Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monilla naisilla on tosi huono iho?

Vierailija
29.09.2022 |

Ikään katsomatta. Nuoruuteen ajatellaan jotenkin "kuuluvan" finnit, mutta olen tässä vuosia jo havainnut, että keski-ikäisilläkin naisilla, kolmikymppisillä, kaksvitosilla, nelikymppisillä, monilla on tosi kauheat finnirykelmät leukalinjassa ja poskilla? Mitä nää ovat?

Korostuu etenkin ohjelmissa, joissa pestään pakkelit pois ja alta paljastuu tummanpuhuva näppylälaatta siellä ja täällä. Niin paljon kuin nykyisin toitotetaan ihonhoidosta ja tuotteita on saatavilla vaikka mitä ja ravinnossakin valinnan varaa... ei uskoisi, että naamat ovat tuossa kunnossa.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormoonit.

Noup. Sokeri!

Vierailija
102/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi, alkoholi ja epäterveellinen ruoka. Karkkia ja suklaata menee myös 😅

Tuntemistani ihmisistä kaikki jotka elää noin omaa erinomaisen ja virheettömän ihon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehilläkin, mutta sen saa piiloon kun kasvattaa parran.

Vierailija
104/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt! Kun katsoo vanhoja kuvia äidin ajoilta niin ei näkynyt finnejä aikuisten naisten naamoilla.

( Ei myöskään pömppöjä vatsoja näkynyt.) Syömmekö jotenkin väärin nykyään? Tai mitä ruokaamme nykyään tukitaan?

No pömppömaha johtuu myös puhelimista, koska sitä selatessa ollaan yleensä alaselkä pyöreänä. 

Vierailija
105/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kiskoo sidukkaa ja syövät huonoa ja halpaa ruokaa - siinä syy!

Vierailija
106/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön sokeria, meikkaan jonkin verran, olen laiska ihonhoitaja (ne meikit kyllä pesen aina) ja silti ei ole finnejä. Ei nämä ole niitä oikeita selityksiä, vaikka joissain tapauksissa näilläkin asioilla voi ehkä vaikuttaa. Oikeat syyt on geenit ja hormonit. Toisilla vaan on huonompi ihotyyppi. Ja se ylipaino/lihavuus kyllä vaikuttaa hormonitoimintaan (ei aina), joten kyllähän väestön lihominen osiltaan on taustalla siinä miksi nämä on yleisiä. Eikä tämä koske pelkästään naisia. Miehillä on samoja ongelmia, heidän ihoaan ei vaan syynätä niin tarkkaan, ja toisaalta he säästyy monelta hormonaaliselta ongelmalta.

Vierailija
107/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni johtuu älypuhelimista, koska itse havainnoin finnien ja huonojen ihojen lisääntyvän niiden myötä. Miettikääpä nyt, ei voi olla kovin hyväksi pitää välillä naaman ihoa vasten bakteeripesäkettä. Eivätkö puhelimissa ja kaukosäätimissä ole enemmän bakteereja kuin vessanpöntön kannessa? Näin muistan lukeneeni. Lisäksi Älypuhelinta selatessa päätä roikotetaan hieman alaspäin, ja voi estää verenkiertoa kasvoissa ja hidastaa aineenvaihduntaa siellä, joka johtaa epäpuhtauksien jäämiseen erityisesti leuan ja suun ympäristöön.

Tää on jo huvittavaa 😃 kaikkea sitä voi laittaakin älykännykän viaksi. Kuka pitää älypuhelinta naamassa kiinni niin pitkiä aikoja että sillä olisi merkitystä? Kyllä sitä yleensä siitä vähintään 20-30cm etäisyydeltä tuijotetaan. Maratonpuheluita ei enää pikaviestinnän aikana harrasteta ollenkaan niin paljon kuin ennen ja kaiutintoiminto ja kuulokkeetkin on keksitty.

Miksi tätä on niin vaikea uskoa? Miksi kuvittelet, etä aknea pidetään nörttien sairautena? Koska historiallisesti niskaa alas päin roikottavat ihmiset ovat niin tehneet lukiessaan kirjoja. Joten aknea aikojen saatossa on esiintynyt hikipingoilla enemmän. Nykyisin se on sosiaalisten ja suosittujen ihmisten sairaus. Samoin, kun lihavuus. Ja siksi yllättäen molemmille löytyykin myötätuntoa.

Vierailija
108/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä monet ketjuun vastanneista ovat tyhmiä ja tietämättömiä. Suorastaan vastenmielistä jankutusta, miksi ei voi pitää suutaan kiinni jos ei osaa kuin trollata tai vängätä yhtä ja samaa? Pätee kaikissa ketjuissa kyllä täällä aiheesta riippumatta, ovatko suomalaiset oikeasti näin vajaita henkisesti ja pääkopan sisällöltään?

Vierailija
109/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina hoitanut ihoa hyvin, pessyt ja kosteuttanut, en liikaa, vaan just sopivasti. Meikit pesen aina pois. Syön monipuolisesti, juon paljon vettä, en tupakoi, enkä edes tykkää karkista ja käytän aurinkorasvaa kesäisin. 

Silti, olen syönyt monta antibioottikuuria aknen takia, viimeisimmän nyt nelikymppisenä.

Akne ei ole koskaan päässyt kovin pahaksi, koska minulla on ollut mahdollisuus mennä erikoislääkärille, kun tilanne näyttää huonolta. Opiskeluaikaan YTHSn lääkäri vaan ehdotti perusvoidetta,  mutta onneksi vanhemmat maksoivat ihotautilääkärin, että sain oikeaa hoitoa. 

Samoin olen toiminut omien lasten kanssa, jotka ovat valitettavasti perineet ihoni. Lääkäriin heti kun kotikonstit eivät pidä aknea kurissa. 

Vierailija
110/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuan näppylät johtuvat usein joko väärästä ravinnosta tai suunympärysihottumasta. Jälkimmäiseen ei oikein auta mikään muu kuin kosmetiikan vähentäminen lähes nolliin. Mutta moni ymmärrettävästi haluaa peittää sen meikillä, sitten vain ei kierteestä helposti pääse eroon.

Vierailija
111/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt! Kun katsoo vanhoja kuvia äidin ajoilta niin ei näkynyt finnejä aikuisten naisten naamoilla.

( Ei myöskään pömppöjä vatsoja näkynyt.) Syömmekö jotenkin väärin nykyään? Tai mitä ruokaamme nykyään tukitaan?

Liian energiapitoista ruokaa ja liian vähän liikuntaa, siinähän se on syy aika lailla kaikkiin ongelmiin mitä nykyään on ja edellisten sukupolvien nuoruudessa ei. Ja lisäksi tuo kaikkien epäluonnollisten kemikaalien määrä elinympäristössämme, joka on lisääntynyt ihan räjähdysmäisesti viimeisen 100 vuoden aikana, lisäksi e-pillereistä ja muista lääkkeistä johtuen jopa juomavesissä on estrogeeniä nykyään. Miehet lihoo myös ja lisäksi heidän siittiöt on paljon huonompaa laatua kuin isällään, ihan samaan asiaan tämä liittyy. Olemme pilanneet elinympäristömme niin, ettei huonoa kehitystä ole välttämättä enää mahdollista pysäyttää.

Vierailija
112/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan finnejä naisilla. Kiihottavaa puristella niitä.

Vierailija
113/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni johtuu älypuhelimista, koska itse havainnoin finnien ja huonojen ihojen lisääntyvän niiden myötä. Miettikääpä nyt, ei voi olla kovin hyväksi pitää välillä naaman ihoa vasten bakteeripesäkettä. Eivätkö puhelimissa ja kaukosäätimissä ole enemmän bakteereja kuin vessanpöntön kannessa? Näin muistan lukeneeni. Lisäksi Älypuhelinta selatessa päätä roikotetaan hieman alaspäin, ja voi estää verenkiertoa kasvoissa ja hidastaa aineenvaihduntaa siellä, joka johtaa epäpuhtauksien jäämiseen erityisesti leuan ja suun ympäristöön.

Tää on jo huvittavaa 😃 kaikkea sitä voi laittaakin älykännykän viaksi. Kuka pitää älypuhelinta naamassa kiinni niin pitkiä aikoja että sillä olisi merkitystä? Kyllä sitä yleensä siitä vähintään 20-30cm etäisyydeltä tuijotetaan. Maratonpuheluita ei enää pikaviestinnän aikana harrasteta ollenkaan niin paljon kuin ennen ja kaiutintoiminto ja kuulokkeetkin on keksitty.

Miksi tätä on niin vaikea uskoa? Miksi kuvittelet, etä aknea pidetään nörttien sairautena? Koska historiallisesti niskaa alas päin roikottavat ihmiset ovat niin tehneet lukiessaan kirjoja. Joten aknea aikojen saatossa on esiintynyt hikipingoilla enemmän. Nykyisin se on sosiaalisten ja suosittujen ihmisten sairaus. Samoin, kun lihavuus. Ja siksi yllättäen molemmille löytyykin myötätuntoa.

Ai millä perusteella sitä pidetään nörttien sairautena? Koska amerikkalaisissa elokuvissa sillä epäsuositulla nörtillä on aina akne? Ja sattumalta sillä komealla ja suositulla ei?

Vierailija
114/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelevät tupakkia

Vierailija
115/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukkarilla tehty kasvojen rasvaus nuorentaa

Vierailija
116/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusufinni on myös tosi yleinen 40 v. alkaen. Mullakin se on ja joo on ruma iho sen takia, näppylärykelmää, punoitusta, katkenneita suonia. Silmäoireitakin, verestävät luomenreunat. Eipä haittaa ulkonäkö yhtään, ne silmäoireet välillä kyllä kun on kuin olisi aina hiekkaa silmissä.

Vierailija
117/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu luokallani ei käytä meikkiä, minä ainoastaan, kun yritän peittää vanhoja aknearpia ja joitakin vuosia sitten alkanutta ruusufinniä.

Mistä tiedät ettei käytä? Yleensä ne lasi-ihot saadaan aikaan kunnon kerrostuksella hoitotuotteitta + huolellisella meikillä. Itsekin saan itsellleni sellaisen aikaan laittamalla alle happokasvovesi + kosteuttava hoitoneste + hyaluroniseerumi + skvalaania sisältävä kasvoöljy. Siihen päälle sitten huokoset täyttävä silikonipohjainen primer, värivirheiden korjaus erilaisilla taittoväreilä, peitevoide silmien ympärillä, blurraava puuteri, kuultoa tuova kiinnityssuihke. ja jos ei laita silmiin tai huuliin mitään, useimmat ei edes huomaa että on paljon meikkiä.

Vierailija
118/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonhoitorutiinissa on 10 eri putelia. Miehillä jotka ei käytä mitään on parempi iho kuin näillä jotka ostaa kaikki mitä markkinoidaan. Oma iho myös parani kun lopetin kaikki turhat kosmetiikat.

Vierailija
119/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit suojanneet ainakin minulla. En mitenkään erikoisesti hoida ihoani, pesen kun muistan ja rasvaan. En tosin meikkaakkaan. Ei finnejä ikinä, eikä vielä ryppyjäkään, 55v.

Vierailija
120/130 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu luokallani ei käytä meikkiä, minä ainoastaan, kun yritän peittää vanhoja aknearpia ja joitakin vuosia sitten alkanutta ruusufinniä.

Mistä tiedät ettei käytä? Yleensä ne lasi-ihot saadaan aikaan kunnon kerrostuksella hoitotuotteitta + huolellisella meikillä. Itsekin saan itsellleni sellaisen aikaan laittamalla alle happokasvovesi + kosteuttava hoitoneste + hyaluroniseerumi + skvalaania sisältävä kasvoöljy. Siihen päälle sitten huokoset täyttävä silikonipohjainen primer, värivirheiden korjaus erilaisilla taittoväreilä, peitevoide silmien ympärillä, blurraava puuteri, kuultoa tuova kiinnityssuihke. ja jos ei laita silmiin tai huuliin mitään, useimmat ei edes huomaa että on paljon meikkiä.

Et oo tosissasi!