Miksi niin monilla naisilla on tosi huono iho?
Ikään katsomatta. Nuoruuteen ajatellaan jotenkin "kuuluvan" finnit, mutta olen tässä vuosia jo havainnut, että keski-ikäisilläkin naisilla, kolmikymppisillä, kaksvitosilla, nelikymppisillä, monilla on tosi kauheat finnirykelmät leukalinjassa ja poskilla? Mitä nää ovat?
Korostuu etenkin ohjelmissa, joissa pestään pakkelit pois ja alta paljastuu tummanpuhuva näppylälaatta siellä ja täällä. Niin paljon kuin nykyisin toitotetaan ihonhoidosta ja tuotteita on saatavilla vaikka mitä ja ravinnossakin valinnan varaa... ei uskoisi, että naamat ovat tuossa kunnossa.
Kommentit (130)
Tai sitten ei, e-pillerit voi myös laukaista piilevän aknen. Itselläni kävi näin, vaihdettiin eri merkkeihin mutta mikään ei auttanut ihoon. Lopulta lopetin e-pillereiden syönnin ja heti hävisi näpyt naamasta. Ei enää mitään hormonia elimistöön!
Näin omalla persmutulla: myös geeneillä on oletettavasti suht suuri vaikutus, sillä minulla on aina ollut ns. hyvä iho, vaikken ole *koskaan* erityisemmin pessyt ihoani. Käyn suihkussa ja hieron päästä valuvaa shampoota naamaani ja thats it.
Puristelen myös niitä joskus ja jouluna ilmestyviä finnejä (ja mustapäitä, ym.) "pesemättömin" käsin, ja usein vieläpä liian aikaisessa vaiheessa, jolloin täysin pintaan nousemattomalla finnillä on vaarana räjähtää ihon sisään tai jättää jälkeensä verta vuotava kraateri. Mutta vaikka puristaisin kynsilläni ihoni rikki asti, paranevat ja katoavat ne "arvet" parissa päivässä.
Muutaman, koholla olemattoman näppylän olen huomannut ilmaantuvan poskille, jos syön päiväkausia roskaruokaa, suklaata, jäätelöä, pitsaa tai muuta juustoista kaikkea iloisesti sekaisin. :D
(Tällä hetkellä ihoni on rutikuiva, jos jotakuta kiinnostaa.)
Käytetään paljon meikkiä, mutta ei yhtään panosteta ihonhoitoon, elintapoihin tai ruokavalioon.
Miten te ihmiset olette taas niin ilkeitä ja tietämättömiä? Akne on sairaus ja siitä kärsivät kyllä käyvät keskustelemassa siitä lääkärin kanssa, nuo teidän "peskää meikit"-kommentit ovat ihan turhia kaikille paitsi varhaisteineille.
Eniten huoh taas näille "minä en tee iholleni mitään ja syön sokeria niin paljon kuin jaksan ja ihoni on täydellinen, ettekö pese naamaanne?".
Se kun tuntuu joka kerta olevan yhtä ihmeellistä, että ihmiset ovat erilaisia. Minä olen koko ikäni tehnyt ihan kaikkeni olemassa olevien resurssien puitteissa, että ihoni pysyisi kunnossa, ja olen VUOSIEN työllä ja uuden opettelulla päässyt melko hyvään tilanteeseen. Mutta se ei vaadi kuin yhden stressaavan päivän ja se on siinä.
Raivostuttavan moukkamaista taivastella moista. Ihan kuin sitä voisi likinäköisen viereen mennä taivastalemaan, että miten ihmeessä sinä et näe tuonne asti, en minä joudu edes siristämään silmiä!
PCOS aiheuttaa, aurallinen migreeni estää hoidon.
Helppohan se on miehenä on sanoa, kun hormonitasot eivät heittele jatkuvasti ja ihokin on paksumpi ja siten kestää kaikenlaista rääkkäystä paremmin. Normalisoikaa ihovirheet, niitä löytyy lähes kaikilta.
Hormoni toiminta.
meillä kaikilla sisarilla on aivan järkyttävän huono iho ja nyt minulla alkaa vanhimpana hellittämään. Ihonhoidolla ja elintavoilla sitä saa vähemmäksi, mutta ei kokonaan pois missään nimessä.
Akne lääkkeet eivät auttaneet, nyt kokeilen viimeisenä keinona kosmentologia. Minulla moni kavereista syö todella epäterveellisesti, eipä näy akne naama heillä.
Enpä ole kyllä tuollaista huomannut. Miksi väität tuollaista, että tosi monella?
Surkea ruokavalio, liiallinen peseminen, liian vähäinen uni.
Niin, moni mies ja etenkin nuoret miehet jättävät meikit pesemättä ja käyttävät liikaa pakkeleita kun heilläkin aknea. Juupasta juu. Huomaa että täällä vastailemassa jotain 50-vuotiaita joille saarnattu että älä syö suklaata ja meikkaa kun niistä tulee finnejä.
Uskon että nykyteinit ja nuoret aikuiset ovat fiksumpia ja huolellisempia ihonhoidossa kuin vanhempi väki. Etenkin he jotka meikkaavat.
Sama vastaus kuin moneen muuhunkin asiaan: geenit ja hormonit! Itselläni on hyvä ja kaunis iho ollut aina, vaikka nukahdin teininä sadat kerrat paksussa meikissä yöunille. Ei mitään vaikutusta. Toiset kikkaili ruokavalion, lääkkeiden ja kosmetiikan kanssa ja kovasti tuli näppylöitä. Minä pesin aamulla jollain suihkugeelillä naaman puhtaaksi ja taas mentiin.
Ei se ole oma syy tai omaa ansiota, onko hyvä iho, sileät reidet, kiiltävä tukka, pyöreät rinnat jne. Nämä on ominaisuuksia. Kosmetiikkateollisuus tekee miljardeja euroja ihmisten epävarmuudella ja joukkoon kuulumisen tarpeella.
Minusta aivan tietämätöntä ja jopa junttimaista ujuttaa jotain kasvojen pesun laiminlyöntiä aikuisille ihmisille vastaukseksi. Miettikään nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Tököttejä naamaan teinistä asti jättää jälkensä.
Ei ole mulla. Mulla on hyvä iho.
Paljon pahempaa on typerä kummastelu. T. Nätin psoriaatikkokasvon mies
Raha, tai sen puute. Joudun syömään punalaputettuja ruokia ja niissä siis ei aina terveellistä valittavaa ja leipää 60% alesta. Maitotuotteet, sokeri ja vehnä huonontaa mun ihoa. Olen 34v. Ennen kuin jäin työttömäksi söin hedelmiä, kasviksia, vain muutaman siivun päivässä täysjyväleipää, siemeniä, kalaa yms. Ihoni oli kadehdittavan upea.
Huonot elintavat, lihavuus vaikuttaa myös hormooneihin yms.
En tiedä. Itsellä hyvä iho. Syy,en meikkaa päivittäin,hoidan ihoa,juon vettä,en tupakoi enkä juo alkoholia. Ulkoilen .
Varmaan elintavat ja perimä vaikuttaa monella ja se ettei ihoa hoideta yhtään.
Sokeri
Suklaa
Tupakka
Viina
Laiskuus
Vierailija kirjoitti:
Tököttejä naamaan teinistä asti jättää jälkensä.
Kaikista pahinta hallaa mitä tekee iholle on meikkien pesemättä jättäminen. Kasvojen puhdistus on tärkeää joka ilta ennen nukkumaanmenoa.
No hyvä ettei sinulla tule finnejä, niin ei kenelläkään muullakaan.
Jos pesisin naamani kunnolla ja monta kertaa päivässä, se kukkisi vielä enemmän kuin nyt. Minulle aiheuttaa näppylöitä maitotuotteet, hormonitoiminnan vaihtelu ja pintakuivuus->mustapäät->ajoittaiset finnit.