Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut irtisanottiin eilen, mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
27.09.2022 |

Eilen se sitten tuli, irtisanominen tuotannollis-taloudellisista syistä. Irtisanomisaika on 6kk, tuona aikana ei työvelvoitetta. Pitäisikö ottaa 6kk rennosti vai alkaa heti vimmalla etsiä uutta työpaikkaa? Olen alalla jolla paikkoja on suhteellisen paljon avoinna jatkuvasti. Toki en tiedä saisinko juuri minä niitä, mutta teoriassa töitä on tarjolla. Nyt olisi tilaisuus relata hetki ennen uuden työn hakemista mutta jatkuvasti nousevat kustannukset kannustaisi etsimään töitä heti.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin töitä. Löysin määräaikaisen homman ja heti perään vakinaisen.

Varmasti hyvä ratkaisu. Itse olen ollut "aina" vakinaisessa työssä, niin varmasti etsisin suoraan vakinaista työtä. Ennakoitavuudessa on kuitenkin todella paljon etuja.

ap

Vierailija
22/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet vielä työsuhteessa eikä sinun tarvitse kertoa, että sinut on irtisanottu. Sinuna etsisin töitä ja jos saisin paikan, kertoisin, että voin aloittaa työt parin viikon kuluttua. Sen pitäisin lomana.

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa ja suosittelen, että aloitat työn haun pian. Vaikka kenkää saaminen ei olisikaan omaa syytäsi, ei se ole eduksi työmarkkinoilla. Työn vaihtajat ovat paremmassa asemassa.

Hyvä pointti! mutta eihän mun tarvitse töitä hakiessa sanoa, jos minut on irtisanottu, kun kerran työsopimus jatkuu vielä 6 kk ajan. Paperilla olen siis yhä töissä.

ap

Enpä muista, että sitä olisin salaillut hakemuksissa ja haastatteluissa. Enkä suosittele salaamaan tai ainakaan valehtelemaan, jos kysytään. 6 kk loppuu myös aikanaan, joten suosittelen aktiivisuutta. Paikkoihin yleensä valitaan vain yksi henkilö, joten uuden työn saanti voi kestää. Toki en taustojasi tiedä oletko alalla vielä jossa ylitarjontaa hakijoista.

t sama

Vierailija
24/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin heti etsiä uutta työpaikkaa, tietenkin.

Miksi? Jos tiedossa on kuitenkin 6 kk palkallista lomaa.

Uusi työpaikka ei useimmilla aloilla ole mikään automaatti. Sen löytämiseen kannattaa varata aikaa.

Vierailija
25/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin eläkkeelle

Vierailija
26/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lähde dokaamaan , nollaa tilanne.

2. Lento Aasiaa naatiskelemaan. Sitten keväällä , jos nappaa, ehkä vuoden päästä uusiin hommiin.

3. Chillaa. Tää on just tätä.

Vierailija
27/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsin töitä. Löysin määräaikaisen homman ja heti perään vakinaisen.

Varmasti hyvä ratkaisu. Itse olen ollut "aina" vakinaisessa työssä, niin varmasti etsisin suoraan vakinaista työtä. Ennakoitavuudessa on kuitenkin todella paljon etuja.

ap

Etsin heti vakinaista, mutta tarjolla ei ollut kuin määräaikainen, joka olisi jatkunut siinä tapauksessa, että vakipaikan omaava olisi jatkanut opintovapaataan. Ennen kuin jatko täsmentyi olikin tarjolla vakipaikka toisesta tiimistä, jonka otin.

Työpaikan löytymiseen kannattaa varata aikaa.

Vierailija
28/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa ja suosittelen, että aloitat työn haun pian. Vaikka kenkää saaminen ei olisikaan omaa syytäsi, ei se ole eduksi työmarkkinoilla. Työn vaihtajat ovat paremmassa asemassa.

Hyvä pointti! mutta eihän mun tarvitse töitä hakiessa sanoa, jos minut on irtisanottu, kun kerran työsopimus jatkuu vielä 6 kk ajan. Paperilla olen siis yhä töissä.

ap

Enpä muista, että sitä olisin salaillut hakemuksissa ja haastatteluissa. Enkä suosittele salaamaan tai ainakaan valehtelemaan, jos kysytään. 6 kk loppuu myös aikanaan, joten suosittelen aktiivisuutta. Paikkoihin yleensä valitaan vain yksi henkilö, joten uuden työn saanti voi kestää. Toki en taustojasi tiedä oletko alalla vielä jossa ylitarjontaa hakijoista.

t sama

En tietenkään valehtele asiasta, mutta eihän kukaan tällaista asiaa myöskään kysy, saakohan edes?

ap

Vierailija
29/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita etsiminen. Vaikka paikkoja on auki niin se ei tarkoita, että juuri sinä niihin pääsisit. Haastattelussa voit sanoa, että menee pari viikkoa tai kuukausi ennen kuin voit aloittaa. Sitten kun saat työn niin pidät ne viikot lomaa. Jos aloitat työnhaun liian lepsusti niin ennen pitkää huomaat, että "lomaa" on enää kuukausi eikä uutta paikkaa näy mailla halmeilla.

Vierailija
30/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Mikään firma ei maksa 6 kk kotiin. Älä unta näe.

Vierailija
31/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut rekrytoivia työvoimakoulutuksia? Niitä, joita järjestää esim. talentgate ja saranen? Tuolta ajalta saa työmarkkinatukea. Vai onkohan nää sellasia, että voi hakea vasta kun tuo 6kk on kulunut umpeen.

ap

Vierailija
32/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi heti uusi työpaikka.Muuten veltostut ja jäät lopun ikäsi kotiin norkoo.Elämäsi sitten pilalla,kun ei mitään ja alat päihteitä käyttää.

Vierailija
33/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-8vko rennosti ja sitten työnhakuun täysillä. 

Vierailija
34/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

t sama

En tietenkään valehtele asiasta, mutta eihän kukaan tällaista asiaa myöskään kysy, saakohan edes?

ap

No ei kukaan kysy onko sua irtisanottu. Sen sijaan voidaan kysyä, miksi haluat vaihtaa, ja siihenhän voi aina vastata, että tämä haettu työ vaan tuntuu hyvältä ajatukselta syystä x ja haluat vaihtelua tms.

Vierailija
35/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin pari viikkoa lomaa ja aloittaisin sitten työnhaun. Liian kauaa ei kannata lomailla tai kynnys siihen työnhakuun nousee. Mutta pieni hengähdystauko voi olla paikallaan, koska yt:t ovat aina rankka paikka.

Vierailija
36/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan alkaisin melko aktiivisesti katsella ilmoituksia ja hakisinkin, jos hyvältä vaikuttava paikka löytyy. Sitten tyyliin kuukauden kohdalla, jos ei mitään vielä ole tiedossa (haastatteluja jne, niissähän voi kestää), laittaisin all-in työnhakuun niin kauan että jotain löytyy.

Vierailija
37/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-8vko rennosti ja sitten työnhakuun täysillä. 

Tai sitten relaan jouluun ja aloitan hakemisen vuoden alussa, siinä kuitenkin vielä 3kk aikaa. Ja itse asiassa sen 3kk jälkeenkin vielä ansiosidonnaista ties kuinka pitkään. Toki työttömyystuelle putoaminen ei ole toivottavaa, eli ehkä kuitenkin mielummin edes johonkin työhön ennen sitä.

ap

Vierailija
38/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen työpaikkani lopetettiin. Ei siis koko firmaa vaan osasto, jossa olin töissä. Aloin saman tien etsimään uutta paikkaa, kun kuulin asiasta. Minulla meni kolme kuukautta löytää nykyinen työpaikkani 15 hakemuksen ja kuuden haastattelun jälkeen.

Moni alaisistani päätti ottaa puolen vuoden irtisanomispaketin ja lomailla. Jatkoivatpa vielä ansiosidonnaisellakin. Näköjään työntantajat karsastavat työttömiä, kun heillä on ollut suuria vaikeuksia työllistyä. Vasta näin yhden, joka putosi jo ajat sitten peruspäivärahalle ja pupukurssikurimukseen. Ei käy kateeksi.

Vierailija
39/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan hakea hetikin, mutta sopia aloituksesta vasta kunnon loman jälkeen.

Vierailija
40/124 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk kuluttua et saa enää mitään koska olet oletetusti huono koska et ole onnistunut työllistymään aikaisemmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan