Vaaran merkit naisten sisustuksessa (VIRALLINEN)
Jos olet sinkkumies ja vierailet ensi kertaa naisystäväkanditaatin kotona, niin mitkä tavarat varoittavat sinua siitä, ettei ko naisen kanssa pidä aloittaa vakavaa seurustelua?
Minä aloitan: puutarhatontut, muumimukit ja "live, laugh and love" tekstit.
Kommentit (219)
Jääpiikki tyynyn alla.
Lemmikkipupu kattilassa kiehumassa.
Nää nyt tuli ekana mieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita muumimukeja ole melkein kaikilla? Meilläkin varmaan parikymmentä, yhtäkään ei olla ostettu.
Onneksi ei ole. On niin alemman keskiluokan naisten statussymbooleita että ihan itkettää. Merkki siitä että elämässä ei ole enää mitään hauskaa jäljellä.
ei oo mulla yhtään ja hävittäisin, jos saisin lahjaksi, en pidä muuumeista, epäilyttävän särmättömiä hyypiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta vastaan mutulla. Ystäväni ja hänen miesystävänsä kodissa oli kukkakuosinen sohva, siro lasinen sohvapöytä ja hyllykköjä, joissa siroja romanttisia koriste-esineitä. Romanttiset verhot. Makuuhuoneen sisustus samantyylinen. Miesystävä, aika äijämäinen, lähti parin vuoden yhdessä asumisem jälkeen. Ystävälläni on nyt parinkymmenen vuoden kuluttua edelleen hyvin romanttinen sisustus, sellaista yltiösöpöilyä. Miestä ei löydy. Jotain tässä nyt korreloi keskenään, jotenkin ei tunnu olevan tilaa miehelle, vaikka hän kuulemma edelleen etsii sitä oikeaa. Koti kertoo omalla kielellään, missä mennään.
Enpä usko. Mun havaintojen mukaan nämä äijämäiset miehet juuri tykkää tuollaisista överifeminiinisistä naisista. He haluavat, että kodin piiri on naisen ja voivat itse paeta miesluolaansa.
Mut mites nämä naiset, joilla on ihan överifeminiininen koti ja ovat itse tosi epäfeminiinisiä?
Olen nähnyt useamman tällaisen. On ruusua, kukkaa, valkoista, blingblingiä... Ja kodissa asuu joku metsänpeikko mallia huutokauppakeisarin Heli. Mitä ihmettä tuo on?
aika tökeröä ja loukkaavaa Heliä kohtaan, häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita muumimukeja ole melkein kaikilla? Meilläkin varmaan parikymmentä, yhtäkään ei olla ostettu.
Onneksi ei ole. On niin alemman keskiluokan naisten statussymbooleita että ihan itkettää. Merkki siitä että elämässä ei ole enää mitään hauskaa jäljellä.
ei oo mulla yhtään ja hävittäisin, jos saisin lahjaksi, en pidä muuumeista, epäilyttävän särmättömiä hyypiöitä.
Lesbon aivoituksia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon kukkia ja kasveja.
Mikäs niissä on vikana, puhdistavat huoneeilmaa.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä uskomusta. Suomen leveyspiirillä huonekasvien yhteyttäminen on valtaosan vuodesta hyvin vähäistä, mutta mullasta kyllä leviää honeitiöitä huoneilmaan. Myös pikkukärpäset ja muut ötökät tykkäävät majailla huonekasveissa. Pois vaan moiset pesäkkeet.
Aika monet käyttää nykyään mullattomia kasvualustoja kukilla.
No ei kukamullasta kyllä leviä yhtään mitään huoneilmaan. Kukkia ei ole tarkoitus kastella niin paljon, että multa homehtuu. Mullan annetaan kuivahtaa kasteluiden välissä. Eikä kodin ole tarkoitus olla steriili leikkaussali.
Kukkakärpäset tulee kasvien mukana, ei puhtaasta kukkamullasta. Siihenkin löytyy keinot, että niistä pääsee eroon.
Mullassa on aina myös homeitiöitä, vaikka multa ei näkyvästi olisikaan homehtunut. Ja ne itiöt leviävät huoneilmaan eniten juuri kuivasta mullasta. Tämä on tutkittu asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortsupaketti piirongin päällä.
Eikö se nyt lähinnä osoita vastuuntuntoa?
M53
Extra large xl pakkaus ja muutama jäljellä
Kyllä osoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mariskoolit. Mitä useampi, sitä pahempi.
Millaisesta vaarasta se Mariskooli viestittää?
Kertoo naisen olevan keskiluokkainen keskinkertaisuus
Mitä vaarallista keskiluokkaisuudessa on?
Keltaiseksi maalattu eteinen ja palapeilit, joista yksi haljennut. Kaikki "kasvit" silkkikukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa miehille pari vinkkiä, että mitä naisen asunto kertoo hänestä.
1. Melko tyhjä asunto, lähes kliininen, ei sohvatyynyjä, neutraalit värit - nainen ei viihdy paljon kotona, harrastaa aikaa vieviä juttuja
2. Sisustukseen ei paljon panostettu, tyhjiä energiajuomatölkkejä siellä täällä - gamer, ei tykkää leikkiä kodinhengetärtä
3. Trendikkäästi sisustettu asunto - miellyttämisenhaluinen Basic bitch
4. Asunto kauniisti ja persoonallisesti sisustettu, mutta aika paljon tavaraa - taiteellinen älykkö
5. Valkoinen sisustus - pakkomielteinen neurootikko.[/quoteHaha. Voisitko antaa vinkin myös siitä, millainen asunto kertoo naisesta jotain hyvää?
Taiteellinen älykkö ei kerro hyvää :)?
Mä olen taiteellinen älykkö jonka asunnossa kaksi seinää ovat liidunvalkoiset jotta taulut erottuvat. ; D
Olen maalannut asuntoni seinät vitivalkoisiksi kolme vuotta sitten. Tänä kesänä maalasin osan seinistä taivaansinisen, Niilin vihreän ja vaalean mauven sävyillä.
Minulla ei ole ylimääräistä rahaa ostaa uusia huonekaluja. Joitakin olen maalannut ja fiksannut. Välillä olen jonkin aika tyytyväinen mutta jos olisi rahaa niin kotini näyttäisi aivan toisenlaiselta!
Olen yrittänyt hallita tavaramäärää jotta asuntoni pysyisi siistinä. Silti rakastan kaikkea kaunista ja välillä on vaikea luopua siitä mistä edes hieman pitää.
Merkit neulontaharrastuksesta, koirista tai muista lemmikeistä ja mangavihasta kertovat, että nainen on tasoa Ö ja häneen ei pidä tuhlata aikaa ja rahaa.
Lemmikkieläimen haju. Likaiset astiat. Täysi roskis. Imelät mietelauseet huoneentauluina. Ei kirjoja ollenkaan tai pelkästään tyhmiä kirjoja. Halvat koriste-esineet.
Vierailija kirjoitti:
Merkit neulontaharrastuksesta, koirista tai muista lemmikeistä ja mangavihasta kertovat, että nainen on tasoa Ö ja häneen ei pidä tuhlata aikaa ja rahaa.
Voisiko näihin saada jotain perusteluja? Miten neulontaharrastus esimerkiksi pilaa naisen?
Nyt naisena kommentoin ketjua ja täytyy vaan sanoa, että jos mies juoksee nähdessään muumimukin, mariskoolin tai huonekasvin niin antaa mennä. Ihminen joka ei ymmärrä mitä eroa on omalla asunnolla ja jonkun kumppaniehdokkaan asunnolla on sen verran pihalla muutenkin, että parisuhde varmaan kariutuisi jo ensimmäisiin ruokakauppaostoksiin. Täällä vuorotellen väitetään että liian persoonallinen kämppä (esim. hörhelöt ja väriteema) on hirveä mieskarkotin ja sitten toisaalla huudellaan että valkoinen mitäänsanomaton sisustus ja Sotkan huonekalut on merkki juosta. Sen ymmärrän, jos ei pidä eläimistä tai ei niitä halua, niin lemmikkitalous on no-no. Samoin kaikki törkyiset kämpät ja selkeät elämänhallintaongelmien merkit. Mutta ihan normaalit tavarat ja harrastusvälineet ei kyllä ole normaalille miehelle turn-off.
Ehkä pitäisi mielummin naisten juosta pakoon semmoista miestä, joka arvottaa ihmiset sisustuksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Muumimuki-tartunta on toden totta tragedia. Tartunnan saa yleensä nuori aikuinen joltain sukulaiseltaan lahjana. Kaappiin ilmestyy ensimmäinen muki. Sitten toinen. Jossain vaiheessa niitä on kertynyt jo niin monta, että muut alkavat luulla tämän keräävän niitä. Muumimukien lisääntyminen kaapissa kiihtyy joka joulu ja syntymäpäivänä. Uhri ei ole ostanut yhden yhtä mukia itse.
Muumimuki-tartuntaa traagisempi on vielä mariskooli-tauti. Niillä kerääntyvillä kipoilla kun ei tee sitä vähääkään.
Meillä on Muumimukeja jokapäiväisessä käytössä, niitä ei säästellä pätkääkään. Oikein näppäriä käytössä, ei mitään vitriinin täytteitä. Mariskooleja ei löydy kuin yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumimuki-tartunta on toden totta tragedia. Tartunnan saa yleensä nuori aikuinen joltain sukulaiseltaan lahjana. Kaappiin ilmestyy ensimmäinen muki. Sitten toinen. Jossain vaiheessa niitä on kertynyt jo niin monta, että muut alkavat luulla tämän keräävän niitä. Muumimukien lisääntyminen kaapissa kiihtyy joka joulu ja syntymäpäivänä. Uhri ei ole ostanut yhden yhtä mukia itse.
Muumimuki-tartuntaa traagisempi on vielä mariskooli-tauti. Niillä kerääntyvillä kipoilla kun ei tee sitä vähääkään.Meillä on Muumimukeja jokapäiväisessä käytössä, niitä ei säästellä pätkääkään. Oikein näppäriä käytössä, ei mitään vitriinin täytteitä. Mariskooleja ei löydy kuin yksi.
Minulla myös, pari lahjaksi saatua ja pari ostettua. Pari kulhoakin löytyy. Hyviä kahvikuppeja ja päivittäin käytössä. En ymmärrä muumimukien demonisointia. Eivät varmasti ole yhtään huonompia mukeja kuin Marimekon tai jonkun kalliimman brändin mukit, joita myös omistan. Mariskoolia en omista, mutta epäilen että tartunta iskee viimeistään siinä vaiheessa kun sukulaisista alkaa aika jättää.
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa miehille pari vinkkiä, että mitä naisen asunto kertoo hänestä.
1. Melko tyhjä asunto, lähes kliininen, ei sohvatyynyjä, neutraalit värit - nainen ei viihdy paljon kotona, harrastaa aikaa vieviä juttuja
2. Sisustukseen ei paljon panostettu, tyhjiä energiajuomatölkkejä siellä täällä - gamer, ei tykkää leikkiä kodinhengetärtä
3. Trendikkäästi sisustettu asunto - miellyttämisenhaluinen Basic bitch
4. Asunto kauniisti ja persoonallisesti sisustettu, mutta aika paljon tavaraa - taiteellinen älykkö
5. Valkoinen sisustus - pakkomielteinen neurootikko.
Taiteellinen älykkö on kuvauksista ainoa selkeästi positiivinen. Listasi kertoo enemmän siitä, mitä ajattelet naisista, kuin siitä, millaisia naiset ovat. Mielenkiinnosta kysyn, että miten asunnon voisi sisustaa niin, että se ei herätä sinussa kielteisiä mielikuvia asukkaasta?