Miksi täällä on niin monen vaikea uskoa sitä, että joku näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?
Kommentit (516)
Minä taidan näyttää. Pakko uskoa kun muut sanoo ja mitä näkee itsekin. Samanikäisillä ystävillä on silmien ympärillä melkoiset rypyt. Korostuu kesän kuvissa, kun siristellään silmiä auringossa.
Olen 43 - vuotias. Kyllä paperit kysytään kaupassa, vaikka olisi suurperheen ostokset kärryssä. Kaksi vuotta sitten minua ja silloin 20 vuotiasta poikaani kutsuttiin erään markkinamiehen taholta nuoreksi pariksi, kun oltiin yhdessä ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun niitä sellaisia ei näe tosielämässä. Julkkiksetkin mitä olen nähnyt livenä joiden uskoin olevan tällaisia, näyttivät tosielämässä ihan ikäisiltään. Esim. Mette Mannosella oli otsalla ja silmien alla kunnon juonteet jne.
Nimenomaan. Kaukaa katsottuna tai instafiltterien läpi voivat näyttää nuoremmilta.
Mannosen tapauksessa hämää tyttömäinen pukeutuminen minihameineen.
Minua on luultu 7 vuotta nuoremmaksi livenä. Enkä tarvitse muiden mielipiteitä, kun näen itsekin peilistä babyfaceni. Ryppyjä ei ole missään ja iho on hehkuva luonnostaan. Minulla on terveelliset elämäntavat ja pyöreänmalliset kasvot. Tämä ei tarkoita läskinaamaa, vaan pyöreää mallia.
Paras on nämä lihavat naiset, jotka luulee näyttävänsä nuorelta kun ei ole ryppyjä. Totta joo, jos on ihonalaisrasvaa ihan pinkeänä, ei niitä ryppyjä niin ole, mutta kyllä semmoinen 40+ lihavan valahtanut naama silti ikääntyneeltä näyttää.
Mua on luultu sekä 10 vuotta nuoremmaksi että 10 vuotta vanhemmaksi kuin olen. Aikuisen ikää on vaikea arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minulla on 42-vuotias kaveri, jota luullaan usein 15-vuotiaaksi. Itse valittaa aina, että on vanhan näköinen, mutta kukaan muu ei ole samaa mieltä.
Tietenkin se on harvinaista, koska jos kaikki keski-ikäiset naiset näyttäisivät nuorilta, niin ei heitä silloin pidettäisikään nuoren näköisinä.
Höpö höpö. Mieti, jos olisi mahdollista tehdä sellainen jekku, että joku opettaja ottaisi kaverisi yläasteen luokkaan ja sanoisi, että tässä on uusi luokkatoverinne, joka on muuttanut tälle paikkakunnalle. Et kai oikeasti usko, että jekku menisi läpi? ;)
Saattaisi mennä.
Tuosta nuorelta näyttämisestä tulee kyllä ongelmiakin. Joskus lapset ja nuoret kiusaavat kaveriani, koska luulevat häntä sen ikäiseksi miltä hän näyttää. Kerran joutui hammaslääkärissäkin odottamaan kauan, koska siellä luultiin, että hän ei ole tullut vielä paikalle, vaikka istui odotushuoneessa. Yms.... Näitä juttuja olisi enemmänkin.
Vaikken ole ap, minua rassaa edes keskustella aiheesta. Meitä babyfaceja on olemassa ja thats it. Minäkin olen huomattavasti ikäistäni nuoremman näköinen enkä tarvitse siihen kenenkään vahvistuksia. Minulla on näkökyky ja peilejä. Onhan minua monesti myös luultu reippaasti nuoremmaksi kuin olen.
Te ette tiedä ventovieraiden ikää. On siis täysin naurettavaa edes sanoa, että "ei niitä ikäistään nuoremman näköisiä näy missään." Öööö... Niitä näkyy joka paikassa joka päivä, TE ETTE VAIN TIEDÄ SITÄ, i.d.i.o.o.t.it. 🥱
Punaisissa varrellisissa Converseissani käyn alle 23-vuotiaasta ja vienti on taattua naisten suhteen!
M 52
Koska ihmisillä on joku ennakkoluulo ja sitä ei kenenkään muun mielipide muuksi muuta.
Kyllä jotkut vaan näyttävät ikäistään nuoremmilta. Se fakta.
Vierailija kirjoitti:
Musta on kylläkin enemmän sääntö kuin poikkeus että ihmiset näyttävät ikäistään nuoremmalta.
Tämä on looginen mahdottomuus. Jos joku jatkuvasti arvioi toisten iät väärin suuntaan tai toiseen, on vika tällöin havainnoitsijan kieroutuneessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Noin kuukausi sitten eräs 34v kundi arveli minun olevan korkeintaan 45v.
M62
Mikä siinä älyssä on niin paljon vialla, ettei pysty ymmärtämään, että ihmisethän nyt vaan sanovat mitä toinen haluaa kuulla, oikein kerjää! Ja nauraa nurkan takana, että olipa hölmö vanha kurppa kun uskoi!
Vierailija kirjoitti:
No, minulla on 42-vuotias kaveri, jota luullaan usein 15-vuotiaaksi. Itse valittaa aina, että on vanhan näköinen, mutta kukaan muu ei ole samaa mieltä.
Tietenkin se on harvinaista, koska jos kaikki keski-ikäiset naiset näyttäisivät nuorilta, niin ei heitä silloin pidettäisikään nuoren näköisinä.
Tunnen yhden 38-vuotiaan, joka matkustaa aina lastenlipulla. Kuulemma kerran on joutunut ostamaan aikuisten lipun, koska ei uskottu alaikäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun niitä sellaisia ei näe tosielämässä. Julkkiksetkin mitä olen nähnyt livenä joiden uskoin olevan tällaisia, näyttivät tosielämässä ihan ikäisiltään. Esim. Mette Mannosella oli otsalla ja silmien alla kunnon juonteet jne.
Mistä hel.vetistä sinä tiedät ventovieraiden iät? :D Minua luullaan jopa 8 vuotta ikäistäni nuoremmaksi ja näen kyllä vallan mainiosti itsekin olevani babyface. Ei siis tuota mitään ongelmia uskoa, että meitä on olemassa.
Sama mulla. Ikääni on äimistelty jopa sellaisissa tilanteissa, missä se ei missään tapauksessa ole kohteliasuus, että aivan varmaksi tiedän olevani nuoremman näköinen kuin mitä olen.
Eikä se ole mitenkään hyvä asia. Kun hoidan teini-ikäisen lapseni asioita, minua katsotaan selvästi vähän nenänvartta pitkin. Työelämässä ei oteta vakavasti, kysellään milloin olet valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
No, jos arvuutellaan omaa ikää, ihmiset yrittävät olla kohteliaita ja sanovat iän selvästi alakanttiin. Iän määrittely ei ole mitään matemaattisia kaavoja, joilla saadaan desimaalipilkulleen tarkka vastaus.
:D
En arvuututa ikinä. Oletus on, että olen 15 vuotta nuorempi kuin oikeasti olen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paras on nämä lihavat naiset, jotka luulee näyttävänsä nuorelta kun ei ole ryppyjä. Totta joo, jos on ihonalaisrasvaa ihan pinkeänä, ei niitä ryppyjä niin ole, mutta kyllä semmoinen 40+ lihavan valahtanut naama silti ikääntyneeltä näyttää.
Varmaa on vain se, että lihavuus lisää automaattisesti 5-25 vuotta. Tulee mieleen joku 15 vuotias 100 kiloinen tumma poika, joka oikeasti näyttää joltain 30 vuotiaalta, koska on ikäisekseen liian luonnottoman lihava. Kaikki jenkeissä käyneet tietävät tyypin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Mieti, jos olisi mahdollista tehdä sellainen jekku, että joku opettaja ottaisi kaverisi yläasteen luokkaan ja sanoisi, että tässä on uusi luokkatoverinne, joka on muuttanut tälle paikkakunnalle. Et kai oikeasti usko, että jekku menisi läpi? ;)
Saattaisi mennä.
Tuosta nuorelta näyttämisestä tulee kyllä ongelmiakin. Joskus lapset ja nuoret kiusaavat kaveriani, koska luulevat häntä sen ikäiseksi miltä hän näyttää. Kerran joutui hammaslääkärissäkin odottamaan kauan, koska siellä luultiin, että hän ei ole tullut vielä paikalle, vaikka istui odotushuoneessa. Yms.... Näitä juttuja olisi enemmänkin.
Mistä hoitohenkilökunta näin päätteli? Usein he vain huutelevat ovelta sukunimeltä seuraavaa.
Sain ensimmäisen ja ainoan lapseni 41-vuotiaana, ja sain monet kerrat halveksivia kommentteja vierailta ihmisiltä, jotka luulivat että olen hankkiutunut raskaaksi teini-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole kovin tavallista. Ei enää kolmenkympin jälkeen.
Miltä esimerkiksi keskimäärin 40- tai 50-vuotias mies tai nainen näyttää ilman että heistä on mitään taustatietoa? Samoin joku voi näyttää ikäistään vanhemmalta mm. kaljuuntumisen, ylipainon tai parrankasvun takia tai ainakin se vaikeuttaa hänen oikean ikänsä arviointia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikken ole ap, minua rassaa edes keskustella aiheesta. Meitä babyfaceja on olemassa ja thats it. Minäkin olen huomattavasti ikäistäni nuoremman näköinen enkä tarvitse siihen kenenkään vahvistuksia. Minulla on näkökyky ja peilejä. Onhan minua monesti myös luultu reippaasti nuoremmaksi kuin olen.
Te ette tiedä ventovieraiden ikää. On siis täysin naurettavaa edes sanoa, että "ei niitä ikäistään nuoremman näköisiä näy missään." Öööö... Niitä näkyy joka paikassa joka päivä, TE ETTE VAIN TIEDÄ SITÄ, i.d.i.o.o.t.it. 🥱
Babyface ei hämää suurinta osaa ihmisistä. Luultavimmin kyse on siitä, että "babyface" pukeutuu kuin lapsi tai teini ja vielä käyttäytyy samalla tavoin. Tällöin normi ihminen saattaa hetkellisesti erehtyä luulemaan 30 vuotiasta teiniksi, koska hän on niin odottamaton tapaus keskellä arkea.
Musta on kylläkin enemmän sääntö kuin poikkeus että ihmiset näyttävät ikäistään nuoremmalta.