Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ

Vierailija
30.09.2022 |

Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.

Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.

Kommentit (800)

Vierailija
781/800 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse neulojana teen niin, että kun on selvillä mitä tilaaja/ystävä haluaa ja lanka mietitty. Kerron määrän ja esim. paikan mistä.ko. lankaa voi ostaa. Tilaaja ostaa langat ja tuo minulle. Tähän asti aina on käynyt niin, että tarvitse tehdäkään. Huomaavat mitä langat maksaa ja vielä pieni tekopalkka päälle. Yleensä asiasta sen jälkeen puhuta, ehkä huomaavat, että ei ole halpaa lystiä. On halvempaa ostaa kaupasta akryylipusero...

Vierailija
782/800 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkät langat 50 egeä, työtä 50-100 tuntia. Ei ole paha hinta, mutta provo on surkea.

Oot sarjaa Munsalan kansallispuku eli vajaa

Mikä tää Munsalan kansallispuku-juttu on?

Kaikilla av-mammoilla on sellainen.

Paitsi sillä yhdellä, joka on vuosikausia kysellyt tekijää puvulle, pitäis olla Vantaalta...

En tiedä jutun alkuperää, mutta on yksi hauskimpia ketjuja Ukko Nooan, tamponinnarukorun, vihreiden kuulien, kissan eläkkeen... tms ohella

Av-matkat offikinal on kans huippuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/800 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tehny itse? Jos näin paljon arvostat toisen tekemää puseroa sinulle .

Vierailija
784/800 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sitten neulonut itse.

Se on niin yksinkertaista. 

Vierailija
785/800 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsin L kokoisen 100% merinovillaisen puseron paino oli 1040 grammaa eli 21 kertaa 50g kerä. Siitä voi laskea hintaa.

Vierailija
786/800 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, jos minulta, ammattilaiselta olisit vastaavan halunnut olisi hintalappu viisinkertainen.

Vierailija
787/800 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap ei arvosta käsityötä lainkaan ja kuvittelee, että langat ovat lähes ilmaisia. Jokainen lankakerä maksaa lähes 5 € ja kuinka monta tarvitaan tähän villapaitaan, niin todella monta lankakerää. Ja se villapaita ei synny ihan hetkessä eli monia tunteja kuluu tähän. 100 € villapaidasta on todella vähän. Että ihan tv:tä katsoessa syntyy se ihana villapaita sinulle, kun ei ystävällä ole sen parempaa tekemistä? Et näköjään ap arvosta toisen tekemää käsityötä ja siihen kulutettua aikaan tai puhumatta lankojen hinnoista. Minusta olisit entinen ystävä, ja en kyllä kutoisi sinulle yhtäkään villapaitaa jatkossa. 

Vierailija
788/800 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sitten neulonut itse.

Se on niin yksinkertaista. 

Niin, eihän siinä muuta istuu vaan katsomassa telkkaria ja  villapaita ihan itsekseen valmistuu. Ei kannata valita kovin hankalaa mallia eikä varsinkaan sellaista kirjoneuletta, jossa pitää kaiken aikaa seurata kuvion etenemistä.

Vierailija
789/800 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkät langat 50 egeä, työtä 50-100 tuntia. Ei ole paha hinta, mutta provo on surkea.

Oot sarjaa Munsalan kansallispuku eli vajaa

Mikä tää Munsalan kansallispuku-juttu on?

Kaikilla av-mammoilla on sellainen.

Paitsi sillä yhdellä, joka on vuosikausia kysellyt tekijää puvulle, pitäis olla Vantaalta...

En tiedä jutun alkuperää, mutta on yksi hauskimpia ketjuja Ukko Nooan, tamponinnarukorun, vihreiden kuulien, kissan eläkkeen... tms ohella

Av-matkat offikinal on kans huippuja

Vieläkö av-mammoilla on synnytyslakit? :)

Vierailija
790/800 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule villapaidat maksaa käsin tehtynän.250 euroa, mit alappa tekeen niin näet ettei se ihan teevetä katsoessa onnostu onhan siinä kuviot ym. Ja langatkin maksaa tuolla hinnalla ei edes lankoja saa. Arvostakaa nyt hyvät ihmiset käsitöitä👍

Vierailija
791/800 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankamaailmasta saat norjalaisia villapuseroita, kirjoneuletta, aitoa villaa, sata euroa kappale. Osta sieltä.

Vierailija
792/800 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: nyt kun täällä on paljon neulojia paikalla, kysyn valmiin neuleen muokkaamisesta. Olen parikin kertaa tehnyt tästä aloituksen, mutta en ole saanut vastauksia.

Haluaisin muokata valmiin neuleen kaula-aukon joustavaksi. Onko olemassa jotain joustavaa lankaa, jonka voisin siihen laittaa? Pääntien silmukat on kiinni yhdessä langassa, joka ei jousta yhtään. Mietin josko vaihtaisin sen johonkin joustavaan, mutta onko sellaista? Ajattelin ihan vaan isoon neulaan laittaa sen langan, sillä koota kaikki pääntien silmukat ja sitten vanha lanka siitä pois. Eli vaihtaa sen vaan.

Ei kannata tehdä noin. Kerää ne silmukat pyöröpuikolle ja neulo siihen sopivan kireä/löysä resori

Vierailija
793/800 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti hyvä runkkaamaan, mihin hintaan runkkaisit kaveriasi?

Vierailija
794/800 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo langat paitaan maksaa yli 60 euroa...et halvalla kaveri on neulonut...viikosta kahteen joka ilta et tuntipalkka jää pieneksi..tilaa temusta

Vierailija
795/800 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sain lahjaksi" on eri asia, kuin "tilasin". 

Vierailija
796/800 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langat maksaa maltaita ja ehkä siitä työstäkin on kohteliasta maksaa. Itse neulotuista aikuisten paidoista pyydetään VÄHINTÄÄN satanen aika poikkeuksetta??? Satanen ei ole ollenkaan paljon kauniista ja hyvällä kädenjäljellä neulotusta MITTATILAUSpaidasta😮💨

Vierailija
797/800 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Langat maksaa maltaita ja ehkä siitä työstäkin on kohteliasta maksaa. Itse neulotuista aikuisten paidoista pyydetään VÄHINTÄÄN satanen aika poikkeuksetta??? Satanen ei ole ollenkaan paljon kauniista ja hyvällä kädenjäljellä neulotusta MITTATILAUSpaidasta😮💨

Elän pitkäaikaisesti tt-tuella ja työkyvyttömyyseläkkeellä, ja silti maksaisin tuollaisesta vaivannäöstä 100-150e jos kaunis lopputulos.

Vierailija
798/800 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se satanen menee heittämällä jo pelkkiin lankoihin... En lähtisi villapaitaa neulomaan kenellekään tilauksesta alle kolmen sadan. Mallista riippuen enemmänkin. Ja silläkään ei pääsisi tuntipalkoille päinkään. Vaihtoehtoisesti voisin ottaa tilaajan siivoamaan ja tekemään kotitöitä luokseni siksi aikaa, kun neulon. Tulisi vähän ehkä ymmärrystä sille, kuinka aikaa vievää nopeastikin käsin neulominen on.

Voisi väittää, että aloitus on provo, ellei näitä todellisia tapauksia olisi tullut niin paljon vastaan elävässä elämässä. Lahjaksi läheiselle neulominen on eri asia kuin tilauksesta ostajalle.

Vierailija
799/800 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse niin kädetön ettet osaa? Oisit ostanu langat ja harjoitellut niin pisimmät saanut halvemmalla!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpahan tuo on

Mutta langat maksaa varmaan sen 20e ja sitten kiskotaan kaverilta 80 euroa töistä mistä ei edes maksa veroa.

AP

Vierailija
800/800 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksaa täysvillaiset kaarrokeneuleet 200€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi