Kaupan myyjä loukkaantui vakavasti ryöstössä ja makaa nyt sairaalassa. Pitäisikö myyjien palkkoja nostaa?
Kommentit (76)
Ehkä heidän pitäisi saada parempaa koulutusta ja ohjausta tällaisten tilanteiden varalle. Ei siis sillä että tämä olisi toiminyt väärin, vaan että heillä olisi paremmat mahdollisuudet selvitä näistä.
Hoitajat sanovat että heillä on vaarallinen työ mutta tilastojen mukaan myyjät loukkaantuvat useammin hengenvaarallisesti.
Poliisin mukaan kuvassa näkyvää epäiltyä ei pidä lähestyä, vaan kaikki akuutit havainnot hänestä tulee soittaa yleiseen hätänumeroon 112.🤦
https://poliisi.fi/documents/25235045/45767724/Ep%C3%A4ilty+tekij%C3%A4…
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat sanovat että heillä on vaarallinen työ mutta tilastojen mukaan myyjät loukkaantuvat useammin hengenvaarallisesti.
Ainahan kauppiaat voivat maksaa vaarallisen työn lisää.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin mukaan kuvassa näkyvää epäiltyä ei pidä lähestyä, vaan kaikki akuutit havainnot hänestä tulee soittaa yleiseen hätänumeroon 112.🤦
https://poliisi.fi/documents/25235045/45767724/Ep%C3%A4ilty+tekij%C3%A4…
Apua. Pelkästään yhden yläkoulun pihalla näkee varmaan yli 10 tuolla tavalla pukeutunutta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuollaisissa pienissä lähiökaupoissa pitäisi. En ihan pienellä rahalla lähtfisi yksin ilta-aikaan tuollaiseen paikkaan työvuoroon.
En ymmärrä miksei näissä pienissä kaupoissa ole vartijoita ? No tiedän kyllä ettei K-kaupoissa ole vartijoita, siksi en niissä käy edes. Saleissa on samoin kuin muissa s-ryhmän kaupoissa, juuri siksi ettei yksi myyjä mitään mahda.
Vierailija kirjoitti:
Aistin v ä r i nä ä, taas joku vihervassari saa tästä or g asmi n.
Kyllä nää on tyypillisesti jotain romppaisia niin kuin tässäkin
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/olutvaras-puukotti-myyjaa-kauniaisi…
Lähikauppojen myyjille pitäisi kustantaa järjestyksenvalvojakoulutus voimankäyttoikeudella.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmetyttää tämä tahto levittää hoitajavastaista propagandaa. Siellä venäjällähän asiat ovatkin niin hyvin, että on varaa vinoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmetyttää tämä tahto levittää hoitajavastaista propagandaa. Siellä venäjällähän asiat ovatkin niin hyvin, että on varaa vinoilla
Ei mulla sinänsä mitään vastaan ole mutta heidän ehdottomuutensa ja kompromissikyvyttömyytensä väkisinkin ärsyttää. Ja se kuvitelma ettei muilla olisi raskasta, vaarallista ja vielä pienemmät palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on vaikuttanut enemmän hoitajiin, ja niiden lakkohaluihin, joten olet väärässä jos väität niiden mustaavat hoitsujen mainetta. Hoitsut tekee sen itse Venäjän yllyttäminä.
Hoitajat joutuvat myös useasti vaaratilanteisiin, esim. oli tai on väkivaltaisten miesten osasto, jossa naishoitajia hakataan jatkuvasti, lyödään ym. Minulle tarjottiin tätä työtä aikoinaan väkivaltaisten miesten osastolta, mutta kieltäydyin, koska en halua tulla hakatuksi tai joku päivä ehkä murhatuksi. Olin silloin työtön. Minusta myös kaupan työntekijöiden turvallisuutta pitää lisätä, siis palkata enemmän vartijoita liikkeeseen, ei se yksi vartija vain pärjää. Myös itse vartijalla aika pelottava työ, eli heidän palkkaa myös tulee nostaa, koska riskialtis työ. Olen siis molempien sukupuolien ja näiden ammattien puolella.
Vierailija kirjoitti:
Onpas järjettömän huono valvontakamerakuva.
Marsista asti saadaan huonoilla yhteyksillä laadukkaampaa videokuvaa kuin valvontakameroista.
Jos ei käytetä käteistä, niin ei olisi kauppojen ryöstöjä. Jos ei myytäisi alkoholia eikä tupakkaa, ei niitäkään väkivallalla uhaten viedä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas järjettömän huono valvontakamerakuva.
Kuva on ok, mutta apan on peittänyt lärvinsä. Ei tiedä mistä lajista on kyse.
Todella huono juttu. Jotkut kauppiaat kuulemma velvoittavat myyjät ottamaan varkaita kiinni, mikä on väärin. Näin siinä voi käydä.
Toivottavasti myyjän työolosuhteet selvitetään tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä tilasto on?
Ainakin tuollaisissa pienissä lähiökaupoissa pitäisi. En ihan pienellä rahalla lähtisi yksin ilta-aikaan tuollaiseen paikkaan työvuoroon.