Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut irtisanottiin eilen, mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
27.09.2022 |

Eilen se sitten tuli, irtisanominen tuotannollis-taloudellisista syistä. Irtisanomisaika on 6kk, tuona aikana ei työvelvoitetta. Pitäisikö ottaa 6kk rennosti vai alkaa heti vimmalla etsiä uutta työpaikkaa? Olen alalla jolla paikkoja on suhteellisen paljon avoinna jatkuvasti. Toki en tiedä saisinko juuri minä niitä, mutta teoriassa töitä on tarjolla. Nyt olisi tilaisuus relata hetki ennen uuden työn hakemista mutta jatkuvasti nousevat kustannukset kannustaisi etsimään töitä heti.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin heti etsiä uutta työpaikkaa, tietenkin.

Vierailija
2/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee heti pikakatsaus alan tällä hetkellä oleviin paikkoihin. Jos ei mitään ihan unelmapaikkaa osu silmiin, niin relaa pari viikkoa ja ala sitten vähän enemmän tosissasi katselemaan mitä on tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Jos tiedossa on kuitenkin 6 kk palkallista lomaa.

Vierailija
4/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin heti alkaa etsimään kun ei tiedä nappako ja missä hetkessä.

Vierailija
5/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin reissuun. ottaisin pienen hengähdyksen vanhasta työpaikasta ja irtisanomisesta ja sitten lomasen jälkeen alkaisin etsiä uutta työtä. 

Vierailija
6/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailisin jos kerran työvelvoitetta ei ole.

Vierailija
7/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Vaikka olisi alalla mistä löytyy töitä, silti ei voi tietää. Etsiskele rauhassa, käy haastatteluissa ja ilmoita että olet saatavilla silloin kun olet.

Vierailija
8/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä,lähtisin ekaks Lappiin nauttimaan ruskasta 1-2 vk ja sen jälkeen työnhaku tulille :) voisin siellä Lapissakin katsoa välillä työpaikat,mutta olisin vähän rennommin

Vierailija
9/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin töihin.

Vierailija
10/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa ja suosittelen, että aloitat työn haun pian. Vaikka kenkää saaminen ei olisikaan omaa syytäsi, ei se ole eduksi työmarkkinoilla. Työn vaihtajat ovat paremmassa asemassa.

Vierailija
11/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaile kuukausi jos haluat, mutta sitten viimeistään hakua. Voi myös olla, että voit aloittaa myöhemmin. Ei voi lomailla rauhassa, jos toimeentulo huolettaa.l

Vierailija
12/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomisajan saat kuitenkin täyttä palkkaa+ lomarahat, niin pitäisin pitämättömät lomat eli eka pari kuukautta en työasioilla päätäni vaivasi. Myös lomalla on arvo ja jos myöhemmin työllistyt, ensimmäisenä vuotena et saa lomaa.

Vierailija
13/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin sinä,lähtisin ekaks Lappiin nauttimaan ruskasta 1-2 vk ja sen jälkeen työnhaku tulille :) voisin siellä Lapissakin katsoa välillä työpaikat,mutta olisin vähän rennommin

Pidän näistä lomaehdotuksista! Pieni syysreissu tähän väliin, ja siitä sitten rennosti aloittamaan työnhakua. Tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin että alkaisin heti paniikissa etsiä uutta työpaikkaa. Paniikissa ei yleensä tule hyvää, ja 6 kk on kuitenkin pitkä aika.

ap

Vierailija
14/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kuukauden loman ja ryhtyisin sitten työnhakuun.

Vierailija
15/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa ja suosittelen, että aloitat työn haun pian. Vaikka kenkää saaminen ei olisikaan omaa syytäsi, ei se ole eduksi työmarkkinoilla. Työn vaihtajat ovat paremmassa asemassa.

Hyvä pointti! mutta eihän mun tarvitse töitä hakiessa sanoa, jos minut on irtisanottu, kun kerran työsopimus jatkuu vielä 6 kk ajan. Paperilla olen siis yhä töissä.

ap

Vierailija
16/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos irtisanomisaika on 6kk, niin ap. saa täyden palkan lähes 8kk eli mitään kiirettä ei ole hakea töitä, jos ala työllistää muuten hyvin.

Itse pitäisin kunnon lomat.

Vierailija
17/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän näistä lomaehdotuksista! Pieni syysreissu tähän väliin, ja siitä sitten rennosti aloittamaan työnhakua. Tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin että alkaisin heti paniikissa etsiä uutta työpaikkaa. Paniikissa ei yleensä tule hyvää, ja 6 kk on kuitenkin pitkä aika.

ap

Irtisanominen ei ole muutenkaan kiva juttu,niin väliin jotain kivaa,itseä piristävää,niin jaksaa taas painaa uutta duunia,kun sen saa ja sullahan on se 6kk irtisanomisaika eikä työvelvoitetta.....

Vierailija
18/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos irtisanomisaika on 6kk, niin ap. saa täyden palkan lähes 8kk eli mitään kiirettä ei ole hakea töitä, jos ala työllistää muuten hyvin.

Itse pitäisin kunnon lomat.

Jos huomioidaan lomarahat.

Vierailija
19/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin töitä. Löysin määräaikaisen homman ja heti perään vakinaisen.

Vierailija
20/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vielä työsuhteessa eikä sinun tarvitse kertoa, että sinut on irtisanottu. Sinuna etsisin töitä ja jos saisin paikan, kertoisin, että voin aloittaa työt parin viikon kuluttua. Sen pitäisin lomana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä