Työmatka 1h15min suuntaansa julkisilla, ottaisitko työn vastaan?
Tämä paikka on Helsingissä kuten kotinikin, minulla ei ole autoa eikä ajokorttia. Matka kestää siis tunnin ja vartin suuntaansa. Lapsen päivähoitopäivä olisi pitkä kuin nälkävuosi (10h), vaikka aivan joka arkipäivä ei toimistolle tarvitsisi mennä vaan 1-2 päivää viikossa voi tehdä etänä. Mitä mieltä olette?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Ajallisesti tuo ei ole mitään. Mä kuljen täällä Tukholmassa metrolla 45 minuuttia suuntansa ja molemmissä päissä noin 10 minuuttia kävelyä. Kuukausi sitten oli vielä 1,5 h metrossa yhdellä vaihdolla. Varsinkin jos sun lapsi olisi vain 1-2 päivää viikossa tuon 10 tuntia niin ehdottomasti ottaisin työn. Ihmeellinen ajatuskin olla ottamatta vastaan.
Vill du skryta eller varför var det nödvändigt att nämna att du åker t-bana just i Stockholm? T-bana som t-bana oavsett om den ligger i Helsingfors, Stockholm eller Mumbai.
Vierailija kirjoitti:
Ajallisesti tuo ei ole mitään. Mä kuljen täällä Tukholmassa metrolla 45 minuuttia suuntansa ja molemmissä päissä noin 10 minuuttia kävelyä. Kuukausi sitten oli vielä 1,5 h metrossa yhdellä vaihdolla. Varsinkin jos sun lapsi olisi vain 1-2 päivää viikossa tuon 10 tuntia niin ehdottomasti ottaisin työn. Ihmeellinen ajatuskin olla ottamatta vastaan.
Eikös lapsi ap:n tekstin mukaan olisi 3-4 päivää viikossa hoidossa
Jep, olin tuollaisessa työssä. Työmatka 20 km. Autolla olisin päässyt 20 minuutissa. Sekosin uupumukseen lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös lapsi ap:n tekstin mukaan olisi 3-4 päivää viikossa hoidossa
Tuon pitkän 10h päivän siis. Jos kerran eräpäiviä mahdollista pitää 1-2/vk.
En ottais työtä jossa työmatkoihin menee noin kauan. Pikkukaupungissa tottunut hyvälle kun työmatkaan menee 5-10min kävellen ja päiväkotikin on siinä puolivälissä. En ottaisi edes naapurikunnasta, jonne ajaa autolla 25min, jos ei olisi pakko esim työttömyys
En. En suostuisi noin pitkiin päiväkotipäiviin, enkä kyllä taitaisi ihan itsenikään puolesta jaksaa tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo Laajasalon uloimmat kolkat on julkisten varassa asuvalle aika hankalan kuuloinen. Ellei työ ole itä-Helsingissä niin kai melkein mihin tahansa tulee työmatkaa lähemmäs tunti?
No ei Laajasalo missään kaukana ole. Varmaan sieltä kauimmistakin kolkista pääsee parissakymmenessä minuutissa metroasemalle ja siitä on nopea jatkaa joka suuntaan. Ihan joka puolelta Helsingissä nyt tulee samanlaisia matkoja ajallisesti.
Ei kyllä joka puolella Helsinkiä tule samaa.
Kyllä vaikka Pasila, keskusta, Malmi, Vallila, Töölö yms eri liikenteen solmukohdat on huomattavasti nopeampia ja helppo saada lyhyitä työmatkoja, kun eri liikennevälineitä on paljon.
Ottaisin duunin ja etsisin uutta, parempaa, lähempänä.
Entäs hoitajat jotka tekee vuorotyötä ja tuplavuoroja.. heilläkin pitkiä työmatkoja.ja pieni palkka. Yritä neuvotella enempi etäpäiviä. Ja eikö isä voi viedä tai hakee päiväkodista.
Tulisi aika paljon lisää työttömiä jos tuo aika olisi peruste olla töihin menemättä.
Jos ei olisi puolisoa, joka veisi/hakisi lasta lähityöpäivinä, neuvottelisin lisää etätyöpäiviä. 10 tuntia päiväkodissa on tosiaan todella pitkä päivä ja taitaa olla ihan maksimipituus ei-vuoropäiväkodissa olevalle lapselle. 4 x 10 tunnin päivää viikossa on mielestäni liikaa, jos muitakin vaihtoehtoja on. Mutta 2-3 x 10 tunnin päivää on jo parempi.
Ottaisin, mutta minulla ei olekaan pientä lasta.
Pääkaupunkiseudulla minulla on ollut tuon mittainen työmatka.
Puoli tuntia on minulle ollut aina maksimiaika työmatkaan.En ottaisi jos ei ihan pakkotilanne.
Itselläni oli tuollainen työ. Espoossa kaupungin toiselta laidalta toiselle, välimatkaa 19 km, kahdella bussilla 1,5 tuntia suunta ja välissä pysäkin ja bussin vaihto sekä päälle vielä 10 min.kävely pysäkille molemmissa päissä. Ei kauaa mennyt, kun jo ostin käytetyn auton rötiskön, sillä eihän tuollaista jaksanut mikään. Varsinkin, kun bussit tulivat miten sattui. Jos olisi pitänyt hakea lapsi hoidosta, tilanne olisi ollut aivan mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli tuollainen työ. Espoossa kaupungin toiselta laidalta toiselle, välimatkaa 19 km, kahdella bussilla 1,5 tuntia suunta ja välissä pysäkin ja bussin vaihto sekä päälle vielä 10 min.kävely pysäkille molemmissa päissä. Ei kauaa mennyt, kun jo ostin käytetyn auton rötiskön, sillä eihän tuollaista jaksanut mikään. Varsinkin, kun bussit tulivat miten sattui. Jos olisi pitänyt hakea lapsi hoidosta, tilanne olisi ollut aivan mahdoton.
No, itse olen nyt kolmatta vuotta käynyt Turusta Helsinkiin 2 päivää viikossa. Työmatkaa siis n. 2 tuntia ja 15min. Ovelta-ovelle. Eli ottaisin, jos olis hyvä homma👍
Ihan normaali työmatka Helsingin sisällä (julkisilla liikkuen) ja jos käyt toimistolla vain 1-2 kertaa viikossa, niin tuohan on hyvä diili. Toki palkallakin on väliä. Jos palkka on ok, en jättäisi paikkaa väliin tuon takia.
🇺🇦🇮🇱
Otin kerran pk-seudulla tuommoisen ja kyllä siihen pää hajosi. Riippuen työvuorosta ja julkisten aikatauluista työmatka suuntaansa oli vähintään 1h15min ja enimmillään jotain puolitoista tuntia, ihan kauheaa, ei enää ikinä. Pk-seudulla on paikkoja joiden välillä ei ole hyviä yhteyksiä ja joudut vaihtamaan kulkuvälinettä monta kertaa.
Sähköpyörä tai skootteri alle, nopeasti hurautat tuon matkan.