Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ

Vierailija
30.09.2022 |

Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.

Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.

Kommentit (800)

Vierailija
721/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainavaan täällä jotkut luulevat että tämä oli totta.

Vierailija
722/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainavaan täällä jotkut luulevat että tämä oli totta.

Ja sinä et edelleenkään saa aikaan kahta alapeukkua enempää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus onkin kömpelö provo niin pakko kertoa että jokin aika sitten tuttava halusi että neulon hänelle pienen lelun. Nettikirppiksillä paljon kauppaa tehneenä ja monia ohareita kokeneena, päätin kerrankin ottaa tarvikemaksun etukäteen. Summa oli noin 8€. Sitä pyysin työn tilaajalta. Kertoi että oli tilannut toiselta ettei tarvitse etukäteen maksaa. Ja siis oli nähnyt työn etukäteen, tiesi mitä saisi, halusi vain erivärisenä. Satavarmasti teki oharit myös sille toiselle.

Vierailija
724/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette nyt YMMÄRRÄ tai halua ymmärtää. Jos tarvikkeet maksaa sen 20e niin mun mielestä on kohtuutonta pyytää kaverilta paidasta 80e voittoa.

Mulla on nyt sellainen olo etten halua edes käyttää tota paitaa.

20 eurolla saa langat villasukkiin mutta ei villapaitaan. Ostin viime viikolla langat villapaitaan ja hintaa tuli 75 e. Lisäksi ostin puikot, koska minulla ei ennestään ollut oikean kokoisia. Puikkoihin meni n. 15 e.

Vierailija
725/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v sitten " kaverini" tarjoutui neulomaan mulle villapaidan. Otti muka mittojakin koska halusin löysän ja pitkän villapaidan.

Sain pikkupaidan just napaan asti, hiivatin kiree myös, lasku 400.

Palautin pikkupaidan, enkä koskaan enää tätä karmeeta emäntää nähnyt.

Vierailija
726/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen hirven ja se hirvitti.

Vierailija
727/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette nyt YMMÄRRÄ tai halua ymmärtää. Jos tarvikkeet maksaa sen 20e niin mun mielestä on kohtuutonta pyytää kaverilta paidasta 80e voittoa.

Mulla on nyt sellainen olo etten halua edes käyttää tota paitaa.

20 eurolla saa langat villasukkiin mutta ei villapaitaan. Ostin viime viikolla langat villapaitaan ja hintaa tuli 75 e. Lisäksi ostin puikot, koska minulla ei ennestään ollut oikean kokoisia. Puikkoihin meni n. 15 e.

Johan oli kalliit puikot. 

Vierailija
728/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkapuikot, novita kulmikas koivu, 3,5 mm, maksoivat tuossa lähikaupassa 9.90. En alkaisi tekemään itse.

Vierailija
729/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö nämä hysteerikot jatkavat tätä villapaita-höpötystä!!!!!!!!! AP on hyväksikäyttäjä eikä tajua työn arvosta mitään. 

Vierailija
730/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla maksoi villalankarullat 4 euroa rulla

Montako villapaitaa olet tehnyt.

No niin arvelinkin, et yhtään

Vierailija
731/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään käsitöistä ei tarvii maksaa veroa, eikä viksu ilmottele muistakaan tilapäisistä töistä. Veron maksu on perseestä etenkin kun sille ei saa nykyään vastinetta vaan rahat tuhlataan viherpiiperrys woketukseen ja mu tiaisten perseeseen.

Vierailija
732/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopalkkaa voisi ottaa ainakin satasen,langat voi helposti maksaa toisen satasen. Mutta kehno provo tämä...

Vierailija
733/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoja ostetaan satasella. Kirppikseltä saa villapaitoja muutamalla markalla.

Vierailija
734/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietihän montako tuntia villapaidan tekemiseen menee, ja langat maksaa, jos haluaa laatua. Ei se itsestään synny. Niskat jumiutuu jos urakalla tekee. Kyllä halvalla sait, jos sen otit. Niin ja vielä KÄSIN tehty.

Vierailija
735/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas te, jotka jankutatte sitä, että tämä olisi provo. Mitä väliä on sillä, onko tämä provo vai ei? Tämä käsityöstä (ja taitavien tekijöiden ja useimpien alojen ammattilaisten työstä) maksamisen ongelma on olemassa koko ajan ja saa välillä suorastaan mahdottomia muotoja. Tämä ketju on vain yksi paikka, jossa ilmiöstä voi keskustella.

Vierailija
736/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä keljumpaa on se, kun tuttava mainostaa, että hänen kaverinsa on tosi innokas villapaitojen kutoja ja tilaa tältä sinulle villapaidan.  Luulet, että saat sen kaverialennuksella, mutta sitten oletkin kiusallisessa tilanteessa lunastamassa 300€ neuletta, jota et oikeastaan ole tilannut, saatika halunnut.

Vierailija
737/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kaveri sanoi, että voi tehdä minulle villapaidan. Hinta kuulemma 60 e + langat. Melko hintavaa, kun itse ei suostu maksamaan minuntekemistä villasukista edes lankojen hintaa, vaikka käyttäisin ties mitä kalliita alpakkalankoja :D Ilmaiseksi pitää saada. Ja minun villapuseroni olisi kokoa XS, eli sen neulomiseen ei edes kauaa menisi. Ja jos hänkin maksaisi minulle villasukista langat + työstä lisää, niin voisin minäkin maksaa hänelle villapuserosta. Tai kun ottaa huomioon paljonko olen hänelle ja lapselleen villasukkia neulonut, niin voisi olettaa, ettei hän ottaisi työstä mitään muuta kuin lankojen hinnan.  Mutta tuolla hinnalla ennemmin neulon puseron itse.

Onko hän pyytänyt sinua neulomaan, vai oletko neulonut oma-aloitteisesti? Hän on siis kieltäytynyt maksamasta tekemistäsi villasukista edes lankojen hintaa, joten ilmeisesti olet pyytänyt niistä maksun. Yhtälö: olet neulonut sukkia hänelle pyytämättä ja silti haluat maksun.

Vai miten tämä nyt menee?

(Minä neuloisin villapaitani ihan itse.)

Älä oleta mitään kun olet kuitenkin väärässä.

Hän on pyytänyt minua neulomaan heille sukkia, kertonut mitat ja väri- ja lankatoiveet. En siis ole neulonut pyytämättä. Hän on aina sanonut että maksaa sitten joskus tai tekee jotain muuta puolestani, mutta ei koskaan ole maksanut mitään eikä tehnyt mitään mistä minä hyötyisin. Senkin kerran kun pyysin häntä että voisiko kantaa erään hyllyn (uutena kaupasta, siististi paketissa, melko kevyt, mutta sen verran iso pakkaus että hankala kantaa yksin) kanssani autosta kotiin, hän tokaisi tympeänä "En mä viitsi. Paljonkohan siellä maksaa kotiinkuljetus?".

Vierailija
738/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kaveri sanoi, että voi tehdä minulle villapaidan. Hinta kuulemma 60 e + langat. Melko hintavaa, kun itse ei suostu maksamaan minuntekemistä villasukista edes lankojen hintaa, vaikka käyttäisin ties mitä kalliita alpakkalankoja :D Ilmaiseksi pitää saada. Ja minun villapuseroni olisi kokoa XS, eli sen neulomiseen ei edes kauaa menisi. Ja jos hänkin maksaisi minulle villasukista langat + työstä lisää, niin voisin minäkin maksaa hänelle villapuserosta. Tai kun ottaa huomioon paljonko olen hänelle ja lapselleen villasukkia neulonut, niin voisi olettaa, ettei hän ottaisi työstä mitään muuta kuin lankojen hinnan.  Mutta tuolla hinnalla ennemmin neulon puseron itse.

Jos kaverisi osaa kutoa villapaitoja ja sinä et, niin tuskinpa olisi sinulta tilannut villasukkia 😂 varmaan itse kutoo itselleen paremmat.

Älä sinäkään oleta mitään kun olet väärässä.

Kaveri oli neulonut itselleen YHDEN villapuseron ja sekin oli aika huonosti istuva hänelle ja epätasaista käsialaa :D Ja hän itse ehdotti, että neuloisi minulle villapuseron tuolla hinnalla, minä en pyytänyt häntä neulomaan minulle mitään. Hän vain haluaa rahastaa. Eikä hän osaa neuloa villasukkia, ei ole koskaan osannut, joten siksi haluaa että minä neulon niitä hänelle. Minä osaan neuloa huomattavasti paremmin kuin hän ja neulon huomattavasti tasaisempaa. Sitä villapuseroa en kyllä ole vielä tehnyt kun ei sille ole tarvetta, kun käytän äitini 60-luvulla neulomia :)

Vierailija
739/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän pyytänyt sinua neulomaan, vai oletko neulonut oma-aloitteisesti? Hän on siis kieltäytynyt maksamasta tekemistäsi villasukista edes lankojen hintaa, joten ilmeisesti olet pyytänyt niistä maksun. Yhtälö: olet neulonut sukkia hänelle pyytämättä ja silti haluat maksun.

Vai miten tämä nyt menee?

(Minä neuloisin villapaitani ihan itse.)

Älä oleta mitään kun olet kuitenkin väärässä.

Hän on pyytänyt minua neulomaan heille sukkia, kertonut mitat ja väri- ja lankatoiveet. En siis ole neulonut pyytämättä. Hän on aina sanonut että maksaa sitten joskus tai tekee jotain muuta puolestani, mutta ei koskaan ole maksanut mitään eikä tehnyt mitään mistä minä hyötyisin. Senkin kerran kun pyysin häntä että voisiko kantaa erään hyllyn (uutena kaupasta, siististi paketissa, melko kevyt, mutta sen verran iso pakkaus että hankala kantaa yksin) kanssani autosta kotiin, hän tokaisi tympeänä "En mä viitsi. Paljonkohan siellä maksaa kotiinkuljetus?".

Olisit sitten kertonut nuo olennaiset asiat, jollet halua muiden olettavan.

Vierailija
740/800 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen varsinaisesti liittymättä, niin jos tahtoisin tehdä seiska veikasta villapaidan niin onko ihan tuhoon tuomittu idea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä