Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon olisit valmis maksamaan vihki/kihlasormuksesta?

Vierailija
26.09.2022 |

Kyselen ihan vain uteliaisuudesta. Luin juuri artikkelin, jonka mukaan vihkisormuksen hinta Yhdysvalloissa on keskimäärin 6000 dollaria. Usein kuulemma maksetaan 10 000 -25 000 dollariakin. Sitten on se (Amerikkalainen) sanonta, jonka mukaan sormuksen pitäisi maksaa kolmen kuukauden palkan verran (💸💸💸)

En ole naimisissa, mutta toivoin ettei Suomessa olla näin hulluja. Itse olisin sormuksesta valmis maksamaan ehkä 100 euroa, jos sellainen olisi pakko hankkia. Jalokiviä ei tarvitsisi olla. Niiden arvohan vain romahtaa ja jäisi kiinni neuleisiin jne.
Kuinka paljon olisit valmis sormuksesta maksamaan? Tai kuinka arvokas sinun sormuksesi on?

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo naimisissa ja mulla on sormus, jota en käytä. Mentiin naimisiin kun oltii opiskelijoita, joten ostettiin sellanen halpa ns. placeholder-sormus ajatuksella että kunhan ollaan oikeita aikuisia ja palkkatöissä, niin hommataan mulle kalliimpi. Tässä on vuodet vierineet, kohta 20 vuotta itseasiassa ja mulla ei ole vieläkään sormusta. En käytä muita koruja kuin korviksia, en siis esim. kihlasormusta enkä sitä placeholderia, joten tuntuisi tyhmältä ostaa joku kallis sormus korurasiassa säilytettäväksi. Kyllähän mä aluksi pidin sormuksia, mutta haluan ottaa ne aina pois kun pesen kädet, laitan ruokaa, leivon, käyn salilla, uimassa, teen pihatöitä jne. koska minua inhottaa se että sormuksen alle menee vettä, se painaa, sen alle menee likaa jne. Totesin siis, että hirveän epäkäytännöllistä ja muutaman kerran unohdin sormukset jonnekin kirjaston vessan lavuaarin reunalle, kun otin ne pois käsiä pestessä. Niin että mun tapauksessa se noin 50 euroa oli ihan sopiva summa sormukseen.

Vierailija
122/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään alle 100e.

Kerran kuuntelin opiskelijatutun puheita, oli maksanut kihlasormus 3000e.

Oma autoni tuolloin maksoi 3200e. Joillakin on rahaa, osa käyttää sen, jotta voi kulkea  töissä, osa laittaa sen sormensa ympärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on käyhiä tai sitten rahaa voi laittaa vain autoon, taloon ja säästötilille.

Täälä kilpaillaan, kellä oli halvin hääpuku, häät tai sormus. Juhliin mennään farkuissa ja maihareissa. Merkkilaukku on kirosana. Rahan käyttö on pröystäilyä ja kauniit ihmiset ovat tyhmiä, muovisia kanoja.

Mistä turvesaunasta tämä asenne kumpuaa. Elämästä kun voi myös nauttia. Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Niin ja mulla on tämä sormus. Joka päivä sormessa ja ihana. https://www.tillander.fi/tuotekategoria/tillander/sormukset/timanttisor…

No vähä joo, kyllä mä koen että ihminen joka saa nautintoa siitä, että sormessa on monta tonnia, vaikka samanlaisen saisi puolet halvemmalla on vähän tyhmä kana😅

Puolta halvemmalla ei saa samanlaista sormusta. Työnlaatu, materiaali, timantti ovat erilaisia. Ihan samalla tavalla voi sanoa, että sen sijaan, että ostat mersun hankitkin vanhan Toyotan, nekin ovat samanlaisia...

Vähän tyhmä kana luulee saavansa puolella hintaa priimaa.

Vierailija
124/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osti minulle 3000 euron kihlasormuksen ja 5000 euron vihkisormuksen. Laadukkaita timantteja ja valkokultaa.

Nyt niiden yhteisarvo on 11 vuoden jälkeen yli 15 000 euroa, eli on samalla sijoitus.

Eron jälkeen ,voit ne varmaankin myydä?

Kyllä, ne voi todellakin myydä.

Vierailija
125/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ajatella järkevästi ja jokapäiväiseen käyttöön. Yksi suuri timantti tarttuu käsineisiin ja vaatteisiin ja raapii lapsen ihoa. Mahdollisesti joku timanttirivisormus. Vaikka nekin kerää likaa ja pitää käydä puhdistamassa. Ei missään nimessä ylikallista sormusta sen takia että saa ihmiset kateellisiksi. Itsellä sileä kihlasormus jotain 300 e ja laadukas timantti, joka ei ylisuuri, vihkisormuksena, jotain 3000 e.

Yksi iso timantti vihkisormuksessa ja sormus käytössä jo yli 30 vuotta. Eipä ole tarttunut mihinkään, eikä raapinut myöskään lasten ihoa. 

Kannattaa hankkia sellaiset omaan elämäntapaan sopivat sormukset, jotka itseä miellyttävät ja sopivat omaan budjettiin. Toisella se on 50€, toisilla useita tuhansia.

Vierailija
126/126 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on käyhiä tai sitten rahaa voi laittaa vain autoon, taloon ja säästötilille.

Täälä kilpaillaan, kellä oli halvin hääpuku, häät tai sormus. Juhliin mennään farkuissa ja maihareissa. Merkkilaukku on kirosana. Rahan käyttö on pröystäilyä ja kauniit ihmiset ovat tyhmiä, muovisia kanoja.

Mistä turvesaunasta tämä asenne kumpuaa. Elämästä kun voi myös nauttia. Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Niin ja mulla on tämä sormus. Joka päivä sormessa ja ihana. https://www.tillander.fi/tuotekategoria/tillander/sormukset/timanttisor…

No vähä joo, kyllä mä koen että ihminen joka saa nautintoa siitä, että sormessa on monta tonnia, vaikka samanlaisen saisi puolet halvemmalla on vähän tyhmä kana😅

Puolta halvemmalla ei saa samanlaista sormusta. Työnlaatu, materiaali, timantti ovat erilaisia. Ihan samalla tavalla voi sanoa, että sen sijaan, että ostat mersun hankitkin vanhan Toyotan, nekin ovat samanlaisia...

Vähän tyhmä kana luulee saavansa puolella hintaa priimaa.

Jep. Tillanderin laatu ja nimi on hieman eri asia kuin kultajousen viritelmät. Vähän kuin vertaisi Ferraria ja Toyotaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi