Miksi täällä on niin monen vaikea uskoa sitä, että joku näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?
Kommentit (516)
En ole tavannut koskaan ketään, joka olisi näyttänyt paljon ikäistään nuoremmalta. Muutaman vuoden arviointivirhe voi toki tulla mutta se ei vielä kerro mitään.
Luulen, että mua luullaan nykyään vanhemmaksi kuin mitä olen koska hiuksissa on paljon harmaata. En tiedä, en ole kysynyt keneltäkään.
Mulle kävi niin ollessani työhaastattelussa, että työnantaja ihmetteli kaksi kertaa ikääni. Miten voin olla x-ikänen, miten x-ikäinen voi näyttää noin nuorelta. Olen 58-vuotias ja haastattelija oli nainen. Luonnollisestikaan ei saanut paikkaa.
Katuterassin baarimikko kysyi papereita. Huvittuneena hymyillen ne hänelle ojensin, ja hän sanoi "älä nyt naura siinä, tänne on 24 v ikäraja". Paperit nähtyään baarimikko sanoi kulmiaan kohotellen "oho, sähän oot vanhempi kuin minä!"
Palstan mielestähän tällaiset kommentit ovat vain kohteliaisuuksia. Minä harrastan imartelemista ihan toisenlaisin sanakääntein.
Vierailija kirjoitti:
Iloitkaa jos jollekin on suotu nuorekkuutta ja kauneutta. Kateus ei ketään kaunista joten muistetaan olla tyytyväisiä.
Miksi nuoren näköisen pitäisi olla kaunis?
Jos ei ole kaunis, ei sitä ole missään iässä.
"Jopa koiraani luullaan aina paljon nuoremmaksi kuin mitä todellisuudessa on ."
LOL. Nyt pientä rajaa. Jatkakaan vain lastenlipulla matkustelua. Minä elän omaa elämääni ilman lastenlippuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloitkaa jos jollekin on suotu nuorekkuutta ja kauneutta. Kateus ei ketään kaunista joten muistetaan olla tyytyväisiä.
Miksi nuoren näköinen ei saisi olla kaunis?
Olisiko se liian suuri "uhka" jollekin?
Vierailija kirjoitti:
"Jopa koiraani luullaan aina paljon nuoremmaksi kuin mitä todellisuudessa on ."
LOL. Nyt pientä rajaa. Jatkakaan vain lastenlipulla matkustelua. Minä elän omaa elämääni ilman lastenlippuja.
Koirissakin ikäarvio tehdään herkästi koon perusteella.
Pienikokoisen yksilön tai rodun taluttajalta kysellään onko tämä vielä pentu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kaunis, niin on se sentään jotain, että on edes nuoren näköinen.
Mulla on kahdenlaista kokemusta itseeni kohdistuvista ikäoletuksista. Johonkin 12-vuotiaaksi asti mua luultiin aina vanhemmaksi kuin olin. Inhosin ja häpesin varhaista fyysistä kehitystäni ja sitä, että jotkut taivastelivat, miten voin olla vasta tuon ja tuon ikäinen. Puhumattakaan siitä, millaista "vitsiä" setämiehiltä tuli siihen aikaan (80-luvulla).
Lukiossa näytin ilmeisesti ikäiseltäni, mutta iässä 20+ alkoi tytöttelyn aikakausi. Sain esikoiseni 23-vuotiaana, ja hänen ollessaan pieni törmäsimme usein tilanteisiin, joissa mua luultiin hänen siskokseen, ja sitten oltiin puolin ja toisin vähän vaivaantuneita. 30+ iässä olisin aivan sujuvasti matkustanut lastenlipulla, kun bussikuskit sitä ensin tarjosivat, mutta en halunnut huijata. Kun esikoiseni oli lukiossa, hän kieltäytyi näyttäytymästä kaupungilla seurassani, koska "kaikki luulis, että mulla on joku 10 vuotta vanhempi nainen". Nyt olen jo 48, ja viimeksi paperit Alkossa piti näyttää tänä vuonna. Esim. kasvojen ihon veltostumisen näkee kyllä ihan läheltä katsoen, mutta ei välttämättä kauempaa. En ole erityisen ilmeikäs tai nauravainen, ja veikkaan että tämä kyllä vaikuttaa siihen, ettei sellaisia vahvoja ryppyjä ole ilmaantunut - onko se nyt sitten hyvä vai huono juttu... Lisäksi olen aivan sattumalta käyttänyt kasvovoiteena Nivea Cremeä jo nuoresta, koska se on halpaa ja miellyttävää - muutama vuosi sittenhän tutkimuksessa selvisi, että se on tehokkaampaa kuin kalliit ryppyvoiteet :o Olen lisäksi ruumiinrakenteeltani siro, varmaan sekin summautuu kokonaisvaikutelmaan.
Mulle joskus selitti yks nainen et kaikki aina ihmettelee miten hänellä on jo niin isot lapset, kun näyttää ihan kolmekymppiseltä. Kuuntelin hämmentyneenä vieressä, hänellä oli mummorillit ja vaalennettu permanentattu hiuspehko, ylipainoa ja ihan ikäisensä naama. Ihmisillä vaan on ihme käsityksiä itsestään, toki positiivisempi niin päin että uskoo näyttävänsä nuorelta ja hyvältä.
Tapasin mieheni ekan kerran ravintolassa. Juteltiin ja vähän ihastuttiinkin. Luulin, että hän on max 25v, itse olin 31v. En voinut mitenkään millään uskoa, että hänellä oli ikää 37 vuotta, ennen kuin hän näytti minulle ajokorttinsa. Nyt ollaan oltu yhdessä ja naimisissa yli kaksikymmentä vuotta ja edelleen hän näyttää ikäistään selvästi nuoremmalta.
Siksi, kun he tietävät kaikki, siis KAIKKI asiat paremmin.
Mä näytin 34-vuotiaana kuulemma vielä jopa noin 20-vuotiaalta. Selvähän se jos ollaan niillä kriittisillä hetkillä siinä 30 ja 40 ikävuoden välissä johon sijoittuu se äkillinen "rupsahtaminen".
Olen nyt 36 enkä mitenkään erityisen vanhan näköinen, mutta en erityisen nuorenkaan ja autoimmuunisairauskin on väsyttänyt olemusta. Ei nyt peilissä näy vanhenemista, mutta ei kai kenenkään peili sellaista edes näytä!
Se ero nähdään luonnossa muista ihmisistä joita ei katsella peilin kautta poseerausilmein. Eihän multa nykyään enää niin usein papereitakaan kysytä ja mistäs se kertoo...
No joo, koen kyllä olevani tasan ikäiseni näköinen vaikka koen edelleen jollain tasolla olevani nuori. Varmaan tulen niin kai kokemaan myös 76-vuotiaana jos elän sinne asti.
Veljeni vaimo näyttää noin 16-vuotiaalta. On kuitenkin 38 v. kuten veljenikin. Heillä on 14-vuotiaat kaksostytöt.
Viime kesänä tulivat yhteen sukujuhlaan, jossa oli vanhempia tätejä ja setiä ulkomailta, jotka olivat nähneet veljeni viimeksi hänen rippijuhlissaan.
Veljeni kävellessä juhlapaikalle perheensä kanssa sisään, nämä kaukaiset sukulaiset huudahtivat "Ai Kimmo, sulla on jo kolme tytärtä! Tuleeko vaimo perässä, nähtäisi viimein hänetkin"
Veljen vaimo siinä sitten kiusaantuneena sopertelee, että hän on se vaimo.
On lyhyt, alle 160 cm, hoikka, ei meikkaa, luonnonkihara pitkä tukka ponnarilla ja pukeutuu hyvin rennosti ja värikkäästi.
Tämä veljen vaimo kertoi myös juuri olleensa itseään pari vuotta _nuoremman_ ystävänsä kanssa baarissa. Joku oli luullut tätä ystävää veljen vaimoni ÄIDIKSI. Oli ollut noloa kaikille.
Tämmöinen keskustelu on niin turhaa, koska ei ole olemassa mitään määriteltyä standardia sille mikä on nuoren tai kauniin näköistä. Riippuu aika paljon katsojan silmästä, valoisuudesta ja tilanteesta.
Nykyään pukeutumisella ja kampauksilla ei osoiteta ikää kuten joskus ennen vanhaan, vaan pukeudutaan iättömään tyyliin ja värjätään harmaat piiloon. Ennen vanhaan hammashoito oli heikompaa, joten hampaista näkyi ikä paljon selvemmin, nyt kukaan ei huomaa vaikka suussa olisi tekarit.
Ja itse kun ottaa itsestään kuvia puhelimella oikeassa valaistuksessa, oikeassa kuvakulmassa (ylhäältä), ja pikkuisen photoshoppaa, niin ah kyllä kaikki itsekin uskovat näyttävänsä niin nuorilta ja kauniilta! 😂
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen keskustelu on niin turhaa, koska ei ole olemassa mitään määriteltyä standardia sille mikä on nuoren tai kauniin näköistä. Riippuu aika paljon katsojan silmästä, valoisuudesta ja tilanteesta.
Nykyään pukeutumisella ja kampauksilla ei osoiteta ikää kuten joskus ennen vanhaan, vaan pukeudutaan iättömään tyyliin ja värjätään harmaat piiloon. Ennen vanhaan hammashoito oli heikompaa, joten hampaista näkyi ikä paljon selvemmin, nyt kukaan ei huomaa vaikka suussa olisi tekarit.
Ja itse kun ottaa itsestään kuvia puhelimella oikeassa valaistuksessa, oikeassa kuvakulmassa (ylhäältä), ja pikkuisen photoshoppaa, niin ah kyllä kaikki itsekin uskovat näyttävänsä niin nuorilta ja kauniilta! 😂
On yleiset standardit kauneudelle joista 97% on samaa mieltä. Muun väittäminen on lihavien lätinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yleiset standardit kauneudelle joista 97% on samaa mieltä. Muun väittäminen on lihavien lätinää.
Missä ne standardit ovat?
Siksi, koska se ei ole tavallista. Se ikäiseltään näyttäminen on juuri sitä, että näyttää sen ikäiseltä kuin suurin osa omasta ikäluokastaan näyttää.
Se, että näytät nuoremmalta kuin oma äitisi näytti ollessaan sinun ikäisesi, ei tee sinusta automaattisesti ikäistäsi nuoremman näköistä.
Keskivertoihmiset haluaisivat näyttää ikäistään nuoremmilta, joten he kadehtivat heitä, jotka oikeasti näyttävät ikäistään nuoremmilta.