Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on alkanut mielen valtaamaan sellainen "maailma ja elämä on tuhon oma"-fiilis.

Vierailija
29.09.2022 |

Harva se päivä niin ankeita uutisia, korona alkoi 2,5v sitten ja sen jälkeenkin koko ajan jotain pas kaa, uutisia ei tarvitse edes avata, kun pelkät otsikot huutaa kaiken kurjuutta, kurjuutta, tuhoa, kuolemaa, kallistumista, kylmyyttä, mielipuolen riehumista naapurissa, sodan pelkoa kun ja omien lasten tykin ruoaksi joutumista kys hullun takia jne.
Aika ankea olo, ja pimeä, märkä, loskainen syksy/talvi vasta edessä.

Kommentit (288)

Vierailija
281/288 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu vahvalta. Sukumme on elänyt sota-ajan selvitymismoodissa ja traumoissa yli sukupolvien ja se on myös omaa persoonaani. En mene sekaisin kriiseistä vaan motivoidun ja vahvistun. Tasainen elämä ei sovi minulle. Kyllästyn helposti. Haluan voittaa haasteita ja selvityä vaikeuksista. Se on elämäni tarkoitus. Mummo oli lotta ja vahvana ja toimintakykyisenä minäkin haluan kaikissa tilanteissa pysyä. Nyt vain selkä suoraksi naiset ja jatkakaa toimintaa! Mihinkään syvyyksiin ei kannata itseään upottaa, eikä pelätä. Olkaa kunnolla ja hyvillä mielin.

Psykopaattiset henkilöt tuntevat otsensä vahvoiksi itsensä juuri sotien aikana, mutta luonto on kai sitten järjestänyt asiat niin että aina on se muutama prosentti heitä.

Toivottavasti on enemmän kuin muutama prosentti niitä, jotka tuntevat itsensä vahvoiksi sotien aikana. Todellakin on ja on aina ollut vahvoja naisia ja miehiä, myös sotien aikana. Jos itse et kuulu heihin, älä raukamaisuuttasi kuitenkaan vahvempia sabotoi ja pilkkaa, koska he puolustavat myös sinua, joka häntä koipien välissä loikkii ongelmia pakoon.

Vierailija
282/288 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historian mittakaavassa kaikki viimeaikaiset tapahtumat on aika pieniä. On ollut maailmansotia ja ruttoa yms. Välissä oli niin monta hyvää vuotta että nyt nämä tapahtumat tuntuvat merkitystään suuremmilta. Paljon pahemmastakin on selvitty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/288 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöh! Eli olet mennyt itätrollin juttuihin mukaan? Täällä nää paasaa joka päivä samaa.

Oikeasti: ei tää nyt niin vakavaa ole. Kaikesta selvitään!

Kyllä pitää olla aika itseriittoinen ja lyhytnäköinen, että voi sanoa noin. Onnittelut, sille ominaisuudelle on kyllä käyttöä nykyään.

Vierailija
284/288 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman kauhistelun sijaan kannattaisi suunnata energia toimintaan. Ensiksi voisi varmistaa, että kotona on vähintään 72 tunnin hätävara, jos tulee esimerkiksi sähkökatko (vettä, kuivamuonaa, patteriradio, lämmikettä jne.) Lisäksi kannattaa alkaa harrastaa käytännön taitoja - osallistumalla esimerkiksi ea- tai maanpuolustuskurssille. Myös retkeily on hyvä harrastus, koska siinä oppii perusselviytymistaitoja ja oppii arvostamaan luontoa. Tärkeintä on tietenkin huolehtia itsensä ja läheistensä hyvinvoinnista.

Tuo hätävara on yhtä tyhjän kanssa nykysodassa

Vierailija
285/288 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmansodistakin ihmiskunta on selvinnyt.

Tulevasta sodasta ei selviä.

Olet väärässä. Neljäs maailmansota käydään jousin ja keihäin.

Vierailija
286/288 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmansodistakin ihmiskunta on selvinnyt.

Tulevasta sodasta ei selviä.

Olet väärässä. Neljäs maailmansota käydään jousin ja keihäin.

Siihen menee _pitkä_ aika ja se on silloin taas ensimmäinen maailmansota.

Vierailija
287/288 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski jotenkin kamala syyllisyys tästä kommentista koska samaistun siihen, että arki on melkoisen tylsää ja saan virtaa siitä, että on ns selviytymismoodi päällä. Silloin koen olevani valppaana ja elämälle tulee merkitystä eri tavalla, jos ollaan yhdessä taistelemassa vastaan jotakin suurta uhkaa kohtaa. Kuulostaahan tämä jotenkin hullulta ja pysäyttävältä. Että muutoin elämäni on tylsää.

Mutta tarkoittaako se sitä että olen psykopaatti? Päinvastoin olen aina ollut liikaa murehtiva ja liiaksikin asti olen joskus koittanut toisia tsempata oman jaksamisen kustannuksella. On kai sekin jotain sairautta.

Vierailija
288/288 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iski jotenkin kamala syyllisyys tästä kommentista koska samaistun siihen, että arki on melkoisen tylsää ja saan virtaa siitä, että on ns selviytymismoodi päällä. Silloin koen olevani valppaana ja elämälle tulee merkitystä eri tavalla, jos ollaan yhdessä taistelemassa vastaan jotakin suurta uhkaa kohtaa. Kuulostaahan tämä jotenkin hullulta ja pysäyttävältä. Että muutoin elämäni on tylsää.

Mutta tarkoittaako se sitä että olen psykopaatti? Päinvastoin olen aina ollut liikaa murehtiva ja liiaksikin asti olen joskus koittanut toisia tsempata oman jaksamisen kustannuksella. On kai sekin jotain sairautta.

Lisäys: Piti siis vastata aiempaan kommenttiin taaempana, jossa joku pohti sellaista henkilöä psykopaatiksi ,joka esim sodan tullessa saattaisikin pysyä rauhallisena.