Onko ihan normaalia että aikuinen mies vierailee joka päivä äitinsä luona
Myöhemmin kotiin tultuaan vielä pitää äidin kanssa viestitellä/soitella? Myös vuoronperään kyselevät toisiltaan parin tunnin välein viesteillä "mitä teet?" Tämä on alkanut ihan oikeasti häiritä minua ja jopa vähän vituttamaan. Jos menemme miehen kanssa elokuviin, syömään tmv, siitä pitää äidille ilmoittaa, kertoa kuinka hyvä leffa/ruoka oli jne. Ihan outoa minun mielestä. Mies suuttuu joka kerta jos huomautan asiasta
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kuinka yleistä naisilla tällainen? Olla siis riippuvainen isästään?? Tuntuu että enemmän kuulee juurikin näistä mamman pojista. Yäk
Ihan yleistä on myös naisilla olla kiinni äidissä ja tai isässä. Näitä tapauksia tullut vastaan monia niin Hesan kuin kehä 3 ulkopuolelta.
Vaimollani on hyvin tiiviit välit sukuunsa ja tapaavat tai olevat puhelimessa päivittäin. Itse en pidä sukuuni yhteyttä juuri laisinkaan.. että meitä todellakin on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Napakka nainen ei salli miehensä kysyvän sen huonokuntoisen yksin asuvan vanhuksenkaan vointia. Saati käymistä. Ei sellaista perheen hyljeksimistä voi sallia, 100 % vaimolle.
Tässä ei ole kyseessä vanhus, vaan keski-ikäinen nainen.
Voi olla, että ap:n miehellä on vielä aikuistuminen vähän kesken. Mutta ihan normaalilta ei äidin ja pojan suhde kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex oli samanlainen. Kun muutettiin yhteen,. hänen äitinsä tunki väkisin yhteiseen kotiimme sisustamaan ja kommentoi minun tekemiäni ruokia ilkeään sävyyn. Mies ei koskaan puolustanut minua. Lopulta Jätin sen luuserin ja ihan oikeasti suurin syy eroon oli hänen äitinsä
Sama. Voiko olla mitään mistä tulee typerämpi olo kuin siitä että kilpailee miehestään 100-kiloisen älynlahjoiltaan heikon eläkemuijan kanssa?
No oletpa sinä helmen puolisoksesi löytänyt, kun puolisosi synnyttäjä on tuota luokkaa ;D
Ymmärrät kai, ettei omena kauaksi puusta putoa?
Ihmisen kotiolot/arvot yleensä periytyvät aika voimakkaasti, että jos äiti on heikkolahjainen elämäm koululainen, ei jälkikasvukaan kovin järkevää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä.
Meillä kävin tämän taistelun heti kun muutettiin yhteen.
Tein miehelle selväksi, etten ala viettää jouluja hänen perheensä luona vaan rakennamme oman. Olisi tarkoittanut minulle seisomista anopin keittiössä koko joulun kattamassa, raivaamassa, tiskaamassa.
-Siitä käytettiin ilmaisua "tulkaa tänne, täällä on kaikki valmiina".
Tein myös selväksi, että appivanhemmat eivät osallistu meidän asuntomme maksamiseen.
Myös riittävä määrä kilometrejä välissä on helpottanut kovasti miehen itsenäistymistä ja irrottautumista napanuoran kiristyksestä.
Jäätävä pirttihirmu.
Tokihan se miehelle sopii, että vaimo viettää koko joulun mamman keittiössä, niin mies voi viettää rentoa aikaa äitinsä seurassa. Miehelle sopii sekin, että hänen äitinsä maksaa poikansa asuntolainaa, niin mamma pääsee sisustamaan pojan asuntoa. Puistattaa ajatellekin, että itse joutuisi tuohon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kuinka yleistä naisilla tällainen? Olla siis riippuvainen isästään?? Tuntuu että enemmän kuulee juurikin näistä mamman pojista. Yäk
Ihan yleistä on myös naisilla olla kiinni äidissä ja tai isässä. Näitä tapauksia tullut vastaan monia niin Hesan kuin kehä 3 ulkopuolelta.
Vaimollani on hyvin tiiviit välit sukuunsa ja tapaavat tai olevat puhelimessa päivittäin. Itse en pidä sukuuni yhteyttä juuri laisinkaan.. että meitä todellakin on moneksi.
Näin ja sitten valitetaan, että miehet on yksinäisiä, eikä tukiverkkoja ole.
Kumpi noista nyt sitten on parempi vaihtoehto? Se, että pidetään omiin vanhempiin/sisaruksiin yhteyttä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Napakka nainen ei salli miehensä kysyvän sen huonokuntoisen yksin asuvan vanhuksenkaan vointia. Saati käymistä. Ei sellaista perheen hyljeksimistä voi sallia, 100 % vaimolle.
Miten vanhukset tähän liittyvät? Anoppikokelas on 49 vuotta.
Sulla on yli 20 vuotta sitten aikaa kouluttaa miestä. Kyllä se sitten on jo unohtanut äitinsä eikä enää tahdo häntä nähdä tai huolehtia.
Eihän tässä ole kyse mistään koiran kouluttamisesta. Harva nainen haluaa miehestä mitään projektia, parempi jättää tuollaiset tapaukset kokonaan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex oli samanlainen. Kun muutettiin yhteen,. hänen äitinsä tunki väkisin yhteiseen kotiimme sisustamaan ja kommentoi minun tekemiäni ruokia ilkeään sävyyn. Mies ei koskaan puolustanut minua. Lopulta Jätin sen luuserin ja ihan oikeasti suurin syy eroon oli hänen äitinsä
Sama. Voiko olla mitään mistä tulee typerämpi olo kuin siitä että kilpailee miehestään 100-kiloisen älynlahjoiltaan heikon eläkemuijan kanssa?
No oletpa sinä helmen puolisoksesi löytänyt, kun puolisosi synnyttäjä on tuota luokkaa ;D
Ymmärrät kai, ettei omena kauaksi puusta putoa?
Ihmisen kotiolot/arvot yleensä periytyvät aika voimakkaasti, että jos äiti on heikkolahjainen elämäm koululainen, ei jälkikasvukaan kovin järkevää ole.
Mun anoppi on narsistinen entinen työpaikkakiusaaja, nykyään tunkeileva eläkeläinen.
Mun mies ei ole narsistinen. On kyllä kovin vaurioitunut äitinsä kasvatuksesta. Ei riitä loppuelämä kaikkien traumojen läpikäyntiin. Mutta ei, äitinsä kaltainen ei ole missään tapauksessa.
Että ei se nyt ihan noin yksioikoista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on ihan perusterve ja hyväkuntoinen. Ikää 49v. Ei ole kyse sairaasta ihmisestä tai huonokuntoisesta vanhuksesta.
Ap
Ai te olette vielä noin nuoria. Pistä mies vaihtoon, tuollainen riippuvuus ei ole enää normaalia.
Eihän tuo pelkkä ikä kerro kuinka nuorista kysymys. Vaikka "mummeli" on 49 vuotias niin lapsensa voi hyvinkin olla jopa yli 35 vuotias.
Yhteenmuuttamisen koittaessa...
"No hei äiti, tässä just Mirkku laittaa lihapullia. Joo. Joo, sanon hänelle, että ainoastaan naudan paistijauhelihaa on hyvä käyttää."
"No hei äiti, me ollaan menossa ostamaan sohvapöytää. Joo, tottakai voit tulla mukaan makutuomariksi."
"No hei äiti, ollaan just menossa nukkumaan. Mirkku laittoi lakanat sänkyyn."
"No hei äiti, ollaan just kaupungilla. Mirkku menee gynekologille, kun hänellä on (xxx naisten vaiva). Joo, soitan sulle sen jälkeen ja kerron lisää."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ja sitten valitetaan, että miehet on yksinäisiä, eikä tukiverkkoja ole.
Kumpi noista nyt sitten on parempi vaihtoehto? Se, että pidetään omiin vanhempiin/sisaruksiin yhteyttä vai ei?
No voihan sitä olla yhteyksissä, mutta pakkoko sitä on elämäänsä lapsuudenperheen ehdoilla elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on ihan perusterve ja hyväkuntoinen. Ikää 49v. Ei ole kyse sairaasta ihmisestä tai huonokuntoisesta vanhuksesta.
Ap
Ai te olette vielä noin nuoria. Pistä mies vaihtoon, tuollainen riippuvuus ei ole enää normaalia.
Eihän tuo pelkkä ikä kerro kuinka nuorista kysymys. Vaikka "mummeli" on 49 vuotias niin lapsensa voi hyvinkin olla jopa yli 35 vuotias.
No niin varmaan. Miniäkin on sitten saman ikäinen mitä anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhukset tähän liittyvät? Anoppikokelas on 49 vuotta.
Sulla on yli 20 vuotta sitten aikaa kouluttaa miestä. Kyllä se sitten on jo unohtanut äitinsä eikä enää tahdo häntä nähdä tai huolehtia.
Eihän tässä ole kyse mistään koiran kouluttamisesta. Harva nainen haluaa miehestä mitään projektia, parempi jättää tuollaiset tapaukset kokonaan väliin.
En olisi noin jyrkkä. Mä jouduin kouluttamaan mun miestä. Paljon. En tiedä olisinko jaksanut / viitsinyt, jos ei olisi ollut yhteisiä lapsia. Mutta, nyt on kaikki hyvin.
Ei todellakaan ole normaalia. Juoksisin karkuun ja äkkiä.
Riippuu siitä miten lähellä äiti tai vanhemmat asuu, onko heillä ruokaa tarjottavana tms. Jos on niin ymmärrän hyvin jos kyseessä on kaks kolmekymppinen mies jolla ei vielä oma perhettä ja rahaa palaa muihin juttuihin paljon (auto, harrastukset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuskinpa. Tuollaisissa kuvioissa miniä on yleensä useamman vuoden miestään nuorempi tai kutakuinkin samanikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuskinpa. Tuollaisissa kuvioissa miniä on yleensä useamman vuoden miestään nuorempi tai kutakuinkin samanikäinen.
No sitten miniälle voi sanoa, että hän on vielä noin nuori, joten hänen kannattaa laittaa mies vaihtoon.
Paa tämä " mies" kiertoon ap. Helwetti vaan syvenee .
Mieheni auttoi tosi paljon vanhaa äitiään, kun tämä oli vanha. Paras anoppi, mitä voi kuvitella. Itse olin iloinen, että mies, joka viihtyy kotona lähti hoitamaan äitinsä asioita. Sain omaa aikaa.
Pari tapausta tiedän, joissa äidille raportoitiin kaikki, ja kysyttiin myös mielipide kaikkeen. Toinen oli exäni ja toinen naispuolinen kaverini. Exälle äiti kiikutti ruokakassin ovelle ja vei samalla miehen pyykit pestäväksi (miehellä oli kyllä itsellään pesukone, tosin sekin äidin ostama). Äiti hermostui ja pommitti viesteillä jos ei heti saanut yhteyttä. Äidille piti esittää ylipuhtoista roolia. Naispuolinen 35 v kaverini sen sijaan tekstaa jatkuvasti äitinsä kanssa. Äiti tuntuu tietävän kaverini elämän jokaisen yksityiskohdan, ja ohjeistaa parinsadan kilometrin päästä. Kaveri valittaa kun äiti käskee toimimaan tietyllä tavalla jossain random asiassa, itse lähinnä ihmettelen miksi äiti edes tietää asiasta.
Molempia näitä tapauksia yhdistää tietynlainen saamattomuus oman elämänsä asioiden kanssa. Äidit päättää ja hoitaa kaiken ja lapset on täysin kädettömiä. 931
Ehkeivät kaikki halua viettää vuosikymmeniä "kouluttamisessa" ja samalla kärsiä stalkkaavasta anopista.