Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttuni saa vauvan ja mietin nyt lahjaa. Mistä itse ilahtuisitte? Esikoisesta kyse.

Vierailija
28.09.2022 |

Jotain vaatetta ajattelin ehkä ennemmin kuin lelua. Olisin ideoista kiitollinen.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä mille ois tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsukainen on poika, niin hän varmaan tykkäisi bensamoottorilla toimivasta Porshesta saavutettuaan ajokortti-iän.

Vierailija
44/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan ensimmäinen säästöpossu. Joissakin koruliikkeissa myydään upean näköisiä säästöpossuja esim vauvan rattaan näköset. Ei mitään muoviroskaa vain esim posliinia tai metalliset.

Tuo on paremminkin joku kummilahja ristiäisiin, ei lahja vauvan ensinäkemiseen.

Vierailija
45/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat vauvalle bodyn, osta ns. kietaisumallinen ja pientä kokoa. Tuntuu hölmöltä jos joutuu monta kuukautta odottelemaan, että lahjavaate on sopiva.

Kun itse sain esikoisen, siskoni oli ostanut minulle lahjaksi imetyspaidan. Se oli tosi mieleinen lahja ja muistan sen aina. Kuin tavallinen paita, mutta sen aukosta sai rinnan esille imetystä varten ilman että vatsa tai rinnan yläosa paljastui. Tuntui helpommalta lähteä ihmisten ilmoille se paita päällä, kun tiesi että tarpeen tullen pääsee imettämään strippaamatta.

Kannattaa kysyä vanhemmalta, mitä kokoa haluaa. Esikoiselle olisin ollut erittäin ilahtunut 50cm kietaisubodysta, meillä ei ollut mitään kovin pieniä vaatteita varattuna, kun piti olla isokokoinen vauva. No, kai olisi ollut, jos ei olisi syntynyt kuukautta etuajasssa. Kuopukselle tuo koko taas olisi ollut jo valmiiksi liian pieni.

Vierailija
46/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis vauvaonnittelukortti itse mietityllä runolla on sellainen, joka säästetään usein muistona. Niitä on muuten vaikea löytää valmiina hyviä.

Vauvalle saadut pienet lahjat olivat ihania, mutta harmillisen monet menivät vähän hukkaan eri syistä. Ruokailuun tarkoitetut tulivat oikeastaan kaikki käyttöön. Ikean nokkamuki oli tosi hyvä. Ehkä voisit hommata vauvalusikan tai konepestävän mikronkestävän muovilautasen, jossa on joku kiva kuva tai muovisen tiskikoneen kestävän ruokalapun tai sellaisen hihallisen essun.

Saimme myös myöhemmin hyviä liukuestesukkia, ne oli POPin, ja ostin sitten itse samaa merkkiä isompia tarjouksesta, jossa oli kolme kahden parin pakkausta kahden pakkauksen hinnalla. Sillä lailla olivat edullisiakin. Ne eivät tietysti tule vastasyntyneelle käyttöön.

Vaatteet olivat monet väärän kokoisia tai sellaisia joita oli tarpeeksi tai muuten ei käytetty. Vä

Vierailija
47/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väriä on vaatteessa vaikea saada mieleiseksi.

Vierailija
48/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti äitiysfysioterapiaan (1 käynti) oli paras vauvalahja jonka sain. Ei olisi tullut mentyä itse mutta kun sai lahjaksi niin oli pakko käyttää ja käynti oli tosi hyödyllinen.

Vierailija
49/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://pikkuvanilja.fi/tuote/sophie-the-giraffe-lahjasetti-vauvalle/

tässä lelussa oli kai homeongelma, onkohan edelleen?

Vierailija
50/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis vauvaonnittelukortti itse mietityllä runolla on sellainen, joka säästetään usein muistona. Niitä on muuten vaikea löytää valmiina hyviä.

Vauvalle saadut pienet lahjat olivat ihania, mutta harmillisen monet menivät vähän hukkaan eri syistä. Ruokailuun tarkoitetut tulivat oikeastaan kaikki käyttöön. Ikean nokkamuki oli tosi hyvä. Ehkä voisit hommata vauvalusikan tai konepestävän mikronkestävän muovilautasen, jossa on joku kiva kuva tai muovisen tiskikoneen kestävän ruokalapun tai sellaisen hihallisen essun.

Saimme myös myöhemmin hyviä liukuestesukkia, ne oli POPin, ja ostin sitten itse samaa merkkiä isompia tarjouksesta, jossa oli kolme kahden parin pakkausta kahden pakkauksen hinnalla. Sillä lailla olivat edullisiakin. Ne eivät tietysti tule vastasyntyneelle käyttöön.

Vaatteet olivat monet väärän kokoisia tai sellaisia joita oli tarpeeksi tai muuten ei käytetty. Vä

Vauvojen sukat on ihan turhakkeita, ei ne pysy jaloissa, vaikka kuinka sieviä olisivatkin. En suosittele myöskään mitään muovilautasia. Niiden ainoa hyvä puoli on, ettei ne mene rikki.

Lasten muumiastiaston lautanen on tosi hyvän mallinen, sitä suosittelen. Vaikka se on tavallinen lautanen, niin se on saanut olla rauhassa pöydällä syödessä, ne muoviset on aina saaneet kyytiä ja ovat tippuneet lattialle, jopa imukupillinen malli. Lautasessa on myös sellainen reuna, että ruoka pysyy lautasen puolella, vaikka vähän taitamattomampikin sitä ruokaa lusikoi.

Vierailija
51/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkean sen verran linjasta, kun uskon vanhempien itse haluavan valita vaatteita ja muuta tarvetta omien mieltymysten mukaan. Nykyäänhän niitä voi ostaa ihan hyvään hintaan facesta pakettinakin. En ole vauva-aikaa kokenut, mutta elämässä on ollut aikoja, jolloin en ole pystynyt/ehtinyt leipomaan ja olisin ollut ikionnellinen pullapussista tai pellillisestä mokkapaloja!

Vierailija
52/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://pikkuvanilja.fi/tuote/sophie-the-giraffe-lahjasetti-vauvalle/

tässä lelussa oli kai homeongelma, onkohan edelleen?

Tuote valmistetaan Ranskassa, ei ole homeongelmaa mutta sitä ei saa upottaa veteen, jottei vinkulelun reiästä pääse vettä sisään.

Vierailija
53/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia ja vastaavan tilanteen ensimmäistä kertaa vastaan tullessa kysyin ensimmäisen lapsensa muutama vuosi aiemmin saaneelta ystävältäni neuvoa. Hän kertoi parhaan saamansa lahjan olleen pino pieniä pyyhkeitä - niitä kuulemma sotkeentuu enimmillään useita päivässä. Niinpä olen vienyt aina muutamia käsipyyhekokoisia muumi- tms. pyyhkeitä ja käsittääkseni niistä on oltu iloisia. Vauva-aikana niihin pyyhitään kuolat ja takapuolet ja mitä vauvoista nyt lähteekään, myöhemmin sitten käytetään muuten vaan.

Vierailija
54/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näistä ajoista jo aikaa, mutta muistan, että ilahduin, kun kaverit toivat jotain syötävää. Suklaata ja jotain hyviä keksejä, sekä pullaa pakastimeen. Ja yksi toi jopa makaronilaatikon. Ja sen muistan, mitkä tuomiset olivat täysin turhia: vauvan sukat. Niitä ei käytetty ollenkaan. Moni toi tietysti lahjaksi, kun ne ovat niin halpa lahja. Eihän pienellä vauvalla pysy sukat jalassa. Käytin ainoastaan niitä housuja, joissa on sukkamainen jalkaosa jo valmiiksi.

Vierailija
55/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vaippoja. Kysy mitä merkkiä käyttävät.

Seura ja katsomaan meneminen tärkeämpää.

Vierailija
56/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin tosi paljon kun vauva sai yöpukuja ja minua muistettiin mm. suklaalla, hemmottelulahjakortilla, kuohuvalla jne. Myös kivasti kirjoitettu onnittelukortti ilahdutti!

Vierailija
57/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen sukat on ihan turhakkeita, ei ne pysy jaloissa, vaikka kuinka sieviä olisivatkin. En suosittele myöskään mitään muovilautasia. Niiden ainoa hyvä puoli on, ettei ne mene rikki.

Lasten muumiastiaston lautanen on tosi hyvän mallinen, sitä suosittelen. Vaikka se on tavallinen lautanen, niin se on saanut olla rauhassa pöydällä syödessä, ne muoviset on aina saaneet kyytiä ja ovat tippuneet lattialle, jopa imukupillinen malli. Lautasessa on myös sellainen reuna, että ruoka pysyy lautasen puolella, vaikka vähän taitamattomampikin sitä ruokaa lusikoi.

Vastasyntyneen sukat ei pysy enkä käyttänyt. Johtuen mm. siitä että hän potkutteli jaloilla koko ajan. Seisovalle ja kävelemään opettelevalle sekä vielä juoksevalle liukuestesukat ovat hyvät. Nuo POPin liukuestesukat pysyvät jalassa ja niissä ei nilkka vilku, koska on pitkä resori puoleen väliin säärtä. Joustavina niitä voi pitää jo liian isoina, joten parhaimmillaan samat sukat olivat käytössä kaksi vuotta. Konttausmalli ei mennyt niin kauan, mutta ehkä vuoden.

Meillä oli itse lusikalla syövällä vauvalla käytössä vain muovilautasia. Hyviä ja siistejä olivat. En nyt muista, että monesti olisi pudonnut, mutta eihän se mene rikkikään. Ei imukuppeja eikä alustoja, Ikean pöydällinen syöttötuoli, joka oli tosi hyvä. Lapset ovat erilaisia.

Reissuilla muovilautanen on hyvä. Kaikki vauvalautaset ovat edelleen käytössä, vaikka lapsi syökin jo yleensä lämpimän ruoan ihan normilautaselta.

Pitää sanoa, että en oikein innostuisi mistään tässä ketjussa ehdotetusta lahjasta. Ja vaatteita mitä saatiin aikanaan kyllä pyrittiin käyttämään, mutta aina se ei vain onnistunut. Eli kannattaa kysellä tai viedä jotain tosi neutraalia ja aika pienimuotoista, koska mieltymyksiä on erilaisia.

Ei ainakaan mitään isokokoista tai hankalaa.

Vierailija
58/66 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia ja vastaavan tilanteen ensimmäistä kertaa vastaan tullessa kysyin ensimmäisen lapsensa muutama vuosi aiemmin saaneelta ystävältäni neuvoa. Hän kertoi parhaan saamansa lahjan olleen pino pieniä pyyhkeitä - niitä kuulemma sotkeentuu enimmillään useita päivässä. Niinpä olen vienyt aina muutamia käsipyyhekokoisia muumi- tms. pyyhkeitä ja käsittääkseni niistä on oltu iloisia. Vauva-aikana niihin pyyhitään kuolat ja takapuolet ja mitä vauvoista nyt lähteekään, myöhemmin sitten käytetään muuten vaan.

Harsot on paljon helpompia, kun ne kuivuvat hetkessä, ovat kevyitä kuivina ja märkinä, vievät vähän tilaa ja ne voi pestä kuumassa. Aina pari harsoa laukussa käy vaipanvaihtoalustaksi, pyyhkeeksi, kuolaliinaksi, ruokalapuksi, aurinkosuojaksi, kesäpeitoksi... Huonoksi menneet voi käyttää lattiarätteinä.

Harsot olisi muuten hyvä tuliainen, mutta niitä yleensä kaikilla on jo.

Vierailija
59/66 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin sukulaisen lapselle Ruskovillan merinovilla välihaalarin.Tykkäsivät kovasti lahjasta ja meni vielä myöhemmin pikkuveljen käyttöön.Ei kyllä mikään halpa tuote.

Vierailija
60/66 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie vaatetta, jos et tiedä hyvin tarkkaan perheen makua. Jää herkästi käyttämättä, jos vaate on perheestä vaikea käyttää/pestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan