Jos entinen kaveri on totaalisesti salannut itsensä?
Mitä syitä on ollut taustalla? Huhupuheista olen kuullut jotain hänestä, ei mitään pahaa siis , mutta jotain faktoja. Olen katsellut Facebookkia, ei ole, instagramia, ei ole, google hakua,ei tule mitään, yksi asia löytyi mutta kun tarkistin sitä, niin oli kai bluffia, tai vanhaa tietoa. Seinä pystyssä joka suunnalta. No oisi mulla keino saada yhteys, mutta se menisi stalkkeroinnin puolelle, joten jätän sen käyttämättä.
Näitä on nyt omassa entisessä kaverpiirissää jo KOLME tapausta.
Jos olet itse salannut itsesi täydellisesti, kerrohan mitä syitä sulla on ollu? Siis ei Facee, Instaa, LinkedIniä...ei julkista työtä missä oisit esillä...haluatko jotian hajurakoa entisiin tuttuihin, etkö ikävöi ketään, vaikka lapsuuskavereita?
Kommentit (94)
Eihän tuo ole itsensä salaamista, vaan vain sitä, ettei ole koskaan liittynyt mihinkään someen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen tällainen ihminen. En halua mitään yhteydenottoja niiltä, joilla ei siihen jo normaalit keinot ole.
Olen juuri kaverisi kaltainen. Miksi h..:ssä minun pitäisi kuulua johonkin, että joku vanha tuttu saisi yhteyttä? Niillä joihin haluan pitää aktiivisesti yhteyttä on tietoni.
oiskohan vaikka niin että kaikki eivät halua olla somessa ja roikkua puhelimella aamusta iltaan? onko tullut mieleen ? näin me elettiin vielä hetki sitten
mulla on muutama näitä tapauksia, eivät vain perusta somemaailmaan ollenkaa , eivät halua tukea tätä nykyistä mallia missä kaikki yksityisyys on viety, heillä on puhelinnumerot mihin voi soittaa jos asiaa on.
Mitään muitahan keinoja ei ole pitää yhteyttä ihmisiin kuin nuo mainitsemasi....
Tuttu poistatti omat tietonsa Googlesta. Samoin poisti kaikki somet. Sai hyvän työn ja nousi listoille, jossa listataan parhaiten ansainneet. Ei halua, että ihmiset kyylää. Ymmärrän hyvin.
Minuunkaan ei saa vanhat tutut yhteyttä mitään kautta, ja siihen on hyvä syy: minua ei kiinnosta. Pidän kyllä yhteyttä niihin, joista haluan kuulla.
Kääntäisin niin päin, että KUKA haluaisi olla ap:n kaltaisten ja pahempien kyylien tavoitettavissa?
Fiksu arvostaa yksityisyyttään ja vaalii sitä.
Muilla on varmaan eri syyt. Mutta minua häiritsi fb:ssä se että tietojani ehkä myytiin tahoille joille ei tod. pitäisi, epäilin myös yksilöityä tietoa ja se johti ongelmiin - sama monilla palstoilla netissä. Lisäksi mainokset sairaita mitä sivulle syötettiin väkisin. Häirikkömiehiä menneisyydestä tuli sinne kommentoimaan tai yritti viestiä. Ihmiset juorusivat (entinen luokka) ja muutamat tekivät päivityksiä jotka eivät minua kiinnosta, suomalaiset tylsiä. Apua ei saisi sitä kautta keneltäkään hädässä, ihmiset eivät koe sinua ihmisenä vaan joku objekti netissä. Kaverin matkapäivitykset olivat rasittavia, en pääse itse ulkomaille. Siitä alustasta tuli levoton vaikutelma, kuin joku kasvihuone jota pitäisi käydä hoitamassa säännöllisesti ja syöte tarjosi voodoo -ihmisiä kaveriksi, ehkä tekivät jotain kulttimenoja. :) Koen että joku muu alusta olisi minulle sopiva.
uskokaa tai älkää, vielä on ihmisiä jotka eivät halua tukea somemaailmaa millään tavalla, osa näistä on jopa aika nuoria, 30v niinkuin itsekkin .....
Mun sisko. Ei ole mitään noista kun ei häntä kiinnosta.
On 37-vuotias.
Laaja ystäväporukka johon kuuluu nuoruuden aikaisia ystäviä, entisiä työkavereita jne. Usein on jossain illanistujaisissa tai reissussa kavereiden (ja aviomiehensä) kanssa. Pitää yhteyttä ihan viesteillä ja soittamalla.
On lisäksi todella kaunis eli varmaan moni seuraisikin ja katselisi kuvia. Hän ei vaan ole sellainen että postailisi selfieitä tai päivittäisi jatkuvasti muille elämäänsä.
Ei varmaankaan kaipaa enempää ihmisiä elämäänsä kun nyt jo on kalenteri täynnä ja joskus sanoikin että pakko alkaa ottaa itselleenkin aikaa kun joka viikonloppu on jotakin.
Ei tuo ole mielestäni mitään itsensä salaamista ettei käytä somea. Ei kaikkia kiinnosta.
Saisin varmaan hienoja matka, luonto, leivonta yms kuvia fb:n ja instaan, mutta miksi, miksi pitäisi?
Poistin kaikki sometilit 3v sitten. Päivääkään en ole katunut. Tarkoitus ei ole piilottaa itseä muilta ihmisiltä, vaan piiloittaa itsensä somepalveluista jotka markkinoivat ja lokeroivat ihmisiä.
Vihaan mainontaa, se on kapitalistista aivopesua ja en halua että aivojani pestään.
Jokainen väittää että mainonta ei vaikuta itseensä, mutta se on vale. Jatkuva toistuvien kuvien ja videoiden näkeminen vaikuttaa alitajuntaasi. Siksi sitä tehdään.
Itselläni ei ole noita enää koska ne saivat mut ahdistumaan. Mun elämä muutenkin on liian tylsää siihen että päivittelisin sitä ja hamuaisin tykkäyksiä.
Lisäksi kuvat ovat siellä netissä ikuisesti ja voivat milloin tahansa päätyä vääriin käsiin. En tykkää siitä.
Muutenkaan en tykkää tästä nykyajan somekulttuurista ja miten se vaikuttaa ihmisten arvoihin. Miksi haluaisin tukea sitä ?
Bring back the old good times !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
on muuten ikävä vielä sitä aikaa kun messengerissä keskusteltiin :D
Mulla on kyllä Face mutta olen viimeksi päivittänyt sitä v. 2013 tai niillä main.
Eipä juuri kiinnosta entisten tuttavuuksien tekemiset.
Lisäksi exälläni on stalkkailutaipumusta joten en anna hänelle pääsyä katsomaan elämässäni tärkeitä asioita kuten vaikka instassa olisi. Linkedinistä ei ole hyötyä alallani joten en ole sielläkään enkä muutenkaan missään nimessä halua olla yhdistettävissä entiseen työpaikkaani.