Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaran merkit naisten sisustuksessa (VIRALLINEN)

Vierailija
30.09.2022 |

Jos olet sinkkumies ja vierailet ensi kertaa naisystäväkanditaatin kotona, niin mitkä tavarat varoittavat sinua siitä, ettei ko naisen kanssa pidä aloittaa vakavaa seurustelua?

Minä aloitan: puutarhatontut, muumimukit ja "live, laugh and love" tekstit.

Kommentit (219)

Vierailija
101/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina- ja viinipullot sisustuksessa, ja tyhjien pullojen kokoelma kotona.

Suolakurkkupurkki tuhkakuppina oven pielessä, tumppeja tursuava.

Pikku tilpehööri, pienet tuikkukipot ja muu halpa krääsä. Muovikrääsä!

Ei yhtään kirjaa kotona. Persoonaton Sotka sisustus. Harmaa kulmasohva jossa typeriä halpoja koristetyynyjä ja harmaa keinokuituinen ryijymatto. Ei yhtään huonekasvia.

Sekainen koti, irtotavarat ja vaatteet jätetty huiskin haiskin, likaisuus. Roskaa ja eläinten karvaa joka paikassa. Paskan hajua yritetään peitellä erilaisilla hajustimilla ja hajuvedellä.

Kyllä sen vaan tietää kun astuu tilaan, jos fengshui on persiillään.

Vierailija
102/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon kukkia ja kasveja.

Mikäs niissä on vikana, puhdistavat huoneeilmaa. 

En ole koskaan ymmärtänyt tätä uskomusta. Suomen leveyspiirillä huonekasvien yhteyttäminen on valtaosan vuodesta hyvin vähäistä, mutta mullasta kyllä leviää honeitiöitä huoneilmaan. Myös pikkukärpäset ja muut ötökät tykkäävät majailla huonekasveissa. Pois vaan moiset pesäkkeet.

Aika monet käyttää nykyään mullattomia kasvualustoja kukilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että sukupuolesta riippumatta on muutama vaaran merkki, joka helposti saa monen perääntymään.

- Hamstraaminen, joka ikinen nurkka asunossa täynnä tavaraa. On laatikoita ja nyssyköitä siellä sun täällä. En itsekkään ole minkää täydellisen minimalismin kannattaja. Mutta rajansa tavaramäärällä.

- Sitten ehkä se toinen ääripää, koti on konmaritettu lähes tyhjäksi, ja löytyy vain valkoiset seinät, huonekalut ja "väriläiskänä" vaaleanharmaa sohva. Yhtään mitään persoonallista ei löydy koko asunnosta. Raskaaksi tulee elämä jos myös sen kumppanin pitää koko ajan olla "hajuton & mauton"

- Saastainen asunto, pieni sekaisuus on ok. Mutta jos asunto näyttää ja haisee siltä kuin sitä ei olisi siivottu viimeiseen vuoteen. On tämä suurimmalle osalle liikaa.

Ja sitten vielä viimeisenä "vaaran merkkinä" nuoremmille. Ei kannata muuttaa kumppanin kanssa yhteen, jos tämä muuttaa suoraan lapsuuskodista pois. Itse tein tämän virheen, että muutin poikaystävän kanssa yhteen. Eikä hän ollut ikinä elämässään asunut yksin. Tekee hyvää jokaiselle harjoitella ensin sitä yksin asumista ja aikuisuutta, ennen kuin muuttaa yhteen jonkun kanssa.

Vierailija
104/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa- ja kehopositiivimagneetit jääkaapinovessa.

Vierailija
105/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noita muumimukeja ole melkein kaikilla? Meilläkin varmaan parikymmentä, yhtäkään ei olla ostettu.

Muumimukeja on miehilläkin.  Ne on saaneet niitä lahjaksi tädeiltään ja kummeiltaan ja isovanhemmiltaan aikoinaan pienenä, ja sitten ne mukit on muuttaneet heidän mukanaan, kun he on muuttaneet kotoa pois.

Muumimukit on sopivan kokoisia kahvimukeiksi ja niissä on kunnon kahva pitää kiinni.  Miksi niitä pois heittämään?

Naisilla se on sama juttu.  Ei nuoret naiset niitä muumimukeja itselleen ole haalineet, ne tulee vasta sitten kun on omia lapsia.  

Muuten, täällä on aika monta vastausta, jotka on ilmiselvästi naisten kirjoittamia.  Esim. nuo tupperwaret.  Ei miehet niistä mitään edes tiedä eikä miesten silmä niihin kiinnity.  Tupperware-aika on muutenkin jo melko lailla ohi.  Niitten suhteen on vaan naiset sillä lailla jakautuneet, että osa tykkää ja osa inhoaa.  Ja nyt joku nainen siinä vain haluaa tuoda inhonsa julki.

Tuo vaan kertoo siitä, millaiset on sukupuoliroolit piireissä, joissa elät. Meillä mies tuntee astioiden brändit paremmin kuin mä. Sinkkuna astiani olivat sekalainen kokoelma sieltä täältä haalittuja astioita (onneksi ei suhde siihen tyssännyt), nyt on astiastot samaa sarjaa.

Vierailija
106/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortsupaketti piirongin päällä.

Eikö se nyt lähinnä osoita vastuuntuntoa?

M53

Miksi sen pitää olla siinä piirongin päällä esillä? Tulee sellainen kuva, että ramppaa miehiä niin ahkeraan, ettei viitsi laittaa piirongin sisään välissä.

Mä taas suhtautuisin asiaan niin, että se on nostettu siihen mun vierailun vuoksi. Hyvä merkki.

M45

Vierailija
107/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon kukkia ja kasveja.

Mikäs niissä on vikana, puhdistavat huoneeilmaa. 

En ole koskaan ymmärtänyt tätä uskomusta. Suomen leveyspiirillä huonekasvien yhteyttäminen on valtaosan vuodesta hyvin vähäistä, mutta mullasta kyllä leviää honeitiöitä huoneilmaan. Myös pikkukärpäset ja muut ötökät tykkäävät majailla huonekasveissa. Pois vaan moiset pesäkkeet.

Aika monet käyttää nykyään mullattomia kasvualustoja kukilla.

No ei kukamullasta kyllä leviä yhtään mitään huoneilmaan. Kukkia ei ole tarkoitus kastella niin paljon, että multa homehtuu. Mullan annetaan kuivahtaa kasteluiden välissä. Eikä kodin ole tarkoitus olla steriili leikkaussali.

Kukkakärpäset tulee kasvien mukana, ei puhtaasta kukkamullasta. Siihenkin löytyy keinot, että niistä pääsee eroon.

Vierailija
108/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran ketju, mistä näkee millaisissa piireissä ihmiset ovat liikkuneet. Kiljupönttöjä ja kurkkupurkkeja tupakan tumppeja varten, asunto parveketta myöten täynnä romua. Tällaisia ihmisiä löytyy päihdeongelmaisista tai muuten ongelmaisista piireistä, köyhää, näköalatonta kurjuutta.

Vierailija
109/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta vastaan mutulla. Ystäväni ja hänen miesystävänsä kodissa oli kukkakuosinen sohva, siro lasinen sohvapöytä ja hyllykköjä, joissa siroja romanttisia koriste-esineitä. Romanttiset verhot. Makuuhuoneen sisustus samantyylinen. Miesystävä, aika äijämäinen, lähti parin vuoden yhdessä asumisem jälkeen. Ystävälläni on nyt parinkymmenen vuoden kuluttua edelleen hyvin romanttinen sisustus, sellaista yltiösöpöilyä. Miestä ei löydy. Jotain tässä nyt korreloi keskenään, jotenkin ei tunnu olevan tilaa miehelle, vaikka hän kuulemma edelleen etsii sitä oikeaa. Koti kertoo omalla kielellään, missä mennään.

Vierailija
110/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumimuki-tartunta on toden totta tragedia. Tartunnan saa yleensä nuori aikuinen joltain sukulaiseltaan lahjana. Kaappiin ilmestyy ensimmäinen muki. Sitten toinen. Jossain vaiheessa niitä on kertynyt jo niin monta, että muut alkavat luulla tämän keräävän niitä. Muumimukien lisääntyminen kaapissa kiihtyy joka joulu ja syntymäpäivänä. Uhri ei ole ostanut yhden yhtä mukia itse.

Muumimuki-tartuntaa traagisempi on vielä mariskooli-tauti. Niillä kerääntyvillä kipoilla kun ei tee sitä vähääkään.

Säilytän itse lahjaksi saadussa mariskoolissa hiuslenkkejä ja reunalla roikkuu korvakoruja. Ihan kätsy.

Yhdelle keksii jotain käyttöä, mutta kun mariskooli-tauti on iskenyt uhriin, niitä ilmestyy nopeasti toistakymmentä. Saa olla paljon hiuslenkkejä ja korviksia, että kaikille keksii käyttöä. Sivusta

Kiinnostaisi miesten mielipide naisen asunnosta, josta löytyy kymmenittäin teräaseita ja nyrkkirautoja? Tai nyrkkeilysäkki ja -hanskat? Ihan kaverin puolesta kyselen, onko kuinka vaaran merkkejä? ;)

Ei, minulla ei ole juuri nyt noita kuin vasta normaaliin käyttöön tarkoitetun verran, mutta haaveilen hankkivani enemmän. Ihan vain jonkun keräilyharrastuksen aloittaakseni.

Vierailija
111/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta vastaan mutulla. Ystäväni ja hänen miesystävänsä kodissa oli kukkakuosinen sohva, siro lasinen sohvapöytä ja hyllykköjä, joissa siroja romanttisia koriste-esineitä. Romanttiset verhot. Makuuhuoneen sisustus samantyylinen. Miesystävä, aika äijämäinen, lähti parin vuoden yhdessä asumisem jälkeen. Ystävälläni on nyt parinkymmenen vuoden kuluttua edelleen hyvin romanttinen sisustus, sellaista yltiösöpöilyä. Miestä ei löydy. Jotain tässä nyt korreloi keskenään, jotenkin ei tunnu olevan tilaa miehelle, vaikka hän kuulemma edelleen etsii sitä oikeaa. Koti kertoo omalla kielellään, missä mennään.

Enpä usko. Mun havaintojen mukaan nämä äijämäiset miehet juuri tykkää tuollaisista överifeminiinisistä naisista. He haluavat, että kodin piiri on naisen ja voivat itse paeta miesluolaansa.

Vierailija
112/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumimuki-tartunta on toden totta tragedia. Tartunnan saa yleensä nuori aikuinen joltain sukulaiseltaan lahjana. Kaappiin ilmestyy ensimmäinen muki. Sitten toinen. Jossain vaiheessa niitä on kertynyt jo niin monta, että muut alkavat luulla tämän keräävän niitä. Muumimukien lisääntyminen kaapissa kiihtyy joka joulu ja syntymäpäivänä. Uhri ei ole ostanut yhden yhtä mukia itse.

Muumimuki-tartuntaa traagisempi on vielä mariskooli-tauti. Niillä kerääntyvillä kipoilla kun ei tee sitä vähääkään.

Säilytän itse lahjaksi saadussa mariskoolissa hiuslenkkejä ja reunalla roikkuu korvakoruja. Ihan kätsy.

Yhdelle keksii jotain käyttöä, mutta kun mariskooli-tauti on iskenyt uhriin, niitä ilmestyy nopeasti toistakymmentä. Saa olla paljon hiuslenkkejä ja korviksia, että kaikille keksii käyttöä. Sivusta

Kiinnostaisi miesten mielipide naisen asunnosta, josta löytyy kymmenittäin teräaseita ja nyrkkirautoja? Tai nyrkkeilysäkki ja -hanskat? Ihan kaverin puolesta kyselen, onko kuinka vaaran merkkejä? ;)

Ei, minulla ei ole juuri nyt noita kuin vasta normaaliin käyttöön tarkoitetun verran, mutta haaveilen hankkivani enemmän. Ihan vain jonkun keräilyharrastuksen aloittaakseni.

Mulla on noita kans harrastuksen takia, ihan tyhmää pitää esillä. Joskus putsasin katanaa kun huoltomies soitti ovikelloa.

Vierailija
113/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko. Mun havaintojen mukaan nämä äijämäiset miehet juuri tykkää tuollaisista överifeminiinisistä naisista. He haluavat, että kodin piiri on naisen ja voivat itse paeta miesluolaansa.

Samaa mieltä. Meilläkin on aika naisellinen sisustus, romanttinenkin, ja ollaan oltu yhdessä yli 30 vuotta. Sisustaminen, siisteys ja ruuan laittaminen ovat usein samaan pakettiin kuuluvia, joita useimmat miehet arvostavat. Eri asia sitten, jos mihinkään ei saa koskea, ettei se likaannu tms.

Vierailija
114/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran ketju, mistä näkee millaisissa piireissä ihmiset ovat liikkuneet. Kiljupönttöjä ja kurkkupurkkeja tupakan tumppeja varten, asunto parveketta myöten täynnä romua. Tällaisia ihmisiä löytyy päihdeongelmaisista tai muuten ongelmaisista piireistä, köyhää, näköalatonta kurjuutta.

Lujaa vauhtia menossa kohti päihdeongelmaa, kun viinin lipitys lempiharrastus. Kurkkupurkki tuhkiksena varma white trash merkki.

Sisustustavarat ostettu Tigerista, kun kerran halvalla sai.

Ei sisustukseen kannatakaan laittaa rahaa kauheasti, kun nykyisin saa käytettynä lähes kaikkea ja persoonallisen kodin siinä sivussa. Mutta pikku kiinakrääsä kuitenkin kannattaa jättää kauppaan... Myös ekoteko!

Lisäksi siivous on ilmaista, vaikuttaa kummasti viihtyisyyteen.

Vierailija
115/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noita muumimukeja ole melkein kaikilla? Meilläkin varmaan parikymmentä, yhtäkään ei olla ostettu.

Muumimukeja on miehilläkin.  Ne on saaneet niitä lahjaksi tädeiltään ja kummeiltaan ja isovanhemmiltaan aikoinaan pienenä, ja sitten ne mukit on muuttaneet heidän mukanaan, kun he on muuttaneet kotoa pois.

Muumimukit on sopivan kokoisia kahvimukeiksi ja niissä on kunnon kahva pitää kiinni.  Miksi niitä pois heittämään?

Naisilla se on sama juttu.  Ei nuoret naiset niitä muumimukeja itselleen ole haalineet, ne tulee vasta sitten kun on omia lapsia.  

Muuten, täällä on aika monta vastausta, jotka on ilmiselvästi naisten kirjoittamia.  Esim. nuo tupperwaret.  Ei miehet niistä mitään edes tiedä eikä miesten silmä niihin kiinnity.  Tupperware-aika on muutenkin jo melko lailla ohi.  Niitten suhteen on vaan naiset sillä lailla jakautuneet, että osa tykkää ja osa inhoaa.  Ja nyt joku nainen siinä vain haluaa tuoda inhonsa julki.

Tuo vaan kertoo siitä, millaiset on sukupuoliroolit piireissä, joissa elät. Meillä mies tuntee astioiden brändit paremmin kuin mä. Sinkkuna astiani olivat sekalainen kokoelma sieltä täältä haalittuja astioita (onneksi ei suhde siihen tyssännyt), nyt on astiastot samaa sarjaa.

Oletteko miespari? Miehesi ainakin kuulostaa homoseksuaalilta.

Vierailija
116/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksiossa?

Vierailija
117/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko miespari? Miehesi ainakin kuulostaa homoseksuaalilta.

No onpa ahdasmielistä. Olemme ihan nainen ja mies.. Ja mieheni on raksamies. Tuo pieni feminiinisyys teki hänestä mun silmissä tosi viehättävän kun tavattiin.

Vierailija
118/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiselta löytyy seksileluja. 😭

Vierailija
119/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissankusen haju, koiranhoitoon liittyvät tarvikkeet, hevosharrastukseen viittaavat tavarat, likainen vessa.

Sisustusta voi aina muutella kummankin silmää miellyttäväksi, jos muuttaa yhteen.

Vierailija
120/219 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva, ettei kodista huomaa, onko se miehen vai naisen asuttama. Mä päätän meillä koko sisustuksesta, koska miestä se ei kiinnosta yhtään, mutta olen tarkka, että se on hyvin 'sukupuolineutraali'. Meillä on paljon ruskeaa, josta pidän, ei juuri ollenkaan koriste-esineitä (Oiva Toikan arvokas iso lintu on), kirjahylly, jossa lasiovet, muutama aito taulu, sellaista asiallisen kaunista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän