Kaupan myyjä loukkaantui vakavasti ryöstössä ja makaa nyt sairaalassa. Pitäisikö myyjien palkkoja nostaa?
Kommentit (76)
Maatalouslomittajilta tosi pieni palkka ja lehmät, sonnit potkii
harva se päivä naaman mustaksi ja välillä sairaala kuntoon.
Meillä ei myyjille ainakaan ole mitään turvakoulutusta annettu, muuta kuin näytetty, missä hälytysnappi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuollaisissa pienissä lähiökaupoissa pitäisi. En ihan pienellä rahalla lähtfisi yksin ilta-aikaan tuollaiseen paikkaan työvuoroon.
En ymmärrä miksei näissä pienissä kaupoissa ole vartijoita ? No tiedän kyllä ettei K-kaupoissa ole vartijoita, siksi en niissä käy edes. Saleissa on samoin kuin muissa s-ryhmän kaupoissa, juuri siksi ettei yksi myyjä mitään mahda.
Kyllä ainakin minun lähi K-marketissa on vartija välillä joka myös toimii myyjänä.
Tuo kuva :,DDDDDDDDDDDD Oi ihan selvästi meidän Erkki on kuvassa! Ainakin hän tänään lähti asioille juurikin harmaassa hupparissa ja minun sukkahousut päässänsä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 80-luvulla olin kassalla töissä, kun tuli naamansa peittänyt vaatimaan rahoja kassasta. Tirvasin turpaan ja sanoin, että tuosta saat koko rahan edestä. Huppunaama lähti niin lujaa kun kintuista pääsi.
No, ajat ovat muuttuneet ja minäkin jo eläkkeellä, onneksi.
No ihan varmasti :,D
Vierailija kirjoitti:
Todella huono juttu. Jotkut kauppiaat kuulemma velvoittavat myyjät ottamaan varkaita kiinni, mikä on väärin. Näin siinä voi käydä.
Toivottavasti myyjän työolosuhteet selvitetään tarkasti.
Todella väärin tuollainen ohjeistus! Jokaisen myyjän kannattaa ajatella omaa turvallisuuttaan ensin, kyllä se kauppias saa jotenkin omansa takaisin kuitenkin, mutta jos henki lähtee sitä ei saa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Maatalouslomittajilta tosi pieni palkka ja lehmät, sonnit potkii
harva se päivä naaman mustaksi ja välillä sairaala kuntoon.
Vasta viikko sitten pyydystettiin yhden isännän kanssa karannutta sonnia. Siinä loukkasin jalkani ja nyt olen saikulla. Sonni saatiin kyllä kiinni onneksi ilman, että ulkopuolisille olisi koitunut vaaraa.
Muuten tämän ammatin takia olen ollut kolmesti leikkauspöydällä. Lisäksi on ollut homepölykeuhkoa ja silmätulehdusta. Sekä useita läheltä piti tilanteita.
Palkka on onnettoman pieni työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden. Harkitsen alan vaihtoa, mutta kun ei täällä oikein muutakaan ole.
Mutta näinhän se menee kaikkialla, että ne ketkä tekevät eniten, saavat vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus 80-luvulla olin kassalla töissä, kun tuli naamansa peittänyt vaatimaan rahoja kassasta. Tirvasin turpaan ja sanoin, että tuosta saat koko rahan edestä. Huppunaama lähti niin lujaa kun kintuista pääsi.
No, ajat ovat muuttuneet ja minäkin jo eläkkeellä, onneksi.No ihan varmasti :,D
Et usko? Sinä et varmaan tiedä, mutta tuona aikoina otettiin oikeus omiin käsiin, ei konnat menneet ruikuttamaan poliisille mitään, kärsivät kolhut nahoissaan.
Pikku kylällä on vielä "S. Vilenin" huoltamo. Siellä loukkaantui ryöstäjä. Ukko veti tiskin alta 9mm parabellumin, ampui eteen niin kimmoke tuli sääreen. Lähti ase ja pieni sakko, mutta eiköhän hörhökin muista vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kassatyö on paljon vaarallisempaa kuin hoitajien työ. Kassat saattavat joskus olla ihan ypöyksin työvuorossa. Sairaaloissa on paljon väkeä ja aina myös vartijoita.
Hoitajia työskentelee paljon muuallakin kuin sairaaloissa. Vartijoita ei ole läheskään joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ajat ovat muuttuneet ja minäkin jo eläkkeellä, onneksi.No ihan varmasti :,D
Et usko? Sinä et varmaan tiedä, mutta tuona aikoina otettiin oikeus omiin käsiin, ei konnat menneet ruikuttamaan poliisille mitään, kärsivät kolhut nahoissaan.
Aivan typerää oikeuden omiin käsiin ottaminen jos toisella voi olla ase jolla lasauttaa sut hengiltä.
Nimenomaan se ohjeistus on ettei tuollaisiin typeryyksiin ryhdytä, on ihan turha jonkun pikku rahamäärän takia ryhtyä uhkatyhmäksi "sankariksi" ja vaarantaa oma henkensä aivan pöljästä syystä.
Sulla oli vain tuuria, että se rosmo oli joku mikälie henkisesti keskenkasvuinen yksilö, jolla ei oikeasti ollut mitään kättä pidempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisin mukaan kuvassa näkyvää epäiltyä ei pidä lähestyä, vaan kaikki akuutit havainnot hänestä tulee soittaa yleiseen hätänumeroon 112.🤦
https://poliisi.fi/documents/25235045/45767724/Ep%C3%A4ilty+tekij%C3%A4…
Apua. Pelkästään yhden yläkoulun pihalla näkee varmaan yli 10 tuolla tavalla pukeutunutta.
Mulla on tuollaiset kengät, ja varmaan kämpästä löytyy myös harmaa huppari ja mustat verkkarit. Apuva - olenko nyt epäilty?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihonväri, auttaisi jo paljon
Ei sekään kovin pitkälle. Jos ryöstäjä ei pidä ryöstön jälkeen samoja vaatteita eikä hänen kasvojaan ole nähty. Vaikea on juttua selvittää. Ryöstösaaliskin on käteistä rahaa jonka voi hyödyntää vaivatta. Todennäköistä on saaliin meneminen joko velkojen maksuun tai uusien huumausaineiden ostoon.
Siis mä sanon, että on oltava hyvä palkka jos lähtee tällaisen kanssa painimaan. Mä antaisin rahat ja lähtisin terveenä kotiin. Myyjän työhön ei kuulu varkaiden kiinniotto, mutta kun niitä sankaritarinoita on kerrottu niin kai sitten halutaan leikkiä sankaria.
Myyjät ovat esim. koronan aikana tehneet hurjasti töitä ja varmistaneet, että palvelut ja tuotteet on kansalaisten saatavilla.
Palkka on surkea, työmäärä valtava, tappouhkauksia ja väkivaltaa kohdataan jatkuvasti. Pitäisikö myyjienkin nousta kohta barrikadeille jos ei olot kohene.
Työnantajat eivät halua tehdä mitään, kiskovat vaan lisää voittoja itselleen maailmantilanteen varjolla.
Vähintän neljään tonniin. Matemaattista osaamista vaativa erikoisala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat sanovat että heillä on vaarallinen työ mutta tilastojen mukaan myyjät loukkaantuvat useammin hengenvaarallisesti.
Oikeasti ihmetyttää tämä tahto levittää hoitajavastaista propagandaa. Siellä venäjällähän asiat ovatkin niin hyvin, että on varaa vinoilla
Ei mulla sinänsä mitään vastaan ole mutta heidän ehdottomuutensa ja kompromissikyvyttömyytensä väkisinkin ärsyttää. Ja se kuvitelma ettei muilla olisi raskasta, vaarallista ja vielä pienemmät palkat.
Onko myyjällä amk-tutkinto ja vastuu hengistä? Ai ei? No sitten ei ihan voi verrata.
Koskee kaikkia ruumiillisen duunin tekijöitä, kaikille siis tonnin korotukset!