Kaupan myyjä loukkaantui vakavasti ryöstössä ja makaa nyt sairaalassa. Pitäisikö myyjien palkkoja nostaa?
Kommentit (76)
Oma vika, ei niiden kanssa tarvitse tosiaan painia vaikka kauppiaanmulkku sanoisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuollaisissa pienissä lähiökaupoissa pitäisi. En ihan pienellä rahalla lähtfisi yksin ilta-aikaan tuollaiseen paikkaan työvuoroon.
En ymmärrä miksei näissä pienissä kaupoissa ole vartijoita ? No tiedän kyllä ettei K-kaupoissa ole vartijoita, siksi en niissä käy edes. Saleissa on samoin kuin muissa s-ryhmän kaupoissa, juuri siksi ettei yksi myyjä mitään mahda.
Tästä syystä lopetin työt K-Marketissa. Kerran eräs n*rkki kävi riehumaan, raivosi ja uhkaili minua. Hyvä kun ei päälle käynyt. Ei paljon kauppiasta kiinnostanut tuonkaan jälkeen lisätä työntekijöiden turvallisuutta kaupassa, itseä taas ei paljon kiinnostanut olla enää töissä kyseisessä paikassa.
Kuten tässä jo joku sanoikin, varsinkin huonommilla lähiöalueilla ei kannattaisi pikkukauppoja olla lainkaan. Palkka on surkea verrattuna huonoihin työoloihin ja työympäristöön, eikä vartija saata käydä kaupassa ollenkaan koko päivän aikana. Henkilökunnan vaihtuvuus on sitä myöten suurta ja kaupan toimintakaan ei ole parhaimmasta päästä jos uusia työntekijöitä pitää kouluttaa kaiken aikaa eivätkä osaa alkuun kuin perusasioita. Vartijapalveluillakin helpompaa jos ei tarvi niin useassa kaupassa ravata.
Vartijan koulutus olisi hyvä ja liivit paidan alle, sitten ryöstäjät nippuun.
ehy.fi/fi/mediatiedote/tehyn-laaja-kysely-hoitajien-kohtaama-vakivalta-arkipaivaa-neljannes-saanut Tässä linkki hoitajien työn vaarallisuudesta. Ja uskon todella, että myös kaupan alan työntekijät ovat vaarassa omassa työpaikassaan.
Vois nostaa palkkoja, mutta vielä parempi olisi, kun heidät varustettaisiin pippurisumutteella. Supertyhmää muutenkin, että naiset eivät saa kantaa niitä mukanaan yleisesti.
Kassatyö on paljon vaarallisempaa kuin hoitajien työ. Kassat saattavat joskus olla ihan ypöyksin työvuorossa. Sairaaloissa on paljon väkeä ja aina myös vartijoita.
Toivottavasti kaikki myyjät ymmärtävät antaa ryöstäjälle rahat ihan ensi kehotuksesta eivätkä yritä itse ottaa varkaita kiinni. Miksi vaarantaisivat oman terveytensä rahojen tai tavaroiden tähden?
En väitä, että kyseinen myyjä olisi yrittänyt estää ryöstön, koska en tiedä tapauksesta mitään. Mutta ihan vaan muistutukseksi muille.
Mielummin voisi pudottaa näiden (n-sanojen) asiakkaiden tukia ja korvauksia, ettei saisi ostettua näin hienoja puukkoja ja ryöstöasuja ja muita.
Miksi näitä muuten tarvitaan, itse en ole tätä keksinyt, vaikka kaikkialla näin väitetään???
Vierailija kirjoitti:
Mielummin voisi pudottaa näiden (n-sanojen) asiakkaiden tukia ja korvauksia, ettei saisi ostettua näin hienoja puukkoja ja ryöstöasuja ja muita.
Miksi näitä muuten tarvitaan, itse en ole tätä keksinyt, vaikka kaikkialla näin väitetään???
Bilteman mora tuskin paljoa maksaa, saisi aika vähissä rahat olla ettei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vartijan koulutus olisi hyvä ja liivit paidan alle, sitten ryöstäjät nippuun.
Nyt on muotia olla ohuessa paidassa ilman liivejä ja esitellä itseään mahdollisimman paljon, joten tämä ei käy.
Yksi sai lottovoiton,kyllä kaikille muillekin pitää antaa miljoonapotti.
Vierailija kirjoitti:
Kassatyö on paljon vaarallisempaa kuin hoitajien työ. Kassat saattavat joskus olla ihan ypöyksin työvuorossa. Sairaaloissa on paljon väkeä ja aina myös vartijoita.
Bioanalyytikkona olen kyllä välillä ihan ypöyksin yövuorossa, kun kuljen ympäri sairaalaa eri osastoille. Olen myös hyvin usein kahden potilaan kanssa kun otan hänestä näytteitä. Jos hän puukottaisi minua yhtäkkiä, kyllä siinä aikaa menisi ennen kuin kollega alkaisi ihmetellä missä olen tai joku hoitaja sattumalta tulisi näytteenottotilaan tai käytävälle (mahdollisesti kellarikerroksen tunneliin), jos olisin niissä.
Sairaaloissa on muutakin henkilökuntaa kun sairaanhoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat sanovat että heillä on vaarallinen työ mutta tilastojen mukaan myyjät loukkaantuvat useammin hengenvaarallisesti.
Oikeasti ihmetyttää tämä tahto levittää hoitajavastaista propagandaa. Siellä venäjällähän asiat ovatkin niin hyvin, että on varaa vinoilla
Hoitajathan valittavat kun on niin vaarallinen työ.Nyt sitten myyjillekin tonni lisää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksei näissä pienissä kaupoissa ole vartijoita ? No tiedän kyllä ettei K-kaupoissa ole vartijoita, siksi en niissä käy edes. Saleissa on samoin kuin muissa s-ryhmän kaupoissa, juuri siksi ettei yksi myyjä mitään mahda.
Meillä vartija käväisee pari kertaa illan aikana ja suunnilleen ulko-ovelta kyselee onko kaikki ok ja lähtee seuraavaan paikkaan. Ei ole paljon hyötyä jos oikeasti jotain sattuisi. Saadaan vain paperilla näyttämään hienolta että kaikki on hoidettu.
Maatalouslomittajilla on vaarallisin työ. Harva siitä ammatista pääsee eläkeikään asti, sairaseläke on yleisempää. Pitäisikö palkkoja nostaa?
Joskus 80-luvulla olin kassalla töissä, kun tuli naamansa peittänyt vaatimaan rahoja kassasta. Tirvasin turpaan ja sanoin, että tuosta saat koko rahan edestä. Huppunaama lähti niin lujaa kun kintuista pääsi.
No, ajat ovat muuttuneet ja minäkin jo eläkkeellä, onneksi.
Joku surkea viekkareista kärsivä paikallinen pertti perusmies.