Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos entinen kaveri on totaalisesti salannut itsensä?

Vierailija
27.09.2022 |

Mitä syitä on ollut taustalla? Huhupuheista olen kuullut jotain hänestä, ei mitään pahaa siis , mutta jotain faktoja. Olen katsellut Facebookkia, ei ole, instagramia, ei ole, google hakua,ei tule mitään, yksi asia löytyi mutta kun tarkistin sitä, niin oli kai bluffia, tai vanhaa tietoa. Seinä pystyssä joka suunnalta. No oisi mulla keino saada yhteys, mutta se menisi stalkkeroinnin puolelle, joten jätän sen käyttämättä.
Näitä on nyt omassa entisessä kaverpiirissää jo KOLME tapausta.
Jos olet itse salannut itsesi täydellisesti, kerrohan mitä syitä sulla on ollu? Siis ei Facee, Instaa, LinkedIniä...ei julkista työtä missä oisit esillä...haluatko jotian hajurakoa entisiin tuttuihin, etkö ikävöi ketään, vaikka lapsuuskavereita?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli paljon sellaisia viestejä, joihin koin samaistuvani. Olen itse 30v. Nuhteeton tausta. Tuota koulukiusaamista on kyllä menneisyydessä, mutta en kokisi sen olevan syy siihen, etten ole somessa. Minulta ei siis löydy näitä suosituimpia somealustoja (Instagram, Tiktok, Snapchat,... mitä näitä nyt oli). Whatsappin kautta vaan pidän yhteyttä lähimpiin. Niin, miksi minun oikeastaan pitäisi olla somessa joitain ex-kavereita ajatellen? Jos jonkun kanssa ovat välit menneet niin rehellisesti sanoen 99% tapauksista on sellaisia, että ei minua kiinnosta lämmitellä niitä välejä uudestaan. Enköhän ole jo tähän mennessä saanut jotain uusia, ja toivon mukaan myös parempia (pysyvämpiä) ystävyyssuhteita, ettei tarvitse roikkua menneissä. :D

Sitäkin tässä pohdin, että mitä se kertoo meidän nykyajasta, jos joku jaksaa olla suu pyöreänä siitä kun joku ei jaksa pitää omia pärstänkuvia ja tietoja ympäri nettiä. Tätä on kyllä tullut kohdattua aika paljon ja minua taidetaan pitää vähintään jotain rikollisena. Jokainen tekee miten tykkää. Tällä hetkellä tähtään myös ehkä sellaiselle alalle, jossa on ihan hyväkin ettei tietoja löydy entuudestaan googlesta.

Vierailija
82/94 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljolti samoja syitä kuin muillakin.

Yksityisyys ja tietoturva:

-Olen työelämässä menestynyt ja löydyn myös veropäivän listoilta. En halua yhteydenottoja kerjäläisiltä tai muilta jotka haluavat hyötyä.

-Lähin työkaverini on tunnettu monimiljonääri, en halua että minun kautta yritetään ottaa häneen yhteyttä hyötymistarkoituksessa

-Edellä mainituista syistä johtuen puhelinnumeroani ei löydy nimellä vaan pelkän firman nimellä. Se on tosin pysynyt samana nuoruudesta saakka joten kaverit kenellä se on tallessa saavat yhteyden sen kautta.

Mielenkiinto:

-Ei kiinnosta muut vanhat koulukaverit kuin ne keiden kanssa olen muutenkin yhteydessä.

-Some-elämä ei kiinnosta, en halua kuluttaa aikaa sellaiseen.

- En tarvitse LinkedIniä, minulla on tarvittavat verkostot tosielämässä, sellaiset jotka arvostaa sitä että netistä ei löydy mitään nimelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy somettomuuteen on se sisältö siellä. Totta kai minua kiinnostaa lähimpien ystävien/sukulaisten kuulumiset, mutta enhän minä siihen sitä somea tarvitse. Jos joku ystävistä kieltäytyisi kertomasta kuulumisia kasvotusten tai puhelimessa, niin en usko, että olisin ylipäätään enää sellaisen ystävä. Siinä ystävyyssuhteessa olisi tuolloin jotain aika pahasti vialla.

Jokin aika sitten kokeilin huvikseni katsoa, mitä sisältöä Tiktokissa ym. jaetaan. Jotkin diy remppa-/askarteluvinkit olivat ihan hauskoja, mutta oikeasti kun sitä asiaa lähtee pidemmälle miettimään, niin en mä jaksa katsoa minuutista, tunnista ja päivästä toiseen joidenkin toisten tekemiä klippejä ja kuvia. Kyllä siinä vähän rupesi apinalta tuntumaan, kun ne ei loppujen lopuksi tuntuneet kovinkaan kehittäviltä ja niitä vaan lähtee tuijottamaan klipistä toiseen. Tällä hetkellä käytän omaa vapaa-aikaani todella paljon lukemiseen ym. itseni kehittämiseen. Some ei silloin kohtaa siinä, mitä tällä hetkellä janoan elämässäni. Ellei sitten löytyisi joku kanava mistä voisin oikeasti myös oppia jotain uutta.

Vierailija
84/94 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni takia olen salannut julkiset tietoni enkä ole muutenkaan somessa. Lähipiirillä on yhteystiedot ja tuntemattomien yhteydenottoja en kaipaile. Hyvin olen näin vuosia pärjäillyt.

Vierailija
85/94 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olet terveydenhoitoalalla töissä ja tekemisissä ns "haastavien ihmisten " kanssa, mutta yhdessä keskustelussa sanoit että kaikkien vähäosasimpien pitäisi kuolla maailmasta koska sinä "elätät" heitä ? mit vit?

oliko tämä purkautumistasi vai olisiko aika vaihtaa ammattia? olet epäpätevä

En ole missään sanonut noin. Jos viittaat siihen huumekeskusteluun, niin olen edelleen sitä mieltä, että jos käyttäjät haluavat käytön lailliseksi niin sillon pitää hyväksyä myös seuraukset. Eli jos on vapaa käyttämään niitä huumeita niin silloin on vapaa myös kuolemaan niihin, eikä se ole yhteiskunnan tehtävä heitä pelastaa. Vapauteen kuuluu myös vastuu.

Mistään ns. Vähäosaisista en ole puhunut mitään. Suurin osa huumeiden käyttäjistä ei ole vähäosaisia. Huumeet ovat kalliita.

Todelliset vähäosaiset meidän yhteiskunnasa löytyy ihan muualta kuin huumeiden käyttäjistä.

valehtelet , sen teet parhaiten.

ei, kyse ei ollut "huume" keskustelusta. Kyse oli keskustelusta missä joku oli avannut hyötyjä siihen miksi kannabis pitäisi laillistaa. Sanoit kirjaimellisesti että tälläisten ihmisten pitäisi tappaa itsensä koska sinä elätät heidät . 

Mieti seuraavan kerran kun sanot jotain , negatiivisuudella ja toisten sättimisellä on aina taipumus tulla takaisin ja osua omaan nilkkaan jossainvaiheessa.

jos et pysty keskustelemaan normaalisti niin älä avaa suutasi ollenkaan.

Vierailija
86/94 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kylläpäs kaikki AV:n SOSIOPAATIT kerääntyi tähän ketjuun. Mun aloitus EI Ollut teidän kaltaisille, vaan normaaleille, ystävällisille ihmisille. 

Ja, se ettei muka voisi työnsä takia, tai että on tullut stalkatuksi, olla Facebookissa on naurettavaa. Etkö muka osaa panna tiukkoja turva-asetuksia , eli et jaa mitään tietoa itsestäni, piilotat kaiken muun paitsi nimen. Siten joku vanha kaveri voisi ainakin lähettää kaveripyynnön. Huom, siihen ei ole pakko vastata myönteisesti. Vaikea uskoa että pelkät kaveripyynnöt häiritsisi ketään jos ei niitä halua hyväksyä.

Olen normaali ja ystävällinen ihminen jolla ei ole tarvetta esim. nimitellä ketään, kuten sinulla.

Minusta on paljon parempi olla poissa somesta kuin olla esillä ja vaikuttaa tylyltä kieltäytymällä yhteydenpidosta, jota en millään muotoa halua.

Aikanaan yhteys vanhoihin kavereihin hiipui Facebookin tuloon. Lähes kaikki muut tuttavat lopettivat yhteydenpidon, kun poistuin whatsappista. Olen vanhoja tuttuja tavatessa tarjonnut yhteydenpitomuodoksi puhelua, tekstiviestejä, kyläilyä ja sähköpostia mutta tällainen intiimiys kai pelottaa ihmisiä. Pitäisi saada joku sovellus väliin.

Vierailija
87/94 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanu töitä suposta tai PV:n tiedustelulaitoksesta.

Eihän tuota tarvitse olla kuin hoitsu, opettaja, sossu, diakoni, poliisi, vartija tms. niin hyvin helposti menee somet ja tiedot piiloon.

88/94 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valehtelet , sen teet parhaiten.

ei, kyse ei ollut "huume" keskustelusta. Kyse oli keskustelusta missä joku oli avannut hyötyjä siihen miksi kannabis pitäisi laillistaa. Sanoit kirjaimellisesti että tälläisten ihmisten pitäisi tappaa itsensä koska sinä elätät heidät . 

Mieti seuraavan kerran kun sanot jotain , negatiivisuudella ja toisten sättimisellä on aina taipumus tulla takaisin ja osua omaan nilkkaan jossainvaiheessa.

jos et pysty keskustelemaan normaalisti niin älä avaa suutasi ollenkaan.

Kyse oli juuri siitä huumekeskustelusta.

En ole sanonut, että huumeiden käyttäjät pitäisi tappaa.

Sanoin, että minusta on ihan ok ja hyväksyttävää, jos he kuolevat huumeisiin. Se on myös heidän oma valinta että käyttävät ja sitten kuolevat.

Tätä mieltä on moni terveydenhuollon ammattilainen, vaikka ei sano ääneen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
89/94 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on juuri tuo, että apn kaltaiset uteliaat stalkkerit eivät saisi irti yhtään mitään netin kautta. Ole yhteydessä irl, jos elämäni kiinnostaa.

Vierailija
90/94 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole mitään noista. En vain ole kiinnostunut olemaan somessa.

Vierailija
91/94 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin facessa ja instassa. Jäin pois noin vuosi sitten. Salainen puhnro. Googlella pari vanhaa työhön liittyvää juttua löytyy. Noinkohan kukaan kaipaa. Vapauttavaa kuitenkin näin. Ei enää kiinnosta kuin lähimpien kuulumiset.

Vierailija
92/94 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, mutta aika kammottavaa että on  olemassa tuollaisia ap:n kaltaisia ihmisiä. 

Hän siis puhuu ENTISISTÄ kavereistaan joita on useampia ja muka ihmettelee mikä motiivi näillä on salata itsensä.

Helposti tulee kokonaisuudesta mieleen että suojelevat itseään ap:lta. Tosin tuollaiset hullut ovat vain mielissään sellaisesta että saavat toiset pelkäämään ja yllättävän  monesti myös suotta.

Ovat niin itseään täynnä että heitä jopa ärsyttää se että joku pelkäisi heitä ja suuttuvat siitäkin jos ilmenee ettei toisten ihmisten "salailut" johdukaan hänestä.

Vierailija
93/94 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole salannut itseään mitenkään. Ei vain koe tarvetta tuollaiselle höpöhöpö-huomiolle ja jos kaikki ystävät ym. pitävät yhteyttä oikeassa elämässä somen ulkopuolella niin tarpeetontahan se on jossain somessa pyöriä mahdollisimman laajalle että kaikki varmana näkee ja löytää. Miksi tarve päästä stalkkaamaan ym? 

Vierailija
94/94 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni hävitti itsensä jopa vanhemmiltaan. Soitti pari kertaa vuodessa, mutta muuten vanhemmat eivät saaneet vuosiin yhteyttä ja puhelinnumerokin oli salainen. Muutti siis ulkomaille. Ei mitään riitaa, mutta oli hyvin pettynyt maahan, jossa asuivat sillä hetkellä. (on siis suomalainen, mutta asunut perheineen ulkomailla ja sitten muutti kolmanteen maahan) Jotenkin halusi kaikesta pois. Hieman vainoharhaakin takana. Menestyy kyllä työelämässä ja sai hyvän työpaikan myös ulkomailta. 

Minä sain netistä etsittyä hänen yhteystiedot, koska vanhemmat tarvitsivat yhteyden sisaruksen äkillisen kuoleman takia. Lopulta löysin jostain julkaisun hänen nimellään (parin vuoden takaa) ja siinä oli sähköpostiosoite. Testasin ja vastasi. Kiitti ja sanoi olleensa yhteydessä vanhempiinsa. En tietenkään laittanut syytä vaan pyysin vain, että vanhemmilla olisi kiireistä asiaa ja olisiko sinne suuntaan yhteydessä pikaisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan