voivatko säätää samaan aikaan useamman kanssa. Useimmiten syynä taitaa olla se, etteivät ole oikeasti erityisen kiinnostuneet kenestäkään. Melkein olisi helpompaa sanoa olevansa poly ja alkaa elää niin.

Vierailija
51/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Olen  eri, mutta minusta tuo kuulostaa ihan turhalta termeillä pelailulta. Luulisi, että kahden kuukauden aikana tietäisi jo, onko kiinnostunut toisesta - jos ei ole, miksi jatkaa tapailua, ja jos taas on, onko syytä tapailla muitakin?

Sinä voit toki luulla näin, mutta kaikilla ei suinkaan ole näin. Kaksi kuukautta on vain kourallinen treffejä, ja aika monet tapailevat siinä vaiheessa useampaa ihmistä samaan aikaan. Mutta tällä nyt ei sinänsä ole merkitystä, koska jos on jo sovittu, ettei muita tapailla, on tietenkin väärin toimia toisin.

Vierailija
52/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Olen  eri, mutta minusta tuo kuulostaa ihan turhalta termeillä pelailulta. Luulisi, että kahden kuukauden aikana tietäisi jo, onko kiinnostunut toisesta - jos ei ole, miksi jatkaa tapailua, ja jos taas on, onko syytä tapailla muitakin?

Sinä voit toki luulla näin, mutta kaikilla ei suinkaan ole näin. Kaksi kuukautta on vain kourallinen treffejä, ja aika monet tapailevat siinä vaiheessa useampaa ihmistä samaan aikaan. Mutta tällä nyt ei sinänsä ole merkitystä, koska jos on jo sovittu, ettei muita tapailla, on tietenkin väärin toimia toisin.

Niin, moni varmaan tekee toisin kuin minä. Itse tiedän jo parien treffien perusteella, onko toinen kiinnostava vai ei. Ja parin, muutaman kuukauden tapailun aikana asia selvenee entisestään. Itse en pidä niin suurena "uhrauksena" sitä, että keskityn pari, kolme kuukautta tutustumaan yhteen ihmiseen, josta olen jo kiinnostunut, saadakseni selville, synkkaako meillä kaikilla osa-alueilla riittävän hyvin ja syveneekö kiinnostukseni. En itse jaksaisi tapailla paria kuukautta ilman minkäänlaista ihastumista, ja jos olen ihastunut, ei kiinnosta tapailla muita. Mutta ymmärrän, että moni saattaa tehdä toisin. En itse vaan ymmärrä, miksi tapailla kuukausikaupalla jotain, johon ei ole ihastunut - ja toisaalta en tajua, mitä ihastunut ihminen vielä muista hakee. No, ehkä olen sitten vaan erilainen näissä.

Vierailija
53/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha aloitus. Kukaan täyspäinen ei pidä tällaista pettämisenä.

Vierailija
54/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Niin, moni varmaan tekee toisin kuin minä. Itse tiedän jo parien treffien perusteella, onko toinen kiinnostava vai ei. Ja parin, muutaman kuukauden tapailun aikana asia selvenee entisestään. Itse en pidä niin suurena "uhrauksena" sitä, että keskityn pari, kolme kuukautta tutustumaan yhteen ihmiseen, josta olen jo kiinnostunut, saadakseni selville, synkkaako meillä kaikilla osa-alueilla riittävän hyvin ja syveneekö kiinnostukseni. En itse jaksaisi tapailla paria kuukautta ilman minkäänlaista ihastumista, ja jos olen ihastunut, ei kiinnosta tapailla muita. Mutta ymmärrän, että moni saattaa tehdä toisin. En itse vaan ymmärrä, miksi tapailla kuukausikaupalla jotain, johon ei ole ihastunut - ja toisaalta en tajua, mitä ihastunut ihminen vielä muista hakee. No, ehkä olen sitten vaan erilainen näissä.

Juu, ei tarvitse ymmärtää, ja voit tehdä ihan niin kuin itse haluat. Jos haluat sopia ensitreffeillä, että muiden kanssa olla, se on täysin okei. Mutta tämä ei taas liitykään enää ketjun aiheeseen millään tavalla.

Vierailija
55/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Juu, ei tarvitse ymmärtää, ja voit tehdä ihan niin kuin itse haluat. Jos haluat sopia ensitreffeillä, että muiden kanssa olla, se on täysin okei. Mutta tämä ei taas liitykään enää ketjun aiheeseen millään tavalla.

En sovi tuollaisia ensitreffeillä, vaan tarkoitin että itse tiedän aika pian, olenko toisesta kiinnostunut. Itselleni nuo sopimukset eivät ole niin olennaisia - tiedän kyllä itse, jos haluan keskittyä vain toiseen ihmiseen, en tarvitse sitä varten sopimuksia. 

Vierailija
56/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta on aika lyhyt aika, mutta toisaalta jos tavataan vähintään kerta viikkoon niin kyllähän siinä voi alkaa tuntua siltä että ollaan suhteeseen menossa jos kaikki menee hyvin. Ei kai ole varsinaisesti pettämistä jos tapailuvaiheessa näkee muitakin, mutta ei pidä pettyä jos se toinen haluaa lopettaa tapailun mikäli saa tästä tietää. Itse tapasin deittailuvaiheessa miestä ehkä pari kolme kertaa ennen kuin tiesin varmaksi jatkanko vai en. Niiden kolmen kerran aikana saatoin tavata jotain toistakin, jos oli useampi keskustelu menossa. Jossain vaiheessa on kuitenkin päätettävä että haluaako yrittää suhdetta vai ei. Ovea ei voi pitää kovin kauaa auki jos haluaa avoimen parisuhteen ilman pettämissyytöksiä. Nykyisen mieheni kanssa pistin toisien treffien jälkeen muut tapailut poikki ja päätin, että kokeilen ja katson mitä tulee. Tinderiin pääsee aina takaisin, mutta väärinymmärryksistä ja pettämissyytöksistä ei pääse koskaan eroon jos niillä sössii suhteensa.

Vierailija
57/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tapailen useampaa samaan aikaan ja uskoisin useimpien muidenkin tekevän niin. Olen hyvin tarkka siitä, etten lupaa kenellekään mitään sellaista, mistä en voi pitää kiinni. Siksi onkin inhottavaa, jos joku alkaisi soveltaa omia sisäisiä sääntöjään tilanteeseen keskustelematta niistä ensin. Onneksi tällaisia pettämisestä sössöttäjiä ei ole osunut omalle kohdalle.

Vierailija
58/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta (ja valitettavasti hiukan aiheen vierestä), miten te käytännössä ehditte tapailla useampaa samaan aikaan? Näettekö siis viikoittain useampaa ihmistä ja säännöllisesti koko ajan näin, ja jos, niin miten ehditte vielä harrastaa ja nähdä ystäviäkin? Vai näettekö sitten jokaista tapailukumppania tosi harvoin? En kysy moralisoidakseni, vaan ihan kiinnostuksesta. Itselläni on omassa elämässäkin kaikenlaista, ja aikani ei ikinä riittäisi useamman tapailuun. Vai tarkoittaako tapailu vain jotain tunnin, parin kahvilakäyntejä? 

Vierailija
59/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta (ja valitettavasti hiukan aiheen vierestä), miten te käytännössä ehditte tapailla useampaa samaan aikaan? Näettekö siis viikoittain useampaa ihmistä ja säännöllisesti koko ajan näin, ja jos, niin miten ehditte vielä harrastaa ja nähdä ystäviäkin? Vai näettekö sitten jokaista tapailukumppania tosi harvoin? En kysy moralisoidakseni, vaan ihan kiinnostuksesta. Itselläni on omassa elämässäkin kaikenlaista, ja aikani ei ikinä riittäisi useamman tapailuun. Vai tarkoittaako tapailu vain jotain tunnin, parin kahvilakäyntejä? 

Kyllähän se aikatauluttamista vaatii. Minulla on uusia tyyppejä tapaillessa aikaa yleensä yksi ilta viikossa -tahtiin. Jos juttu tuntuu kehittyvän pidemmälle, järjestelyksi voisi ensin vakiintua esimerksi "pitkä viikonloppu joka toinen viikko ja arkiyökyläily joka viikko". Mitään yhdessäasumissuhdetta en kyllä halua missään vaiheessa.

Vierailija
60/338 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se aikatauluttamista vaatii. Minulla on uusia tyyppejä tapaillessa aikaa yleensä yksi ilta viikossa -tahtiin. Jos juttu tuntuu kehittyvän pidemmälle, järjestelyksi voisi ensin vakiintua esimerksi "pitkä viikonloppu joka toinen viikko ja arkiyökyläily joka viikko". Mitään yhdessäasumissuhdetta en kyllä halua missään vaiheessa.

Kuinka montaa ehdit tapailla samaan aikaan? Ja tarkoittaako se, että jos yhden kanssa juttu kehittyy pitemmäs ja olette välillä viikonlopun yhdessä, niin tapailetko sitten muita tyyliin kahvilassa, vai vuorotteletko eri viikonloppuina eri tyypin kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän