Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon olisit valmis maksamaan vihki/kihlasormuksesta?

Vierailija
26.09.2022 |

Kyselen ihan vain uteliaisuudesta. Luin juuri artikkelin, jonka mukaan vihkisormuksen hinta Yhdysvalloissa on keskimäärin 6000 dollaria. Usein kuulemma maksetaan 10 000 -25 000 dollariakin. Sitten on se (Amerikkalainen) sanonta, jonka mukaan sormuksen pitäisi maksaa kolmen kuukauden palkan verran (💸💸💸)

En ole naimisissa, mutta toivoin ettei Suomessa olla näin hulluja. Itse olisin sormuksesta valmis maksamaan ehkä 100 euroa, jos sellainen olisi pakko hankkia. Jalokiviä ei tarvitsisi olla. Niiden arvohan vain romahtaa ja jäisi kiinni neuleisiin jne.
Kuinka paljon olisit valmis sormuksesta maksamaan? Tai kuinka arvokas sinun sormuksesi on?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin haluaisin mitään sormusta, mutta jos ottaisin, se olisi pari milliä leveä, sileä valkokultasormus. Alle parisataa siis laittaisin sormukseen.

Vierailija
102/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies osti minulle 3000 euron kihlasormuksen ja 5000 euron vihkisormuksen. Laadukkaita timantteja ja valkokultaa.

Nyt niiden yhteisarvo on 11 vuoden jälkeen yli 15 000 euroa, eli on samalla sijoitus.

Eron jälkeen ,voit ne varmaankin myydä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä surullista miten täällä kilpaillaan kuka pääsi halvimmalla häistä ja sormuksista. Tätä tapahtuu vain Suomessa.

Vierailija
104/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle osti sukulainen 500 euron korun ylioppilaslahjaksi. Otin arvon selville, kun sukulainen vihjaili, että nyt tuli rahaa käytettyä, että laitapa tyttö se kassakaappiin. En koskaan pitänyt korua, koska en uskaltanut. Eipä se myöskään ollut minun tyyliseni. Vuosien päästä päätin koittaa myydä korun. Olisin saanut siitä noin 50 euroa. En sitten myynyt, mutta ajattelin, että sukulainen heitti rahansa viemäriin, vaikka tarkoitus oli varmasti hyvä. Olisi kannattanut antaa rahana. Köyhänä opiskelijana olisi seuraavana syksyllä tullut suureen tarpeeseen. Eli koruihin en koskaa tule laittamaan rahaa. Ei ole minun juttu.

Harmittava tarina, mutta vihki- tai kihlasormusta nyt ehkä harvemmin hankitaan jälleenmyyntihinta mielessä.

Itselleni oli tärkeintä vihkisormusta valitessa se, että se tuntui heti omalta ja sopivalta sormeen. Kihlasormuksen mies oli ostanut itse yllätyskosintaan, sekin sattui olemaan juuri tyyliäni. Hinnalla ei niinkään ollut väliä, oma makuni sattui siihen 1800-2000 euron hintahaarukkaan.

Vierailija
105/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kihlasormus maksoi noin 7500 euroa ja vihkisormus hieman yli 6000 euroa. Tärkeintä niissä on kuitenkin se, että ne ovat mieleisiäni:)

Vierailija
106/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä patriarkaattinen jäänne kyllä kelpaa, kun ollaan saamapuolella? Kuten asevelvollisuus. Itsellä ei mitään ongelmia näiden suhteen mutta vääryyttä toitottavat feministit voisivat joskus katsoa asioita vähän laajemmalla kulmalla.

Itse teetin sormuksen, jolloin sain siihen halutut suomalaiset jalokivet ja morsiamen liikunnalliseen elämäntapaan sopivan muodon.

Vierailija
107/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen alkaa penäämään kalliita sormuksia niin pistän naisen takaisin kiertoon. Kyseessä on golddiggeri joka ei minua rakasta vaan tärkeintä on hälle oma lompsa. 

Entäs jos vaan tykkää koruista ja sulla olis varaa maksaa? Eikö sekään käy että nainen ostaa itse itselleen sormuksen? Pelkäisit että joku luulee sun sen ostaneen ja tuhlanneen?

Omilla rahoilla saa ostaa mitä haluaa. Minulla on katkera kokemus siitä, että koko ajan oltiin kinuamassa kalliimpia sormuksia, kalliimpia kuin mihin meillä oli varaa, ja sitten vaikka omasta selkänahasta revin rahat näihin koruihin niin kuitenkin nainen halusi eron eikä edes kehdannut palauttaa niitä sormuksia.

Vierailija
108/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kihlasormus maksoi 40 euroa, oli alennuksessa. Alkuperäinen hinta 90e

Minun kihlasormus 30e

Vihkisormukset molemmilla 80e

Yläraja olisi ollut 200e per vihkisormus.

Löydettiin meidän näköiset sormukset kuitenkin noilla hinnoilla.

Vierailija
109/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen alkaa penäämään kalliita sormuksia niin pistän naisen takaisin kiertoon. Kyseessä on golddiggeri joka ei minua rakasta vaan tärkeintä on hälle oma lompsa. 

Entäs jos vaan tykkää koruista ja sulla olis varaa maksaa? Eikö sekään käy että nainen ostaa itse itselleen sormuksen? Pelkäisit että joku luulee sun sen ostaneen ja tuhlanneen?

Omilla rahoilla saa ostaa mitä haluaa. Minulla on katkera kokemus siitä, että koko ajan oltiin kinuamassa kalliimpia sormuksia, kalliimpia kuin mihin meillä oli varaa, ja sitten vaikka omasta selkänahasta revin rahat näihin koruihin niin kuitenkin nainen halusi eron eikä edes kehdannut palauttaa niitä sormuksia.

Miksi erositte? Ajattelitko että nyt kun on kalliit sormukset ostettu, saat perseillä suhteessa mitä tahansa ja naisen pitäisi se katsoa läpi sormien?

Vierailija
110/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 e. Kallis sormus sormessa ja joku tulee ja katkaisee sormen ja vie koko sormen mukanaan.

Vierailija
111/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen on hyvä raja vihkisormukselle Kihlat kinder-munasta.

Vierailija
112/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella järkevästi ja jokapäiväiseen käyttöön. Yksi suuri timantti tarttuu käsineisiin ja vaatteisiin ja raapii lapsen ihoa. Mahdollisesti joku timanttirivisormus. Vaikka nekin kerää likaa ja pitää käydä puhdistamassa. Ei missään nimessä ylikallista sormusta sen takia että saa ihmiset kateellisiksi. Itsellä sileä kihlasormus jotain 300 e ja laadukas timantti, joka ei ylisuuri, vihkisormuksena, jotain 3000 e.

Vierailija
113/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin perintörahoilla kolme tomanttisormusta, joita käytän vasemmassa nimettömässä. Jokaiselle lapselle yksi muistoksi kun kuolen. Kyllästyin vihkisormukseen ja se on nyt laatikossa.

Vierailija
114/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kihlautuessa minä maksoin miehen sormuksen ja mies minun.  Miehen sormus oli kalliimpi, kun oli suurempi.

Vihkisormukseni mies valitsi ja maksoi.  

Vierailija
115/126 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä hinnalla toisaalta ole mitään merkitystä. Tärkeintä on kai, että sormus miellyttää kantajaansa, oli se simppeli sileä tai monen tonnin timanttisormus.

Meillä ei sormuskaupoilla ollut hintakattoa ja mies olisi ollut valmis kustantamaan minkä tahansa sormuksen. Totesin kuitenkin, etteivät isot kivet ole minun makuuni ja olisin varmaan muutenkin koko ajan pelännyt kadottavani sormuksen tai sitä, että sormus takertuu johonkin ja timantti putoaa. Valitsin aika yksinkertaisen ruusukultaisen sormuksen rivitimanteilla ja hinta jotain vain 500€.

Kihlasormuksia meillä ei ollut ollenkaan, joten senkin valossa olisimme voineet investoida enemmänkin sormuksiin, mutta tämä kyseinen sormus miellytti silmää kaikista eniten ja tuntui omalta

Vierailija
116/126 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpuku maksoi teetettynä $18 000 ja vihkisormus $10 000.

Vierailija
117/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kindermunassa nätti sormus.

Vierailija
118/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessa se olisi max 300. Nyt oon työtön niin ei ole sormuksia. Miehellä on pieni eläke.

Vierailija
119/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetin aikanaan ehdottomaksi rajaksi 100 euroa ja sen, että sormuksen on oltava sileä. Tein tuolloin fyysistä työtä ja harrastin myös kaikkea sellaista, missä sormus jää helposti kiinni/likaantuu/on muuten vaan tiellä, joten mieluummin olisin ollut kokonaan ilman, mutta korkeintaan sellainen, joka ei jää mihinkään kiinni, ei mene helposti rikki eikä harmita ainkaan arvonsa osalta jos häviää. 

Hassua kyllä miehelle tämä oli kova pala, ilmeisesti hänen piireissään se oli miesten kesken jonkin näköinen status- ja kunnia-asia. Tuolloin siis ikää 30+ ja ystäväpiirissä oli paljon muitakin samoihin aikoihin naimisiin meneviä. Siinä sitten isot äijät keskenään vertailivat, minkälaisia sormuksia ovat ostaneet. 

Vierailija
120/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin suht leveän kultaisen sormuksen, joten kyllä sille hintaa tulisi. Ei lähde satasella.

Parilla satasella sellaisen jo saa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän