Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos entinen kaveri on totaalisesti salannut itsensä?

Vierailija
27.09.2022 |

Mitä syitä on ollut taustalla? Huhupuheista olen kuullut jotain hänestä, ei mitään pahaa siis , mutta jotain faktoja. Olen katsellut Facebookkia, ei ole, instagramia, ei ole, google hakua,ei tule mitään, yksi asia löytyi mutta kun tarkistin sitä, niin oli kai bluffia, tai vanhaa tietoa. Seinä pystyssä joka suunnalta. No oisi mulla keino saada yhteys, mutta se menisi stalkkeroinnin puolelle, joten jätän sen käyttämättä.
Näitä on nyt omassa entisessä kaverpiirissää jo KOLME tapausta.
Jos olet itse salannut itsesi täydellisesti, kerrohan mitä syitä sulla on ollu? Siis ei Facee, Instaa, LinkedIniä...ei julkista työtä missä oisit esillä...haluatko jotian hajurakoa entisiin tuttuihin, etkö ikävöi ketään, vaikka lapsuuskavereita?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on instatili, jolla en paljasta henkilöllisyyttäni kenellekään. Eli nimelläni etsimällä minua ei löydy somesta. En tunne tarvetta sellaiselle. En tosin salaa itsestäni erityisesti mitään. Kerron kyllä kuulumisiani niille joille haluan kertoa.

En oikein ymmärtänyt mitä tässä salaamisella tarkoitetaan? Jotain muutakin kuin sitä, ettei ole somessa (mikä ei ole mielestäni salailua)?

Vierailija
42/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap tosi raskas tyyppi ajatellessasi noin. Anna ihmisten elää elämäänsä rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistin kaikki sometilit 3v sitten. Päivääkään en ole katunut. Tarkoitus ei ole piilottaa itseä muilta ihmisiltä, vaan piiloittaa itsensä somepalveluista jotka markkinoivat ja lokeroivat ihmisiä.

Vihaan mainontaa, se on kapitalistista aivopesua ja en halua että aivojani pestään.

Jokainen väittää että mainonta ei vaikuta itseensä, mutta se on vale. Jatkuva toistuvien kuvien ja videoiden näkeminen vaikuttaa alitajuntaasi. Siksi sitä tehdään.

Kyllä vaikuttaa. On aivan selvää aivopesua ja ihmiset suostuvat vapaaehtoisesti siihen. 

Kyse ei ole pelkästään suostumisesta. Mainontaa tulee joka paikassa vastaan eikä sille voi mitään.

Bussupysäkillä on mainoksia, postiluukusta tulee (kielloista huolimatta) mainoksia, lähes jokaisella nettisivulla on mainoksia, tv ohjelmat sisältää nykyään lähes poikkeuksetta tuotesijoittelua = mainontaa.

Jos haluaa olla osa yhteiskuntaa, ei voi välttyä mainonnalta. Mielestäni se on todella surullista.

Vierailija
44/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole mistään sen dramaattisemmasta kyse kuin siitä ettei entinen kaveris koe tarvetta olla esillä sosiaalisessa mediassa millään lailla eikä innosta stalkattavana olo.

Haluaa elää elämäänsä ja olla rauhassa.

Varmasti ne, jotka on toivottanut tervetulleeksi elämäänsä ja kaikkiin sen käänteisiin, ovat tietoisia, mistä ja miten hänet tavoittaa.

Muut eivät sillä tiedolla mitään tee.

Vierailija
45/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisyys tuntuu tänä päivänä olevan aliarvostettua monien mielestä. Minusta se tuntuu kivalta, ettei minua löydä somesta.

Niin totta! Poistin someni vähän aikaa sitten ja mikä vapauttava tunne siitä tulikaan. Olisi pitänyt tehdä se jo kauan aikaa sitten.

Vierailija
46/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi kaveri mokasi tosi pahasti elämässään, meni työpaikka jne. Hän sitten katkaisi kaikki yhteydet sen jälkeen, poisti Facebook tilin. Ei vastaa puhelimeen, eikä viesteihin. Haluaa ilmeisesti eristäytyä muista, ainakin osittain.

Vierailija
47/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen koulukiusattu ja muutenkin vieläkin puhutaan pahaa. En halua kenenkään tietävän minusta mitään ja olen varovainen näissä jutuissa. Samalla en omaa ystäviä joten en tarvitse yhteydenpitoon tuollaisia. Tosin en muutenkaan koe omakseni niitä ja uskon, että vaikka elämäni olisi erilaista niin harkitsisin tarkkaan tuollaisten käyttöä. Tykkään somesta siinä käytössä jos voi esim julkaista piirrustuksiaan yms muuta taidetta tai muuten yhdistää harrastukseen. En koskaan puolestaan oikein ymmärrä sitä minäkeskeisyyttä kuvineen. Some on hyvä alusta esim harrastusten jakoon, mutta ei oman naaman näyttelyyn.

Vierailija
48/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääntäisin niin päin, että KUKA haluaisi olla ap:n kaltaisten ja pahempien kyylien tavoitettavissa?

Fiksu arvostaa yksityisyyttään ja vaalii sitä.

KYYLIEN? siis nämä kaikki olivat HYVIÄ ystäviäni nuoruudessa. Olisin tietysti halunnut olla taas yhteyksissä, vaihtaa kuulumisia, ja olla ystävä, mutta ei heitä tavoita mistään. Ja en tosiaan kehtaa soittaa jonnekkin osoitetiedusteluihin.

Se että syytät ihmisiä itsensä salaamisessa ilman mitään järkevää syytä, antaa vähän kyttäysvaikutelman. Jos haluat olla yhteydessä vanhoihin kavereihisi, kokeilet niitä keinoja, joita aloituksessa mainitsit sinulla olevan, tai sitten unohdat koko asian.

Vierailija
49/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääntäisin niin päin, että KUKA haluaisi olla ap:n kaltaisten ja pahempien kyylien tavoitettavissa?

KYYLIEN? siis nämä kaikki olivat HYVIÄ ystäviäni nuoruudessa. Olisin tietysti halunnut olla taas yhteyksissä, vaihtaa kuulumisia, ja olla ystävä, mutta ei heitä tavoita mistään. Ja en tosiaan kehtaa soittaa jonnekkin osoitetiedusteluihin.

Siis mullakin OLI ihan hyviä kavereita nuoruudessa, mutta yhteydenpito jäi aikoinaan. Miksi pitäisi NYT saada yhteys? En ymmärrä? Ei mua ainakaa kiinnosta miten heillä menee? Tärkeimmät ovat pysyneet kokoajan elämässä mukana.

no, minäpä kerron. Oletko koskaan ajatelut että joku niistä kavereista ei vaan osannut tai kyennyt, esim. vaikean elämäntilanteensa, tai ujouden, vuoksi aiemmin ottamaan yhteyttä, jos se oli kakennut. Ja nyt kuitenkin on muuttunut ja alkanut ikävöidä? Miksi pitäisi olla noin ylpeä ja tyly?

Kovin on pintapuolinen ollut se kaverisuhde, joka on noista syistä katkennut.

Vierailija
50/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mullakin OLI ihan hyviä kavereita nuoruudessa, mutta yhteydenpito jäi aikoinaan. Miksi pitäisi NYT saada yhteys? En ymmärrä? Ei mua ainakaa kiinnosta miten heillä menee? Tärkeimmät ovat pysyneet kokoajan elämässä mukana.

no, minäpä kerron. Oletko koskaan ajatelut että joku niistä kavereista ei vaan osannut tai kyennyt, esim. vaikean elämäntilanteensa, tai ujouden, vuoksi aiemmin ottamaan yhteyttä, jos se oli kakennut. Ja nyt kuitenkin on muuttunut ja alkanut ikävöidä? Miksi pitäisi olla noin ylpeä ja tyly?

No mutta sähän olet somessa. Mikään ei siis estä tuota kaveria googlaamasta sinua, jos haluaa taas yhteyden sinuun.

Vierailija
51/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

instaa ei ole koskaan ollutkaan ja facesta poistuin 1,5 v sitten. Jos joku kaipaa, niin on samoja facekavereita ollut , joten kysyköön niiltä vaikka puh.numeroa. 

Ei jaksa somea missään muodossa. Siellä mitään ole, mitä tarviin

Vierailija
52/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei löydy googlesta mitään muuta oikealla nimellä kuin se mistä koulusta olen valmistunut joskus. Facebookissa, instagramissa ja twitterissä olen valenimellä jota olen käyttänyt netissä vuodesta 2006 eli vaikuttaa oikealle. Valitut sukulaiset ja kaverit tietää tuon nimen. Syy on yksinkertaisesti vain se että en halua uteliaiden naapurien, entisten koulukaverien sun muiden puolituttujen kyttäävän juttujani.

Vierailija
53/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä somessa mikään pakko ole olla ? Jos haluat pitää yhteyttä niin ota puhelinnumero selville jos sinulla ei sitä ole. Itse olen ollut mukana jo niin monta vuotta että nykyään kyllästyttää ja käyn vain vilkaisemassa sillöin tällöin ilman omia päivityksiä.

Vierailija
54/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkerin takia.

Vierailija
55/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinnumero löytyy Fonectasta ja on siellä sitä varten, jos joku haluaa ottaa yhteyttä. Miksi sen etsiminen olisi enemmän stalkkerointia kuin mainitsemiesi kanavien käyttö?

Vierailija
56/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuinnostuksen jälkeen en jaksanutkaan enää päivittää Facea, siitä alkoi tulla riesa ja taakka. En jaksa myöskään seurata toisia. Tiedän jo pitkälle katsomattakin, mitä muut postaavat: yksi postaa pääasiassa vauva- ja lapsikuvia, yksi ruoka- ja juomalautasensa, yksi politiikkaan liittyviä linkkejä, yksi musavideoita, yksi eläinsuojeluasiaa ja kissakuvia, yksi koirakuvia, yksi töröhuulikuvia naamastaan, yksi henkisiä aforismeja jne.

Insta on tylsä, pelkkää filtteröityä siloiteltua laskelmoitua kuvavirtaa, enkä siihen koskaan edes ryhtynyt. 

Lisäksi on ollut riesaa parista stalkkerista, niin laitoin osoitetiedotkin piiloon.

Vierailija
57/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaisten kyylien takia olen itse laittanut sometilini alas. Tosta seinänaapurikyylästä kun vielä pääsisi eroon.

Vierailija
58/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei löydy AP:n mainitsemista paikoista mutta puhelinnumeroni on kyllä julkinen. Oletko kokeillut numerotiedustelua että ihan soittaisit tälle kaverillesi?

Vierailija
59/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kylläpäs kaikki AV:n SOSIOPAATIT kerääntyi tähän ketjuun. Mun aloitus EI Ollut teidän kaltaisille, vaan normaaleille, ystävällisille ihmisille. 

Ja, se ettei muka voisi työnsä takia, tai että on tullut stalkatuksi, olla Facebookissa on naurettavaa. Etkö muka osaa panna tiukkoja turva-asetuksia , eli et jaa mitään tietoa itsestäni, piilotat kaiken muun paitsi nimen. Siten joku vanha kaveri voisi ainakin lähettää kaveripyynnön. Huom, siihen ei ole pakko vastata myönteisesti. Vaikea uskoa että pelkät kaveripyynnöt häiritsisi ketään jos ei niitä halua hyväksyä.

Vierailija
60/94 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkoshan se sama josta täällä joku kirjoitti? Kyttäilet ja laitat kuulemma viestiä tuttavien lapsille puolisoille, jos stalkkaamasi henkilö ei vastaa sulle. Mietippä käytöstäsi, senkin narsistinen utelias lehmä.

joo, just se sama. Mistä arvasit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan