Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi mennä ensimmäistä kertaa ikinä huumevirtsatestiin. Olen lukenut että se pitää tehdä valvottuna aivan kuin testattava olisi syyllinen kunnes toisin todistetaan

Vierailija
26.09.2022 |

Oletteko alistuneet tämänlaiseen käytäntöön? Onko tämä laillista?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut testattiin työpaikkaa varten. Se ei ollut yhtä valvottu tilanne, kuin ymmärtääkseni vaikkapa doping-testi on. Sain mennä vessaan yksin oven taakse, ovea ei saanut lukkoon. Valvoja odotti oven takana ja laittoi jopa hanan päälle.

Silloin on ilmeisesti tiukasti valvottua, jos on entinen käyttäjä ja pitää osoittaa olevansa kuivilla.

Omassa tapauksessa sairaanhoitaja katsoi toimitusta peilin kautta. Kiva, kun oman ikäinen nuori nainen toljotti kulliin kun yritin kusta kuppiin.

Kuinkahan monelle naiselle olisi tehty vastaavaa. Pyydetty avaamaan jalat jotta mieshoitaja voisi katsoa toimitusta.

PS. En ole koskaan käyttänyt mitään aineita

No ainakin joku nainen on ollut kiinnostunut peniksestäsi, olisit iloinen.

Vierailija
62/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut testattiin työpaikkaa varten. Se ei ollut yhtä valvottu tilanne, kuin ymmärtääkseni vaikkapa doping-testi on. Sain mennä vessaan yksin oven taakse, ovea ei saanut lukkoon. Valvoja odotti oven takana ja laittoi jopa hanan päälle.

Silloin on ilmeisesti tiukasti valvottua, jos on entinen käyttäjä ja pitää osoittaa olevansa kuivilla.

Omassa tapauksessa sairaanhoitaja katsoi toimitusta peilin kautta. Kiva, kun oman ikäinen nuori nainen toljotti kulliin kun yritin kusta kuppiin.

Kuinkahan monelle naiselle olisi tehty vastaavaa. Pyydetty avaamaan jalat jotta mieshoitaja voisi katsoa toimitusta.

Yllättävän moni on, mutta minua ei kiinnosta naiset jotka ovat kiinnostuneet minun kusemisen näkemisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijjaa...

Ei se huumetesti eroa paljoa muista lääketieteellisistä toimenpiteistä. Kyllä, hoitaja näkee virtsatesteissä intiimialueen, mutta niinhän lääkärikin näkee kun menet valittamaan jotain vaivaa sillä alueella.

Haluaisitko itse elää maassa, jossa huijarit läpäisevät nämä testit? Minä en.

😄

No muuta sitten jonnekin muualle. Suomessa huijarit läpäisee huumeseuloja joka ikinen päivä. Konstit on monet, se ei haittaa vaikka valvoja seisoo metrin päässä.

En kiistä, että huijaamista tapahtuu. Mutta oletko siis sitä mieltä, että kaikista huijauksia vähentävistä toimista pitäisi luopua, koska on aina niitä huijaireita, jotka läpäisevät seulat? Erikoinen ajattelutapa

Vierailija
64/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testattiin ennen kuin sain lähetteen erääseen hoitoon. Normikäytäntö ennen tiettyihin tutkimuksiin tai hoitoihin hakeutumista koska huumeiden käytöllä on niin iso vaikutus.

En kokenut mitenkään ikävänä tai nolona koska tiesin ettei minua epäilty mistään eikä mitään epäilyttävää tulisi tuloksissa näkymään. Labratyöntekijäkin suhtautui aika lepsusti koko juttuun koska näki ettei kyse ollut mistään oikeasta huumeidenkäyttöepäilystä.

Silloin labratyöntekijä on ollut täysin ammattitaidoton. Naurettava ajatus, että joku virtsatestiä valvova hoitaja näkisi juuri tapaamastaan henkilöstä silmämääräisesti, ettei käytä huumeita.

Yhtä vakavasti pitäisi suhtautua kaikkiin jotka seuloja antaa.

Vierailija
65/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijjaa...

Ei se huumetesti eroa paljoa muista lääketieteellisistä toimenpiteistä. Kyllä, hoitaja näkee virtsatesteissä intiimialueen, mutta niinhän lääkärikin näkee kun menet valittamaan jotain vaivaa sillä alueella.

😄

No muuta sitten jonnekin muualle. Suomessa huijarit läpäisee huumeseuloja joka ikinen päivä. Konstit on monet, se ei haittaa vaikka valvoja seisoo metrin päässä.

En kiistä, että huijaamista tapahtuu. Mutta oletko siis sitä mieltä, että kaikista huijauksia vähentävistä toimista pitäisi luopua, koska on aina niitä huijaireita, jotka läpäisevät seulat? Erikoinen ajattelutapa

Missä minä niin väitin?

Toimenpiteet ovat ihan syystä käytössä. Sanoin vaan, että me asumme silti sellaisessa maassa, jossa huijarit läpäisee testit.

Vierailija
66/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni on, mutta minua ei kiinnosta naiset jotka ovat kiinnostuneet minun kusemisen näkemisestä.

Sellaiset naisvihat sieltä. Se nuori hoitaja teki vain työtään!

Vierailija
67/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijjaa...

😄

Missä minä niin väitin?

Toimenpiteet ovat ihan syystä käytössä. Sanoin vaan, että me asumme silti sellaisessa maassa, jossa huijarit läpäisee testit.

Painosanalla "huijarit".

Oikea muoto olisi "jotkut huijarit".

Monet jää myös kiinni. Ja sitten ne, jotka eivät edes yritä huijaamista, kun toimet ovat käytössä ja kiinnijäämisen riski on olemassa.

Vierailija
68/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään, että AV-palstalaiset ovat juuri tätä huumetestiporukkaa XD

Jutut ovat juurikin sitä luokkaa.

Ai että tuijotetaan sitä m*naa niin kuin olisi joku "syyllinen" :DD

Kahvit lensi suusta

Vierailija
69/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ajoittaisi huumeiden käytön työpaikan vaihtohetkeen? Noi testithän on täysin ennustetusti joko ennen työsuhteen alkua, ekana päivänä tai sitten työhöntulotarkastuksessa.

Tätä ei päihdeongelmainen pysty toteuttamaan

Vierailija
70/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran joutunut tekemään yhtä työpaikkaa varten. Kopin ovi oli auki ja hoitaja katsoi toimitusta siitä avoimesta ovesta. En tykännyt. 😳

Vierailija
71/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä ei oteta hiuksesta? Tätähän huudettiin joka tuutista kun pm kävi testissä. Että hiuksista se pitää ottaa!! Muulla testauksella ei ole mitään merkitystä jne.

Vierailija
72/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kritisoin kahta asiaa. Miksi näytettä ei otettu hiuksista ja sitä että valvova henkilö oli vastakkaista sukupuolta. 

Tuskin miespuoleisen sairaanhoitajan kiilusilmäinen toljottelu naisen värkkiinkään herättäisi kaikissa naisissa pelkkää ihastelua. Vai olisiko tuo ok?

Naislääkärin tekemät tutkimukset on taas eri asia, koska tuossa annetaan ainoastaan elin ihmeteltäväksi. Ei mitään ongelmaa. Näytteenottamisen seuraaminen on mielestäni yksityisempää.

Vierailija
73/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ajoittaisi huumeiden käytön työpaikan vaihtohetkeen? Noi testithän on täysin ennustetusti joko ennen työsuhteen alkua, ekana päivänä tai sitten työhöntulotarkastuksessa.

Tätä ei päihdeongelmainen pysty toteuttamaan

Pystyy. Ihan rapanistit ehkä ei, mut aika moni pystyy olemaan muutaman päivän ilman jos tarvitsee. Juo vaikka vaan kaljaa tai käyttää niitä huumeita mitkä ei näy seulassa.

Vierailija
74/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meni olkiluotoon rakentamaan sitä uutta laitosta olkiluoto 3 niin eka piti mennä huumetestiin.. Nuori

hoitaja tuli vessaan katsomaan kun kusen purkkiin etten huijaa mitään. Kalu vaan esille ja siinä sitten piti hoitaa homma kun nainen katselee.

Vierailija
75/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka haluaa näytteensä otettavan hiuksista maksaa varmaan mielellään itse ne ylimääräiset kustannukset, jos työnantaja pyytää virtsatestiä.

Vierailija
76/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kritisoin kahta asiaa. Miksi näytettä ei otettu hiuksista ja sitä että valvova henkilö oli vastakkaista sukupuolta. 

Tuskin miespuoleisen sairaanhoitajan kiilusilmäinen toljottelu naisen värkkiinkään herättäisi kaikissa naisissa pelkkää ihastelua. Vai olisiko tuo ok?

Naislääkärin tekemät tutkimukset on taas eri asia, koska tuossa annetaan ainoastaan elin ihmeteltäväksi. Ei mitään ongelmaa. Näytteenottamisen seuraaminen on mielestäni yksityisempää.

Ihan yhtä OK tai ei-ok se on toisinkin päin. Naiset antaa virtsaseuloja miesten valvomana joka päivä tässä maassa. Kaikki ei tykkää. Kaikki miehetkään ei tykkää toisin päin, esim sinä. Mutta kyllä, se on ihan ok.

Hiustesti maksaa. Ei ole työnantajan velvollisuus maksaa huomattavasti kalliimpaa labratestiä sen takia, että sinua ujostuttaa käydä pissalla.

Vierailija
77/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla otettiin kyllä ihan tavallinen pissatesti ja kai siitä testattiin muutakin, esim. jotain sokeriarvoja tai mitä lie. Ihan sanottiin, että kuuluu asiaan, mutta en ole kyllä ikinä tajunnut, mikä ihmeen järki näissä on ns. normaaleissa töissä, kuten vaikka toimistossa. Ei ole sieltä koskaan mihinkään random-testeihinkään viety, vaan itse sai tilata työhönottotestausajan ja siinä otettiin kaikki, mitä aiheeksi näkivät.

Tavallaan ajatellen kyllä koko työhönottotestaus on aika outo ajatus. Ihan kuin olisin joku esine, jonka kunto tarkastetaan. Mitä oikeastaan mun terveys työnantajalle kuuluu, ellei se missään näy, poissaoloina tai muuta?

Vierailija
78/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä helppo huomata että "intiimialueitaan" häpeilevät on miehiä.

Naiset kun joutuvat käymään gyniksellä tarkituksissa ja esim. papa-testissä rutiinisti.

Tekisi miehillekin hyvää että sinne pikku pippeliin työnnettäisi rassi ja raavittaisi irtosolunäyte, ei tarttisi vikistä mistää ujosta pissasta tai muuta naurettavaa.

Vierailija
79/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi joku tällaisesta ahdistua? Miten te käytte gynekologilla tai urologilla tai jossain toimenpiteessä yleensäkään? Ei sitä valvojaa kiinnosta elämänne, se on sille tyypille ihan rutiinia.

Vierailija
80/118 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulevaisuudessa olisi muitakin testausmuotoja kuin kusitestit. Esim.hiustesti.