Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ

Vierailija
30.09.2022 |

Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.

Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.

Kommentit (800)

Vierailija
761/800 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkät langat 50 egeä, työtä 50-100 tuntia. Ei ole paha hinta, mutta provo on surkea.

Oot sarjaa Munsalan kansallispuku eli vajaa

Mikä tää Munsalan kansallispuku-juttu on?

Vierailija
762/800 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkät langat 50 egeä, työtä 50-100 tuntia. Ei ole paha hinta, mutta provo on surkea.

Oot sarjaa Munsalan kansallispuku eli vajaa

Mikä tää Munsalan kansallispuku-juttu on?

Kaikilla av-mammoilla on sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/800 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisit edes. Istupa itse tv n ääreen ja neulo villapaita, jos se noin helposti tapahtuisi. Ei se kuule ihan noin mene. 

Vierailija
764/800 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi. Olisi pitänyt tietysti jutella hinnasta etukäteen. Mutta 100 euroa itse tehdystä villapaidasta ei ole kyllä paljon mitään. Tai onhan se silloin, jos rahaa ei ole. Mutta tekijälle se on aika mitätön korvaus, mahdottoman kovasta työstä.

Vierailija
765/800 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tilata käsityönä tehtyjä tuotteita, jos ei ole niistä valmis myös asianmukaisesti maksamaan.

Vierailija
766/800 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

567

Vierailija
767/800 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella halvalla sait, langat kalliita ja siihen kuluu monta kerää.

Vierailija
768/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne täysvillaset paidat vaan maksaa on isotöisiä ja lankoihin uppoo rahaa 

Sääli että ihmiset haluaa käsitöitä mutta ei ole valmiita maksamaan niistä 

Toi on halpa hinta ne maksaa yleensä 220€

Kommenttisi siitä että töllöä katsellessa kutonut niin et arvosta sitä työtä pätkääkään

Myit varmaan paidan 200€ ja menetit tuon ystävän 

Aika paha olo tuli lukiessa tuota sun tekstiä 😪😪

Vierailija
769/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset luulevat, että käsitöitä tekevä ei haluaisi tehdä esim. itselleen jotain kivaa sillä ajalla, joka kuluu tällaisten "tilaustöiden" tekemiseen?

Itse en tee tuollaisten pyyntöjen perusteella muille mitään, mutta lahjaksi voin neuloa, jos haluan antaa jotain erityistä.

Vierailija
770/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpahan tuo on

Mutta langat maksaa varmaan sen 20e ja sitten kiskotaan kaverilta 80 euroa töistä mistä ei edes maksa veroa.

AP

ei pidä paikkaansa.  

Ei todellakaan saa lankoja villapaitaan 20 eurolla. Yhdellä villalankakerällä tekee juuri ja juuri villasukkaparin ja keskitasonkin villalanka maksaa 5-7 euroa kerä. Villapuseroon tarvitaan ehkä n. 10-15 kerää (en ole pitkään aikaan kutonut sellaista, mutta 20 eurolla saa max. 4 kerää ja se ei riitä villapuseroon ollenkaan). 

Vierailija
771/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeäisit edes. Istupa itse tv n ääreen ja neulo villapaita, jos se noin helposti tapahtuisi. Ei se kuule ihan noin mene. 

Ja kokeilee vielä siten, että ostaa lankoja 20 eurolla, sitten ihmettelee, kun saa ehkä takakappaleen tehtyä ja sen jälkeen on langat loppu.

Vierailija
772/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävätär tilasi minun ravintolasta voileipäkakun ja siitä meni meidän ystävyys poikki.Annoin sen hänelle 600 SEK - 54 euroa 20hengelle .Laitoin tosi paljon katakarapuja ja lohta sekä muut täytteet.Hän ilmeisesti odotti että tarjoan ilmaiseksi. 

Vierailija
773/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teksisin villapaidan, niin kellään ei olisi varaa ostaa sitä jos pitäisi saada vaivanpalkaa 😂😂

Vierailija
774/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaverini haluaa vain neuloa ja kokee sen rentouttavaksi ja siksi neuloo kaveripiirinsä ihmisille mitä nyt kukakin toivoo - lankojen ja kutimien hinnalla (nykyisin kutkimet kun eivät kestä yhtä hyvin kuin entiset, joten aika helposti hajoavat). Langat tosiaan ovat joskus kalliita, mutta ne ystäväpiirissä sitten joskus maailmalla matkatessamme löydämme halpoja ja lähetämme kaverille kuvia ja kysymme, että haluatko, että tuodaan tuliaisiksi. Usein tuodaan sitten vähän ylimääräistäkin ja noista ylimääräistä hän sitten tekee jotain itselleen - tai myyntiin varten.

Muuten en ostaisi keltään käsityöläiseltä käsityötuotteita, niin että hän laittaisi niihin jotain työpalkkaakin mukaan, koska hinta nousisi aivan liian korkeaksi ja koska itsekin osaan neuloa, niin mieluummin sitten vaikke tekee itse.

Mutta tuon kaverin kyseessä ollen, niin kun hän sairastaa neuloosia ja itse aina pyytää, että saisi tehdä jollekin, niin olen tehnyt sitten poikkeuksen  - koska tiedän, että rehellisesti hän ei odota mitään palkkiota käyttämilleen tunneille, vain korvauksen langoista.

Vierailija
775/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla minäkin annan kaverilleni aikaani ilmaiseksi ja ilman korvausta, enkä vingu siitä, kun hän ei maksanut minulle tuntipalkkaa avustani, joten minusta on ihan ok, että kaverini sitten vaikka vastapelvelukseksi antaa omaa aikaansa vaikka siten, että neuloo minulle jotain (langat olen maksanut).

En ymmärrä miksi pitäisi käsityön tekemiseen laitettu aika olla maksullista kun vaikkapa averin kyyditsemiseen autolla annettu aika, tai kaverin auttamiseen (vaikka kodin järjestämiseen tia kirjanpidolliseen auttamiseen) ei sitten voisi olla maksullista.  Ystävyyteen kuuluu kaikenlaista vastavuoroista.

Tyäkaverit sitten voivat vaatiakin rahaa, kun ei ole mitään sen kummempaa kaveruutta. Meilläkin töissä on pari tällaista töittensä tuputtajaa. Toinen tuputtaa leipomuksiaan: täytekakusta saa maksaa yli viisikymppia, voileipäkakusta usein 70 euroa ja tämä sitten ihmettelee miksei kukaan tykkää leivonnaisista. No... kyllähäön me tykätään, mutta kun kaupasta saa halvemmalla. Toinen sitten myy tekemiään villasukkia, jotka eivät ole edes saajansa jalan mallin mukaan neulottu, vaan suurpiirteisesti koot 38-40, 40-42 ja niin edespäin. Ja hinta on jotain 30 euroa sukkapari. Kaupasta saa villasukkia edullisemmin ja ne vielä kestää paremmin.

Vierailija
776/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankoihin voi mennä n. 60e. Tee itse.

Vierailija
777/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkahintaan myy ison käsityön jos sen satasella saat.

Vierailija
778/800 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla lailla minäkin annan kaverilleni aikaani ilmaiseksi ja ilman korvausta, enkä vingu siitä, kun hän ei maksanut minulle tuntipalkkaa avustani, joten minusta on ihan ok, että kaverini sitten vaikka vastapelvelukseksi antaa omaa aikaansa vaikka siten, että neuloo minulle jotain (langat olen maksanut).

En ymmärrä miksi pitäisi käsityön tekemiseen laitettu aika olla maksullista kun vaikkapa averin kyyditsemiseen autolla annettu aika, tai kaverin auttamiseen (vaikka kodin järjestämiseen tia kirjanpidolliseen auttamiseen) ei sitten voisi olla maksullista.  Ystävyyteen kuuluu kaikenlaista vastavuoroista.

Mä voisin neuloa myös tuolla periaatteella. Tilaaja tulisi meille joka ilta 2-3 tunniksi siivoamaan. No, siinä ei menisi kuin yksi ilta, niin voisi myös tehdä pientä remppaa, maalata vaikka, tehdä keväämmällä pihatöitä, ruokia, käydä kaupassa yms. pientä auttamista mitä nyt yleensäkin kaverit tekee. :) 

Vierailija
779/800 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla langat maksoivat 100€. Halvalla saat jos satasella saat!

Vierailija
780/800 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa rasittava loinen. 250 euroa olisi sopiva hinta kotimaisesta käsityöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä