Työmatka 1h15min suuntaansa julkisilla, ottaisitko työn vastaan?
Tämä paikka on Helsingissä kuten kotinikin, minulla ei ole autoa eikä ajokorttia. Matka kestää siis tunnin ja vartin suuntaansa. Lapsen päivähoitopäivä olisi pitkä kuin nälkävuosi (10h), vaikka aivan joka arkipäivä ei toimistolle tarvitsisi mennä vaan 1-2 päivää viikossa voi tehdä etänä. Mitä mieltä olette?
Kommentit (88)
Ei ei ei ei! Miksi tehdä lapsia, jos niiden kanssa ei ehdi olla. 10 h päiväkotipäivä, huh huh!
Etenkään perheellisenä pienten lasten kanssa en haluaisi käyttää pelkästään matkoihin 2,5h päivässä. Se kaikki aika on pois yhteisestä ajasta ja ajasta lasten kanssa.
Kyllä 1 h 15 min onnistuu julkisilla 16 km matkaan kehyskunnasta Vantaalle, kun laskee kotiovelta työpaikan ovelle. Yksi vaihto ja puolitoista kilometriä kävellen. Riippuu vaihdon onnistumisesta meneekö 1 h 5 min vai 1 h 15 min.
Tuohon kysymykseen, niin olen nuorena suunnilleen tuota työmatkaa julkisilla Herttoniemeen tehnyt ja ei se herkkua ollut mutta piti käydä töissä. Kunnes oli varaa autoon.
Kaffebulla kirjoitti:
Ihan normaali työmatka Helsingin sisällä (julkisilla liikkuen) ja jos käyt toimistolla vain 1-2 kertaa viikossa, niin tuohan on hyvä diili. Toki palkallakin on väliä. Jos palkka on ok, en jättäisi paikkaa väliin tuon takia.
Ap sanoi voivansa tehdä etänä 1-2 päivää, ei että on toimistolla sen verran. Niitä 10h päiviä kertyy lapselle 3-4 viikossa. Neljällä päivällä on jo koossa aikuisen täysipäiväinen kokoaikatyön työaika.
Ottaisin vastaan, jos mulla ei ole pieniä lapsia tai puolisoa roudaamassa heitä kanssani. Päiväkotipäiviä en pidentäisi kahta tuntia minkään työn takia.
Muutoin riippuu myös siitä, millainen matka muuten; onko monta vaihtoa, pitkä odotus vaihdon välillä jne. Etätyömahdollisuus tekis noi työmatkat siedettäväksi.
Eikö olisi yhtään mahdollista harkita jopa muuttoa lähemmäs uutta työpaikkaa, etenkin jos satut asumaan vuokrakämpässä? Tai sitten menee autokouluun ja hankkii auton, ei siitä muutenkaan mitään haittaa ole.
Eli 3h yhteensä työmatkoihin. En ihan heti.
Jos julkisilla menee tuo aika, niin pyörällä se on toden näköisesti 30min.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin kyllä työn. Varsinkin jos 1-2 päivää viikossa voi olla etänä. Sehän on pikkulapsiarjessa tosi iso helpotus, kun paljon työmatkoja jää pois.
Samalla voi katsoa sitten työpaikkaa lähempää jos haluaa.
Mistä sait käsityksen, että ap olisi nyt työtön?
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ihan normaali työmatka Helsingin sisällä (julkisilla liikkuen) ja jos käyt toimistolla vain 1-2 kertaa viikossa, niin tuohan on hyvä diili. Toki palkallakin on väliä. Jos palkka on ok, en jättäisi paikkaa väliin tuon takia.
Ap sanoi voivansa tehdä etänä 1-2 päivää, ei että on toimistolla sen verran. Niitä 10h päiviä kertyy lapselle 3-4 viikossa. Neljällä päivällä on jo koossa aikuisen täysipäiväinen kokoaikatyön työaika.
Aikuiselle ihmiselle 8h työpäivät plus noin tunnin työmatkat on ihan normaali työpäivä. Kai sillä lapsella on isäkin? Eikö isä voi hakea lasta, jos Ap vie aamuisin?
Välillä ihmettelen, kun naisia ei tunnu kiinnostavan työnteko yhtään. Pääasia että saa olla lapsen kanssa. No okei, voi niinkin valita, mutta älkää sitten valittako että miksi naisen euro on 80 senttiä.
Mulla on ollut työmatkat vuosikausia vähintään aina tunnin suuntaansa, pahimmillaan jopa 2 tuntia. Ja ihan aamukasiksi on menty silloinkin duuniin.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Aikuiselle ihmiselle 8h työpäivät plus noin tunnin työmatkat on ihan normaali työpäivä. Kai sillä lapsella on isäkin? Eikö isä voi hakea lasta, jos Ap vie aamuisin?
Välillä ihmettelen, kun naisia ei tunnu kiinnostavan työnteko yhtään. Pääasia että saa olla lapsen kanssa. No okei, voi niinkin valita, mutta älkää sitten valittako että miksi naisen euro on 80 senttiä.
Mulla on ollut työmatkat vuosikausia vähintään aina tunnin suuntaansa, pahimmillaan jopa 2 tuntia. Ja ihan aamukasiksi on menty silloinkin duuniin.
Aikuiselle ihmiselle on, pienelle lapselle ei.
Ja ei, kaikilla lapsilla ei ole isää ja jos on, ei välttämättä ole näköpiirissä.
En!
Olin puolivuotta töissä jonne matka julkisilla kesti puolitoista tuntia jos sattui ehtimään vaihto bussiin jos ei ehtinyt niin venyi työmatka yli 2 tunniksi.
Useamman kerran en ehtinyt 17.05 bussiin iltavuorosta koska joku vanhempi tuli lapsensa hakemaan myöhässä joten olin iltavuorosta vasta klo 19 jälkeen kotona ja aamuvuoroon(07.00)piti lähteä viiden aikaan että varmasti ehti.
Hyvänä päivänä työpäivään meni siis 11 tuntia! Ei ikinä enää tollasta työmatkaa.
Olen ottanutkin, väliaikaisesti. Ei ollut Helsingissä, jos sillä on mitään väliä. Mies vei lapsen hoitoon, minä hain.
Hyvällä tuurilla töistä löytyy joku, joka voi ottaa kimppakyytiin.
Työpaikka on tärkeä. Muutama vuosi voi olla raskasta, mutta Suomessa julkishallinnon tarjoamat hoitopaikat ovat naurettavan halpoja, joten työhön vain ja samalla voi etsiä uutta työpaikkaa.
Onko toista vanhempaa tai mummoa/vaaria joka voi hakea lasta aiemmin noina toimistopäivinä?Ja voiko etäpäiviä lisätä?Jos unelmatyö niin sitten ehkä,muuten miettisin vielä.Tuollaiset pitkät päivät voi stressata kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Jos julkisilla menee tuo aika, niin pyörällä se on toden näköisesti 30min.
Google mapsin mukaan tuon påtkän pyöräilyyn menee 1h5min/suunta.
6 tunnin työpäivät, 1 suuntaansa matkaan. Ainoa tapa, jolla siinä olisi mitään järkeä. Muuten se on vain oman elämän tuhoamista.
Itse vedin tuollaista matkaa 4v kunnes uuvuin.. Ei ainakaan tuollainen työmatka auttanut asiaa..
Mulla on aina (yli 30v) ollut vähintään tunnin työmatka täällä pääkaupunkiseudulla. Asun siis Vantaalla ja työpaikat ovat olleet Espoossa ja Helsingissä. Eli ottaisin ja olen ottanutkin.