Kuinka paljon olisit valmis maksamaan vihki/kihlasormuksesta?
Kyselen ihan vain uteliaisuudesta. Luin juuri artikkelin, jonka mukaan vihkisormuksen hinta Yhdysvalloissa on keskimäärin 6000 dollaria. Usein kuulemma maksetaan 10 000 -25 000 dollariakin. Sitten on se (Amerikkalainen) sanonta, jonka mukaan sormuksen pitäisi maksaa kolmen kuukauden palkan verran (💸💸💸)
En ole naimisissa, mutta toivoin ettei Suomessa olla näin hulluja. Itse olisin sormuksesta valmis maksamaan ehkä 100 euroa, jos sellainen olisi pakko hankkia. Jalokiviä ei tarvitsisi olla. Niiden arvohan vain romahtaa ja jäisi kiinni neuleisiin jne.
Kuinka paljon olisit valmis sormuksesta maksamaan? Tai kuinka arvokas sinun sormuksesi on?
Kommentit (126)
Kihlasormus taisi olla noin 1200 € ja miehellä alle puolet tuosta. Ei ollut varsinaisesti mitään hintarajaa valinnassa. Vihkisormuksia ei koskaan ostettu, koska sormukset eivät kummallekaan ole erityisen tärkeitä.
Jotain 500-600 euron hintaisia olivat sekä kihla- että vihkisormus. En halunnut niihin jalokiviä ja sain juuri ne sormukset, jotka halusin. En olisi valmis maksamaan suuria summia sormuksesta, mutta jos olisi ollut joku superihana ja olisin halunnut juuri sen, niin kipuraja menisi jossain viidessä tonnissa. Ostimme sormukset yhdessä mieheni kanssa.
Kihlasormus ostettiin Puolasta, hinta euroissa oli noin 800e. Vihkisormus Suomessa valmistettu ja ostettu, 1200e
Vihkisormus noin 4000e ja kihlasormus 2000-3000e
Vierailija kirjoitti:
Mies osti minulle 3000 euron kihlasormuksen ja 5000 euron vihkisormuksen. Laadukkaita timantteja ja valkokultaa.
Nyt niiden yhteisarvo on 11 vuoden jälkeen yli 15 000 euroa, eli on samalla sijoitus.
Minulla myös vihkisormus valkokultaa ja sädehtivä timanttirivi. Hintaa oli noin 5.000e.
Muistan nuoruudestani isomummin kauniit timanttisormukset. Kun isomummi kuoli, oli äidin serkun uusi naisystävä sovittelemassa sormuksia niin pian, ettei ollut ruumis vielä kylmennyt.
Mummini teki päätöksen ja laittoi sormukset isomummin arkkuun, kun ei halunnut että niistä riidellään. Siellä ne nytkin lepäävät maanpovessa.
Tämä naisystävä oli aivan raivoissaan kun ei saanut sormuksia. Ne oli kuulemma hänelle luvattu, kun sopivat hänelle niin hyvin. Harhoja ja röyhkeyttä on monenlaista.
Jokainen oman budjetin ja mielihalujen materiaalin suhteen, sekä tyylin kanssa.
Tärkeintä on rakkaus ja sitoumus avioliitosta, jossa kihlauksessa kyse, ei rinkuloiden hinnasta.
Hinta haitari on itsetehdystä langasta
+50 000€ sormukseen mitä tiedän itse.
Meidän kihlasormukset maksoi 700€ kpl, oli valmis malli, vihkisormus teettetynä 1500€. Hintaa tärkeämpää on se että on omannäköiset ja niitä viitsii katsella loppuelämänsä. Minusta se on rahvaan merkki, jos sormuksen pitää maksaa tietyn verran, se on rakkauden ja sitoutumisen symboli, ei mikään statussymboli.
Meidän hopeasormukset maksoi Kultajousen outletissa yhteensä 18e.
Toisaalta ei nuo mitään kulutusta testä.
Saatiin lahjaksi ukkini vanha kultasormus joka on ihan superiso, sitten kun ollaan rikkaita olisi siitä tarkoitus teettää kaksi pienempää sormusta näiden hopeisten helyjen tilalle mutta se mahtaa maksaa mansikoita.
On silti hauskaa kertoa kysyjille että vihkisormukseni maksoi 9e, eli euron per timantti (mustia zirkonioita).
Nyt kun miettii niin eniten taisi häissämme viimevuonna maksaa kukkakimppu. Mekkonikin oli vanha semmoinen villaksuhtana kirppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen alkaa penäämään kalliita sormuksia niin pistän naisen takaisin kiertoon. Kyseessä on golddiggeri joka ei minua rakasta vaan tärkeintä on hälle oma lompsa.
Jep. Sormeen löysästi istuva messinkirinkula saa luvan riittää.
Naurahdin. Kertoo kyllä miehen arvostuksesta naistaan kohtaan, jos ajatus on, että ihan sama millainen ruma rengas sillä sormessa on, kunhan on halpa.
Kallein sormukseni on selvästi alle 1000€ vihkisormus. On käytössä. Ostimme aikoinaan sormukset opiskelijoina muuta en nykyäänkään tuon kalliimpaa haluaisi. Mielestäni sormuksen kannattaa olla sellainen, että sitä uskaltaa ja voi käyttää arjessa ja, että sen pystyy tarvittaessa korvaamaan samanlaisella ilman, että talous kaatuu.
Halvin mahdollinen joka näin allergiselle käy, passaisi.
Todellakin sileä, joka kerää mahdollisimman vähän likaa, muutenkin luulen että ne kivet ja koristeet olisivat vain hankalia käytännön elämässä, oli ne mitä tahansa
Mikä on halvin tämmöinen, joku 50e? Vai saako alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen alkaa penäämään kalliita sormuksia niin pistän naisen takaisin kiertoon. Kyseessä on golddiggeri joka ei minua rakasta vaan tärkeintä on hälle oma lompsa.
Jep. Sormeen löysästi istuva messinkirinkula saa luvan riittää.
Naurahdin. Kertoo kyllä miehen arvostuksesta naistaan kohtaan, jos ajatus on, että ihan sama millainen ruma rengas sillä sormessa on, kunhan on halpa.
No minä itsekin katson että halpa on hyvä. No, ei mun miehillä ole ollut varaa oikein muuhunkaan.
Mutta siinä meni raja kun yksi ehdotti kihloihin menoa, ja sanoi että saisi varmaan halvalla kaverin vanhat sormukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on käyhiä tai sitten rahaa voi laittaa vain autoon, taloon ja säästötilille.
Täälä kilpaillaan, kellä oli halvin hääpuku, häät tai sormus. Juhliin mennään farkuissa ja maihareissa. Merkkilaukku on kirosana. Rahan käyttö on pröystäilyä ja kauniit ihmiset ovat tyhmiä, muovisia kanoja.
Mistä turvesaunasta tämä asenne kumpuaa. Elämästä kun voi myös nauttia. Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Niin ja mulla on tämä sormus. Joka päivä sormessa ja ihana. https://www.tillander.fi/tuotekategoria/tillander/sormukset/timanttisor…
Ihmisillä on eri naurintoja elämässä. Itse pidin meille sopivat pienimuotoiset, lämminhenkiset häät, ostin 800 euron puvun ja 500 euron sormuksen. Sitten vietettiinkin miehen kanssa kolmen viikon häämatka Malediiveilla luksushotellissa. Mutta hei, kiva että itse mieluummin kannat nuo rahat sormessa, jos se kerran tuo nautintoa sulle...
Malediiveilla käyneenä voin sanoa, että siellä ei mitään nähtävää, surullinen paikka. Eli sormessa todellakin mieluummin. Häämatka Chileen oli kuitenkin huikean upea.
No, riippuu taas mitä haluat reissulta. Meillä taas yksityisvillalla oli ihanat kolme viikkoa kun ei tarvinnut lähteä minnekään ja saatiin olla rauhassa kaksin. Näyttävämpiin paikkoihin mentiin sitten eri reissuilla. Siitä olen samaa mieltä, että Chile on upea, toki itse suosin Boliviaa. Harmi, kun ei enää viitti matkustaa sielläpäin kun rahat matkoista menee vääriin taskuihin.
Että sellaiset kerskujaiset käynnistyi sitten.
En muista mitä se aikoinaan maksoi, mies sen valitsi ja maksoi, mutta tänä päivänä saa näemmä yhä samaa sormusta hintaan 4.115,- euroa.
Hinta on ihan kohtuullinen jyvitettynä avioliiton kestoon - 34. vuosi menossa.
Valitsin vihkisormukseni sillä periaatteella, mikä itseäni miellyttää. Hinta ei ollut se tärkein, vaikka toki en olisi välttämättä yli 1500 € mennyt.
Yllätyin kuitenkin, että ne kalleimmat eivät olleet yhtään makuuni. Vajaat 300 € maksoin, olen ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pistäisin miehen kiertoon jos hän ei ihan vapaaehtoisesti haluaisi kustantaa minulle mieleistä sormusta.
Win-win.
Enpä sille mitään varsinaista maksukattoa oikein osaa määrittää, tärkeintä on että olisi itselle mieluinen, ns. oman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän kullan ja platinan ja timanttien arvo laske? Nehän on aina arvokkaita?
Pienet timantit ovat käytännössä arvottomia. Hiljattain vein vanhoja koruja myyntiin, ja vain jalometalleilla oli arvoa, pienillä rivisormuksen timanteilla taas ei.
Itselleni ei aukea mikä järki on paukuttaa häihin ja sormuksiin 10 000 - 15 000€, plus kaikki se työ.
Jokainen tuntemani perhe on päätynyt tilanteisiin joissa tuolle rahalle olisi käyttöä.