Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normaalia että aikuinen mies vierailee joka päivä äitinsä luona

Vierailija
28.09.2022 |

Myöhemmin kotiin tultuaan vielä pitää äidin kanssa viestitellä/soitella? Myös vuoronperään kyselevät toisiltaan parin tunnin välein viesteillä "mitä teet?" Tämä on alkanut ihan oikeasti häiritä minua ja jopa vähän vituttamaan. Jos menemme miehen kanssa elokuviin, syömään tmv, siitä pitää äidille ilmoittaa, kertoa kuinka hyvä leffa/ruoka oli jne. Ihan outoa minun mielestä. Mies suuttuu joka kerta jos huomautan asiasta

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli tuollainen. Osa syy, miksi on ex.

Äidiltä piti saada mielipide kaikkeen.

Äiti myös valitsi aikuiselle pojalleen vaatteet, kampauksen kun meni parturiin, viikonloppu tekemiset piti suunnitella sen mukaan, haluaako äiti meidät luokseen syömään.

Äiti myös vainosi minua jatkuvilla soitolla ja viesteillä, mikäli poikansa ei heti vastannut hänelle. Jos oli vaikka suihkussa käymässä.

Tuota jaksoin turtuneena useamman vuoden.

Jälkikäteen olen miettinyt, että olen varmaan ollut todella masentunut, kun en saanut aiemmin lähdettyä suhteesta.

Vierailija
22/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa. Ehkä senkin takia että mä en ole käynyt siellä 20 vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnontilassa ihmislajin yksilöt ovat koko elämänsä ajan päivittäin vanhempiensa seurassa. 500 km päähän muutto ja kerran kahdessa vuodessa kommunikointi on se epänormaali tyyli.

Terveisin pitkänaamaisten suku.

Vierailija
24/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta jos lapsi on esimerkiksi omaishoitaja niin silloin on ihan normaalia. Kaikki hoidettavat eivät vaadi läsnäoloa 24/7. Jos minulla olisi lämpimät välit vanhaan isään tai äitiin niin veisin hänelle mielelläni esimerkiksi lämpimän ruoka-annoksen (olen osa-aikaisessa vuorotyössä) tai jotain muuta. Tämä siis jos asuisin suht lähellä. Pysyisi vanhuskin virkeämpänä kun olisi joku käynti päivittäin tai edes puhelinsoitto. Älkää ammattilaiset pliis vetäkö hernettä nokkaan mutta juuri sivusta seuranneena tätä kotipalvelua (hoito+ruoka) niin tulisi sille vanhuksellekin edullisemmaksi ja terveellisemmäksi "tilata" se ruoka joltain sukulaiselta tai naapurilta. Tästä voisi kirjoittaa pitkänkin tekstin mutta ei kuulu tähän ketjuun. 

Vierailija
25/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan päivittäin soitella, mutta usein kuitenkin.

Äitini on henkisesti aika yksin, isäni on alkanut höpertymään, äitini on menettänyt lyhyen ajan sisällä useamman hänelle läheisen ihmisen ja hän nyt turvautuu aikuisiin lapsiinsa.

Joo, oudolta kuulostaa tuo ap:n kuvailema kaiken raportoiminen äidille.

Napanuora jäänyt kiinni...

Vierailija
26/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aikuisen miehen, jonka äiti käy pojalleen jopa ruokakaupassa kun tämä kyseinen mieshenkilö ei jaksa poistua pelikoneensa ääreltä. Vielä pitää erikseen pojalle leipoa pullaa ja kuljettaa ne kotiovelle asti En ymmärrä mikä tällaisia ÄITEJÄ vaivaa. En voisi kuvitellakaan hyysääväni kolmekymppistä poikaani vaikka kovin rakas hän onkin.

Vierailija
27/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mies Niilo22?

Vierailija
28/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, jos äiti on vanha ja heikkokuntoinen. Silloin se on vaan vastuuntuntoisuuden merkki, jos huolehtii vanhenevasta äidistään.

Jos mies taas on nuori ja äitikin ihan terve ja kunnossa niin kuulostaa oudolta.

Näin. Huonokuntoisen ja vanhan äidin luona on hyvä käydä ainakin kerran päivässä, sekin voi olla liian harvoin. Tiedän monta tapausta, jossa vanhus on ollut vaikka kaatuneena kodissaan useammankin päivän, koska kukaan ei huolehtinut hänestä.

Huonokuntoiselle rakkaalle vanhemmalleen pitäisi järjestää turvallinen vanhuus ja jos se tarkoittaa sitä, että lapsi käy hänen luonaan joka päivä ja soittaa ainakin kerran, niin se ei ole paljoa vaadittu. Soittojen ja käyntienkin välissä voi tapahtua jo ikäviä asioita. Turvarannekkeetkaan eivät paljoa auta, jos dementoitunut vanhus ei muista sellaisen olemassaoloa.

Vierailija
29/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäisen käymisen ymmärtäisi, jos olisi sairasteleva yksinasuva äiti. Noin raportoivaa viestittelyä en ymmärrä.

Vierailija
30/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani naiset on samanlaisia. :D

Vierailija
31/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika asuu lähellä, niin kerran päivässä käyminen vanhan luona on itsestäänselvyys. Siihen jää vielä lähes vuorokausi yksin olemista.

Vierailija
32/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi tuli päivittäiseksi osaksi perhettämme kun lapsi syntyi. Sitä ennen ei kuulunut mitään.

Toista ei sitten tullutkaan, koska en kokenut voivani enää vaikuttaa omaan elämääni. Jos vaimo ei vastaa, alkaa sättii minua. Jos en vastaa, ottaa yhteyttä johonkin viranomaistahon. Vastaus pitää tulla heti ja puoli tuntiakin on liikaa.

En keksi muita etuja kuin ehkä lapselle voi syntyä yhteys mummoon,vaikka oma elämäni ohjataan muualta.

Vierailija
33/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on ihan perusterve ja hyväkuntoinen. Ikää 49v. Ei ole kyse sairaasta ihmisestä tai huonokuntoisesta vanhuksesta.

Ap

Vierailija
34/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli aikoinaan äitinsä tossun alla pahasti. Se kiinni pitäminen oli yksipuolista, mutta miehellä ei ollut selkärankaa sanoa äidilleen, että hyväksyttävä raja on ylitetty. Kun muutin miehen luo (jälkiviisaana helppo sanoa, että virhe), niin anoppi alkoi käydä meillä joka päivä haukkumassa ja kritisoimassa kaikkea, mitä olin tehnyt. Edes oikeanlaista maitoa en osannut ostaa!

Lopulta sanoin miehelleni, että minä en suostu elämään näin. Herra on nyt hyvä ja valitsee joko perheensä tai äitinsä. Valitsi perheen. Ja siitä se meidän perheen ylämäki alkoi!

Mutta joo. Jos vielä joudun uutta miestä etsimään, niin ensimmäinen kysymys on, että elääkö äitisi? Jos vastaa kyllä, niin seuraava vaihtoehto, kiitos. Ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
35/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on ihan perusterve ja hyväkuntoinen. Ikää 49v. Ei ole kyse sairaasta ihmisestä tai huonokuntoisesta vanhuksesta.

Ap

Ai te olette vielä noin nuoria. Pistä mies vaihtoon, tuollainen riippuvuus ei ole enää normaalia.

Vierailija
36/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. On ollut myös tuontapainen ex. Äiti vaikutti kyllä normaalilta, eli tämä jatkuva yhteydenpito oli poikansa puolelta. Vähän yritti myös takertua tyttöystäväänsä. 

Vierailija
37/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä, kannattaako miehen kanssa yrittää vielä jutella tilanteesta vai lähteä vain menemään. Jos mies ei ole valmis muutokseen tuo tilanne vain pahenee tulevaisuudessa.

Vierailija
38/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä, kannattaako miehen kanssa yrittää vielä jutella tilanteesta vai lähteä vain menemään. Jos mies ei ole valmis muutokseen tuo tilanne vain pahenee tulevaisuudessa.

Jotenkin vaikeaa nähdä tuon dynamiikan muuttuvan kuin ehkä kosmeettisesti, itse vaan lähtisin.

Vierailija
39/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa no sitten mieskin on varmaan hyvin nuori. Parikymppiselle miehelle tuo voi olla jossain määrin ymmärrettävääkin, ettei vielä ole kunnolla itseistynyt, vaikka varmasti rasittavaa. Tuon ikäinen voi olla kuitenkin vielä kehityskelpoinen. Ehkä. Jos se ei suostu edes keskustelemaan asiasta niin laita kiertoon.

Vierailija
40/129 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä.

Meillä kävin tämän taistelun heti kun muutettiin yhteen.

Tein miehelle selväksi, etten ala viettää jouluja hänen perheensä luona vaan rakennamme oman. Olisi tarkoittanut minulle seisomista anopin keittiössä koko joulun kattamassa, raivaamassa, tiskaamassa.

-Siitä käytettiin ilmaisua "tulkaa tänne, täällä on kaikki valmiina".

Tein myös selväksi, että appivanhemmat eivät osallistu meidän asuntomme maksamiseen.

Myös riittävä määrä kilometrejä välissä on helpottanut kovasti miehen itsenäistymistä ja irrottautumista napanuoran kiristyksestä.

Jäätävä pirttihirmu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä