Tuttuni saa vauvan ja mietin nyt lahjaa. Mistä itse ilahtuisitte? Esikoisesta kyse.
Jotain vaatetta ajattelin ehkä ennemmin kuin lelua. Olisin ideoista kiitollinen.
Kommentit (66)
No jopa on hankalaa. Itse ilahduin jokaisesta meille lahjaksi tuodusta vauvanvaatteesta ja lelusta, kaikki tulivat käyttöön. Oli myös tosi kiva, jos joku toi jotain leipomuksia mukanaan.
Tässä ketjussa on käyty keskustelua siitä minkä kokoisia vaatteita vauvalle kannattaa viedä. Oma vinkkini on, että odota ensin, että vauva syntyy, ennen kuin ostat, ellet sitten halua ostaa sitä valmiiksi isompaa kokoa (itse olen vienyt 62- tai 68-senttisiä). Minun vauvani olivat molemmat alle 3-kiloisia syntyessään, heille 50cm vaatteetkin olivat isoja ensimmäisen kuukauden. Veljen vauva oli syntyessään lähes 5-kiloinen ja hänelle ei alun alkaenkaan mahtunut edes 56-senttiset vaatteet eli hukkaan meni heillä täysin ne hankitut 50- ja 56-senttiset vaatteet.
Suosittelen viemään muuta kuin vaatetta. Vauvat on erilaisia ja kaikki vaatteet eivät istu kaikille. Vaatteet myös jää äkkiä pieniksi.
Meillä vielä taaperolla on käytössä mm. seuraavat lahjat, jotka saatiin lapsen syntymän jälkeen:
-paksusivuiset kirjat, kestävät hyvin käyttöä ja lapsi voi jo aika pienenä käännellä itse sivuja
-pienet pehmolelut, suosikkeja sellaiset "unipehmot", joissa on rättimäinen vartalo ja iso pää (en nyt tiedä, onko tälle joku nimi)
-lasten ruokalautaset, hyviä mm. Pentikin syvät lastenlautaset
Äitinä ilahduin tosi paljon, jos joku halusi muistaa minua. Kaveri antoi vauvalle pehmolelun ja minulle kortin, tuli tosi hyvä mieli.
Omasta mielestäni vaatteet ovat kivoja ja ns. jokaiselle sopivia lahjoja. Kietaisubody, housut tai potkupuku on pienimmillä käytännöllisiä. Myös ruokalahjat ovat mieleeni; joko ihan ruokakassi, herkkua, jotain tarjottavaa tai vaikka vuoallinen valmista ruokaa.
Parasta oli kun tuotiin synnytyksestä toipuvalle äidille hemmottelua tai vahdittiin hetki vauvaa esimerkiksi vieden vaunulenkille. Jos tuo vauvan tavaroita, voi olla hyvä kysyä mitä puuttuu.
10 itse tehtyä lahjakorttia, jokainen tunnin kävelyksi vauvan kanssa ulkona. Uudelle äidille erinomainen lahja, sillä yksi tuntikin ilman vauvaa - kun tietää hänen olevan hyvissä käsissä - on arvokas. Voi vaikka silittää tai imuroida tai tehdä itse vauvalle vihannessoseita pakkaseen tai vain nukkua. Kokemusta on.
terveisin Mummi
Tavaraa tavaraa, huh
Älkää ostako ylimääräistä roinaa. Osta vaikka woltin lahjakortti, niin tuore emo voi tilata kotiin ruokaa.