Työmatka 1h15min suuntaansa julkisilla, ottaisitko työn vastaan?
Tämä paikka on Helsingissä kuten kotinikin, minulla ei ole autoa eikä ajokorttia. Matka kestää siis tunnin ja vartin suuntaansa. Lapsen päivähoitopäivä olisi pitkä kuin nälkävuosi (10h), vaikka aivan joka arkipäivä ei toimistolle tarvitsisi mennä vaan 1-2 päivää viikossa voi tehdä etänä. Mitä mieltä olette?
Kommentit (88)
Voisitko tehdä 80% työaikaa? Ei matka ole aikuiselle mitään, mutta säälittää lapsen pitkät hoitopäivät. Muistutuksen vuoksi kuitenkin, täällä maalla työssäkäyntialue on 60km, eikä välttämättä lähempää löydy töitä, joten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa tai matkustaa. Sama aika bussilla siihen menee kuin sulla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ketjussa unohtaa, että on ihan eri asia istua VR:n junassa jostain Tampereesta, tai Turusta koko se matka, kun sulla on oma istumapaikka, pöytä läppärille, latauspistokkeet laitteille, voit syödä aamiaisen, juoda kahvia, tai käyttää sen ajan hyödyksi töitä tehden. Saat istua rauhassa paikallaan koko matkan.
Tilanne on ihan eri pk-seudun julkisissa kulkuvälineissä, jotka voi olla ihan täpötäynnä, et pääse istumaan ja vartin välein joudut vaihtamaan esim. bussista metroon, ja sitten taas bussiin, ja sitten toiseen bussiin. Bussiin ei saa edes tuoda mitään kahvia, tai juotavaa. Se aika menee siis ihan täysin hukkaan, kun ei siellä voi mitään läppäriä ottaa esiin ja tehdä töitä. Hyvä kun mahtuu sekaan seisomaan.
Niin autojahan ei ole keksitty?
Niin, koska sen auton hankkiminen ja ylläpito onkin ilmaista? Ei kaikilla ole niin suuret palkat, että se on taloudellisesti järkevää. Aloituksessa oli muutenkin kyse julkisten kulkuvälineiden käytöstä.
Vaikka olisin kuin varakas en aikoisi koskaan hankkia autoa. Ei ole koskaan käynyt edes mielessä tuo idea. Toisten kyydissä olen satunnaisesti töihin kulkenut, mutta en ole halunnut omaa.
Miksi hait paikkaa jos nyt pitää miettiä?
En ottaisi, enkä voisikaan olen yksinhuoltaja.
Ennemmin muuttaisi keskeisempien yhteyksien varteen. Monta tuntia päivästä työmatkoihin vaikuttaa elämänlaatuun.
Mulla on ollut just tuon pituinen matka ja onhan se pitkä, mutta toisaalta sen ajan voi käyttää rentoutumiseen, lukea tai kuunnella jotain tai katsoa vain ulos ikkunasta. Ei tunnu niin pitkältä kun joku muu hoitaa sen kuljetuksen liikennevälineessä ja voi itse vain olla. Lisästressiä tuo tietysti lapsi jota ei itselläni ole, mutta jos teet myös noin paljon etää niin auttaahan sekin. Omalla alallani kun ei etää voi edes tehdä.
Hankkisin auton. Sillä matka Jollaksesta ei ole mitään ja Konalassa on yleensä ilmaisia parkkipaikkoja.
Jonkun lyhyen määräaikaisen voisin ottaa. On helpompi jaksaa, kun tietää, että se loppuu.