Miksi niin monilla naisilla on tosi huono iho?
Ikään katsomatta. Nuoruuteen ajatellaan jotenkin "kuuluvan" finnit, mutta olen tässä vuosia jo havainnut, että keski-ikäisilläkin naisilla, kolmikymppisillä, kaksvitosilla, nelikymppisillä, monilla on tosi kauheat finnirykelmät leukalinjassa ja poskilla? Mitä nää ovat?
Korostuu etenkin ohjelmissa, joissa pestään pakkelit pois ja alta paljastuu tummanpuhuva näppylälaatta siellä ja täällä. Niin paljon kuin nykyisin toitotetaan ihonhoidosta ja tuotteita on saatavilla vaikka mitä ja ravinnossakin valinnan varaa... ei uskoisi, että naamat ovat tuossa kunnossa.
Kommentit (130)
Nykymeikeillä saa kyllä vaikka minkälaisen rupinaaman peittoon. Ei kylläkään tee hyvää iholle.
E-pillerit ja hormonit yleensäkin aiheuttaa.
Sokerin syönti on yksi iso vaikuttava tekijä. Ei ainoa, eikä kaikilla, mutta iso kuitenkin.
Kaikilla on erilainen horminitoiminta eikä jokaisella vain ole varaa käyttää liikaa rahaa ihonhoidollisiin palveluihin ja tuotteisiin.
Tuskinpa kukaan niistä finnikertymistä on mitenkään ylpeä ja eiköhän niistä suurin osa kärsi häpeää ilman kummastelujakin.
Vierailija kirjoitti:
Hormoonit.
Pelkäsin itse kamalaa finni-invaasiota pillereiden lopetuksen jälkeen, vaan ei tullut mitään pahempaa. Iho on ihan yhtä hyvässä kunnossa edelleen. Muutamia mustapäitä ja siinä kaikki. Selvisin säikähdyksellä.
On varmaan eri syitä. Itselläni johtuu androgeenista, geeniperimä ja ympäristö. Ravinto ei koskaan auttanut ja lääkärikin oli sitä mieltä. Pakkelia en käytä liikoja. Ei ole ainoa iho-ongelma edes.
Minulla alkoi naama kukkia, kun lopetin e-pillereiden käytön.
Mä olen aivan toivoton sokerisyöppö eikä slti ole finnejä. Ei siis voi selittää täysin tälläkään. En myöskään käytä meikkovoiteita eikä ole varaa käydä kosmetologeilla tai ihonhoitopalveluissa muutenkaan.
Pesettekö te naamanne kunnolla ja monta kertaa päivässä?
No mulle sanotaan aina että on niin hyvä iho, ja onkin aika hyvä iho, ei ole tullut aknea tms ja yksi syy siihen on kyllä ihan se, että olen aina pessyt illalla meikit pois ym. Kyllä heti jos en pese meikkejä yöksi, tulee näppyjä, eli muuttuisin huonompi ihoiseksi. Myös suklaa ym tekee mulle finnejä. Ja ruokavaliolla on ainakin itselläni merkitystä siinä kanssa.
Nyt kun olen laiskuutta vaihtanut meikinpoistogeelin pesulappuihin, niin kyllä iho selkeästi huononee kun ei ne puhdista yhtä hyvin.
Yks tuttu jolla on akne, käyttää todella paljon meikkivoidetta päivässä, ja ihan ällötti kun kerran hikisen kuntosalireissun päätteeksi ei käynyt suihkussa ja meni lisäämään 1 meikkivoidekerroksen lisää hikisen naaman päälle vanhojen meikkien päälle. Ei mikään ihme, että on akne...... En tietenkään kehdannut sanoa.
Tököttejä naamaan teinistä asti jättää jälkensä.
Joskus tulee pari hormonifinniä suun tietämille, mutta siinä kaikki. Ei ole tarvinnut finneistä kärsiä sitten rippikouluiän.
Mulla tulee leukalinjaan finnejä, koska nukun käteni päällä. Ja käyn suihkussa iltaisin, pesen käsivarteni CeraVe-saippualla. Silti iho muhii siinä yön aikana. Ja en saa unta muissa asennoissa. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aivan toivoton sokerisyöppö eikä slti ole finnejä. Ei siis voi selittää täysin tälläkään. En myöskään käytä meikkovoiteita eikä ole varaa käydä kosmetologeilla tai ihonhoitopalveluissa muutenkaan.
Pesettekö te naamanne kunnolla ja monta kertaa päivässä?
Huoh.... Ne on ne hormonit. Miksi pitäis naama pestä monta kertaa päivässä? Ei tarvii!
Mulla on teini-iästä lähtien ollut huono iho. Se vaivaa joka ikinen päivä. Olen tehnyt kaikkeni.
Limukat, sidukat ja energiajuomat ynnä hampparit, pizzat ja ranskikset eivät varmaan hyvää tee iholle nekään lisäaineineen ja muine pashkoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit ja hormonit yleensäkin aiheuttaa.
Jättäisin kyllä hormoniehkäisyn pois, jos muuttuisin rupikonnaksi sen takia. Mielummin elän ilman seksiä.
Mä lakkasin olemasta rupikonna kun aloitin e-pillerit. Sitten piti valitettavasti lopettaa ne pillerit, nyt naama taas rasvoittuu ja tulee jonkin verran finnejä, mutta ei onneksi läheskään yhtä pahasti kuin ennen noita pillereitä.
Aurinko rusentaa hipiää ennenaikojaan eli aurinkovoidetta, ei tupakkaa, on myrkkyä myös iholle, alkoholi ei myöskään hyvä, riittävä ulkoilu, hyvin puhdistaa aamuin illoin, terveellinen ravinto jne. kosteuttava hyvä kasvovoide, kuorintasa välillä, naamio, yövoide, silmänympärysvoide plus samlla huulten ympärys, ampulli kuureja siloin ja tällöin. Positiivinen asenne elämään.
Rypyistä aina paasataan ja kohistaan, mutta kyllä näppylät ja finnit ovat kamalamman näköisiä.