Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä on niin monen vaikea uskoa sitä, että joku näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?

Vierailija
29.09.2022 |

Miksi?

Kommentit (516)

Vierailija
81/516 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen 32-vuotias ja yleensä luullaan 15-20-vuotiaaksi. Kun olin 13-vuotias niin luultiin 6-vuotiaaksi.

Se on usein niin, että ne jotka näyttävät aikuisena ikäistään nuoremmalta, ovat näyttäneet jo lapsuudessaan nuoremmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/516 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset jotka puhuvat olevansa ikäistään nuoremman näköisiä eivät juuri ole sitä!

Heillä ehkä joku harhainen minäkuva, kun itseä katsotaan vain peili-ilmeellä meikattuna tai instafiltterin kautta.

Tuttuni aina kehuu itseään niin nuoren näköiseksi, luulin hänen olevan 45 vaikka on alle 30.

Vastaavia tapauksia tiedän monia, jos on tarve vakuutella muille nuorekkuuttaan sitä ei yleensä ole. Oikeasti nuoremman näköiset eivät tee siitä numeroa.

On myös eri asia olla ikäistään nuoremman oloinen, esim. tyyli, persoona ja näyttää naamastaan ikäiseltään silti.

Tämäpä juuri. Yleensä ihminen ei "vanhene" ulkonäöltään juuri lainkaan ikävuosina 25-40. Eli jos hän näyttää siltä kuin kuuluisi tuohon ikähaarukkaan ja kehuskelee olevansa ikäistään nuoremman näköinen, tulee automaattisesti arvattua, että yli nelikymppinen siis on.

Vierailija
84/516 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kaksi samanikäistä julkkista

https://assets.apu.fi/vqd9tl2q3uk2/60aMQ1tGPPodrOrOJt7l4m/f42f82832a059…

https://uutiskunkku.com/wp-content/uploads/2020/10/irinabjorklund.jpg

Eli ensimmäisen linkin mies ja toisen linkin nainen ovat saman ikäisiä? Mies kyllä näyttää hiukan vanhemmalta. Ensimmäisen linkin nainen on nuorempi.

Vierailija
85/516 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minulla on 42-vuotias kaveri, jota luullaan usein 15-vuotiaaksi. Itse valittaa aina, että on vanhan näköinen, mutta kukaan muu ei ole samaa mieltä.

Tietenkin se on harvinaista, koska jos kaikki keski-ikäiset naiset näyttäisivät nuorilta, niin ei heitä silloin pidettäisikään nuoren näköisinä.

Tunnen yhden 38-vuotiaan, joka matkustaa aina lastenlipulla. Kuulemma kerran on joutunut ostamaan aikuisten lipun, koska ei uskottu alaikäiseksi.

Olin yks päivä bussissa ja sisään lampsi nainen, joka pokkana osti lastenlipun. Mietin heti, että meneekö muka kuskille läpi: nainen oli valehtelematta +35v, suttuinen meikki ja värjätyt mustat hiukset. lisäksi mukananaan tuli armoton tupakanhaju. Joo, olihan hän tosi lyhyt ja laiha, mutta rajansa kaikella ja kuski ei vaan tainnu jaksaa alkaa inttämään iästä tai oli puusilmä.

Vierailija
86/516 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hämmästelen Mette Mannosen nuorekkuutta. Ihailen kuinka näyttää 25-vuotiaalta vaikka on lähemmäs 50 :o

Vierailija
87/516 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ikäistäni nuoremmalta, tiedän koska niin moni on sen todennut, positiivisessa ja neutraalissa mutta myös kielteisessä sävyssä. Tein ennen työtä johon liittyi tuntemattomien iän arviointia, ja tarkistuksissa tuli usein virhettä molempiin suuntiin.

Tiedän myös nuoria ihmisiä, jotka näyttävät ikäistään vanhemmilta. En ymmärrä mitä pahaa tässä on? Ei asia ole mitenkään arvolatautunut suuntaan tai toiseen. Moni kaunis nainen näyttää kaksikymppisenä kolmekymppiseltä ja nelikymppisenä edelleen kolmekymppiseltä. Iän arviointiin vaikuttaa eniten olemus, tyyli ja piirteet. Jos monella kolmekymppisellä iho onkin jo vanhentunut vähän, ei sitä oikeasti kukaan huomaa ilman infrapunakameraa.

Jos ihmiset aina näyttäisivät ikäisiltään, alkossa ei kysyttäisi papereita.

Vierailija
88/516 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun niitä sellaisia ei näe tosielämässä. Julkkiksetkin mitä olen nähnyt livenä joiden uskoin olevan tällaisia, näyttivät tosielämässä ihan ikäisiltään. Esim. Mette Mannosella oli otsalla ja silmien alla kunnon juonteet jne.

Mistä hel.vetistä sinä tiedät ventovieraiden iät? :D Minua luullaan jopa 8 vuotta ikäistäni nuoremmaksi ja näen kyllä vallan mainiosti itsekin olevani babyface. Ei siis tuota mitään ongelmia uskoa, että meitä on olemassa.

Luullaan ja luullaan..

Vierailija
89/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun niitä sellaisia ei näe tosielämässä. Julkkiksetkin mitä olen nähnyt livenä joiden uskoin olevan tällaisia, näyttivät tosielämässä ihan ikäisiltään. Esim. Mette Mannosella oli otsalla ja silmien alla kunnon juonteet jne.

Mistä hel.vetistä sinä tiedät ventovieraiden iät? :D Minua luullaan jopa 8 vuotta ikäistäni nuoremmaksi ja näen kyllä vallan mainiosti itsekin olevani babyface. Ei siis tuota mitään ongelmia uskoa, että meitä on olemassa.

Luullaan ja luullaan..

Juuri tämä asenne on outo. On luultu niin monta kertaa ja niin monessa eri yhteydessä, että ei ole kyse mistään kohteliaisuuksista.

Ap

Vierailija
90/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hassua, totta. Palstan reaktio on yleensä raivokas kiistäminen, jos erehtyy kutsumaan itseään nuoren näköiseksi. Minulle kävi kerran vuosia sitten niin, iässä, jolloin nuorelta näyttäminen ei ollut edes hieno asia, vaan lähinnä kiusallista. Ja tuossa kuvaamassani tilanteessa minua yritettiin huijata oletetun nuoren ymmärtämättömyyden johdosta. 

Minusta on itseasiassa edelleen kiusallista, kun ikääni ihmetellään. Omasta mielestäni näytän ikäiseltäni. 

Vierailija
91/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hassua, totta. Palstan reaktio on yleensä raivokas kiistäminen, jos erehtyy kutsumaan itseään nuoren näköiseksi. Minulle kävi kerran vuosia sitten niin, iässä, jolloin nuorelta näyttäminen ei ollut edes hieno asia, vaan lähinnä kiusallista. Ja tuossa kuvaamassani tilanteessa minua yritettiin huijata oletetun nuoren ymmärtämättömyyden johdosta. 

Minusta on itseasiassa edelleen kiusallista, kun ikääni ihmetellään. Omasta mielestäni näytän ikäiseltäni. 

Se onkin kiusallista. En minäkään tykkää mistään ylimääräisestä huomiosta.

Vierailija
92/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät nuorelta jos alkossa kysytään paperit. Moneltako tän palstan ihmiseltä kysytään? Tyttäreltäni kysytään koska on 150 pitkä vaikka ikää on 25. Ei näytä nuorelta mutta on lyhyt.

Vierailija
93/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metellä on pakko olla aasialaistaustaa ja se on tunnettu fakta, että aasialaisgeenit vanhenevat selvästi myöhemmin.

Metellä on yksi selvä heikkous ja se on sen suu. Ne hampaat ja ikenet ei oikein iske. Näyttää, että se on itsekkin tajunnut ton ja nykyään raottaa suuta vain vähän.

Vierailija
94/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mitä esimerkkinä julkisuudessa aina näytetään huomattavasti ikäistään nuorempana on aina ihan ikäistensä tai ikäistään vanhemman näköisiä. Nuorekkaat näyttää lähinnä säälittäviltä ja pukeutuminen ei ole päivittynyt heidän oman nuoruutensa jälkeen tai matkitaan nykyisiä parikymppisiä joten kontrasti on vain suurempi. 

Vierailija
95/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta se on, kun tyrmätään. Julkkiksista löytyy esimerkkejä joista voi sanoa, että ei uskois ikää.

Vaikka Helena Lindgren. Ja löytyy ns taviksista myös. Itselleni ei ole vaikeaa sanoa toiselle, että ei uskois kun kuulen minkä ikäinen on.

Ikävaikutelma tulee kokonaisuudesta, ei yksin kasvoista.

Vierailija
96/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytät nuorelta jos alkossa kysytään paperit. Moneltako tän palstan ihmiseltä kysytään? Tyttäreltäni kysytään koska on 150 pitkä vaikka ikää on 25. Ei näytä nuorelta mutta on lyhyt.

On lapsen kokoinen ja kysytään 25 vuotiaana paperit. Kaikilta alle 30 vuotiaan näköisiltä on kysyttävä paperit. Minulta on kysytty 39 vuotiaana ja olen 175cm ja silti en ole nuoren näköinen.

Vierailija
97/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metellä on pakko olla aasialaistaustaa ja se on tunnettu fakta, että aasialaisgeenit vanhenevat selvästi myöhemmin.

Metellä on yksi selvä heikkous ja se on sen suu. Ne hampaat ja ikenet ei oikein iske. Näyttää, että se on itsekkin tajunnut ton ja nykyään raottaa suuta vain vähän.

Millä perusteella? :D

Vierailija
98/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hämmästelen Mette Mannosen nuorekkuutta. Ihailen kuinka näyttää 25-vuotiaalta vaikka on lähemmäs 50 :o

Oletko siis nähnyt hänet muuallakin kuin sääkarttojen edessä telkussa?

Vierailija
99/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään nuoren näköinen muitten mielestä mutta sitten se vain loppui ajan myötä. Nyt näytän siltä reilut viiskymppiseltä mitä olenkin ja hyvä niin. Olihan se järkytys alkuun kun tajusi että minä vanhenen ihan niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Kyllä siinä itsetunto sai kolauksen, piti vain sit sopeutua.

Vierailija
100/516 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään pitäisi kertoa täällä mitään ulkonäöstään saati että on nuoremman näköinen kuin on. Eihän sitä voi todistaa. Pitää nähdä livenä.

Itse tapaan silloin tällöin ihmisiä, jotka ovat ns ikäistään nuoremman näköisiä. Vastaavasti myös ikäistään vanhemman näköisiä. Naisella normaalisti harmaantuneet hiukset vanhentavat kaikkia niin sanoakseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän