Nyt on alkanut mielen valtaamaan sellainen "maailma ja elämä on tuhon oma"-fiilis.
Harva se päivä niin ankeita uutisia, korona alkoi 2,5v sitten ja sen jälkeenkin koko ajan jotain pas kaa, uutisia ei tarvitse edes avata, kun pelkät otsikot huutaa kaiken kurjuutta, kurjuutta, tuhoa, kuolemaa, kallistumista, kylmyyttä, mielipuolen riehumista naapurissa, sodan pelkoa kun ja omien lasten tykin ruoaksi joutumista kys hullun takia jne.
Aika ankea olo, ja pimeä, märkä, loskainen syksy/talvi vasta edessä.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmansodistakin ihmiskunta on selvinnyt.
Tulevasta sodasta ei selviä.
No sit liidetään henkimaailmassa. Siel on kivvoo.
Mutta kun sellaista ei ole. On vain tämä yksi surkea elämä ja sen jälkeen maadutaan loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
https://peda.net/juuka/juuan-lukio/oppiaineet/ue/ue1/rkjgk/kuva-2:file/…
Näyttäisi ihan siltä, kuin kaksikko olisi matkalla paikkaan, jonne aurinko ei paistaisi kunnolla.
Itse mietin samaa. Olen muutenkin melko melankolinen ihminen. On ikäviä kokemuksia ihmisistä sekä menneisyyden kokemukset rasittavat. Näin jo ennen koronaa ja sotaa yms ikävää on ollut välillä raskasta. Samalla koko tulevaisuuteni ja elämässä pärjääminen yms on ollut mielessä usein. Jännitän sosiaalisia tilanteita ja toisaalta olen ollut liikaa yksin. Yksinäisyys surettaa välillä. Kuitenkin oikeastaan vasta viime vuosina olen alkanut miettimään tarkemmin mitä tästä kaikesta oikein tulee. Ikävät uutiset saavat itseni monesti miettimään mitä järkeä enää missään on. Ymmärrän sen, että moni haluaa tietää asiosta, mutta itselle surulliset uutiset ovat joskus raskasta luettavaa. Mietin välillä miksei esim Hs:n tai iltalehtien yms sivulla voisi olla erillista osiota Ukrainalle ja sen asiolle. Ei aina tarvisi olla sivut mustina heti kun avaa sen sivuston. Jokainen voisi lukea itse sieltä osiosta ne uutiset. Nyt välillä tuntuu, että Suomi olisi jo sodassa, kun lehdet ja sivut oikein "tyrkyttävät" asiaa. En usko, että välttämättä muissa maissa tämä kaikki on niin näkyvää. Toisaalta haluan itsekin tietää asiosta, mutta jos menetän ne vähät uneni näiden asioiden takia niin ei sekään ole hyvä juttu. Ehkä sekin vaikuttaa paljon mikä ihmisen perustilanne on. Jotkut eivät jaksa enää enempää. Samalla ikävää valittaa, kun jotkut kärsivät paljon. Silti, vaikka panikoisin täällä kuinka niin ei sekään auta ketään.
Karkoitus paratiisista kirjoitti:
Hävitys jatkuu loppuun saakka, sanoo Herra Sanassaan, eikä se muuksi tule siitä muuttumaan.
Jeesus pelastaa.
Olimmepa siitä mitä mieltä tahansa.
Älkää nyt viitsikö noita höpö höpö juttuja sekoittaa tähän. Yleensä aikuiset tietää mikä on mielikuvitusta ja mikä ei. Täällä saattaa joku epävakaa alkaa uskomaan teidän propagandaa.
Karkoitus paratiisista kirjoitti:
Hävitys jatkuu loppuun saakka, sanoo Herra Sanassaan, eikä se muuksi tule siitä muuttumaan.
Jeesus pelastaa.
Olimmepa siitä mitä mieltä tahansa.
We've got to fulfill the book!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Kaikenlaista pahaa, epävarmuutta ja inhimillistä kärsimystä on ollut viimeisten parin vuoden aikana poikkeuksellisen paljon meidän aikanamme.
Maailma on tuhon oma -fiiliksen saavat kyllä minulle aikaan vain ne uutiset, joissa punnitaan sen mahdollisuutta että tilanne eskaloituisi ydinsodaksi.
Koronat yms. eivät ole mitään sen rinnalla.
Epätodennäköistä se onneksi on.
Korona ja ilmastonmuutos eivät ole kyllä juuri mitään ydinsotaan verrattuna. Minusta ydinsota on aina ollut ihmiskunnan suurin uhka, mikä jostain syystä unohdettiin mediasta vuosiksi, kun ilmastonmuutoksesta oli trendikkäämpää kirjoittaa. Harvoin mainitaan, että ilmaston lämpenemisestä on pohjoiselle pallonpuoliskolle hyötyäkin.
Ydinsodassa sen sijaan ei kukaan voita. Ilmastonmuutoksen ratkaisemiseen on vuosikymmeniä aikaa, ydinsota voi olla sodittu parissa vuorokaudessa.
Mulla on viime päivinä käynyt monta kertaa mielessä, että suhtautuukohan ydinsodan uhkaan nyt neutraalimmin me, jotka elimme koko nuoruutemme ydinsodan uhkan alla. Silti me silloin käytiin koulua, aikuistuttiin, opiskeltiin ammattiin, pariuduttiin ja hankittiin lapsia.
No siis ydinaseethan ovat muuttunet pienempiin voimiin. Ehkä ennen ydinsota olisi oikeasti tuhoisa, mutta nyky uhkat ovat enemmän median ja tieteisfiktion luomaa kauhua. Itse uskon että asiat kääntyvät parempaa päin joku päivä. Kiitos somen meillä on enemmän tietoa kaikista tapahtumista, sen takia se tuntuu ja näyttää siltä että kaikki paha tapahtuu yllättäen ja nopeasti, mutta lopulta niin on ollut aina. Muistakaa että ihmiskunta aina selviää ja liikkuu eteen päin, tulevaisuudesta märehtimen ja ahdistuminen ei auta, pitää vaan varautua kaikenlaisiin mahdollisuuksin mitä se hiljalleen tuo tullessaan.
Ei ole vaikuttanut elämääni ja ajatuksiini mitenkään, kun on välillä ollut ihan oikeitakin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Kaikenlaista pahaa, epävarmuutta ja inhimillistä kärsimystä on ollut viimeisten parin vuoden aikana poikkeuksellisen paljon meidän aikanamme.
Maailma on tuhon oma -fiiliksen saavat kyllä minulle aikaan vain ne uutiset, joissa punnitaan sen mahdollisuutta että tilanne eskaloituisi ydinsodaksi.
Korona ja ilmastonmuutos eivät ole kyllä juuri mitään ydinsotaan verrattuna. Minusta ydinsota on aina ollut ihmiskunnan suurin uhka, mikä jostain syystä unohdettiin mediasta vuosiksi, kun ilmastonmuutoksesta oli trendikkäämpää kirjoittaa. Harvoin mainitaan, että ilmaston lämpenemisestä on pohjoiselle pallonpuoliskolle hyötyäkin.
Ydinsodassa sen sijaan ei kukaan voita. Ilmastonmuutoksen ratkaisemiseen on vuosikymmeniä aikaa, ydinsota voi olla sodittu parissa vuorokaudessa.
Mulla on viime päivinä käynyt monta kertaa mielessä, että suhtautuukohan ydinsodan uhkaan nyt neutraalimmin me, jotka elimme koko nuoruutemme ydinsodan uhkan alla. Silti me silloin käytiin koulua, aikuistuttiin, opiskeltiin ammattiin, pariuduttiin ja hankittiin lapsia.
No siis ydinaseethan ovat muuttunet pienempiin voimiin. Ehkä ennen ydinsota olisi oikeasti tuhoisa, mutta nyky uhkat ovat enemmän median ja tieteisfiktion luomaa kauhua. Itse uskon että asiat kääntyvät parempaa päin joku päivä. Kiitos somen meillä on enemmän tietoa kaikista tapahtumista, sen takia se tuntuu ja näyttää siltä että kaikki paha tapahtuu yllättäen ja nopeasti, mutta lopulta niin on ollut aina. Muistakaa että ihmiskunta aina selviää ja liikkuu eteen päin, tulevaisuudesta märehtimen ja ahdistuminen ei auta, pitää vaan varautua kaikenlaisiin mahdollisuuksin mitä se hiljalleen tuo tullessaan.
Ei ole muuttunut. Samat kilotonniluokan pommit ja megatonnin vetypommit oli olemassa jo 50-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Raamatun Ilmestyskirjaa, siellä on kuvattu hyvin, mikä ihmiskuntaa odottaa. Ottakaa Jeesus vastaan, sillä aikaa ei ole enää paljon...
Miten se otetaan?
Vierailija kirjoitti:
Maailmansodistakin ihmiskunta on selvinnyt.
Niillä ei niissä maailmansodissa ollut suurintaa osaa teknologiasta mitä meillä on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin masentaa ikävistä asioista uutisoiminen. Siitä saa kuvan että on hirveästi uhkia.
Kannattaa nollata ajatukset, että jättää puhelimen kotiin, ja lähtee tekemään jotain mukavaa.
Mä lähdin tänään pyörälenkille ja ihastelin oranssina ja punaisena hehkuvaa ruskaa. Pyöräilin joen yli siltoja pitkin, ja suunnittelin ensi kevättä, että lähden silloin melontakurssille.
Ulkona löytyy paljon kivaa tekemistä, ja se auttaa rauhoittamaan mieltä ja piristää, suosittelen :)
Aina löytyy negatiivisia uutisia ja maailmassa tapahtuu kaikkea ikävää, mutta jos pystyy keskittymään siihen mikä on hyvin, se auttaa paljon.
Tätä suosittelen minäkin. Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö itsellä tällaisessa maailmantilanteessa lamauttaa kaiken järjen, joten uutisia ei vain voi seurata koko aikaa. Surullista on että yksi hullu johtaja saa koko maailman tulevaisuuden vaakalaudalle, mutta niinhän on ollut ennenkin. Jos Hitlerillä olisi ollut ydinase, olisi se varmasti käyttänyt sitä. Maailmassa on ollut suursotia noin sadan vuoden välein, että kohta olisi jo aikakin.
Itse suhtaudun tulevaisuuteen lähinnä fatalistisesti, en ole uskonnollinen. Tapahtuu mitä tapahtuu. Voinhan jäädä auton allekin huomenna tai saada aivoverenvuodon. Ydinsodan alkaessa ainakin tiedän että läheiset ei jää suremaan ja lemmikit ilman omistajaa kun itse kuolen Tosin uskon ettei mitään ydinsotaa ala - myös Putte ja kenraalinsa haluavat elää ja nähdä lastenlasten kasvavan. Suunnittelen elämää ihan yhtä lailla, Ukrainan matka tietysti suunnitteilla heti kuin mahdollista.
Tässö on paljon asiaa. Putin on materialisti ja uskon että vaikka häntä ei kiinostaisi oma henki, niin uskon että jotkut joilla on valtaa ydinaseitten suhteen välittävät omista rakkaistaan ja läheisistään.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, keskustelun aloittaja. USA:n ja Venäjän välisessä sodassa mielipuolista on vain USA:n suuruudenhulluus.
Ihan mitä vain raiskariryssän pysäyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, keskustelun aloittaja. USA:n ja Venäjän välisessä sodassa mielipuolista on vain USA:n suuruudenhulluus.
Kyllä te itänaapurit jaksatte uhoa. Miksi? Onko huono itsetunto vai mikä? Kun ette ole oikein valtiona saavuttaneet ettekä kehittäneet yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Raamatun Ilmestyskirjaa, siellä on kuvattu hyvin, mikä ihmiskuntaa odottaa. Ottakaa Jeesus vastaan, sillä aikaa ei ole enää paljon...
Jos ihmiskunta olisi ottanut tieteen sydämeensä ja jättänyt uskonnot historian harha-askeliksi, tässä tilanteessa tuskin oltaisiin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä näin 54-vuotiaana on vähän sellainen olo, että tähänkö tää mun loppuelämä menee, sotaan, köyhyyteen ja ankeuteen. Olin kyllä vähän erilaisia eläkepäiviä miettinyt, matkustelua ja nauttimista.
Josset ole oikeasti varakas niin ainakin matkustelu, 4krt vuodessa ulkomaille, on kyllä osaltasi ohi.
Kadehdin australialaisia ja varsinkin uusiseelantilaisia. Elelevät maailman toisella puolen piilossa kaikelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Ei ole muuttunut. Samat kilotonniluokan pommit ja megatonnin vetypommit oli olemassa jo 50-luvulla.
Et ole tainut perehtyä taktisiin ja strategisiin ydinaseisiin. Pienempi tuhoamis voima säilyttää maastoa ja välttää helpommin riskiä aiheuttaa itselle ja muille ongelmia kohteen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Etkö säsaatanan ryssänrotta voi oikeasti pysyä mistään keskustelusta pois?
Ulos luontoon katsomaan kaunista syysmetsää. Tee kaikkea mukavaa ja kivaa. Pää kylmänä tämän kaiken suhteen. Otetaan rauhallisesti, me kestämme kyllä. Stressiä ja ahdistusta lieventää juuri ulkoilu, luonto, liikunta. Ystävät, nauru ja hauskanpito.
Selvitään helposti. Ydinkokeita on tehty tuhansia eikä haitannut mitään.