Missä vaiheessa totesit ettei uusperhe-elämä olekaan sinua varten?
Olen kertakaikkisen turhautunut uusperheellisyyteen. Pelkäsin omaa sopeutumattomuttani jo siinä vaiheessa kun tähän kelkkaan lähdin, ja nyt varmaan lentää kuraa niskaan, mutta jotenkin ajattelin että sopeudun lopulta. Muutama vuosi menikin ihan ok, mutta kun oma lapsi aikuistui ja muutti pois niin nyt tämä on muuttunut sietämättömäksi.
Miehen lapset sinänsä ovat ihan ok ja mukavia, mutta en kertakaikkiaan meinaa kestää kun ovat täällä joka toinen viikonloppu ja lomilla tietty enemmänkin. Olen koittanut järjestää nuo viikonloput täyteen omia menoja ja harrastuksia, mutta se ei sovi miehelle vaan hän mököttää kun en ole paikalla ja läsnä. Ahdistus kasvaa ja kasvaa eikä keskusteluista huolimatta tunnu löytyvän mitään keskitietä. Tykkään miehestä valtavasti ja kun olemme kahdestaan, niin kaikki on todella hyvin enkä hänestä haluaisi luopua. En vaan tiedä pystynkö odottamaan seuraavia 10 vuotta että miehen lapset eivät meillä enää niin notkuisi. Jos jostain syystä tänne muuttaisivat, niin lähtisin saman tien. Nyt kuitenkin verrattain vähän ovat niin mietin saisinko jotenkin sopeutettua itseni tähän vai pitäisikö vaan lähteä
Kommentit (1149)
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän ketjun ap ja tilannepäivityksenä tulin toteamaan, ettei 16kk ole muuttanut tilannettani. Viime viikolla kuulin kun mies valehteli lasten äidille tekosyyn miksei lapset voi olla lomaansa meillä. Teki sen vain ja ainoastaan, ettei minun tarvitse ahdistua. Pisti miettimään, että olisiko korkea aika lopettaa suhde, etten pilaa lasten ja isän välejä.
Oho, harvinaista, että AP tulee päivittämään kuulumisiaan näin pitkän ajan jälkeen.
Jos miehelläsi on lomaa samaan aikaan lasten kanssa, niin eikö he voisi lähteä yhdessä keskenään jonnekin, esim. Omien vanhempien siis mummon m/ukin luokse?
Kun itse lapsena kävin isän luona, niin isän vaimo korkeintaan moikkasi ja kysyi pintapuolisesti kuulumisia. Muuten vietimme kaiken ajan isän kanssa, käytiin uimahallissa, pulkkamäessä, elokuvissa, sienimetsällä jne. Ja tämä oli minulle lapsen näkökulmasta hyvin toimiva kuvio.
Siihen peilaten en ihan ymmärrä, miksi äitipuolen pitäisikään olla koko ajan mukana, ja kaikkea tehdä "perheenä"? Kyseessä kuitenkin lopulta hyvin eri asia kuin ydinperhe, eikä sitä siihen lokeroon pitäisi yrittää väkisin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän ketjun ap ja tilannepäivityksenä tulin toteamaan, ettei 16kk ole muuttanut tilannettani. Viime viikolla kuulin kun mies valehteli lasten äidille tekosyyn miksei lapset voi olla lomaansa meillä. Teki sen vain ja ainoastaan, ettei minun tarvitse ahdistua. Pisti miettimään, että olisiko korkea aika lopettaa suhde, etten pilaa lasten ja isän välejä.
Oho, harvinaista, että AP tulee päivittämään kuulumisiaan näin pitkän ajan jälkeen.
Jos miehelläsi on lomaa samaan aikaan lasten kanssa, niin eikö he voisi lähteä yhdessä keskenään jonnekin, esim. Omien vanhempien siis mummon m/ukin luokse?
Kun itse lapsena kävin isän luona, niin isän vaimo korkeintaan moikkasi ja kysyi pintapuolisesti kuulumisia. Muuten vietimme kaiken ajan isän kanssa, käytiin uimahallissa, pulkkamäessä, elokuvissa, sienimetsällä jne. Ja tämä oli minulle lapsen näkökulmasta hyvin toimiva kuvio.
Siihen peilaten en ihan ymmärrä, miksi äitipuolen pitäisikään olla koko ajan mukana, ja kaikkea tehdä "perheenä"? Kyseessä kuitenkin lopulta hyvin eri asia kuin ydinperhe, eikä sitä siihen lokeroon pitäisi yrittää väkisin laittaa.
Ja kun jatkan muistelua, niin en kyllä koskaan tullut edes miettineeksi, että rakastaako äitipuoli minua. Kun isälle meni, niin pääasiana oli se isän näkeminen ja isän kanssa ajan viettäminen. Äitipuolen kanssa tultiin toimeen ja se riitti.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva saada tosiaan päivitystä mutta mitäs jos tämä pariskunta haluaisikin edes kerran lomailla keskenään ilman niitä lapsia?
En ole edes ajatellut moista vaihtoehtoa. Kuulostaa helvetiltä jo ihan lähtökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kiva saada tosiaan päivitystä mutta mitäs jos tämä pariskunta haluaisikin edes kerran lomailla keskenään ilman niitä lapsia?
Enhän mä ole väittänytkään, etteikö pariskunta voisi lomailla ihan vaan kahdestaan ilman lapsia. Tuossa tilanteessa lapsilla oli koulusta talviloma ja kirjoittaja ei halunnut, että lapset tulisivat isänsä luokse viettämään lomaa, kun kirjoittaja ei jaksa niitä lapsia. Siksi ehdotin, että voisiko isä lähteä omien lastensa kanssa jonnekin muualle viettämään lomaa keskenään.
Kyllä ne on nämä ex vaimot niitä jotka aiheuttaa ongelmia uusperheelle, miehet harvemmin vaatii mitään erikoisempaa lapsilleen jotka menee uusperheeseen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on nämä ex vaimot niitä jotka aiheuttaa ongelmia uusperheelle, miehet harvemmin vaatii mitään erikoisempaa lapsilleen jotka menee uusperheeseen
Ja uudet vaimot joille on ok että oma lapsi on loisinut nurkissa 24/7, mutta miehen lapset ovat liikaa pari päivää kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja uudet vaimot joille on ok että oma lapsi on loisinut nurkissa 24/7, mutta miehen lapset ovat liikaa pari päivää kuukaudessa.
Sellaiset lapset ovat aina liikaa, jotka eivät ole omia, muitta joista joutuu kantamaan hoitovastuun ja kasvatusvastuun. Jos mies hoitaisi omat lapsensa, niin uusilla vaimoilla olisi vähemmän ongelmia.
Minulle kävi niin päin, että tajusin uusperhe-elämän sittenkin olevan minua varten. Se tapahtui sitten, kun nuorimmat lapset tulivat teini-ikään, ja heillä alkoi olla omia juttuja.
Muutenkin nämä vuodet ovat menneet ohan hyvin. On muutamia perusjuttuja, joista pitää vaalia, jotta lapsia jaksaa:
Olemme myös aina pitäneet tiukasti kiinni omista kahdenkeskisistä lomista, joita on 3-4 viikkoa vuodessa. Niihin ei lapset änkeä mukaan. Ei minun eikä miehen lapset.
Olemme myös järjestäneet aina kaiken niin, että lapsilla on oma tila ja oma soppi, omat tv:t ja tietokoneet. Kotona oma huone ja mökille rakensimme oman vierasmajan.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän se olisikin 'paras' ratkaisu: mies hoidattaa lomallaan lapsensa ja itsensä täysihoidossa isovanhemmilla (todennäköisesti mummolla). Kyllä se aikuisen ihmisen oikea ratkaisu löytyy ihan siitä, että mies ottaa itse vastuunsa isänä ja lomailee lastensa kanssa. Eikä siirrä oman hoitovuoronsa vastuuta lasten äidille, uudelle puolisolle tai isovanhemmille.
Siinä vaiheessa, kun tajusin, että kaikkein onnettomimmat luokkakaverini olivat uusperheistä.
Onneksi tajusin sen ennenkuin rupesin siihen touhuun mukaan. Miksi hankkia lehmä jos haluaa purkin maitoa?
M46
Siinä vaiheessa, kun lapset alkoi mulle itkeä miten kurjasti sisaruspuolet ja äitipuoli heitä kohtelee, eikä heidän puolia pidetä. Päätin, että saavat asua mun luona ilman uusioperhekuviota. Vaikka seurustelen, yhteenmuutto ei tule kuuloonkaan. Mun koti on mun lasten koti, heidän turvapaikka.
Ei kannata tuhlata aikaansa mieheen, jolla on lapsia jonkun toisen naisen kanssa. Joudut naimisiin myös sen ex-naisen kanssa tahtomattasi. Lapset ovat katkeria, kun vanhempansa erosivat ja se on tietysti sinun syysi. Etsi mies, joka ymmärtää olla tekemättä lapsia väärän naisen kanssa ja hankkii ne sen sijaan sinun kanssasi.
Tajusin sen hyvinkin pian, mutta olin voimaton tekemään asialle mitään. Nyt tilanne on jatkunut jo niin pitkään, että on myöhäistä tehdä asialle mitään. Tuntuu että elämäni meni pilalle.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, minu ex-mieheni vainoaa sekä minua että miesystävääni.Vakoilee ja pyörii kotimme ympärillä, lähettelee halventavia viestejä. Ei ilmeisesti kestä sitä, että 10v jälkeen minulla on uusi hyvä parisuhde ja hänellä ei ollenkaan. Lastensuojeluun tehnyt perättömiä ilmoituksia ja valitettavasti myös lapselle puhuu minusta/meistä pahaa. Onneksi mieheni on järkevä luonne, ei provosoidu vaikka provosoidaan. Ja joo, kyllä on jouduttu viranomaisiin turvautumaan tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tuhlata aikaansa mieheen, jolla on lapsia jonkun toisen naisen kanssa. Joudut naimisiin myös sen ex-naisen kanssa tahtomattasi. Lapset ovat katkeria, kun vanhempansa erosivat ja se on tietysti sinun syysi. Etsi mies, joka ymmärtää olla tekemättä lapsia väärän naisen kanssa ja hankkii ne sen sijaan sinun kanssasi.
minun miehelläni on lapsia kahden eri naisen kanssa. Tuota nuoruudes eksää en ole edes tavannut. Teinien äidin olen tavannut vain yhden kerran. Käsipäivää sanonut, ei nyt. Yhdessä 10 vuotta.
eli todellakaan ei joudu naimisiin ex-naisen kanssa, mikäli mies kantaa vastuunsa niin lapsistaan kuin siitä, ettei anna eksän hyppiä silmille.
Oletko harkinnut sinkkuelämää! Itse en kestäisi jatkuvaa kakaroitten kitisemistä milloin mistäkin asiasta!