Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monilla naisilla on tosi huono iho?

Vierailija
29.09.2022 |

Ikään katsomatta. Nuoruuteen ajatellaan jotenkin "kuuluvan" finnit, mutta olen tässä vuosia jo havainnut, että keski-ikäisilläkin naisilla, kolmikymppisillä, kaksvitosilla, nelikymppisillä, monilla on tosi kauheat finnirykelmät leukalinjassa ja poskilla? Mitä nää ovat?

Korostuu etenkin ohjelmissa, joissa pestään pakkelit pois ja alta paljastuu tummanpuhuva näppylälaatta siellä ja täällä. Niin paljon kuin nykyisin toitotetaan ihonhoidosta ja tuotteita on saatavilla vaikka mitä ja ravinnossakin valinnan varaa... ei uskoisi, että naamat ovat tuossa kunnossa.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot elintavat ja ravinto. Niistä se pitkälti johtuu.

Vierailija
62/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihohuokosiin tungetaan muovia ja väriaineita, ei ole ihme että ne artyvät ja tukehtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä meikannut, pesen kasvot kahdesti päivässä, ei kemikaaleja, ei hormonipillereitä tms., terveellinen ruoka ja silti on näppyjä. Meillä on suvussa rasvoittuva iho. Plussana on sit se, että mummo (82v) ja äiti (61v) melkein rypyttömiä. Näpyt lähtee viim. nelikymppisenä, ja ryppyjä ei tähän ihoon tule. Sitä odotellessa. Mieluummin nyt vähän näppyjä ja sit kaikki ne kymmenet vuodet upealla, sileällä ja täyteläisellä iholla :)

Vierailija
64/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut iho, joka kärsii lähes kaikesta, verisuonet katkeilee helpommin siis. Ainut syy siihen on se, ettei omista paksua ihoa, joka kestäisi rasitusta.

Vierailija
65/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit (liialliset androgeenit). Mulla on PCOS, ja ihon kunto tod.näk. paranisi ketogeenisellä tai vähähiilarisella tai matalaglykeemisellä ruokavaliolla, koska pohjimmainen ongelma on insuliinitasapainossa. Haluankin kokeilla vhh:ta tai jopa tiukempaa ketoa raskauden jälkeen.

Vierailija
66/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi sulle, että tosin kuin luullaan niin akne ei yleensä johdu huonosta hygieniasta eikä varsinkaan semmoinen oikein paha akne!

Mulla on yleensä enempi aknea jos pesen liikaa.

Niin ja aknehan mulla alkoi vasta 20v. Teininä ei ollut lainkaak ongelmia aknen kanssa. Pesin tuolloin kasvoni aamuisin kylmällä vedellä ja hyvin harvoin palasaippualla. Ylimääräisen kiillon pyyhkäisin tarvittaessa paperinpalalla. Meikkasin joka päivä aamuisin ja iltapäivällä koulusta tullessa. :)

Nykyään en meikkaa. En vuosiin. Aknen lisäksi iho kuivunut käsissä ja jaloissa rutikuivaksi. Jos rasvaan kädet yöksi/koko ajan, menee rasvaa helposti kasvoihin puuvillahanskoista huolimatta. Oon aamulla herännyt siihen että ripsien tyvessä on rasvaa vaikka hanskat koko yön. :) eikä millään ole saanut pois jos on esim. bebathenia.

Vierailija
67/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit ja hormonit yleensäkin aiheuttaa.

Jättäisin kyllä hormoniehkäisyn pois, jos muuttuisin rupikonnaksi sen takia. Mielummin elän ilman seksiä.

Olipa outo kommentti. Miksi pitää elää ilman seksiä jos ei käytä hormoniehkäisyä?

Vierailija
68/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikeasti nukkuminen joka vaikuttaa eniten. Heti jos jää yöunet lyhyiksi (alle 6 tuntia) niin finnejä pukkaa.

Vierailija
69/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista olekaan kuin tasainen finnitön iho. Turha odottaa mitään epäluonnollista instagram ihoa mikä on tehty filttereillä.

Vierailija
70/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itsellä hyvä iho. Syy,en meikkaa päivittäin,hoidan ihoa,juon vettä,en tupakoi enkä juo alkoholia. Ulkoilen .

Varmaan elintavat ja perimä vaikuttaa monella ja se ettei ihoa hoideta yhtään.

En meikkaa ollenkaan, hoidan ihoa, juon vettä, en juo tai polta sekä ulkoilen joka päivä tuntikausia.

Silti iho on huono, arpinen, näppyinen ja kirjava.

Vierailija
71/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perimä. Meidän perheessä oli kaikilla paitsi äidillä. Nyt olen yli 50 ja ruusufinniä ja aknea on edelleen mutta ei ryppyjä. Jotain hyvää sentään.

Mulla ihan sama :) hormonaalista aknea ja ruusufinniä, joka onneksi lievää sorttia ja lehahtaa vain pari kertaa kuukaudessa. Ei rypyn ryppyä. Kun iho on hyvässä vaiheessa, ihmiset kehuvat ihoani kauniiksi eivätkä millään usko mua viisikymppiseksi. Ikävää on aknen arvaamattomuus, joskus se pahenee muutamaksi päiväksi ja silloin ottaisin mieluummin rypyt.

Vierailija
72/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla ei ole merkitystä vaan syy on perimä, stressi ja stressi.

Vierailija
73/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihohuokosiin tungetaan muovia ja väriaineita, ei ole ihme että ne artyvät ja tukehtuvat.

Kannattaa suosia luonnonmukaista kosmetiikkaa, ei sisällä muovia tai muutakaan paskaa, puhtaat raaka-aineet eikä ole eläimillä testattu!

Vierailija
74/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu kuin e-pillerit eivät ole pitäneet akneani aisoissa koskaan, joten nyt kun pillerit ovat tauolla raskauden yrityksen takia naama on mitä on.

Vierailija
75/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en tarkkaile toisten ihoja. Ei kuulu minulle.

Vierailija
76/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla jumalauta paljon turhaa aikaa miettiä tällaisia juttuja.🤣

Vierailija
77/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten yleisin hormonihäiriö PCOS on noin 10% naisista. Aiheuttaa mm. aknea.

Vierailija
78/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te alennutte vastaamaan kaikenmaailman provoaville idiooteille? Huoh

Vierailija
79/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perimä. Meidän perheessä oli kaikilla paitsi äidillä. Nyt olen yli 50 ja ruusufinniä ja aknea on edelleen mutta ei ryppyjä. Jotain hyvää sentään.

Sama täällä! Iho on ollut aina erittäin rasvainen. Ja finnejä vaan pukkaa. Mutta eipä näy juurikaan ryppyjä vaikka lähestytään viittäkymppiä. Se on ihan hölynpölyä että syömiset ja juomiset vaikuttaa. Ei ainakaan minulla.

Vierailija
80/130 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aivan toivoton sokerisyöppö eikä slti ole finnejä. Ei siis voi selittää täysin tälläkään. En myöskään käytä meikkovoiteita eikä ole varaa käydä kosmetologeilla tai ihonhoitopalveluissa muutenkaan.

Pesettekö te naamanne kunnolla ja monta kertaa päivässä?

Sama itselläni, olen kauhea sokerihiiri, mutta ei ole tarvinnut finneistä & nypyistä kärsiä edes teininä. En myöskään käytä meikkivoiteita kuin jossain juhlissa korkeintaan.

Kasvovoidetta laitan aamuin illoin ja pesen kasvot miltei kylmällä vedellä, sekin aamuin illoin. Joku mainitsi mustapäät, niistä pääsee eroon ihan kosteusvoiteilla.